Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

FUNDUSZE EUROPEJSKIE dla wyższych uczelni w latach

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "FUNDUSZE EUROPEJSKIE dla wyższych uczelni w latach"— Zapis prezentacji:

1 FUNDUSZE EUROPEJSKIE dla wyższych uczelni w latach 2014-2020
mgr Agnieszka Fedyk mgr Wojciech Fedyk dr Małgorzata Miszkurka

2 PROGRAMY OPERACYJNE NA LATA Krajowych Programów Operacyjnych, w tym jednego programu ponadregionalnego, obejmującego swoim zasięgiem 5 województw Polski Wschodniej, 16 Regionalnych Programów Operacyjnych. 1. REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJ. DOLNOŚLĄSKIEGO –  75% Europejskiego Funduszu Społecznego będzie zarządzanych przez regiony. 2. PROGRAM INTELIGENTNY ROZWÓJ –  (POIG) 3. PROGRAM INFRASTRUKTURA I ŚRODOWISKO –  4. PROGRAM WIEDZA EDUKACJA ROZWÓJ –  (POKL) 5. PROGRAM POLSKA CYFROWA –  6. PROGRAM POLSKA WSCHODNIA –  7. PROGRAMY EUROPEJSKIEJ WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ –  Horyzont 2020

3

4

5 Cele tematyczne PO WER:
Wsparcie zatrudnienia i mobilności pracowników Wsparcie włączenia społecznego i walka z ubóstwem Inwestycje w edukację, umiejętności i naukę przez całe życie Umacnianie potencjału instytucjonalnego i skuteczność administracji publicznej Osie priorytetowe: Osoby młode na rynku pracy Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa Wsparcie dla obszaru zdrowia

6 Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju – III oś priorytetowa Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój

7 Cele szczegółowe III osi priorytetowej PO WER: 1
Cele szczegółowe III osi priorytetowej PO WER: 1. Podniesienie kompetencji osób uczestniczących w edukacji na poziomie wyższym, odpowiadających potrzebom gospodarki , rynku pracy i społeczeństwa; 2. Zwiększenie jakości i efektywności kształcenia na studiach doktoranckich; 3. Poprawa dostępności międzynarodowych programów kształcenia dla osób uczestniczących w edukacji na poziomie wyższym dla cudzoziemców; 4. Wsparcie zmian organizacyjnych i podniesienie kompetencji kadr.

8 KONKURSY 2016 1. PROGRAM ROZWOJU KOMPETENCJI – marzec 2016 2
KONKURSY PROGRAM ROZWOJU KOMPETENCJI – marzec NOWE PROGRAMY KSZTAŁCENIA – luty PODNIESIENIE KOMPETENCJI KADRY DYDAKTYCZNEJ – sierpień MIĘDZYNARODOWE PROGRAMY KSZTAŁCENIA – wrzesień INTERDYSCYPLINARNE PROGRAMY STUDIÓW DOKTORANCKICH – grudzień 2016

9 KONKURS „PROGRAM ROZWOJU KOMPETENCJI” – marzec cel szczegółowy PO WER Podniesienie kompetencji osób uczestniczących w edukacji na poziomie wyższym, odpowiadającym potrzebom gospodarki rynku pracy i społeczeństwa Wymagany wkład własny 3% (z AWF) Maksymalna wartość projektu wynosi: - dla uczelni kształcących do studentów – zł - dla uczelni kształcących – studentów – zł (stan na dzień złożenia wniosku) - w przypadku projektu złożonego w partnerstwie maksymalna wartość projektu zależy od sumy liczby studentów (j.w.) ale nie może przekraczać zł - MAKSYMALNA WARTOŚĆ PROJEKTU NA 1 UCZESTNIKA WYNOSI ZŁ

10 KONKURS „PROGRAM ROZWOJU KOMPETENCJI” – marzec Typy projektów: Podnoszenie kompetencji osób uczestniczących w edukacji na poziomie wyższym w obszarach kluczowych dla gospodarki i rozwoju kraju określanych w oparciu o analizy i prognozy potwierdzające potrzebę rozwijania określonych kompetencji w konkretnych obszarach oraz w oparciu o zapotrzebowanie zgłaszane przez pracodawców realizowane: - certyfikowane szkolenia i zajęcia warsztatowe kształcące kompetencje - dodatkowe zajęcia realizowane wspólnie z pracodawcami - dodatkowe zadania praktyczne dla studentów realizowanie w formie projektowej, w tym w ramach zespołów projektowych - wizyty studyjne u pracodawców

11 KONKURS „PROGRAM ROZWOJU KOMPETENCJI” – marzec Wskaźniki rezultatu: Odsetek objętych wsparciem EFS absolwentów uczelni, którzy kontynuowali kształcenie lub podjęli zatrudnienie w ciągu 6 m-cy od zakończenia kształcenia wartość docelowa wskaźnika 40% ( minimum konkursowe) Kontynuowanie kształcenia rozumiane jest jako kontynuacja kształcenia na studiach I, II lub III stopnia Zatrudnienie rozumiane jest jako: - zawarcie umowy o pracę na okres min.3 m-cy w wymiarze co najmniej ½ etatu - umowa cywilnoprawna zawarta na okres min 3 m-cy - samozatrudnienie lub rozpoczęcie działalności gospodarczej trwające min 3 m-ce

12 KONKURS „PROGRAM ROZWOJU KOMPETENCJI” – marzec Kryteria dostępu: 1. Wnioskodawcą jest szkoła wyższa publiczna bądź niepubliczna kształcąca co najmniej 100 studentów na studiach stacjonarnych ( stan na całą uczelnię) 2. Wnioskodawcą projektu jest szkoła wyższa, której jednostki spełniają w dniu złożenia wniosku warunki jakie muszą spełniać jednostki organizacyjne uczelni aby prowadzić studia na określonym kierunku studiów oraz poziomie kształcenia określone szczegółowo w ustawie Prawo o szkolnictwie wyższym i w aktach wykonawczych tej ustawy

13 KONKURS „PROGRAM ROZWOJU KOMPETENCJI” – marzec Kryteria dostępu: 3. Kierunek lub kierunki na którym będą realizowane działania w ramach projektu nie posiada w momencie zgłoszenia negatywnej oceny jakości kształcenia ani obowiązującej negatywnej oceny PKA 4. Projekt musi obejmować swym działaniem od jednego do max. czterech ostatnich semestrów studiów pierwszego stopnia lub drugiego stopnia 5. Projekt trwa nie krócej niż 1 rok i nie dłużej niż 3 lata

14 KONKURS „PROGRAM ROZWOJU KOMPETENCJI” – marzec Kryteria dostępu: 6. W związku z faktem, że działania w projekcie dotyczą wsparcia nieobjętego programem kształcenia na danym kierunku, wydatki ponoszone na realizację zadań w ramach projektu nie mogą być przeznaczone na działania finansowane ze środków budżetu państwa na kształcenie studentów studiów stacjonarnych ani na działania finansowane z czesnego przez studentów objętych projektem

15 KONKURS „PROGRAM ROZWOJU KOMPETENCJI” – marzec Kryteria dostępu: 7. Projekt obejmuje zakresem merytorycznym wyłącznie działania dotyczące kształtowania kompetencji lub kwalifikacji oczekiwanych przez pracodawców od kandydatów do pracy ( w oparciu o najnowsze badania rynku): - badanie ewaluacyjne na zlec. IP „ Analiza kompetencji i kwalifikacji kluczowych dla zwiększenia szans absolwentów na rynku pracy” - badanie „Bilans Kapitału Ludzkiego” - analizy regionalne, itp

16 KONKURS „PROGRAM ROZWOJU KOMPETENCJI” – marzec 2016 Kryteria dostępu: 8. Zakres zadań i działań przewidzianych do realizacji w projekcie prowadzi do uzyskania następujących kompetencji lub kwalifikacji: Katalog kompetencji i kwalifikacji (do wyboru !): - zawodowe, - komunikacyjne ( w tym umiejętność pracy w grupie, kompetencje interpersonalne i kompetencje językowe), - w zakresie przedsiębiorczości, - informatyczne, w tym wyszukiwanie informacji - analityczne, w tym umiejętność rozwiązywania problemów

17 KONKURS „PROGRAM ROZWOJU KOMPETENCJI” – marzec Kryteria dostępu: 9. W zakresie uzyskiwania wskazanych w kryterium nr 8 kompetencji lub kwalifikacji projekt musi obejmować nie mniej niż trzy elementy wyłącznie ze wskazanych poniżej: - certyfikowane szkolenia prowadzące do uzyskania kwalifikacji i/lub zajęcia warsztatowe kształcące kompetencje - dodatkowe zajęcia realizowane wspólnie z pracodawcami - dodatkowe zadania praktyczne dla studentów realizowane w formie projektowej, w tym w ramach zespołów projektowych - wizyty studyjne u pracodawców

18 KONKURS „PROGRAM ROZWOJU KOMPETENCJI” – marzec Kryteria dostępu: cd - uczestniczenie studentów w formach aktywności wynikających ze współpracy uczelni z otoczeniem społeczno-gospodarczym i zwiększanie ich zaangażowania w realizację programów kształcenia ( np. zajęcia dodatkowe organizowane z otoczeniem społeczno-gospodarczym), służących lepszemu przygotowaniu absolwentów do wejścia na rynek pracy ( otoczenie społeczno-gospodarcze – podmioty zewnętrzne wobec uczelni i nie związane z pracownikami uczelni !!! )

19 KONKURS „NOWE PROGRAMY KSZTAŁCENIA” – luty cel szczegółowy PO WER Podniesienie kompetencji osób uczestniczących w edukacji na poziomie wyższym, odpowiadającym potrzebom gospodarki rynku pracy i społeczeństwa Wymagany wkład własny 3% Maksymalna wartość projektu wynosi: - dla uczelni kształcących do studentów – zł - dla uczelni kształcących – studentów – zł (stan na dzień złożenia wniosku) - w przypadku projektu złożonego w partnerstwie maksymalna wartość projektu zależy od sumy liczby studentów (j.w) ale nie może przekraczać zł - MAKSYMALNA WARTOŚĆ PROJEKTU NA 1 UCZESTNIKA WYNOSI ZŁ

20 KONKURS „NOWE PROGRAMY KSZTAŁCENIA” – luty Typy projektów: Realizacja programów kształcenia o profilu ogólnoakademickim albo praktycznym, dostosowanych w oparciu o analizy i prognozy do potrzeb gospodarki, rynku pracy i społeczeństwa, zawierających w szczególności: a) tworzenie i realizację nowych kierunków studiów odpowiadających na aktualne potrzeby społeczno-gospodarcze b) dostosowanie i realizację programów kształcenia do potrzeb społeczno gospodarczych c) działania włączające pracodawców w przygotowanie programów kształcenia i ich realizację

21 KONKURS „NOWE PROGRAMY KSZTAŁCENIA” – luty 2016 KRYTERIA DOSTĘPU: 1
KONKURS „NOWE PROGRAMY KSZTAŁCENIA” – luty KRYTERIA DOSTĘPU: 1. Wnioskodawcą jest szkoła wyższa publiczna bądź niepubliczna kształcąca co najmniej 100 studentów na studiach stacjonarnych 2. Wydziały uczelni, które będą realizować działania w ramach projektu nie posiadają w momencie złożenia wniosku negatywnej oceny jakości kształcenia na którymkolwiek z prowadzonych kierunków studiów ani obowiązującej negatywnej opinii PKA

22 KONKURS „NOWE PROGRAMY KSZTAŁCENIA” – luty 2016 KRYTERIA DOSTĘPU cd: 3
KONKURS „NOWE PROGRAMY KSZTAŁCENIA” – luty KRYTERIA DOSTĘPU cd: 3. Projekt musi obejmować swym działaniem cały cykl kształcenia na studiach pierwszego lub drugiego stopnia 4. Projekt trwa nie krócej niż 24 m-ce i nie dłużej niż 72 m-ce Planowane jest wsparcie pełnych cykli kształcenia w związku z czym projekt musi trwać minimum przez okres gwarantujący pełny cykl kształcenia na studiach II stopnia.

23 KONKURS „NOWE PROGRAMY KSZTAŁCENIA” – luty 2016 KRYTERIA DOSTĘPU cd: 5
KONKURS „NOWE PROGRAMY KSZTAŁCENIA” – luty KRYTERIA DOSTĘPU cd: 5. Projekt musi obejmować swym zakresem merytorycznym działania włączające pracodawców w przygotowania programów kształcenia i ich realizację uzupełnione o co najmniej jeden z poniższych elementów: - tworzenie i realizację nowych kierunków studiów odpowiadających na aktualne potrzeby społeczno-gospodarcze - dostosowanie i realizację programów kształcenia do potrzeb społeczno gospodarczych - nie jest dozwolone przewidywanie działań dodatkowych wykraczających poza wskazane powyżej moduły

24 KONKURS „NOWE PROGRAMY KSZTAŁCENIA” – luty 2016 KRYTERIA DOSTĘPU cd: 6
KONKURS „NOWE PROGRAMY KSZTAŁCENIA” – luty KRYTERIA DOSTĘPU cd: 6. Tworzenie nowych kierunków i ich realizacja oparte są na zakresie merytorycznym kierunku dotychczas funkcjonującego w uczelni i ma na celu dostosowanie do aktualnych potrzeb społeczno-gospodarczych Dostosowanie i realizacja programów kształcenia do potrzeb społeczno-gospodarczych odbywa się w ramach istniejącego kierunku Ponoszenie kosztów związanych z powyższymi działaniami musi odbywać się w zgodzie z następującymi kryteriami:

25 KONKURS „NOWE PROGRAMY KSZTAŁCENIA” – luty 2016 KRYTERIA DOSTĘPU cd: 7
KONKURS „NOWE PROGRAMY KSZTAŁCENIA” – luty KRYTERIA DOSTĘPU cd: 7. W związku z faktem, że działania w projekcie dotyczą wsparcia nieobjętego programem kształcenia na danym kierunku wydatki ponoszone na realizację zadań w ramach projektu nie mogą być przeznaczone na działania finansowane ze środków budżetu państwa na kształcenie studentów studiów stacjonarnych ani na działania finansowane z czesnego opłacanego przez studentów objętych programem 8. W ramach projektu kwalifikowane są koszty wynikające wyłącznie z zaangażowania do projektu osób z otoczenia społeczno-gospodarczego, które dotychczas nie współpracowały z uczelnią oraz koszty wynikające z zaadaptowania w procesie kształcenia nowych rozwiązań proponowanych lub opracowanych we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym

26 KONKURS „NOWE PROGRAMY KSZTAŁCENIA” – luty Przykładowy katalog kosztów: 1. Opracowanie materiałów dydaktycznych 2. Zakup literatury specjalistycznej 3. Opiniowanie programu kształcenia, matrycy kompetencji, sylabusów przez pracodawców !! 4. Prowadzenie wizyt studyjnych 5. Udział pracodawców w procesie dyplomowania 6. Opracowanie wraz z pracodawcami i bieżące funkcjonowanie bazy tematów prac semestralnych i dyplomowych

27 KONKURS „NOWE PROGRAMY KSZTAŁCENIA” – luty 2016 KRYTERIA DOSTĘPU cd: 9
KONKURS „NOWE PROGRAMY KSZTAŁCENIA” – luty KRYTERIA DOSTĘPU cd: 9. Składany w konkursie projekt musi posiadać pozytywną opinię samorządu województwa wydaną przez marszałka województwa potwierdzającą zgodność zaplanowanych w nim działań z Regionalną Strategią Województwa Celem tego kryterium jest zapewnienie, że w konkursie złożone zostaną wyłącznie projekty, których założenia są zgodne z RSI i odpowiadają na zidentyfikowane w regionie potrzeby w zakresie kształcenia na poziomie wyższym

28 KONKURS „MIĘDZYNARODOWE PROGRAMY KSZTAŁCENIA” – wrzesień cel szczegółowy PO WER Poprawa dostępności międzynarodowych programów kształcenia dla osób uczestniczących w edukacji na poziomie wyższym z Polski oraz cudzoziemców Wymagany wkład własny 3% Maksymalna wartość projektu wynosi: - dla uczelni kształcących do studentów – zł - dla uczelni kształcących – studentów – zł (stan na dzień złożenia wniosku) - w przypadku projektu złożonego w partnerstwie maksymalna wartość projektu zależy od sumy liczby studentów (j.w) ale nie może przekraczać zł - MAKSYMALNA WARTOŚĆ PROJEKTU NA 1 UCZESTNIKA WYNOSI ZŁ

29 KONKURS „MIĘDZYNARODOWE PROGRAMY KSZTAŁCENIA” – wrzesień Typy projektów: 1) Realizacja programów kształcenia w językach obcych skierowanych zarówno do studentów z Polski jak i do cudzoziemców studiujących w Polsce 2) Realizacja międzynarodowych programów studiów oraz międzynarodowych szkół letnich umożliwiających studiowanie w Polsce cudzoziemcom oraz studiowanie w międzynarodowym środowisku przez osoby z Polski, uczestniczące w edukacji na poziomie wyższym 3) Włączenie wykładowców z zagranicy posiadających osiągnięcia w pracy naukowej, zawodowej lub artystycznej, w prowadzenie programów kształcenia w polskich uczelniach

30 KONKURS „MIĘDZYNARODOWE PROGRAMY KSZTAŁCENIA” – wrzesień KRYTERIA DOSTĘPU: 1. Wnioskodawcą jest szkoła wyższa publiczna bądź niepubliczna kształcąca co najmniej 100 studentów na studiach stacjonarnych 2. Wydziały uczelni, które będą realizować działania w ramach projektu nie posiadają w momencie złożenia wniosku negatywnej oceny jakości kształcenia na którymkolwiek z prowadzonych kierunków studiów ani obowiązującej negatywnej opinii PKA Projekt musi obejmować swym działaniem cały cykl kształcenia na studiach pierwszego lub drugiego stopnia 4. Projekt trwa nie krócej niż 24 m-ce i nie dłużej niż 72 m-ce

31 KONKURS „MIĘDZYNARODOWE PROGRAMY KSZTAŁCENIA” – wrzesień KRYTERIA DOSTĘPU cd: 5. W związku z faktem, że działania w projekcie dotyczą wsparcia nieobjętego programem kształcenia na danym kierunku wydatki ponoszone na realizację zadań w ramach projektu nie mogą być przeznaczone na działania finansowane ze środków budżetu państwa na kształcenie studentów studiów stacjonarnych ani na działania finansowane z czesnego opłacanego przez studentów objętych programem 6. Realizacja międzynarodowych programów studiów, realizacja programów kształcenia w językach obcych oparte są na zakresie merytorycznym programów dotychczas funkcjonujących w uczelni i mają na celu dostosowanie do wymogów współpracy międzynarodowej 7. Ponoszenie kosztów związanych z powyższymi działaniami musi odbywać się w zgodzie z postanowieniami kryterium nr 5

32 KONKURS „MIĘDZYNARODOWE PROGRAMY KSZTAŁCENIA” – wrzesień KRYTERIA DOSTĘPU cd: 8. Projekt może obejmować swoim zakresem merytorycznym wyłącznie nowe elementy ze wskazanych poniżej - realizacja programów kształcenia w językach obcych skierowanych zarówno do studentów z Polski jak i do cudzoziemców - realizacja międzynarodowych programów studiów oraz organizacja w Polsce międzynarodowych szkół letnich umożliwiających studiowanie cudzoziemcom oraz studiowanie w międzynarodowym środowisku przez osoby z Polski - włączenie wykładowców z zagranicy posiadających osiągnięcia z pracy naukowej, zawodowej lub artystycznej w prowadzeniu programów kształcenia w polskich uczelniach

33 KONKURS „PODNIESIE KOMPETENCJI KADRY DYDAKTYCZNEJ” – sierpień cel szczegółowy PO WER Wsparcie zmian organizacyjnych i podniesienie kompetencji kadr w systemie szkolnictwa wyższego Wymagany wkład własny 3% Typ projektów: Działania podnoszące kompetencje dydaktyczne kadr uczelni w zakresie innowacyjnych umiejętności dydaktycznych, umiejętności informatycznych w tym posługiwania się profesjonalnymi bazami danych i ich wykorzystania w procesie kształcenia, prowadzenia dydaktyki w języku obcym, zarządzania informacją

34 KONKURS „PODNIESIE KOMPETENCJI KADRY DYDAKTYCZNEJ” – sierpień Kryteria dostępu: 1. Wnioskodawcą jest szkoła wyższa publiczna bądź niepubliczna 2. Wydziały uczelni, które będą realizować działania w ramach projektu nie posiadają w momencie złożenia wniosku negatywnej oceny PKA Projekt trwa nie krócej niż 12 m-cy i nie dłużej niż 24 m-ce 4. Maksymalny koszt przypadający na jednego uczestnika korzystającego z form wsparcia realizowanych poza granicami kraju nie może przekroczyć zł. W przypadku uczestników korzystających ze wsparcia jedynie na poziomie krajowym maksymalny koszt nie może przekroczyć zł na osobę

35 KONKURS „PODNIESIE KOMPETENCJI KADRY DYDAKTYCZNEJ” – sierpień Kryteria dostępu: 5. Projekt może obejmować swoim zakresem wyłącznie działania podnoszące kompetencje dydaktyczne kadr uczelni w zakresie co najmniej trzech ze wskazanych poniżej elementów: - innowacyjnych umiejętności dydaktycznych (np. learning-by-doing, design-thinking) - umiejętności informatycznych w tym posługiwania się profesjonalnymi bazami danych i ich wykorzystania w procesie kształcenia - w zakresie prowadzenia dydaktyki w języku obcym - zarządzania informacją

36 KONKURS „PODNIESIE KOMPETENCJI KADRY DYDAKTYCZNEJ” – sierpień Kryteria dostępu: 6. Projekt przewiduje wykorzystanie w uzasadnionych przypadkach zagranicznych rozwiązań w zakresie podnoszenia kompetencji dydaktycznych kadr uczelni. Projekt zakłada, że 60% uczestników zostanie objętych wsparciem realizowanym poza granicami kraju 7. Projekt zakłada praktyczne wykorzystanie w trakcie realizacji projektu zdobytych przez kadrę kompetencji dydaktycznych w ramach prowadzonych zajęć ze studentami. Zajęcia muszą mieć wymiar co najmniej jednego semestru (zrealizowanego lub też rozpoczętego w trakcie realizacji projektu)

37 KONKURS „PODNIESIE KOMPETENCJI KADRY DYDAKTYCZNEJ” – sierpień Kryteria dostępu: 6. Projekt przewiduje wykorzystanie w uzasadnionych przypadkach zagranicznych rozwiązań w zakresie podnoszenia kompetencji dydaktycznych kadr uczelni. Projekt zakłada, że 60% uczestników zostanie objętych wsparciem realizowanym poza granicami kraju 7. Projekt zakłada praktyczne wykorzystanie w trakcie realizacji projektu zdobytych przez kadrę kompetencji dydaktycznych w ramach prowadzonych zajęć ze studentami. Zajęcia muszą mieć wymiar co najmniej jednego semestru ( zrealizowanego lub też rozpoczętego w trakcie realizacji projektu)

38 KONKURS „INTERDYSCYPLINARNE PROGRAMY STUDIÓW DOKTORANCKICH” – grudzień cel szczegółowy PO WER Zwiększenie jakości i efektywności kształcenia na studiach doktoranckich Wymagany wkład własny 3% Typ projektów: Tworzenie i realizacja wysokiej jakości: 1. interdyscyplinarnych programów doktoranckich o zasięgu krajowym lub międzynarodowym 2. międzynarodowych programów studiów doktoranckich przez podstawowe jednostki organizacyjne uczelni wspólnie z innymi jednostkami naukowymi 3. programów studiów doktoranckich kluczowych dla gospodarki i społeczeństwa, wspierających innowacyjność kraju i zapewniających możliwość transferu/komercjalizacji studiów doktoranckich

39 KONKURS „INTERDYSCYPLINARNE PROGRAMY STUDIÓW DOKTORANCKICH” – grudzień Kryteria dostępu: 1. Wnioskodawcą jest szkoła wyższa publiczna bądź niepubliczna oraz instytuty naukowe posiadające uprawnienia do nadawania stopnia naukowego doktora habilitowanego albo co najmniej dwa uprawnienia do nadawania stopnia naukowego doktora IP definiuje pojęcie jednostek naukowych zgodnie z zapisami art.2 ust.9 ustawy o zasadach finansowania nauki 2. Studia doktoranckie w ramach danej dyscypliny realizowane w ramach projektu są realizowane przez jednostki naukowe, którym w wyniku kompleksowej oceny jakości działalności naukowej lub badawczo-rozwojowej została przyznana co najmniej kategoria A ( poziom bardzo dobry)

40 KONKURS „INTERDYSCYPLINARNE PROGRAMY STUDIÓW DOKTORANCKICH” – grudzień Kryteria dostępu cd: 3. Programy studiów doktoranckich realizowane w projekcie muszą być opracowane w oparciu o programy wypracowane w projekcie pozakonkursowym „ Opracowanie programów studiów doktoranckich o zróżnicowanych profilach” oraz bazować na wnioskach wypracowanych w ramach tzw. Inicjatywy Salzburg II, opublikowanych w 2010 r. oraz „ Zasad innowacyjnego szkolenia doktorantów” opracowanych przez ERA Steering group i rekomendowanych w Konkluzjach Rady Unii Europejskiej dotyczących modernizacji szkolnictwa wyższego z 28 i 29 listopada 2011 r. Ponadto treść wypracowanych programów studiów doktoranckich będzie zgodna z Europejską Kartą Naukowca

41 KONKURS „INTERDYSCYPLINARNE PROGRAMY STUDIÓW DOKTORANCKICH” – grudzień Kryteria dostępu cd: 4. Projekt trwa nie krócej niż 24 m-ce i nie dłużej niż 60 m-cy Projekt musi trwać minimum przez okres gwarantujący pełny cykl kształcenia na studiach III stopnia 5. Średnia wartość projektu na jednego uczestnika nie może przekroczyć zł

42 KONKURS „INTERDYSCYPLINARNE PROGRAMY STUDIÓW DOKTORANCKICH” – grudzień Kryteria dostępu cd: 6. Projekt może obejmować swoim zakresem merytorycznym wyłącznie działania dotyczące tworzenia i realizacji wysokiej jakości programów doktoranckich i działań uzupełniających realizowane przez minimum dwa ze wskazanych elementów: - interdyscyplinarne programy doktoranckie o zasięgu krajowym lub międzynarodowym; - międzynarodowe programy studiów doktoranckich, przez podstawowe jednostki organizacyjne uczelni wspólnie z innymi jednostkami naukowymi; - programy studiów doktoranckich kluczowe dla gospodarki i społeczeństwa, wspierających innowacyjność kraju i zapewniających możliwość transferu/komercjalizacji rezultatów studiów doktoranckich

43 KONKURS „INTERDYSCYPLINARNE PROGRAMY STUDIÓW DOKTORANCKICH” – grudzień Kryteria premiujące: 1. Projekt przewiduje organizację środowiskowych studiów doktoranckich prowadzących do przygotowania interdyscyplinarnych rozpraw doktorskich – 10 pkt. 2. projekt przewiduje wsparcie jednostek w zakresie otwierania wspólnych przewodów doktorskich o których mowa w art.14a znowelizowanej ustawy z dnia 14 marca 2003 r o stopniach naukowych i tytule naukowym…, dodatkowo wspólne przewody doktorskie mogą być przeprowadzane z udziałem jednostek zagranicznych – 10 pkt. 3. Wnioskodawca posiada Status Krajowego Naukowego Ośrodka Wiodącego (KNOW) lub w wyniku kompleksowej oceny działalności naukowej lub badawczo-rozwojowej Wnioskodawcy została przyznana kategoria A+ (poziom wiodący) – 10 pkt.

44 Oś priorytetowa V Wsparcie dla obszaru zdrowia
Dokument: Policy Paper dla ochrony zdrowia na lata – stanowi krajowe ramy strategiczne dla wszystkich przedsięwzięć realizowanych na obszarze zdrowia w perspektywie

45 Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Dolnośląskiego

46 Oś priorytetowa 1. Przedsiębiorstwa i innowacje
Działanie 1.1. Wzmacnianie potencjału B+R i wdrożeniowego uczelni Ogłoszenie o konkursie 31. marca 2016 Planowany termin rozpoczęcia składania wniosków: 5 maja 2016

47 Wsparcie rozwoju infrastruktury badawczo-rozwojowej w publicznych jednostkach naukowych oraz w uczelniach/szkołach wyższych- dot.: - Zakup środków trwałych (w tym aparatury naukowo-badawczej i wyposażenia specjalistycznych laboratoriów badawczych) niezbędnych do prowadzenia działalności badawczo-rozwojowej na rzecz przedsiębiorstw, -Zakup wartości niematerialnych i prawnych niezbędnych do prowadzenia działalności badawczo-rozwojowej na rzecz przedsiębiorstw,

48 Oś priorytetowa 8 Rynek Pracy
Dla: JST, związki i stowarzyszenia, jednostki organizacyjne jst, przedsiębiorcy, podmioty lecznicze, organizacje pozarządowe Oś priorytetowa 8 Rynek Pracy Działanie 8.7. Aktywne i zdrowe starzenie się Ogłoszenie o konkursie 30. września 2016 Planowany termin rozpoczęcia składania wniosków: 2 listopad 2016

49 8.7.A – Wdrożenie programów profilaktycznych w tym działania zwiększające zgłaszalność na badania profilaktyczne 8.7.B – Opracowanie i wdrożenie programów polityki zdrowotnej ukierunkowanych na eliminowanie zdrowotnych czynników ryzyka w miejscu pracy (w tym szkolenia) 8.7.C – Programy zdrowotne z uwzględnieniem rehabilitacji medycznej

50 RPO – dotacje dla wyższych uczelni
Oś priorytetowa 2 Technologie informacyjno-komunikacyjne   Działanie E-usługi publiczne Oś priorytetowa 6 Infrastruktura spójności społecznej Działanie Inwestycje w infrastrukturę zdrowotną Oś priorytetowa 8 Rynek pracy Działanie Wsparcie osób poszukujących pracy   Działanie Samozatrudnienie, przedsiębiorczość oraz tworzenie nowych miejsc pracy Działanie Zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstw i przedsiębiorców z sektora MMŚP Oś priorytetowa 10 Edukacja Działanie Poprawa dostępności i wspieranie uczenia się przez całe życie

51 II. Wiodąca pozycja w przemyśle III. Wyzwania społeczne
Horyzont 2020  to największy w historii program finansowania badań naukowych i innowacji w Unii Europejskiej. Jego budżet w latach wynosi prawie 80 mld euro. Chodzi o stworzenie spójnego systemu finansowania innowacji: od koncepcji naukowej, poprzez etap badań, aż po wdrożenie nowych rozwiązań, produktów czy technologii. Ministerstwo Nauki zaproponowało wspólne działanie na rzecz Programu. Działania te opisane są w Pakcie dla Horyzontu 2020. Na program składają się trzy filary: I. Doskonała baza naukowa II. Wiodąca pozycja w przemyśle III. Wyzwania społeczne

52 Doświadczenie projektowe AWF Wrocław 1. Proj
Doświadczenie projektowe AWF Wrocław 1. Proj.: Społeczeństwo wiedzy - rozbudowa uczelnianej, szerokopasmowej, bezpiecznej sieci komputerowej na kwotę 133 tys. zł ; 2. Doskonalenie potencjału dydaktyczno-naukowego w zakresie terapii zajęciowej kluczem do rozwoju uczelni wyższych; AWF w roli Partnera Projektu; 3. Nowa jakość praktyk pedagogicznych ; 4. Nowa jakość praktyk pedagogicznych ; 5. Modyfikacja programu antyplagiatowego – rozpoczęty. AWF w roli partnera projektu. 6. Budowa kompleksu boisk do gier otwartych wraz z zapleczem dydaktyczno-naukowym na terenie Pól Marsowych w kompleksie Stadionu Olimpijskiego we Wrocławiu 7. Wysokospecjalistyczne staże drogą do sukcesu w branży turystyka i rekreacja. Projekt zożony w NCBiR 8. Prace nad projektem „Atlas otwartej nauki” z PO Polska Cyfrowa. Partnerstwo z PWr, UP, ASP, AMed 9. Prace nad projektem – program rozwoju kompetecji dla studentów AWF. NCBiR

53 Korzyści płynące z realizacji projektów unijnych dla uczelni - korzyści bezpośrednio płynące z założeń danego projektu, np. wzrost kompetencji dla pracowników, studentów, szkolenia, staże ,itp.; - sprzęt zakupiony na dla potrzeb projektowych – sprzęt komputerowy, sprzęt do badań naukowych, meble, materiały szkoleniowe zostają na uczelni; - dodatkowe wynagrodzenie dla osób zatrudnionych przy realizacji projektu – w tym pracowników AWF jako ekspertów; - uzyskanie dodatkowych kompetencji i doświadczenia zawodowego dla osób zatrudnionych przy realizacji projektu – także pracowników AWF; - budowanie wizerunku uczelni przy realizacji projektów unijnych, mających znaczenie przy okresowej ocenie, w procesie rekrutacji studentów; - możliwości uczestnictwa w projektach partnerskich i konsorcjach z innymi uczelniami bądź podmiotami, co buduje relacje kadr ze współpracujących uczelni.

54 Dziękujemy za uwagę SEKCJA PROJEKTÓW I FUNDUSZY UNIJNYCH AWF WE WROCŁAWIU mgr Agnieszka Fedyk tel mgr Wojciech Fedyk tel dr Małgorzata Miszkurka tel tel


Pobierz ppt "FUNDUSZE EUROPEJSKIE dla wyższych uczelni w latach"

Podobne prezentacje


Reklamy Google