Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć."— Zapis prezentacji:

1

2 W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć na pytanie jak w naszej szkole są (bądź jak mogą być) wykorzystywane technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK) w uczeniu się i w nauczaniu. W ramach projektu nauczyciele pracują z uczniami metodą projektów edukacyjnych z wykorzystaniem TIK i innymi metodami motywującymi uczniów do samodzielnej pracy i uczenia się. Tegoroczna edycja rusza pod hasłem CZYTAMY I ODKRYWAMY Szkoła z Klasą 2.0 upowszechnia wśród uczniów wiedzę i postawy potrzebne we współczesnym świecie, pomaga rozwijać umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, stosować nowe technologie do uczenia się a nie tylko rozrywki, odpowiedzialnie korzystać ze źródeł, stosować szkolną wiedzę w praktyce, bezpiecznie korzystać z Internetu.

3 CO DZIEJE SIĘ W SZKOLE? 1. W programie bierze udział cała szkoła – dyrektor, nauczyciele i uczniowie; 2. Szkoły wypracowują Kodeks 2.0 (zasady korzystania z TIK w edukacji) 3. Prowadzą zajęcia z wykorzystaniem wybranych zasobów i narzędzi 4.Nauczyciele i uczniowie realizują projekty edukacyjne z użyciem nowych technologii, uczące samodzielności, kreatywności i współpracy 5. Szkoła podsumowuje prace i osiągnięcia organizując Szkolny Festiwal 2.0 CO TO JEST TIK? TIK Technologia Informacyjno Komunikacyjna - czyli korzystanie z dostępnych źródeł nowej technologii: komputera, telefonu komórkowego, aparatu cyfrowego, rzutnika, skanera nie tylko po to aby się bawić, ale również uczyć się.

4 DZIAŁANIA PODEJMOWANE W PROJEKCIE stworzenie Zespołu 2.0 oraz harmonogramu dyskusje nad Kodeksem 2.0 wprowadzanie technologii w pracy na lekcjach i w domu tworzenie materiałów przez nauczycieli na platformę edukacyjną sprawdzanie i testowanie materiałów przez uczniów wykonanie projektów SZKOLNY FESTIWAL

5 EFEKTY DZIAŁAŃ KODEKS 2.0 ZDOBYCIE ODZNAK BLOGOWYCH np. STWORZENIE MATERIAŁÓW EDUKACYJNYCH ZORGANIZOWANIE FESTIWALU 2.0 (prezentacja efektów pracy) UZYSKANIE CERTYFIKATU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0

6 KODEKS 2.0

7 CEL DEBATY:  stworzenie zasad, jakie pomogą nam wszystkim mądrze i bezpiecznie korzystać z nowych technologii. Pozwoli to stworzyć Kodeks 2.0, jaki będzie obowiązywał uczniów i nauczycieli naszej szkoły. CO DALEJ?  Gotowy Kodeks zamieścimy na szkolnej stronie internetowej.  Szkolny Kodeks 2.0 nie powinien zawierać więcej niż kilkanaście, maksimum 20 punktów.  Kodeks 2.0 powinien być dokumentem żywym, z którego korzysta cała społeczność szkolna - także Ci nauczyciele i uczniowie, którzy nie realizują programu.

8 1. UCZ I UCZ SIĘ Z TIK! 2. Z INFORMACJI KORZYSTAJ SAMODZIELNIE I KRYTYCZNIE. 3. NIE KRADNIJ I NIE DAJ SIĘ OKRAŚĆ! 4. KOMUNIKUJMY SIĘ! 5. KOMPUTERY POD RĘKĄ! 6. BĄDŹ BEZPIECZNY W SIECI. 7. NAUCZCIE TEGO DOROSŁYCH! 7 WĄTKÓW SZKOLNEGO KODEKSU

9 Źródło: Plakat Szkoła z Klasą 2.0, Plakat Szkoła z Klasą 2.0, CC BY-NC-SA 3.0 PLwww.thinglink.com


Pobierz ppt "W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć."

Podobne prezentacje


Reklamy Google