Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

CZYLI POROZUMIEWANIE SIĘ Z LUDŹMI. NADAWCA + ODBIORCA = KOMUNIKAT.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "CZYLI POROZUMIEWANIE SIĘ Z LUDŹMI. NADAWCA + ODBIORCA = KOMUNIKAT."— Zapis prezentacji:

1 CZYLI POROZUMIEWANIE SIĘ Z LUDŹMI

2 NADAWCA + ODBIORCA = KOMUNIKAT

3  WERBALNA: słowo mówione słowo pisane  NIEWERBALNA: postawa ciała dystans fizyczny, dotyk kontakt wzrokowy gestykulacja ton i tempo głosu emocje wygląd zewnętrzny

4  POSTAWA CIAŁA: otwarta (brak napięcia, dobry nastrój, pozytywne nastawienie) zamknięta (stres, niepewność, zdenerwowanie, dystans)

5  DYSTANS FIZYCZNY: strefa intymna (0-44 cm) strefa osobista ( cm) strefa społeczna ( cm) strefa publiczna (od 360 cm) DOTYKOWCY - NIEDOTYKOWCY

6  KONTAKT WZROKOWY: mniej niż 30% czasu – nic nas nie interesuje 30% - 60% czasu – temat, przedmiot powyżej 60% - osoba WZROK KU GÓRZE - MYŚLIMY „OBRAZAMI” WZROK KU DOŁOWI – MYŚLIMY „UCZUCIAMI” WZROK „W POZIOMIE” – MYŚLIMY „DŹWIĘKAMI

7  TON I TEMPO GŁOSU: gł. niski, tempo powolne – osoba przygnębiona, smutna gł. podwyższony, tempo nierówne – osoba podenerwowana, przestraszona gł. wysoki, tempo szybkie, przejęzyczenia – osoba rozzłoszczona

8  GESTYKULACJA: świadoma (klaskanie, potakiwanie, ręka w górze) nieświadoma (przecieranie okularów, podbródek, ręce „w trójkąt”, trzymanie marynarki, drapanie się po głowie, zabawa włosami, wciąganie brzucha, dotykanie nosa lub ucha, zakrywanie ust, palec na policzku, żucie gumy) GESTY MOGĄ MIEĆ INNE ZNACZENIE W RÓŻNYCH KULTURACH

9  WYGLĄD ZEWNĘTRZNY: wzrost - pierwszy kontakt twarz - oczy, włosy, żuchwa, dłonie koloryt skóry ubiór - fason i kolor; typ obuwia

10  KOLORYSTYKA UBRAŃ: czerń – skupia uwagę, kolor dominacji, kolor buntu, wskazany do prowadzenia grupy; trzeba go łączyć biel – rozprasza, może wzbudzać niepokój ; trzeba go łączyć szarośc i – „nie ma mnie!”; kolory depresji czerwień - pobudza do działania, kolor energii niebieski – szczerość, zaufanie, hamuje apetyt

11  KOLORYSTYKA UBRAŃ: zieleń - równowaga na trzech poziomach brąz - stabilizacja i poczucie bezpieczeństwa róż - kobiecość, delikatność, subtelność żółć - radość życia, pobudza pozytywnie pomarańcz – nastrój, seksualność, zmysłowość, pobudza apetyt fiolet – natchnienie, modlitwa, medytacja

12  KOLORYSTYKA UBRAŃ POZYTYWNE SKOJARZENIA: brąz + odcienie niebieskiego brąz + odcienie zielonego brąz + pudrowy róż czerń + pudrowy róż czerń + żółć odcienie niebieskiego + pudrowy róż

13  KOLORYSTYKA UBRAŃ NEGATYWNE SKOJARZENIA: czerń + biel – „nie dyskutuj ze mną” czerń + szarości – „czuję się zmęczona/y” czerń + czerwień – „chcę dominować”

14  KOMUNIKACJA OSOBISTA  KOMUNIKACJA MEDIALNA – tv, radio, prasa, komunikatory, serwisy  KOMUNIKACJA TELEFONICZNA  KOMUNIKACJA LISTOWNA  TEKSTY KULTURY – książki, muzyka, filmy, obrazy

15  RÓŻNICE JĘZYKOWE I KULTUROWE  RÓŻNICE W POSTRZEGANIU  ODCZUWANIE EMOCJI  FILTROWANIE  BRAK KONTAKTU MIĘDZY KOMUNIKACJĄ WERBALNĄ A NIEWERBALNĄ

16  Monika Chylińska


Pobierz ppt "CZYLI POROZUMIEWANIE SIĘ Z LUDŹMI. NADAWCA + ODBIORCA = KOMUNIKAT."

Podobne prezentacje


Reklamy Google