Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Innowacja na całe życie Imię i nazwisko trenera. Cele kształcenia Zdobycie umiejętności i pewności siebie, aby zaprezentować umiejętności w zakresie innowacji.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Innowacja na całe życie Imię i nazwisko trenera. Cele kształcenia Zdobycie umiejętności i pewności siebie, aby zaprezentować umiejętności w zakresie innowacji."— Zapis prezentacji:

1 Innowacja na całe życie Imię i nazwisko trenera

2 Cele kształcenia Zdobycie umiejętności i pewności siebie, aby zaprezentować umiejętności w zakresie innowacji i umiejętności odpowiednio w: – CV – Rozmowie kwalifikacyjnej – Prezentacjach – Pisemnych wnioskach Rozwinięcie wiedzy na temat sposobu myślenia innowacyjnego i umiejętności 2

3 Ten moduł składa się z czterech głównych części: 1. Prezentacja umiejętności w zakresie innowacji i zainteresowań w CV w rozmowie kwalifikacyjnej w prezentacjach w pisemnych wnioskach 2. Ciągłe innowacyjne doskonalenie własnego myślenia i umiejętności Strategie takie jak „uważność” Samorealizacja 3. Inteligencja emocjonalna 4. Ćwiczenie: Samoocena i planowanie ścieżki kariery 3

4 1. Prezentowanie umiejętności w zakresie innowacji i zainteresowań 1.1 Czym one są? Są to umiejętności, które są tobie potrzebne, aby przyczynić się do skutecznej innowacyjności danej - do tworzenia nowych i ulepszonych strategii, możliwości, produktów, procesów i usług 1.2 Dlaczego budowanie tych umiejętności jest ważne? 1.3 W jaki sposób mogę skutecznie zaprezentować moje umiejętności / zainteresowania? 4

5 Definicja « umiejętności w zakresie innowacji » Umiejętności w zakresie innowacji są praktycznie rodzajami umiejętności, które pozwalają jednostkom na stanie się innowacyjnym w tym, co robią. Jest to zwykle połączenie: umiejętności poznawczych zdolność kreatywnego myślenia i krytycznego umiejętności behawioralnych zdolność rozwiązywania problemów, zarządzania ryzykiem umiejętności funkcjonalne podstawowe umiejętności takie jak pisanie, czytanie, czy liczenie i umiejętności techniczne techniki badawcze, zarządzanie projektami, lub inżynieria informatyczna 5

6 1.1 Opis umiejętności/zainteresowań Umiejętności kreatywności, rozwiązywania problemów i ciągłego doskonalenia Umiejętności, postawy i zachowania niezbędne do generowania pomysłów Umiejętności oceny ryzyka i podejmowania ryzyka Umiejętności, postawy i zachowania niezbędne do podejmowania ryzyka i bycia przedsiębiorczym Umiejętności budowania relacji i komunikacji Umiejętności, postawy i zachowania niezbędne do nawiązywania i podtrzymywania relacji międzyludzkich, które wspierają innowacje Umiejętności wdrożeniowe Umiejętności, postawy i zachowania niezbędne do przełożenia pomysłów na strategie, możliwości, produkty, procesy i usługi 6

7 1.2 Dlaczego te umiejętności są ważne? Każda osoba, niezależnie od umiejętności, stylu lub orientacji może i powinna być bardziej innowacyjna każdego dnia. Organizacja będzie oczekiwać, abyś posiadał i wykorzystywał kluczowe umiejętności innowacji! „Innowacja jest niezbędna w każdej działalności biznesowej…, ponieważ jeśli nie będziesz kontynuował innowacji, to twoja przewaga konkurencyjna bardzo szybko zniknie.” 7

8 1.3 W jaki sposób mogę efektywnie przedstawić swoje umiejętności i zainteresowania? Po kolei! Jakie umiejętności posiadasz (do jakiego poziomu)? Jakich Tobie brakuje? Dokonaj samooceny Jakie umiejętności / zainteresowania wyróżnić? Do kogo? Gdzie? Dostosuj do swojej sytuacji i potrzeb Strategia Opracuj ogólną strategię Dostosuj swoją strategię gdzie będziesz prezentował swoje umiejętności: CV, rozmowa kwalifikacyjna, prezentacja, pisemny wniosek 8

9 1.3.1 Samoocena umiejętności w zakresie innowacji Przystąp online lub “w formie papierowej” do samooceny takiej jak: (GISAT2.0) Najpierw niezbędne jest utworzenie konta: Bądź szczery! Wygospodaruj wystarczająco dużo czasu na ukończenie samooceny W pełni przeanalizuj swoje wyniki Stwórz plan działania 9

10 1.3.2 Jakie umiejętności wyróżnić? Najlepszym sposobem, aby określić, które umiejętności należy wyróżnić, jest postawienie się na miejscu pracodawcy. Jakie są potrzeby pracodawcy? W jaki sposób możesz spełnić te potrzeby? 10

11 1.3.3 Strategia Co to jest? Definicje: 1. Metoda lub wybrany plan, aby doprowadzić do pożądanej przyszłości, takiej jak osiągnięcie celu lub rozwiązanie problemu 2. Sztuka i nauka planowania oraz dowodzenia zasobami do ich najbardziej skutecznego i efektywnego wykorzystania. Termin pochodzi od greckiego słowa przywódca lub dowodzący armią 11

12 Opracuj ogólną strategię Należy stworzyć własną indywidualną i osobistą strategię na wszystkich trzech poziomach. 12 Ja Inni Kultura + Otoczenie

13 Dostosuj swoją strategię do tego gdzie przedstawisz swoje umiejętności CV (Résumé) Rozmowa kwalifikacyjna Prezentacja Pisemny wniosek 13

14 CV/Résumé – podstawy Nigdy nie należy zapominać, że Twoje CV/résumé jest tym, co doprowadzi Ciebie do rozmowy kwalifikacyjnej W związku z tym, zależy wyłącznie od Ciebie, aby „sprzedać” siebie na tyle dobrze, że kiedy potencjalny pracodawca to zobaczy, od razu będzie wiedział, że jesteś dobrym kandydatem dla firmy Upewnij się, że Twoje CV/resume jest aktualne i prezentuje wszystkie Twoje umiejętności i cechy 14

15 CV/Résumé – liczy się pierwsze wrażanie Faktem jest, że osoby rekrutujące i zatrudniające szybko sczytują CV lub aplikację Pamiętaj, aby zawrzeć Kreatywność, rozwiązywanie problemów i ciągłe doskonalenie umiejętności Ocenę ryzyka i umiejętności podejmowania ryzyka Budowanie relacji oraz umiejętności komunikacyjne Umiejętności wykonawcze photos source: pixabay - CC0 Public Domain 15

16 CV/Résumé – lista kontrolna Nie poddawaj się po pierwszej przeszkodzie Czy Twój adres mailowy jest odpowiedni? Czy zatrudnił byś Czy jest poprawnie napisany? Inne przeszkody Popełnianie błędów gramatycznych i literówek Nie ma miejsca na niechlujstwo! Przedstawianie nieprawdziwych informacji Prawidłowe informacje i tak w końcu wyjdą na jaw Przedstawianie wszystkim tego samego CV Twoje CV nie powinno być typu jedne rozmiar dla wszystkich (praca) Zbyt obszerne formatowanie i styl Pozwól na „oddech” na stronie photos source: pixabay - CC0 Public Domain 16

17 Rozmowa kwalifikacyjna – podstawy Jeśli przejdziesz przez etap skanowania CV, zazwyczaj następnym ważnym etapem jest rozmowa kwalifikacyjna Pracodawcy często koncentrują się na wyeliminowaniu wnioskodawców, którzy nie są odpowiedni –Nie daj im żadnych powodów, aby Cię wyeliminowano To doświadczenie może być dla Ciebie jak bieganie przez pole minowe. Jeden fałszywy krok i jesteś WYELIMINOWANY - bardzo stresująca sytuacja. Panuj nad stresem poprzez –Przygotowanie –Wizualizację –Pamiętaj, że ludzie SĄ zatrudniani ! photos source: pixabay - CC0 Public Domain 17

18 Rozmowa kwalifikacyjna - przygotowanie Przygotuj się do standardowych pytań do rozmowy kwalifikacyjnej i rodzajów rozmów, jakie możesz mieć. Ćwicz z przyjacielem lub przed lustrem Przygotuj się, dowiadując się najwięcej jak możesz na temat organizacji, konkurencji, lokalizacji i przemysłu Bardzo uważnie przeczytaj opis stanowiska Odwieź stronę internetową organizacji Zaprzęgnij do pracy Google, Bing i YouTube gromadząc ważne informacje na temat organizacji Sprawdź profil firmy na LinkedIn (i jeśli to możliwe, profile osób rekrutujących) Przeszukaj Internet na temat wszelkich innych nazwisk, jakie posiadasz Sprawdź giełdę i informacje finansowe Wreszcie, sprawdzić najświeższe wiadomości na temat organizacji 18

19 Rozmowa kwalifikacyjna - Wizualizacja Jak wizualizować Znajdź ciche miejsce Oczyść swój umysł Wyobraź sobie swoje cele 19

20 Rozmowa kwalifikacyjna – Pamiętaj, że… Rozmowy kwalifikacyjne różnią się (zarówno w strukturze i rodzaju) To jest ulica dwukierunkowa – także zadaj swoje pytania na temat pracy i organizacji Mogą być uzupełniające rozmowy kwalifikacyjne 20

21 Rozmowa kwalifikacyjna – rzeczywista rozmowa Ty to wiesz (ale warto powtórzyć): Bądź na miejscu kilka minut przed czasem Bądź odpowiednio ubrany Miej przygotowane dobre pytania dla osoby rekrutującej (-ych) Miej wyłączony telefon komórkowy Przyjdź z kopiami swojego CV aby wręczyć osobie rekrutującej (-ym) ODPRĘŻ SIĘ! Bądź sobą, bądź naturalny, skoncentrowany i zapamiętaj, że rozmowa jest niczym „dwukierunkowa” ulica Następnie Wyślij podziękowanie – jeśli dobrze wypadłeś - na pewno nie zaszkodzi Twoim szansom o pracę 21

22 Prezentacja - podstawy Wcześniej rozwiń mocne umiejętności prezentacji Ćwiczyć także „stresowe” rodzaje prezentacji Temat jest ważny, ale Twój proces jest jeszcze bardziej istotny! 22

23 Prezentacja – metoda 23 MARKA PRZEJRZYSTOŚĆ ZAANGAŻOWANIE STRUKTURA PROJEKT TREŚĆ HISTORIA CEL ZAWARTOŚĆ WZMOCNIJ SWOJĄ TREŚĆ FAKTAMI STWÓRZ WŁASNĄ ZAWARTOŚĆ LINIOWA MODUŁOWA OPISZ, WZMOCNIJ I ROZWIĄŻ UKIERUNKUJ SIĘ NA SWOICH ODBIORCÓW INTERAKTYWNA DORĘCZENIE OSOBIŚCIE WYBIERZ DOPOWIEDNIE NARZĘDZIE DO PREZENTACJI ZIDENTYFIKUJ SWOJE POTRZEBY 4 ETAPY DO WSPANIAŁEJ PREZENTACJI WZMOCNIJ SWOJĄ MARKĘ EFEKTYWNYM PROJEKTEM STWÓRZ SWOJĄ WIZUALIZACJĘ

24 Wniosek pisemny – podstawy formalny sposób prezentujący pomysł i nawołujący do działania w kontekście prezentowanego pomysłu. Uwzględnij kto będzie czytał ten wniosek oraz poziom wiedzy tej osoby Zdecyduj, wcześniej, o SWOJEJ metodzie napisania wniosku i przećwicz ją 24

25 Przykładowy proces wniosku Wykonaj następujące kroki: 1.Sformułuj swój cel 2.Podaj kilka podstawowych informacji 3.Zaproponuj rozwiązanie problemu 4.Określ koszty 5.Określ ponownie zarówno problem jak i rozwiązanie 25

26 2. Ciągłe innowacyjne doskonalenie sposobu myślenia i umiejętności Nieustanne doskonalenie – nieustanny wysiłek aby doskonalić umiejętności i mentalną perspektywę jednostki Ten nigdy niekończący się proces wymaga Strategii takiej, jak „uważność” Koncentracji na samorealizacji 26

27 2.1 Uważność Uważność jest świadomością, która powstaje poprzez zwracanie uwagi, celowo, w chwili obecnej, bez osądzania – Praktykowanie uważności poprawia zarówno zdrowie psychiczne i fizyczne – Uważność obejmuje zarówno koncentrację i akceptację – To wymaga praktyki, aby czuć się komfortowo z technikami na uważność 27

28 2.2 Samorealizacja Dążenie do samorealizacji Ta skłonność może być sformułowana jako chęć stania się coraz bardziej, tym, kim się jest, aby stać się wszystkim, czym jesteśmy w stanie się stać. 28 oddychanie, jedzenie, woda, seks, sen, homeostaza, wydalanie jedzenie, praca, zasoby, obyczaje, dom, zdrowie, nieruchomość Przyjaźń, rodzina, bliskość poczucie godności, pewność, realizacja, szacunek, poszanowanie moralność, kreatywność, rozwiązywanie problemów, brak uprzedzeń, akceptacja faktów Fizjologiczne Bezpieczeństwa Przynależności i miłości Szacunku i uznania Samorealizacji

29 3. Inteligencja Emocjonalna Inteligencja emocjonalna (EI) lub iloraz emocjonalny (EQ) jest to zdolność osób do rozpoznawania własnych emocji i cudzych rozróżnienia pomiędzy poszczególnymi uczuciami i odpowiedniego oznaczenia ich wykorzystania informacji emocjonalnych aby kierować myśleniem i zachowaniem 29

30 3.1 Rozpoznawanie swoich własnych emocji i cudzych Korzyści z wyższej Inteligencji Emocjonalnej łatwiej tworzą i utrzymują relacje interpersonalne oraz „wpasowują się" lepiej rozumieją własny stan psychiczny Zauważ, że nie ma korelacji pomiędzy wynikami IQ i EI 30

31 3.2 Dokonaj rozróżnienia pomiędzy poszczególnymi emocjami i oznacz je Które z nich dobrze rozpoznajesz? Które z nich znasz zbyt dobrze? Przystąp do testu online Żródło rysunku: Wikimedia Commons, used under Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported license. Author: Ivan Lanin. 31

32 3.3 Korzystanie z informacji emocjonalnej do kierowania myśleniem i zachowaniem Stosowane w następujący sposób: Postrzeganie emocji wykrywanie i rozszyfrowywanie emocji z twarzy, zdjęć, głosów, ect. Korzystanie z emocji wykorzystanie do ułatwienia różnych czynności poznawczych Understanding emocji rozumienie języka emocji i rozpoznanie skomplikowanych relacji między emocjami Zarządzanie emocjami regulowanie emocjami zarówno w sobie i w innych 32

33 4. Ćwiczenie: Samoocena i planowanie ścieżki kariery Dokonaj samooceny (jak opisano wcześniej) najszybciej jak to możliwe Planowanie ścieżki kariery wymaga uczciwego spojrzenia na: Cele zawodowe Umiejętności Potrzebną wiedzę Doświadczenie Cechy osobowe. Ścieżka kariery wymaga od CIEBIE zaplanowania aby zrealizować swoją ścieżkę kariery. 33

34 Jak stworzyć swoją ścieżkę kariery Musisz zdecydować się na swoje cele zawodowe i pożądane miejsca pracy Umieść plan ścieżki swojej kariery na piśmie Masz swój plan ścieżki kariery 34

35 35 To, co robisz DZISIAJ może zmienić wszystkie jutra Twojego życia. Zig Ziglar To, co robisz DZISIAJ może zmienić wszystkie jutra Twojego życia. Zig Ziglar


Pobierz ppt "Innowacja na całe życie Imię i nazwisko trenera. Cele kształcenia Zdobycie umiejętności i pewności siebie, aby zaprezentować umiejętności w zakresie innowacji."

Podobne prezentacje


Reklamy Google