Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Co to jest e-PUAP  e-PUAP to Elektroniczna Platforma Administracji Publicznej – nowoczesny system komunikacji pomiędzy Obywatelem, Przedsiębiorcą a Urzędem.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Co to jest e-PUAP  e-PUAP to Elektroniczna Platforma Administracji Publicznej – nowoczesny system komunikacji pomiędzy Obywatelem, Przedsiębiorcą a Urzędem."— Zapis prezentacji:

1

2 Co to jest e-PUAP  e-PUAP to Elektroniczna Platforma Administracji Publicznej – nowoczesny system komunikacji pomiędzy Obywatelem, Przedsiębiorcą a Urzędem.  Poprzez e-PUAP do Urzędu można składać elektroniczne formularze wniosków, informacji lub deklaracji podatkowych.  Złożenie wniosku musi być poprzedzone założeniem indywidualnego konta użytkownika.  Warunkiem złożenia wniosku jest posiadanie ważnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego.

3 Możesz skorzystać z platformy e-PUAP za pomocą własnego komputera Potrzebujesz:  Komputer z dostępem do Internetu.  Konta na platformie e-PUAP.  Ważnego podpisu elektronicznego w zestawie z czytnikiem i kartą.

4 …lub za pomocą urzędomatów Do tego celu potrzebujesz tylko karty z podpisem elektronicznym.

5 Jak założyć konto użytkownika e-PUAP? Konto możesz założyć na dwa sposoby:  Korzystając z własnego komputera i wpisując adres:  Lub korzystając z przycisku umieszczonego na ekranie urzędomatów.

6 Zakładanie nowego konta  Aby założyć nowe konto użytkownika kliknij „Załóż konto” lub dotknij na ekranie urzędomatu.

7  Po zapoznaniu się z regulaminem zaznacz pole Akceptuję powyższy regulamin i naciśnij przycisk Dalej.

8  Wprowadź swoje dane. Pola zaznaczone * są obowiązkowe. Aby wypełnić pola przy użyciu urzędomatu użyj wirtualnej klawiatury (przycisk znajduje się w prawym dolnym rogu ekranu).

9 Metody logowania Logowanie przez hasło:  Liczba znaków - (8-32)  Liczba znaków specjalnych (np.!#%) - (1)  Ilość cyfr - (1)  Podczas zakładania konta użytkownik może również wprowadzić dane dodatkowe (np. Pesel).

10  Zaznacz pole aby logować się w oparciu o certyfikat. Zaznaczenie tej opcji wymaga kwalifikowanego podpisu elektronicznego i zainstalowanego komponentu na stronie.

11  Wpisz tekst widoczny na obrazku i kliknij Dalej.

12  System informuje o stworzeniu konta na platformie e-PUAP.  Do funkcjonowania w systemie konieczne jest powiązanie z organizacją. W tym celu kliknij Dalej.

13  W celu zweryfikowania opcji organizacji wybierz jedną z możliwych opcji.

14  Wprowadź dane.  Wprowadź dane teleadresowe.

15  Aby zakończyć edycję profilu naciśnij Prześlij.

16  Aby sfinalizować proces zakładania konta naciśnij Zakończ.

17 Składanie dokumentów przy pomocy platformy e-PUAP.  Aby złożyć dokument przy pomocy platformy e-PUAP w witrynie  Kliknij na katalog usług lub dotknij go na ekranie dotykowym urzędomatu.

18  Aby wyświetlić listę usług udostępnionych przez Urząd Miasta Tarnobrzeg wybierz odnośnik wg podziału terytorialnego.

19  Z listy wybierz Województwo Podkarpackie.

20  Kliknij Powiat m. Tarnobrzeg.  Kliknij Miasto Tarnobrzeg (gmina miejska), a następnie wybierz z listy Urząd Miasta Tarnobrzeg.

21  Kliknij na jedną z kategorii.  Aby wybrać dany formularz Kliknij w odnośnik Przejdź do formularza.

22 Przykładowy formularz

23  Po dokładnym wypełnieniu formularza kliknij przycisk Zapisz.

24  Aby podpisać formularz podpisem elektronicznym kliknij przycisk Podpisz.

25 Użycie karty z podpisem elektronicznym  Do szczeliny czytnika włóż kartę z podpisem elektronicznym.

26  Jeśli zakończyłeś (aś) pracę z dokumentem i chcesz go wysłać kliknij lub dotknij na ekranie dotykowym przycisk Wyślij.

27  Po złożeniu dokumentu potwierdzonego podpisem elektronicznym zostanie wygenerowane Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO).

28 Zapraszamy do korzystania z usług platformy e-PUAP.


Pobierz ppt "Co to jest e-PUAP  e-PUAP to Elektroniczna Platforma Administracji Publicznej – nowoczesny system komunikacji pomiędzy Obywatelem, Przedsiębiorcą a Urzędem."

Podobne prezentacje


Reklamy Google