Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Programowanie strukturalne i obiektowe Klasa I. Podstawowe pojęcia dotyczące programowania 1. Problem 2. Algorytm 3. Komputer 4. Program komputerowy 5.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Programowanie strukturalne i obiektowe Klasa I. Podstawowe pojęcia dotyczące programowania 1. Problem 2. Algorytm 3. Komputer 4. Program komputerowy 5."— Zapis prezentacji:

1 Programowanie strukturalne i obiektowe Klasa I

2 Podstawowe pojęcia dotyczące programowania 1. Problem 2. Algorytm 3. Komputer 4. Program komputerowy 5. Kod źródłowy 6. Kod wynikowy 7. Kod wykonywalny 8. Linker 9. Translator 10. Plik

3 Problem  Problem – zadanie do rozwiązania.  Specyfikacja zadania – określenie danych wejściowych oraz wyników, które powinny być uzyskane, a także warunków jakie powinny one spełniać.

4 Algorytm  Algorytm jest skończonym ciągiem czynności, które prowadzą do rozwiązania zadania lub osiągnięcia określonego celu.  Algorytm definiuje: dane wejściowe, na których wykonywane są działania, reprezentowane przez odpowiednie struktury danych; operacje realizujące cel algorytmu; kolejność wykonywania działań.

5 Komputer Program komputerowy  Komputer – urządzenie elektroniczne służące do automatycznego przetwarzania danych według zadanego algorytmu.  Program komputerowy – algorytm zapisany w odpowiednim języku programowania zrozumiałym przez komputer (np. w języku maszynowym procesora – ciąg liczb stanowiących rozkazy i dane dla procesora).

6 Etapy powstawania programu  Kod źródłowy – ciąg instrukcji języka programowania (np. Pascal, C), w którym zakodowano algorytmy stanowiące rozwiązanie problemu. Przed wykonaniem program źródłowy należy przetłumaczyć na postać zrozumiałą dla komputera czyli na kod wynikowy.  Kod wynikowy - kod pośredni w języku maszynowym, który jest zrozumiały dla komputera; ciąg rozkazów i danych procesora, zapisanych w pamięci komputera w kodzie binarnym.

7 Etapy powstawania programu Kod wynikowy jest przekształcany przez program linkera do postaci wykonywalnej.  Linker – program łączący kody wynikowe odpowiednich modułów programu w kod wykonywalny, który może być wielokrotnie uruchamiany w komputerze.  Kod wykonywalny - zawiera liczby, które są pobierane z pamięci komputera przez procesor i interpretowane jako rozkazy podlegające wykonaniu lub jako dane stanowiące argumenty rozkazów.

8 Etapy powstawania programu  Translator – realizuje przekształcenie programu z postaci źródłowej na postać wynikową.  Rodzaje translatorów: kompilatory, interpretatory.  Kompilator – program przetwarzający kod źródłowy na kod wynikowy (kod pośredni w języku maszynowym, który jest zrozumiały dla komputera).  Interpretator – realizuje translację instrukcji naprzemiennie z ich wykonywaniem; przy zastosowaniu interpretatora każde wykonanie programu jest związane z jego ponowną translacją (np. Basic, SQL).

9 Etapy rozwiązywania problemów z wykorzystaniem komputera  analiza poprawności rozwiązania,  ocena efektywności algorytmu (złożoności obliczeniowej),  kodowanie algorytmu w postaci instrukcji języka programowania (projekt programu komputerowego),  zapis programu do pliku,  kompilacja i usuwanie usterek,  utworzenie wersji wykonywalnej,  automatyczne wykonanie programu w komputerze,  testowanie i analiza wyników.

10 Etapy rozwiązywania problemów z wykorzystaniem komputera  analiza poprawności rozwiązania,  ocena efektywności algorytmu (złożoności obliczeniowej),  kodowanie algorytmu w postaci instrukcji języka programowania (projekt programu komputerowego),  zapis programu do pliku,  kompilacja i usuwanie usterek,  utworzenie wersji wykonywalnej,  automatyczne wykonanie programu w komputerze,  testowanie i analiza wyników.

11 Etapy rozwiązywania problemów z wykorzystaniem komputera


Pobierz ppt "Programowanie strukturalne i obiektowe Klasa I. Podstawowe pojęcia dotyczące programowania 1. Problem 2. Algorytm 3. Komputer 4. Program komputerowy 5."

Podobne prezentacje


Reklamy Google