Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Uczniowie klasy VI. AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Jest nieodłącznym atrybutem życia człowieka. Wynika z wrodzonych potrzeb organizmu i nabytych.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Uczniowie klasy VI. AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Jest nieodłącznym atrybutem życia człowieka. Wynika z wrodzonych potrzeb organizmu i nabytych."— Zapis prezentacji:

1 AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Uczniowie klasy VI

2 AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Jest nieodłącznym atrybutem życia człowieka. Wynika z wrodzonych potrzeb organizmu i nabytych umiejętności. Jest niezbędnym elementem zdrowego stylu życia.. Poprawia stan naszego zdrowia i samopoczucie.

3 Płuca - lepsze wykorzystywanie pojemności płuc - Wzmocnienie mięśni oddechowych - Tkanka tłuszczowa - długotrwaly,umiarkowany wysiłek Fizyczny sprzyja pozbyciu się Nadmiaruu tk.tłuszczowej Serce -Wytrenowane serce przy tym samym wysiłku męczy się mniej i pracuje bardziej ekonomicznie -Wytrenowane serce ma znacznie większe możliwości rezerwowe Naczynia krwionośne i limfatyczne -Poprawa krążenia krwi i limfy - przeciwdziałanie powstawaniu zmian miażdżycowych - normalizacja ciśnienia krwi MÓZG -Poprawa ukrwienia - poprawa procesów koncentracji,uwagi i Funkcji intelektualnych KREW -Dostarcza więcej tlenu do tkanek -Lepsza eliminacja zbędnych produktów przemiany materii -Poprawa składu lipidów-wiecej dobrego Cholesterolu -lepsza regulacja poziomu cukru we krwi PSYCHIKA - poprawa własnego „JA” - satysfakcja z własnej sprawności - odwaga i optymizm - chęć do czynów -Łatwiejsze radzenie sobie ze stresem SYSTEM NERWOWY - lepsza koordynacja ruchowa - Szybszy refleks KOŚCI -Elastyczniejsze - mniej podatne na odwapnienie - bardziej odporne na złamania ZDROWOTNE ELEMENTY AKTYWNOŚĆI FIZYCZNEJ

4 Korzyści płynące z aktywności fizycznej:   Podczas wysiłku fizycznego w naszym organizmie wytwarzane są endorfiny – neuroprzekaźniki (zwane „hormonem szczęścia”), które powodują doskonały nastrój   Zwiększa się ogólny przepływ krwi dostarczanej w odpowiedniej ilości do tkanek powodujący w nich wzrost metabolizmu

5 Korzyści płynące z aktywności fizycznej: Powoduje pozytywne zmiany czynnościowe w obrębie układu krążenia:   zwiększenie wewnętrznej średnicy tętnic oraz naczyń krwionośnych,   obniżenie stężenia cholesterolu,   zmniejszenie ryzyka tworzenia się zakrzepów,   zmniejszenie ciśnienia tętniczego   obniżenie ryzyka chorób sercowo-naczyniowych np. zawału serca, miażdżycy, udaru mózgu

6 Korzyści płynące z aktywności fizycznej: Zwiększa masę kości i stopień ich mineralizacji, zapobiegając w przyszłości osteoporozie Powoduje zmiany biochemiczne i fizjologiczne – np. w wydzielaniu hormonów ( zmniejszenie wydzielania i stężenia we krwi insuliny obniża ryzyko zachorowania na cukrzycę) Zapobiega przybieraniu na wadze, powoduje zmniejszenie tkanki tłuszczowej; przyspiesza przemianę materii,

7 Korzyści płynące z aktywności fizycznej:   Poprawia samopoczucie, jakość snu, łagodzi stresy   Zmniejsza się ryzyko zachorowania na niektóre choroby nowotworowe,   Zmniejsza się ryzyko przedwczesnej śmierci

8 Korzyści płynące z aktywności fizycznej:   Znacznie poprawia się odporność organizmu poprzez mobilizację układu immunologicznego. Dla wzmocnienia organizmu najlepsze są sporty wytrzymałościowe: aerobik, pływanie, uprawiane razy w tygodniu. Kilka ćwiczeń pobudzających krążenie może zapobiec rozpoczynającemu się przeziębieniu

9 Aby aktywność fizyczna przynosiła odpowiednie efekty Aby aktywność fizyczna przynosiła odpowiednie efekty powinna być powinna byćsystematyczna

10 Zalecana dla dzieci i młodzieży minimalna dawka aktywności ruchowej to: Zalecana dla dzieci i młodzieży minimalna dawka aktywności ruchowej to: 1 GODZINA DZIENNIE DOWOLNEGO TYPU RUCHU O ZWIĘKSZONEJ INTENSYWNOŚCI

11 Obserwuje się obecnie zarówno u młodzieży jaki u dorosłych, tendencję jaki u dorosłych, tendencję do ograniczania aktywności ruchowej Winą za to należy obciążyć zdobycze cywilizacji takie jak: samochód, samochód,TV, komputer, zapewniające wygodną i nie męczącą rozrywkę. Jedynie 10% dziewcząt i 20% chłopców uprawia jakąś dyscyplinę sportową.

12 Mała aktywność fizyczna Mała aktywność fizyczna i często niewłaściwa dieta sprzyjają: i często niewłaściwa dieta sprzyjają:  Pogorszeniu wydolności organizmu  Wadom postawy ciała  Nadwadze i otyłości

13 Bibliografia    Podstawy teoretyczne programu „Trzymaj formę” „Trzymaj formę” Poradnik dla nauczycieli Poradnik dla nauczycieli


Pobierz ppt "AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Uczniowie klasy VI. AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Jest nieodłącznym atrybutem życia człowieka. Wynika z wrodzonych potrzeb organizmu i nabytych."

Podobne prezentacje


Reklamy Google