Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego"— Zapis prezentacji:

1 Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego

2 Plan wykładu 1. Istota euromarketingu. Standaryzacja i adaptacja działań w ramach eurorynku. 2. Otoczenie przedsiębiorstw działających na rynku UE. 3. Segmentacja eurorynku i eurokonsument. 4. Badania marketingowe w UE. 5. Strategie wejścia przedsiębiorstw na rynki UE. 6. Kształtowanie produktu na rynku UE. A.M. Zarzycka

3 Plan wykładu c.d. 7.Decyzje dotyczące cen na rynku UE. 8.Dystrybucja produktów na obszarze eurorynku. 9.Działania promocyjne na rynku UE. A.M. Zarzycka

4 Literatura podstawowa: A.M. Zarzycka 1.„Eurobiznes” pod. red. M. K. Nowakowskiego, SGH, Warszawa 2008; rozdziały: I, VI. 2.A. Sznajder, Euromarketing, PWN, Warszawa 1999.

5 A.M. Zarzycka

6 Euromarketing (marketing europejski) marketing w krajach, które tworzą Unię Europejską dostosowanie strategii i elementów marketingu- mix do szczególnych warunków Europejskiego Rynku Wewnętrznego A.M. Zarzycka

7 Kraje UE 1957 – Belgia, Francja, Holandia, Luksemburg, Niemcy, Włochy Dania, Irlandia, Wielka Brytania, Grecja, Hiszpania, Portugalia, Austria, Finlandia, Szwecja 2004 – Cypr, Czechy, Estonia, Litwa, Łotwa, Malta, Polska, Słowacja, Słowenia, Węgry 2007 – Bułgaria, Rumunia 27 krajów członkowskich A.M. Zarzycka

8 Terminologia Euromarketing Eurokonsument Euromarka Euroceny itd. A.M. Zarzycka

9 Orientacja eurocentryczna A.M. Zarzycka Orientacja etnocentryczna Orientacja policentryczna Orientacja regiocentryczna (eurocentryczna) Orientacja geocentryczna (globalna)

10 Specyfika rynku UE harmonizacja uwarunkowań działania przedsiębiorstwa w obszarze regulacji gospodarczych zróżnicowanie w zachowaniach i preferencjach konsumentów w poszczególnych krajach A.M. Zarzycka

11 Podejście do eurocentryzmu firmy europejskie firmy spoza regionu UE (np. P&G) A.M. Zarzycka

12 Orientacja eurocentryczna Strategia standaryzacji Strategia adaptacji A.M. Zarzycka

13 Standaryzacja strategii marketingowych na eurorynku A.M. Zarzycka Czynniki sprzyjająceCzynniki niesprzyjające  integracja JRW i ujednolicenie warunków działań  konsumenci oczekują produktów dobrej jakości po jak najniższych cenach  standaryzacja jest strategią prostszą i tańszą (oszczędność kosztów)  zróżnicowane zachowania i preferencje konsumentów  kulturowa heterogeniczność Europy  etnocentryzm konsumentów  zróżnicowane uwarunkowania kosztowej strony realizacji strategii  różnice w sytuacji ekonomicznej obywateli w poszczególnych krajach członkowskich UE

14 Stopień dyferencjacji i standaryzacji na obszarze eurorynku Zależy od: produktów i strategii danego przedsiębiorstwa zakresu samodzielności zagranicznych filii przedsiębiorstwa wielkości barier prawnych, ekonomicznych oraz kulturowych danego instrumentu marketingu A.M. Zarzycka

15 Przykład strategii mieszanej Henkel (proszki do prania) Persil – euromarka Pollena Rex – marka lokalna A.M. Zarzycka


Pobierz ppt "Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego"

Podobne prezentacje


Reklamy Google