Prezentacja na temat: "Sprawozdanie z wycieczki do Rezerwatu Jaskini Niedźwiedziej 1 kwietnia 2011roku Cele wycieczki: 1. Rozwijanie zdolności obserwacyjnych przy użyciu przyrządów."— Zapis prezentacji:

1 Sprawozdanie z wycieczki do Rezerwatu Jaskini Niedźwiedziej 1 kwietnia 2011roku Cele wycieczki: 1. Rozwijanie zdolności obserwacyjnych przy użyciu przyrządów (lornetka, lupa). 2. Poznanie czynników i skutków działania erozji i wietrzenia skał podczas zwiedzania Jaskini Niedźwiedziej. 3. Analizowanie zmian zachodzących w środowisku. 4. Kształtowanie dociekliwej oraz aktywnej postawy badawczej. 5. Poznawanie i promocja aktywnego spędzania wolnego czasu. 6. Pogłębianie wiedzy historycznej i geograficznej poprzez zwiedzanie sztolni i poznawanie technik płukania złota.

2  Z entuzjazmem i we wspaniałych humorach wspólnie z uczniami ze Szkoły Podstawowej w Prusicach wyruszyliśmy o godzinie 6-tej rano w podróż do Rezerwatu Jaskini Niedźwiedziej w Kletnie.

3 Naszym pierwszym przystankiem na trasie do Kletna był spacer dookoła pałacu w Kamieńcu Ząbkowickim. Towarzyszący nam pan przewodnik ciekawie opowiadał nam losy zbudowanej dla księżnej Marianny posiadłości w stylu gotyckim.

4 Następnie pojechaliśmy do zamkniętej kopali złota w Złotym Stoku.

5 Tu przywitaliśmy się z Gnomem, a pani przewodnik w niezwykle interesujący sposób z dużym poczuciem humoru oprowadziła nas po kopalni.

6 Potem udaliśmy się do dawnej mennicy, w której poznaliśmy metody wybijania monet. Następnie wcielaliśmy się w poszukiwaczy diamentów, rubinów i innych szlachetnych kamieni.

7 Po zjedzeniu obiadu zwiedziliśmy starówkę w Lądku Zdrój i dotarliśmy do Kletna do Jaskini Niedźwiedziej.

8 Zachwyceni pięknem podziemnych korytarzy wypełnionych stalaktytami oraz szczątkami prastarych zwierząt jeszcze raz odwiedziliśmy Lądek Zdrój, by tym razem skosztować leczniczych wód w uzdrowisku.

9 To była wspaniała wycieczka. Świadczą o tym opinie uczniów opisujących swoje wrażenia w szkolnych wypracowaniach.

12 Dziękujemy! Uczniowie Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Kostomłotach.

Pobierz ppt "Sprawozdanie z wycieczki do Rezerwatu Jaskini Niedźwiedziej 1 kwietnia 2011roku Cele wycieczki: 1. Rozwijanie zdolności obserwacyjnych przy użyciu przyrządów."