Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zespół Szkół Specjalnych Nr 9 w Łodzi Gimnazjum Nr 63 w ramach projektu „Jestem fair”

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zespół Szkół Specjalnych Nr 9 w Łodzi Gimnazjum Nr 63 w ramach projektu „Jestem fair”"— Zapis prezentacji:

1 Zespół Szkół Specjalnych Nr 9 w Łodzi Gimnazjum Nr 63 w ramach projektu „Jestem fair”

2 Zespół Szkół Specjalnych Nr 9 przy Centrum Leczenia Chorób Płuc i Rehabilitacji w Łodzi ZSS Nr 9 w Łodzi jest placówką, która od momentu powstania, zlokalizowana została w tym samym budynku wraz ze szpitalem CLChPiR. W skład Zespołu wchodzi Publiczne Gimnazjum Nr 63, które przyłączyło się do realizacji projektu „Jestem fair”. W ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych, propagujących ideę fair play, jako element przeciwstawiania się rasizmu, ksenofobi i antysemityzmu, uczniowie mieli okazję wykazać się swoją wiedzą oraz wzbogacić swój system wartości. Biorąc pod uwagę dokuczające im choroby i hospitalizację byliśmy zobligowani dostosować projekt do wymogów ich stanu zdrowia oraz możliwości psychofizycznych wynikających z hospitalizacji. Dlatego zmuszeni byliśmy zaangażować wszystkich uczniowie bez względu na wiek. W trakcie realizacji projektu „Jestem fair” poczyniliśmy wszelkie kroki, by być w stanie najefektowniej aktywizować uczniów do pracy poprzez stosowanie ciekawych form i metod pracy.

3 Powitanie Pucharu Euro w Łodzi Sportowe powitanie pucharu zapewnili uczniowie 24 szkół gimnazjalnych, którzy od godziny 10:00 na rynku Manufaktury rywalizowali turnieju piłki nożnej. Podopieczni naszej szkoły do samego końca dopingowali wszystkim sportowcom roku Puchar Euro 2012 zawitał w Łodzi. Najpierw wraz gimnazjalistami innych szkół uroczyście powitaliśmy go w centrum miasta, a następnie trofeum powędrowało na rynek Manufaktury. Wychowankowie naszej szkoły mogli nie tylko podziwiać mistrzowskie trofeum, ale i także zrobić sobie z nim zdjęcie.

4 Zorganizowanie wystawy szkolnej poświęconej projektowi W trakcie przebiegu drugiej edycji projektu „Jestem fair”, w naszej szkole wyznaczona została ogólnodostępna tablica promującą ideę bezpiecznego kibicowania i zasad fair play. Uczniowie przygotowali wystawę plakatów różnych drużyn oraz umieścili informacje dotycząca przebiegu projektu w naszej szkole. Umieszczony został także, wspólnymi siłami ułożony kodeks kulturalnego kibica. Laureaci najlepszych prac w konkursie „Tolerancja – naszym światem” mogli podziwiać swe dzieła do końca trwania akcji.

5 Zadaniem Uczestnika konkursu było zaprojektowanie i wykonanie dowolną techniką, w formacie A4 - transparentu, sloganu, plakatu, bądź innego projektu promującego ideę tolerancji dla innych osób, kultur i wyznań w sporcie i w życiu codziennym. Na terenie naszej szkoły zorganizowany został dla całej społeczności szkolnej, konkurs plastyczny „Tolerancja – naszym światem” r. - oficjalne rozstrzygnięcie

6 Laureaci konkursu plastycznego „Tolerancja - naszym światem” I Miejsce – Klimczak Klaudia II Miejsce – Jawor Paulina III Miejsce – Kubisiak Cezary

7 Debata przygotowana przez uczniów i dla uczniów na temat rasizmu, ksenofobii i antysemityzmu wobec innych kultur i wyznań w sporcie i w życiu codziennym z udziałem przedstawicieli Policji, Straży Miejskiej i Psychologiem Dnia r. wszyscy uczniowie zebrali się w sali, by wspólnie debatować na przygotowany przez siebie temat z zaproszonymi gośćmi. Pierwsza część spotkania odbyła się z przedstawicielami Straży Miejskiej i Policji. Uczniowie mieli okazję dowiedzieć się jakie konsekwencję czekają osoby łamiące przepisy kodeksu karnego. Ale także, nasi goście mogli wysłuchać strony uczniów i poznać ich zdanie na tematy ich nurtujące.

8 Kolejną inicjatywą w tym dniu, jaką wykazaliśmy się w trakcie realizacji projektu „Jestem Fair” było zaproszenie Pani Psycholog. Nasz gość przedstawił nam krótki wykład, zaprezentował metody radzenia sobie ze złymi emocjami oraz wypowiedział się na problematykę rasizmu, ksenofobii i antysemityzmu wobec innych kultur i wyznań w sporcie i w życiu codziennym

9 Dnia r. miało miejsce spotkanie z piłkarzami RTS Widzew w roli ekspertów i autorytetów Piłkarze Widzewa zostali uroczyście powitani przez Dyrektora Szkoły – panią Małgorzatę Żołowicz, która oficjalnie zainaugurowała rozpoczęcie spotkania w ramach projektu „Jestem fair”. Cele spotkania: 1. Wspieranie pozytywnych wzorów zachowań; 2. Oddziaływanie za pomocą autorytetów zawodników na odpowiednie relacje i zachowania w sporcie, na stadionie i w życiu na co dzień. 3. Oddziaływanie edukacyjne - możliwość spotkania sportowców z dziećmi, które ze względu na choroby przewlekłe dużo czasu spędzają w przyszpitalnej placówce oświatowej.

10 Piłkarze tłumaczyli dzieciom oraz towarzyszącym im rodzicom i opiekunom na czym polega idea fair play, jakiego dopingu oczekują od kibiców, jakimi zasadami powinien kierować się prawdziwy sportowiec i kibic. Odradzali natomiast brania przykładu z działań jakie podejmują pseudo kibice, wykrzykując wulgaryzmy na stadionach piłkarskich, wypisując obraźliwe hasła pod adresem innych drużyna na murach budynków oraz organizując ustawki w celu wyrządzenia innym krzywdy. Na zakończenie pani Dyrektor podziękowała wszystkim, którzy przyczynili się do zorganizowania uroczystości oraz wszystkim przybyłym gościom. Piłkarze dostali na pamiątkę od dzieci ręcznie wykonane medale z masy solnej, w symbolicznym złotym kolorze, z napisem „Jestem Fair” oraz dyplomy z podziękowaniami za owocną współpracę.

11 Piłkarzom nie zabrakło również czasu, na to aby razem z dziećmi pokopać piłkę, zrobić sobie wspólne zdjęcie, porozmawiać i otrzymać zdjęcie z autografem.

12 Spotkanie z piłkarzami Widzewa zorganizowane zostało dla całej społeczności szkolnej Wszyscy uczniowie przebywającej w tym czasie w placówce oraz ich rodzice i opiekunowie zostali zaproszeni na imprezę zorganizowana w ramach projektu „Jestem Fair”.

13 Zwieńczeniem działań podejmowanych w ramach projektu „Jestem Fair” było zorganizowanie Wewnątrzszkolnych „Letnich Igrzysk Olimpijskich dla dzieci" z konkursem na kibicowanie fair play oraz wyborem sportowca fair play, które odbyły się w dniu r. Mecze były rozgrywane w systemie: mecz i rewanż, do dwóch wygranych setów. Każdy set do 25 punktów z przewagą dwóch punktów. Trzeci decydujący set do 15 punktów.

14 Laureaci Wewnątrzszkolnych „Letnich Igrzysk Olimpijskich dla dzieci” I miejsce: Brząkała Kamila (najlepszy sportowiec fair play), Skiba Mateusz, Bednarek Anna II miejsce: Skiba Joachim, Miksa Dominik, Kowalczyk Jakub Najlepsi kibice fair play: Majczyk Weronika, Wawrzyniak Katarzyna

15 Za uwagę bardzo dziękują… … opiekun zespołu realizujący projekt „Jestem fair” Aleksandra Furmaniak oraz twórczyni prezentacji - Agnieszka Szczykała


Pobierz ppt "Zespół Szkół Specjalnych Nr 9 w Łodzi Gimnazjum Nr 63 w ramach projektu „Jestem fair”"

Podobne prezentacje


Reklamy Google