Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

WP Ł YW DETERGENTÓW NA KIE Ł KOWANIE NASION RZE Ż UCHY Edukacyjny Projekt Uczniowski Gimnazjum im. Profesora Stefana Myczkowskiego w Czarnej Rok szkolny.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "WP Ł YW DETERGENTÓW NA KIE Ł KOWANIE NASION RZE Ż UCHY Edukacyjny Projekt Uczniowski Gimnazjum im. Profesora Stefana Myczkowskiego w Czarnej Rok szkolny."— Zapis prezentacji:

1 WP Ł YW DETERGENTÓW NA KIE Ł KOWANIE NASION RZE Ż UCHY Edukacyjny Projekt Uczniowski Gimnazjum im. Profesora Stefana Myczkowskiego w Czarnej Rok szkolny 2015/2016

2 CO TO S Ą DETERGENTY?  Detergenty są to syntetyczne środki piorące oraz mydlące, nie zawierające mydła. Są to głównie sole sodowe kwasów sulfonowych, oraz wodosiarczanów wyższych alkoholi. Detergenty są składnikami proszku do prania, płynów do mycia naczyń, są również w środkach zapobiegających elektryzowaniu się tkanin, w szamponach, i tym podobnych.

3 ZA Ł O Ż ENIE PROJEKTU  PROBLEM BADAWCZY: „Jak płyn do mycia naczyń wpływa na wzrost rzeżuchy?”  DOŚWIADCZENIE: Zasianie nasion rzeżuchy w różnych stężeniach detergentu.  PRZEWIDYWANA HIPOTEZA: Im większa zawartość płynu w mieszaninach służących do podlewania tym słabszy wzrost i rozwój rzeżuchy.

4 PLAN WYKONANIA  Przygotowanie wszystkich pomocy.  Opisanie słoików i szalek Petriego.  Sporządzenie mieszanin i przygotowanie szalek.  Odliczanie nasion rzeżuchy.  Wysypywanie nasion i rozpoczęcie zasiewu.  Codzienne podlewanie rzeżuch (przez 5 dni).  Opracowanie wyników w postaci wykresów.

5 PRZYGOTOWANIE POMOCY Do doświadczenia potrzebne jest: - Płyn „Pur”, - 5 szalek Petriego, - 5 słoików, - Wata, nasion rzeżuchy,

6  Przygotowywanie pomocy.

7 OPISANIE S Ł OIKÓW I SZALEK PETRIEGO Słoiki i szalki Petriego opisałyśmy następującymi cyframi: 1, 2, 3, 4, 5. Następnie przydzieliłyśmy każdej po jednym słoiku i szalce.

8 SPORZ Ą DZENIE MIESZANIN I PRZYGOTOWANIE SZALEK - Każdy słoik napełniłyśmy wodą o objętości 500 ml. -Do słoika z numerem 1 nie dodałyśmy płynu. -Do słoika z numerem 2 nalałyśmy 5 ml detergentu. -Do słoika z numerem 3 dodałyśmy 10ml detergentu. -Do słoika z numerem 4 dodałyśmy 15 ml płynu. -Natomiast piąty słoik napełniłyśmy 20 ml płynu. -Wszystko dobrze wymieszałyśmy. -Po skończeniu mieszanin wyłożyłyśmy szalki Petriego watą.

9  Po przygotowaniu szalek i słoików wszystkie wzięłyśmy się za liczenie. Każda musiała odliczyć 100 nasion. ODLICZIE NASION RZE Ż UCHY

10  Codzienne podlewanie rzeżuchy.

11  1 dzień

12  2 dzień

13  3 dzień

14  4 dzień

15  5 dzień

16

17

18 OBSERWACJE Rzeżucha pod wpływem niewielkich ilości płynu przyspiesza swój wzrost, natomiast zbyt duża ilość płynu zwalnia wzrost rzeżuchy. Największy wzrost i rozwój rzeżuchy można zauważyć na szalkach z cyfrą 1 bez detergentów. Rzeżucha z cyfrą 5 pod wpływem dużej ilości detergentów rozwinęła się w niewielkich ilościach.

19 WNIOSKI  -Detergenty mają negatywny wpływ na rośliny.  -Im więcej detergentów w wodzie tym rośliny były mniejsze, słabsze oraz zmieniły swój kolor.  -Nie zanieczyszczajmy wody różnego rodzaju detergentami.  - Dozujmy odpowiednią ilość detergentu, zgodnie z zaleceniami producenta.

20 Dziękujemy za uwagę! Opracowały: * Magdalena Kiresztura * Gabriela Michalewska * Jolanta Tworzydło * Justyna Tyburska Opiekun: Justyna Ochman- Kuźmicz


Pobierz ppt "WP Ł YW DETERGENTÓW NA KIE Ł KOWANIE NASION RZE Ż UCHY Edukacyjny Projekt Uczniowski Gimnazjum im. Profesora Stefana Myczkowskiego w Czarnej Rok szkolny."

Podobne prezentacje


Reklamy Google