Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Opracował: Kacper Kancik kl. V e 1. SMACZNIE I ZDROWO 2.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Opracował: Kacper Kancik kl. V e 1. SMACZNIE I ZDROWO 2."— Zapis prezentacji:

1 Opracował: Kacper Kancik kl. V e 1

2 SMACZNIE I ZDROWO 2

3 3

4 Jakie składniki powinno zawierać śniadanie? Bardzo często ludzie rezygnują ze śniadań, chcąc dłużej pospać lub przez pośpiech dnia codziennego nie są w stanie ich przygotować. Kubek herbaty stanowi dla niektórych pierwszy posiłek dnia. Nie jest to zdrowe nawet, jeżeli przez dłuższy czas nie odczuwa się skutków ubocznych. Śniadanie jest niezbędne po to, aby zapewnić energię na pierwszą część dnia. Dlatego powinno nie tylko być jadane, ale powinno zawierać też odpowiednie składniki. Podstawą jest jedzenie produktów zawierających węglowodany złożone. Trawi się je wolno, więc stopniowo uwalniają energię. Dobrym ich źródłem są produkty zbożowe dostępne praktycznie w każdej kuchni. Do tego trzeba dostarczyć organizmowi porcję białka, błonnika oraz pozostałych witamin. 4

5 Według większości lekarzy i dietetyków śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Zapewnia energię oraz dobre samopoczucie na cały dzień. 5

6 Szczególnie dzieci potrzebują pożywnego śniadania. Bardzo ważne jest aby śniadanie młodego człowieka było zdrowe, dawało energię potrzebną do nauki i dobrego samopoczucia. Dzieci wolą zjadać coś dobrego, a rzadziej wybierają posiłki bogate w składniki odżywcze. Śniadanie można przygotować w ciekawy i estetyczny sposób co dodatkowo pobudza nasz apetyt. Jest ono zdrowe i jednocześnie przygotowanie takiego śniadania może nam sprawić dużo przyjemności. 6

7 Przygotowanie zdrowego śniadania może dać wiele przyjemności. Jest zdrowe, dobrze smakuje i wspaniale wygląda. 7

8 Ważne składniki Zboże w postaci ciemnego chleba lub musli dostarczy energii całemu ciału i obudzi je do pracy. Najlepiej przygotowywać musli z czystych składników zamiast jeść kupowane. Dobrze dodać do śniadania owoce lub warzywa. Najlepiej świeże i dojrzałe. Owoce można pokroić i wrzucić do jogurtu albo jedząc je z płatkami owsianymi. Dzięki temu, poza wapnem, dostarczona będzie porcja witamin i minerałów. Warzywa w dużej ilości można skroić na kanapkę. Chleb najlepiej pokryć też cienką warstwą masła. 8

9 Musli jest szybkie do przygotowania 9

10 Wiele osób wzbrania się przed używaniem masła, a jest to istotny błąd. Jest ono lepsze od margaryny, a do tego posiada witaminy A, D, E, które wiążą tłuszcze i są niezbędne do prawidłowej przemiany materii. Można wypijać szklankę wody nim przejdzie się do jedzenia. Woda doskonale odświeży i oczyści organizm dodatkowo pobudzając apetyt. 10

11 Jeżeli nie spożyjemy zrównoważonego śniadania, mózg nie dostanie odpowiedniej dawki paliwa i w godzinach południowych możemy czuć senność, spadek koncentracji, osłabienie pamięci – szczególnie narażone są na to dzieci, uczące się w szkole, dlatego tak ważne jest, aby dawać dzieciom do szkoły drugie śniadanie (w formie kanapki, np. razowe pieczywo posmarowane masłem z serem i warzywami, garść suszonych owoców, a najlepiej świeże jabłko, gruszka lub banan). 11

12 12

13 Z pustym brzuchem gorzej myślimy i trudniej jest nam się skoncentrować. Dzieci, które co dzień jedzą w domu dobrze skomponowane śniadania, osiągają lepsze wyniki w nauce, bo w przeciwieństwie do dzieci jadających te posiłki dopiero w szkole potrafią się lepiej skoncentrować, są też mniej agresywne i mniej ospałe. Jedzenie śniadań poprawia odporność i zapobiega otyłości i próchnicy. Dzieci zaczynające dzień od zdrowego posiłku przyzwyczajają się do jedzenia mniejszych porcji, za to regularnie, rzadziej skarżą się na bóle brzucha. Jeśli nie spożywa się regularnie śniadań zmniejsza się odporność organizmu na chłód, może to też prowadzić do ospałości i zawrotów głowy. 13

14 14

15 15 Rano układ pokarmowy jest najsilniejszy i jest w stanie przyjąć jak najwięcej wartości ze zjadanych posiłków. Badania pokazują, iż dzieci, które jedzą śniadanie przed szkołą, mają więcej energii i chęci do działania. Wysiłek fizyczny nie jest dla nich problemem, chętnie biegają, uczestniczą w treningach i zawodach. Nie męczą się jak ich rówieśnicy, którzy nie jedzą śniadań.

16 16

17 17 Co do picia na śniadanie? Najzdrowsze są świeżo wyciskane soki albo niegazowana woda mineralna, a także napoje mleczne (szklanka mleka czy koktajl mleczny z dodatkiem owoców). Słodzone napoje gazowane i mocna herbata choć natychmiast dodają energii, to fatalnie wpływają na stan zębów, utrudniając wchłanianie się wapnia, a napoje gazowane jeszcze zwiększają ryzyko otyłości. Do picia można dziecku dać sok z kartonu, ale warto wcześniej przeczytać skład umieszczony na opakowaniu. Najzdrowsze są te, które nie zawierają cukru ani sztucznych słodzików.

18 Dziękuję za uwagę Kacper Kancik 18

19 NETOGRAFIA: Antystres.pl Spprzclcaw.edu.org 19


Pobierz ppt "Opracował: Kacper Kancik kl. V e 1. SMACZNIE I ZDROWO 2."

Podobne prezentacje


Reklamy Google