Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PLANY I PERSPEKTYWY FILMOWE

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PLANY I PERSPEKTYWY FILMOWE"— Zapis prezentacji:

1 PLANY I PERSPEKTYWY FILMOWE

2 RODZAJE Plany dalekie totalny/daleki ogólny pełny 2. Plany średnie
amerykański półpełny 3. Plany bliskie bliski/półzbliżenie zbliżenie detal

3 Totalny/daleki Przedstawia ogólną topografię przestrzeni akcji (panoramę), postać ludzka jest niewielka, wkomponowana w obszerne tło lub nieobecna; stosowany do ogólnych opisów miejsca akcji oraz prezentacji plenerów.

4 Ogólny To pełny obraz miejsca akcji, sylwetka ludzka jest zauważalna, dobrze widoczny jest plener lub dekoracje, służy zazwyczaj zarysowaniu związków postaci z otoczeniem oraz przekazaniu ogólnych informacji o miejscu akcji.

5 Pełny To wycinek z planu ogólnego, w kadrze mieści się cała sylwetka ludzka, widać część dekoracji. Popularny w kinie niemym.

6 Amerykański Stanowi wycinek planu pełnego, postać ludzka jest pokazana od kolan w górę i dominuje w kadrze; najczęściej stosowany w scenach dialogowych.

7 Średni Półpełny to sposób kadrowania planu filmowego polegający na pokazaniu postaci od pasa w górę. Podobnie jak plan amerykański służy do filmowania dialogów, lecz w przeciwieństwie do niego większą rolę odgrywa mimika bohaterów. Można spotkać się również z twierdzeniem, iż plan ten obejmuje kadr od głowy po dłoń wyprostowanej ręki ułożonej wzdłuż ciała.

8 Bliski/półzbliżenie Obejmuje popiersie, postać jest dominująca wobec tła.

9 Zbliżenie Twarz lub inny obiekt zajmuje większą lub całą część kadru, umożliwia dokładne obserwowanie detali obiektu lub mimiki twarzy.

10 Detal Szczególna forma zbliżenia, plan szczegółu ciała lub istotnego detalu akcji, który wypełnia kadr; jest to plan o maksymalnym skupieniu uwagi, służy zazwyczaj zwiększeniu napięcia emocjonalnego.

11

12 PERSPEKTYWY Perspektywa ptasia

13 PERSPEKTYWY Perspektywa żabia

14 Perspektywa neutralna


Pobierz ppt "PLANY I PERSPEKTYWY FILMOWE"

Podobne prezentacje


Reklamy Google