Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Konsorcjum „Zdrowie i uroda”. Zdrowie i uroda Projekt Programu Rozwoju Turystyki 2020 Turystyka Wellness & SPA jednym z priorytetowych obszarów.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Konsorcjum „Zdrowie i uroda”. Zdrowie i uroda Projekt Programu Rozwoju Turystyki 2020 Turystyka Wellness & SPA jednym z priorytetowych obszarów."— Zapis prezentacji:

1 Konsorcjum „Zdrowie i uroda”

2

3

4

5

6

7 Zdrowie i uroda Projekt Programu Rozwoju Turystyki 2020 Turystyka Wellness & SPA jednym z priorytetowych obszarów rozwoju polskiej turystyki Strategia Marketingowa Polski na lata 2012 – 2020 Promocja turystyki uzdrowiskowej oraz Wellness & SPA Program promocji turystyki medycznej realizowany przez Ministerstwo Gospodarki Celem programu jest wykreowanie polskich silnych marek, rozpoznawalnych na świecie i kojarzonych z krajem pochodzenia

8 Zdrowie i uroda Strategia Marketingowa Polski na lata 2012 – 2020 skuteczność realizacji polityki turystycznej zależy od dynamiki partnerstwa publiczno-prywatnego oraz aktywności samorządów regionalnych i lokalnych o ile na szczeblu centralnym regionalnym musi on uwzględniać sektorów prywatny i wielu partnerów lokalnych. Niezbędnym staje się tworzenie konsorcjów produktowych/klastrów

9 Zdrowie i uroda Korzyści dla konsorcjum jako całości: większa różnorodność produktu oszczędniejszy i efektywniejszy marketing silniejsze oddziaływanie na rynek obniżanie kosztów budowanie tożsamości lokalnej synergia sektora publicznego i prywatnego możliwości planowania strategicznego i analiz

10 Zdrowie i uroda Korzyści dla konsorcjum jako całości: współudział w kosztach promocji podniesienie jakości i konkurencyjności produktu poprawa wizerunku i rozpoznawalności dodatkowe zyski dla członków konsorcjum Korzyści dla klienta gwarancja odpowiedniego standardu łatwiejszy i szybszy zakup większy wybór usług

11 Zdrowie i uroda Do zadań Konsorcjum należy : a)konsolidacja podmiotów, stowarzyszeń oraz branży b)komercjalizacja i promocja produktów c) organizacja samodzielnie i wespół z POT, ROT czy LOT wydarzeń promocyjnych na rynku krajowych i rynkach zagranicznych

12 Zdrowie i uroda Do zadań Konsorcjum należy : d) inicjowanie przeprowadzania badań statystycznych i marketingowych e) przeprowadzanie innych działań w zależności od możliwości merytorycznych i finansowych f) wzajemny transfer wiedzy g) wprowadzenie programów lojalnościowych oraz ewentualnie certyfikacji jakości usług.

13 Zdrowie i uroda Plany Konsorcjum: -stworzenie certyfikacji obiektów spa i wellness -stworzenie certyfikacji uzdrowisk i usług związanych z turystyką medyczną -przekształcenie konsorcjum w klaster celem aplikowania o fundusze unijne -prowadzenie szkoleń dla członków konsorcjum/klastra z zakresu norm jakości oraz standardów obsługi pacjenta/klienta zagranicznego -współpraca z agencjami prognozowania trendów dot. przyszłości turystyki

14 Zdrowie i uroda Działania w latach dzień ekspercki POT pt. „Aktualne trendy na rynku SPA & Wellness na targach TOUR SALON w Poznaniu „Nie ma jak Polska” – 2 odcinki programu podróżniczego w TVP 1, dot. tematyki uzdrowiskowej, wellness i spa wydawnictwo wizerunkowe pt. „Polska wellness & medical” w trzech wersjach językowych wellness, spa, medycyna i turystyka uzdrowiskowa była wiodącym elementem polskiego stoiska narodowego Polskiej Organizacji Turystycznej podczas berlińskich ITB w 2013 r. Zaprezentowało się pod wspólną marką 15 konsorcjantów w tym: 4 kliniki i 11 ośrodków sanatoryjnych i wellness & spa

15 Zdrowie i uroda Działania w latach

16 Zdrowie i uroda Działania w latach podróże studyjne organizowane przez ZOPOT-y we współpracy z Konsorcjum Europejski Kongres SPA, – panel ekspercki POT

17 Usługi prozdrowotne w projekcie promocji polskiej gospodarki na rynkach zagranicznych

18 Opis programu Realizator programu: Polska Organizacja Turystyczna Budżet programu : 4,9 mln zł Czas trwania programu: lipiec czerwiec 2019 Adresaci działań informacyjno-promocyjnych: przedsiębiorcy, instytucje otoczenia biznesu, partnerzy i kooperanci zagraniczni, indywidualne osoby, Media.

19 Lista polskich marek produktowych 1.Sprzęt medyczny. 2.Maszyny i urządzenia. 3.Kosmetyki. 4.IT/ICT. 5.Biotechnologia i farmaceutyka. 6.Moda polska. 7.Budowa i wykańczanie budowli. 8.Jachty i łodzie. 9.Meble. 10.Polskie specjalności żywnościowe. 11.Sektor usług prozdrowotnych. 12. Części samochodowe i lotnicze.

20 Zakres usług prozdrowotnych  uzdrowiska  sektor wellness&spa  usługi medyczno-rehabilitacyjne

21 Usługodawcy-beneficjenci  hotele typu welness&spa  touroperatorzy i inni specjalistyczni pośrednicy  obiekty sanatoryjne  kliniki, szpitale

22 Struktura programu promocji usług prozdrowotnych Działania wizerunkowe - POT Realizacja kampanii promocyjnych, których celem jest prezentacja Polski jako najlepszej destynacji na świecie świadczącej usługi prozdrowotne na najwyższym poziomie i w konkurencyjnej cenie. Wsparcie dla przedsiębiorcy Możliwość otrzymania dofinansowania na program promocji własnego przedsiębiorstwa w zakresie w działań promocyjno- informacyjnych określonych w opisie poddziałania „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand” w Programie Operacyjnym Inteligentny Rozwój wdrażanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.

23 Wspólny cel Wzrost eksportu usług prozdrowotnych (przyjazdów do Polski turystów zagranicznych) poprzez: Uspójnienie jednolitych działań przedsiębiorcy i realizatora programu w zakresie wyboru tożsamych rynków i narzędzi marketingowych.

24 Rynki zagraniczne Program dedykowany jest rynkom pozaunijnym!!! Rynki poza UE, na których będą prowadzone wielonarzędziowe kampanie promocyjno-informacyjne z udziałem bezpośrednim POT i przedsiębiorców: Rosja, Ukraina, Norwegia, USA, Zjednoczone Emiraty Arabskie. (bez udziału POT) do decyzji przedsiębiorców zainteresowanych udziałem w targach: Kuwejt, Arabia Saudyjska, Oman, Azerbejdżan, Kazachstan Rynki UE, na terenie których odbywają się znaczące międzynarodowych targi branżowe (na wybranych z udziałem POT): Niemcy, Wielka Brytania, Szwecja, Dania, Austria.

25 W ramach zadania " realizator programu promocji usług prozdrowotnych" Polska Organizacja Turystyczna przygotowuje dla przedsiębiorców spotkania informacyjne dotyczące wsparcia branży usług prozdrowotnych w zakresie działalności promocyjnej. Warszawa (data w trakcie ustalania) mazowieckie, podlaskie, lubelskie. realizator programu promocji usług prozdrowotnych"

26 Filip Płodzień Lider projektu „Konsorcja produktowe” Departament Produktu Turystycznego i Współpracy Regionalnej Tel


Pobierz ppt "Konsorcjum „Zdrowie i uroda”. Zdrowie i uroda Projekt Programu Rozwoju Turystyki 2020 Turystyka Wellness & SPA jednym z priorytetowych obszarów."

Podobne prezentacje


Reklamy Google