Prezentacja na temat: "CZECHY 2016 Kinga Kowalik kl.IIIa. Plan wycieczki 4 maj – Kaplica Czaszek (Kudowa Czermna) Skalne Miasto (Adrspach) 5 maj – Praga 6 maj – Góry Stołowe,"— Zapis prezentacji:

1 CZECHY 2016 Kinga Kowalik kl.IIIa

2 Plan wycieczki 4 maj – Kaplica Czaszek (Kudowa Czermna) Skalne Miasto (Adrspach) 5 maj – Praga 6 maj – Góry Stołowe, Park Narodowy Gór Stołowych, Szczeliniec Wielki – najwyższy szczyt, Sanktuarium Wambierzyckiej Królowej Rodzin – Wambierzyce, ruchoma szopka

3 Dnia 4.05.2016r wraz z klasą 3c wybraliśmy się na wycieczkę do Czech. O godz 5.50 mieliśmy zbiórkę pod szkołą, załatwiliśmy wszystkie formalności i o 6.20 wyruszyliśmy w drogę. W pierwszym dniu pogoda pokrzyżowała nam plany i naszym celem stało się Skalne Miasto Adrspach. Pływaliśmy tam kajakami. Zwiedziliśmy, także Kaplice Czaszek w Kudowie. Wywarła na nas ogromne wrażenie.

4 PUNKTY ZWIEDZANIA

5 Kaplica Czaszek – Kudowa Zdrój Zabytek sakralny znajdujący się w Kudowie- Zdroju, w dzielnicy Czermna. Kaplica położona jest w odległości ok. 1 km od centrum Kudowy w dolinie rzeki Czermnicy.

6 Niewielka barokowa kaplica murowana posadowiona na podstawie kwadratu, usytuowana została pomiędzy kościołem św. Bartłomieja a wolnostojącą dzwonnicą. Ściany i sklepienie wnętrza kaplicy pokrywa ok. 3 tys. ciasno ułożonych czaszek i kości ludzkich, ofiar wojen oraz epidemii chorób zakaźnych. Dalsze 20–30 tys. szczątków leży w krypcie pod kaplicą. Na ścianie głównej znajduje się niewielki skromny ołtarz z barokowym krucyfiksem, na którym leżą ciekawsze okazy czaszek. Wśród piszczeli i czaszek ułożonych warstwami przy ścianach kaplicy znajdują się dwie drewniane rzeźby aniołów, jeden z trąbką i napisem łacińskim „Powstańcie z martwych”, drugi z wagą i napisem łacińskim „Pójdźcie pod sąd”. Przed wejściem stoi pomnik z trójjęzycznym napisem po niemiecku, czesku i polsku: „Ofiarom wojen ku upamiętnieniu, a żywym ku przestrodze 1914”.

7 Adrspach Masyw górski w Sudetach Środkowych, w Czechach, będący fragmentem Gór Stołowych. Zbudowany z górnokredowych piaskowców.

8 Gdy zwiedziliśmy Skalne Miasto przejechaliśmy do naszego hotelu w Kudowie Zdrój. Tam się zakwaterowaliśmy i czekała na nas obiadokolacja. Jedzenie było pyszne, a następnie poszliśmy na spacer po mieście. Dzięki naszemu wspaniałemu przewodnikowi poznaliśmy historię Kudowy.

10 Gdy zwiedziliśmy miasto, poszliśmy do sklepu zrobić zakupy na kolejne dni. Mieliśmy wolny czas do godziny 22:00, a później siedzieliśmy w swoich pokojach. Hotel był bardzo ładny i zadbany. Następnego dnia o godzinie 7:30 mieliśmy śniadanie, a później wyruszyliśmy do Pragi.

11 Praga Stolica i największe miasto Czech, położone w środkowej części kraju, nad Wełtawą.

12 Katedra Św. Wita, Wacława i Wojciecha Siedziba arcybiskupów praskich i prymasa czeskiego, główny kościół Pragi. Usytuowany jest na wzgórzu zamkowym Hradczany, jest trzecim kościołem na tym miejscu (po przedromańskiej rotundzie i romańskiej bazylice), stanowi dominantę historycznej i obecnej panoramy stolicy Czech.

14 Most Karola

15 Most na Wełtawie w Pradze czeskiej łączący dzielnice Malá Strana i Staré Město, będący jedną z najsłynniejszych i najczęściej odwiedzanych atrakcji turystycznych miasta. Most ma prawie 516 m długości i ok. 9,50 m szerokości. Jego 17 łęków spoczywa na 15 filarach. Jest to najstarszy zachowany most kamienny świata o tej rozpiętości przęseł. Początkowo nazywano go Kamiennym lub Praskim Mostem. Nazwa Most Karola przyjęła się dopiero od mniej więcej 1870 roku. Budowę mostu rozpoczęto w 1357 r. za panowania cesarza Karola IV. Stanął on na miejscu wcześniejszego (również kamiennego) mostu z XII w., zniszczonego przez powódź w 1342r.

16 Ogrody Wallensteina

17 Ratusz Staromiejski

18 Park Narodowy Gór Stołowych Jeden z 23 parków narodowych na terenie Polski, utworzony 16 września 1993r. Park jest położony na terenie Sudetów Środkowych na północnym zachodzie ziemi kłodzkiej, przy granicy polsko ‐ czeskiej. Zajmuje obszar ok. 63 km² wierzchowinowej ich partii z najwyższymi wzniesieniami.

20 Szczeliniec Wielki Najwyższy szczyt (919 m n.p.m.) w Górach Stołowych, na terenie Parku Narodowego Gór Stołowych. Należy on do Korony Gór Polski i jest jedną z największych atrakcji turystycznych Sudetów, z rezerwatem krajobrazowym i tarasami widokowymi z panoramą Sudetów. Szczeliniec Wielki, podobnie jak całe Góry Stołowe, zbudowany jest ze skał górnej kredy, głównie piaskowców ciosowych. Powstawały one w środowisku morskim.

22 Sanktuarium Wambierzyckiej Królowej Rodzin Barokowa bazylika znajdująca się w Wambierzycach. Wybudowana została w latach 1715-1723. W 1936 r. papież Pius XI nadał kościołowi tytuł bazyliki mniejszej.

23 Ruchoma szopka w Wambierzycach Ruchoma szopka bożonarodzeniowa znajdująca się w Wambierzycach przy Sanktuarium Wambierzyckiej Królowej Rodzin. Jest to najstarsza szopka ruchoma na terenie Polski.

Pobierz ppt "CZECHY 2016 Kinga Kowalik kl.IIIa. Plan wycieczki 4 maj – Kaplica Czaszek (Kudowa Czermna) Skalne Miasto (Adrspach) 5 maj – Praga 6 maj – Góry Stołowe,"