Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Uczenie się przez całe życie - Comenius - Projekty wielostronne.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Uczenie się przez całe życie - Comenius - Projekty wielostronne."— Zapis prezentacji:

1 Uczenie się przez całe życie - Comenius - Projekty wielostronne

2 Comenius to część unijnego programu edukacyjnego "Uczenie się przez całe życie" (Lifelong Learning Programme) wspierającego szkolnictwo wyższe (Erasmus), edukację dorosłych (Grundtvig), kształcenie zawodowe (Leonardo da Vinci) i edukację szkolną (Comenius). Celem programu jest podniesienie jakości i zwiększenie atrakcyjności szkolnictwa i kształcenia zawodowego w Europie oraz wspieranie współpracy między systemami edukacji i szkoleń w krajach uczestniczących w programie.

3 Comenius skierowany jest do uczniów i pracowników szkół i instytucji zaangażowanych w edukację od przedszkola po szkołę średnią. Wspiera międzynarodową współpracę szkół, umożliwia wyjazdy uczniów za granicę, finansuje mobilność nauczycieli i studentów na kierunkach nauczycielskich.

4 A good education equals a good job

5 Koordynator i zarządca projektu: Sevil Koc z Turcji

6 eTwinning

7  Sivas Gazi Osman Pasa Primary School in Sivas, Turkey,  Secondary School in Pescara, Italy,  St.Cyril and St.Methodius Primary School in Vratsa, Bulgaria,  Public secondary school in Esterwegen, Germany

8 2 lata 50 uczniów 10 nauczycieli (kto dokładnie) Projekt został zatwierdzony do realizacji w planie pracy szkoły i planach pracy nauczycieli poszczególnych przedmiotów

9 Głównym celem projektu jest wspieranie uczniów w ich przyszłych wyborach dając im wiedzę i umiejętności potrzebnych do zatrudnienia. Chcemy aby nasi uczniowie byli świadomi: 1. Ważnego miejsca pracy w ich przyszłym życiu 2. Roli edukacji i ciągłego odświeżania umiejętności i wiedzy 3. Społecznego wymiaru zatrudnienia i bezrobocia.

10 Będziemy pracować nad promocją przyswajania takich umiejętności jak umiejętność uczenia się, umiejętność przetwarzania cyfrowego, poczucie inicjatywy i kreatywności. Planujemy przeprowadzenie zajęć, które dadzą naszym uczniom szansę uporania się z przyszłymi wyzwaniami, rozwinięcia kontaktów z innymi szkołami w Europie, wzmocnienia ich motywacji do nauki obcych języków.

11 Będziemy realizować projekt - organizując pewne czynności we współpracy z rodzicami uczniów, partnerami oraz lokalnymi instytucjami - organizując „Centrum Comeniusa w każdej ze szkół partnerskich. Będzie ono pracowało nad rozwiązywaniem problemów, przeprowadzania zajęć i czynności w celu zapoznania z projektem innych ludzi przez wystawy, spotkania, przedstawienia, piosenki i czasopisma.

12 Projekt ma zbudować poczucie bycia obywatelem Europy opartym na wspólnej pracy i wartościach demokratycznych

13 Wyniki: - zbudowana zostanie strona internetowa z przebiegiem projektu i forum tematycznym - ulotki o państwach partnerskich - broszura o działaniach w ramach projektu - czasopismo z uwzględnieniem tego co najlepsze w przebiegu projektu w każdym kraju.

14 Przydział obowiązków: - każdy z partnerów odpowiedzialny jest za utworzenie szkolnej drużyny projektu - każdy z partnerów utworzy niezbędne dokumenty projektu i będzie w stałym kontakcie z agencją narodową - każda z drużyn w szkołach partnerskich odpowiedzialna będzie za upowszechnianie informacji o projekcie w szkole i społeczności lokalnej - każda ze szkół partnerskich odpowiedzialna jest za wdrażanie projektu przez okres dwóch lat zgodnie z tematem, celami i czynnościami zaplanowanymi w projekcie - każda ze szkół odpowiedzialna jest za utworzenie wymaganych rezultatów produktów końcowych.

15 SZKOŁA POLSKA ODPOWIEDZIALNA JEST ZA STWORZENIE KOŃCOWEGO KWESTIONARIUSZA DLA DZIECI I RODZICÓW

16 Realizacja i przebieg projektu prezentowany będzie na szkolnych gazetkach, stronie internetowej szkoły oraz projektu jak również w prasie lokalnej. Na zakończenie projektu zorganizowana zostanie wystawa prezentująca jego przebieg.

17 Zarówno w trakcie projektu jak i po jego zakończeniu uczniowie uczestniczący w projekcie będą dzielić się nowymi doświadczeniami z kolegami ze szkoły i szkół partnerskich, będą wykorzystywać zdjęcia, prezentacje i filmy video. Rodzice również zostaną wdrożeni w realizację projektu co sprawi, że jego zasięg się zwiększy.

18 Plan pracy w ramach projektu:

19 Wrzesień 2012 Wspólnie świętować będziemy Europejski Dzień Języków: Wprowadzenie symboli EU, flagi, waluty etc, dyskusja na temat europejskich języków i ich pochodzenia, dyskusja o roli wybranych języków w Europie i na świecie Zorganizujemy polską Grupę Comeniusa Zorganizujemy spotkanie informacyjne Przygotujemy szkolną tablicę projektu Zaplanujemy pierwszą wizytę, w Turcji (zbierzemy informacje na temat kraju, opracujemy plakat, ulotkę, prezentację na temat szkoły i miasta)

20 Październik 2012 odbędzie się nasz pierwszy wyjazd do Turcji gdzie zaprezentujemy nasze prace, wprowadzimy niezbędne zmiany w projekcie oraz zapoznamy się ze stroną internetową projektu. Po powrocie poinformujemy Grupę Comeniusa o podjętych decyzjach Zajmiemy się działalnością na stronie projektu, wymienimy się zdjęciami, filmami, będziemy rozmawiać na forum, przedstawimy się sobie

21 Listopad 2012 wdrożymy dyskusję na temat lokalnych zawodów i związanych z nimi powiedzeń, żartów etc Dyskutować będziemy na temat istoty pracy w naszym życiu korzystając z dostępnych materiałów.

22 Grudzień 2012 przygotujemy się do wyjazdu do Niemiec (zbierzemy informacje na temat kraju, opracujemy plakat, ulotkę Podczas wyjazdu opracujemy słowniczek słów i wyrażeń niezbędnych uczniom oraz nauczycielom podczas wizyt w krajach partnerskich.) Po powrocie poinformujemy Grupę Comeniusa o podjętych decyzjach

23 W styczniu 2013 odbędzie się w każdej ze szkół konkurs na logo projektu. Następnie przedyskutujemy temat życiowych aspiracji uczniów, przy pomocy, ankiet, gier, przeprowadzimy też wywiad z rodzicami na temat ich oczekiwań odnośnie dzieci i porównamy je.

24 W lutym 2013 Przeprowadzimy wywiad z członkami rodziny uczniów na temat zawodów które wykonują i przedstawimy wyniki Porównamy stare zawody z nowymi

25 W marcu 2013 zaczniemy się przygotowywać do wyjazdu do Bułgarii gdzie podzielimy się wynikami naszej pracy Wyjazd etc

26 W kwietniu 2013 przeprowadzimy konkurs na najlepszy plakat ilustrujący nasz projekt

27 5 maj 2013 będziemy świętować Dzień Europejski, ułożymy slogany na temat EU i wymienimy je ze szkołami partnerskimi Estonia? (ewaluacja pierwszego roku)

28 26 września 2013 Europejski Dzień Języków – dyskusja na temat ważności języków podczas szukania pracy, uzupełnianie dokumentów europejskich Przygotowania do wizyty we Włoszech

29 Październik 2013 Włochy– dzielenie się doświadczeniami etc

30 Listopad 2013 Migracja i jej powody możliwości zdobycia pracy, wyzwania – plakaty, prezentacje Grudzień 2013 Rynek pracy w EU, jakich umiejętności potrzeba nam teraz a jakich w przyszłości, czytanie dokumentów europejskich, odgadywanie przyszłej pracy, gry etc

31 Styczeń 2014 Pracujące dzieci – powody skutki wczesnego opuszczania szkoły, komentarze, wnioski Rumunia(?)

32 Marzec/kwiecień 2014 Edukacja i szkolenia czy to ważne i jak to jest w naszych krajach – wymiana doświadczeń Świętujemy dzień pracy Świętujemy dzień europejski

33 Maj 2014 Przygotowania do wizyty w Polsce Gościmy szkoły partnerskie w Żarnowie!!! Maj/ czerwiec 2014 Wystawa w szkole Podsumowanie i ewaluacja projektu.

34 BIBLIOGRAPHY: [accessed on ]


Pobierz ppt "Uczenie się przez całe życie - Comenius - Projekty wielostronne."

Podobne prezentacje


Reklamy Google