Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Gmina Stepnica „Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy”

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Gmina Stepnica „Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy”"— Zapis prezentacji:

1 Gmina Stepnica „Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy”

2 Położenie

3 Charakterystyka Gminy Powiat Goleniowski Powierzchnia 294 km² 39,8% to wody 32% lasy 30,2% grunty rolne Liczba mieszkańców 4825 Gęstość zaludnienia 16 os/km² 16 sołectw 19 miejscowości

4

5

6

7 Charakterystyka Portu Współrzędne 53º38,9’ N 14º37,2’ E Położenie nad Zatoką Stepnicką Połączenie z torem wodnym Szczecin- Świnoujście - dwa podejścia Odległość do toru wodnego Świnoujście – Szczecin wynosi ok. 3,5 km Akwatorium – o powierzchni 0,5600ha Powierzchnia portu 2,6 ha 374,8 m łącznej długości nabrzeży: Północne – 167,3 m Południowe – 146,5 m (aktualnie eksploatowane) Czołowe – 61 m

8  75 m - maksymalna długość statków mogących zawijać do portu o 13 m - maksymalna szerokość o 3,1 m - maksymalne zanurzenie  19 m szerokość wejście do portu  Formalnie port w Stepnicy został ustanowiony w 1963 r.  Wiek konstrukcji (nabrzeży) – ok. 80 lat  Administrator Infrastruktury portowej – Gmina Stepnica  Właściciel – Gmina Stepnica Charakterystyka Portu

9

10

11 Port wraz z przyległym terenem

12

13

14

15

16 Stan techniczny Portu Ekspertyzy techniczne wykazały: Spękania nawierzchni ścieżki cumowniczej Zły stan techniczny belek odbojowych nabrzeża Korozja ścianki szczelnej

17 Stan techniczny Portu Znaczne przemieszczenia poziome korony nabrzeża powstałe w wyniku przeciążeń nabrzeża po wybudowaniu stanowisk przeładunkowych w 1985 r. i nieprawidłowej eksploatacji

18 Stan techniczny Portu Nieszczelność pomiędzy ścianką Larssena a falochronem powodująca ubytki gruntów za nabrzeżem

19 Stan techniczny Portu Zły stan techniczny pachołów cumowniczych Ubytki ściągów i tarcz kotwiących Wyłączenie z eksploatacji nabrzeża północnego dł. 167,30 m – 3 stanowiska przeładunkowe – 2002 r.

20 Zestawienie przeładunków w porcie RokIlość w tonach

21 Eksploatacja nabrzeża Płd. Częściowa dzierżawa nabrzeża Przeładunki pasz, nawozów, drobnicy, zboża, kruszywo

22 Eksploatacja nabrzeża Płd.

23 Eksploatacja nabrzeża Płd

24

25 Cel projektu Rozwój infrastruktury portowej, która : o Wpłynie na poprawę oraz rozszerzenie usług transportowych w województwie zachodniopomorskim o Wpłynie aktywizująco na rozwój regionu poprzez rozwój oferty turystycznej o Udostępnienie portu dla jednostek białej floty o Zwiększenie możliwości przeładunkowych przede wszystkim, zbóż, kruszyw, drewna, obiektów wielkogabarytowych do 300 – 350 tyś. ton rocznie

26 Realizacji projektu Rozpoczęcie 2010 r. Zakończenie październik 2011 r. Wartość ok. 10 mln zł Finansowanie 50% Budżet Gminy Stepnica 50% RPO WZ

27 Docelowa funkcja Portu Port przystosowany do przeładunku Ładunków masowych Surowców mineralnych Produktów rolniczych Nawozów Drobnicy Elementów wielkogabarytowych Produktów ropopochodnych Po zrealizowaniu projektu planuje się wybudowanie magazynów i elewatorów zbożowych

28 Zakres projektu Przebudowa nabrzeży Wymiana skorodowanej ścianki szczelnej na palościankę z żelbetową nadbudową kotwioną do żelbetowych tarcz kotwiących m Wymiana pachołów cumowniczych – 24 szt. Wymiana obojnic Budowa rampy typu ro-ro do przeładunków ładunków wielkogabarytowych Pogłębienie portu

29 Zakres projektu Docelowe parametry portu Głębokość techniczna - 4,5 m Głębokość dopuszczalna do 5,5 m Łączna długość linii cumowniczej 328,8 m Nabrzeże południowe 143 m Nabrzeże północne 158,5 m Nabrzeże czołowe 27,3 m Stanowisko ro-ro rampa szer. 12 m i dł. 20 m Max masa ładunku do 200 ton

30 Dziękujemy za uwagę Gmina Stepnica ul. T. Kościuszki 4 72 – 112 Stepnica tel fax


Pobierz ppt "Gmina Stepnica „Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy”"

Podobne prezentacje


Reklamy Google