Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

STANOWISKO PRACY UCZNIA. ZASADY PRAWIDŁOWEGO DOBORU ROZMIARU MEBLI DO WZROSTU Aby prawidłowo dobrać rozmiar mebli do wzrostu i proporcji ciała uczniów.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "STANOWISKO PRACY UCZNIA. ZASADY PRAWIDŁOWEGO DOBORU ROZMIARU MEBLI DO WZROSTU Aby prawidłowo dobrać rozmiar mebli do wzrostu i proporcji ciała uczniów."— Zapis prezentacji:

1 STANOWISKO PRACY UCZNIA

2 ZASADY PRAWIDŁOWEGO DOBORU ROZMIARU MEBLI DO WZROSTU Aby prawidłowo dobrać rozmiar mebli do wzrostu i proporcji ciała uczniów przy braku ich oznakowania należy:  dokonać pomiarów wysokości stołów i siedzisk, a następnie oznakować je odpowiednim kolorem lub numerem w sposób widoczny dla ucznia,  skompletowany dla danego ucznia stolik i krzesło powinny mieć ten sam rozmiar.  w każdej sali lekcyjnej lub w miejscu łatwo dostępnym umieścić przymiar do pomiaru wzrostu uczniów (przymiary takie można wykonać we własnym zakresie na zajęciach plastycznych)

3 Przykłady oznakowania mebli w szkołach

4 Numer rozmiaru Kod koloruBiałyPomarańczowyFioletowyŻółtyCzerwonyZielonyNiebieskiBrązowy Wzrost (bez butów) Wysokość podkolanowa (bez butów) h 8 -wysokość siedziska H 1 -wysokość płyty roboczej

5 PRAWIDŁOWA POSTAWA PRZY STANOWISKU PRACY UCZNIA  Przy zapewnieniu uczniom prawidłowo dobranych mebli należy zachować następujące zasady:  A - Podeszwy stóp (w butach) powinny na całej powierzchni dotykać podłogi,  B – Między udami a płytą stołu powinien być zachowany prześwit, umożliwiający swobodne poruszanie nogami,  C – Uda nie powinny być od spodu uciśnięte przez krawędź siedziska,  D – Płyta stołu powinna znajdować się na poziomie łokci,  E – Oparcie krzesła powinno podpierać plecy w odcinku lędźwiowym kręgosłupa,  F – Przednia krawędź siedziska nie powinna dotykać tylnej powierzchni podudzia,  G - Między oparciem a siedziskiem krzesła powinna zostać zachowana przestrzeń.

6 Nieodpowiednie stanowisko pracy ucznia powoduje, nieprawidłowe obciążenie części kręgosłupa i grup mięśni, jest przyczyną zmęczenia ucznia i prowadzi do powstawania wad postawy. Nieodpowiednie stanowisko pracy ucznia powoduje, nieprawidłowe obciążenie części kręgosłupa i grup mięśni, jest przyczyną zmęczenia ucznia i prowadzi do powstawania wad postawy.

7 Błędy w doborze mebli Siedzisko za wysokie!  dziecko nie sięga stopami podłoża, przednia krawędź siedziska uciska naczynia krwionośne dolnej powierzchni ud, powodując zaburzenia w układzie krążenia i w efekcie drętwienie nóg  za wysoki stół wymusza zbyt wysokie ustawienie ramion, co może ból w okolicach barków i karku oraz prowadzić do zwyrodnienia kręgów szyjnych  za wysoki stół wymusza zbyt wysokie ustawienie ramion, co może powodować ból w okolicach barków i karku oraz prowadzić do zwyrodnienia kręgów szyjnych  dłuższe siedzenie przy takim stanowisku powoduje opuszczenie ręki niepracującej w celu zmniejszenia napięcia mięśniowego i przyjęcie pozycji niesymetrycznej, sprzyjającej powstawaniu skrzywień kręgosłupa

8 Błędy w doborze mebli Siedzisko za głębokie!  w przypadku zbyt głębokiego siedziska, dziecko broniąc się przed uciskiem krawędzi w okolicy podkolanowej, automatycznie zsuwa się do przodu, a kręgosłup traci podparcie w odcinku lędźwiowym

9 Błędy w doborze mebli Siedzisko za niskie!  wymusza nieprawidłową pozycję kończyn dolnych,  zbyt ostry kąt pomiędzy udami i tułowiem powoduje ucisk narządów wewnętrznych,  unikając niewygody dziecko prostuje kończyny i nie opiera o podłoże całych stóp

10 UWAGA !!! Z wad postawy nie wyrasta się z wiekiem, Z wad postawy nie wyrasta się z wiekiem, nie leczone utrwalają się i pogłębiaj powodując zniekształcenia i trwałe wady budowy. nie leczone utrwalają się i pogłębiaj powodując zniekształcenia i trwałe wady budowy.


Pobierz ppt "STANOWISKO PRACY UCZNIA. ZASADY PRAWIDŁOWEGO DOBORU ROZMIARU MEBLI DO WZROSTU Aby prawidłowo dobrać rozmiar mebli do wzrostu i proporcji ciała uczniów."

Podobne prezentacje


Reklamy Google