Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

POLISH INFORMATION AND FOREIGN INVESTMENT AGENCY Współpraca z Regionami Michał Borowski Dyrektor Departamentu Rozwoju Gospodarczego Polska Agencja Informacji.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "POLISH INFORMATION AND FOREIGN INVESTMENT AGENCY Współpraca z Regionami Michał Borowski Dyrektor Departamentu Rozwoju Gospodarczego Polska Agencja Informacji."— Zapis prezentacji:

1 POLISH INFORMATION AND FOREIGN INVESTMENT AGENCY Współpraca z Regionami Michał Borowski Dyrektor Departamentu Rozwoju Gospodarczego Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. Zielona Góra, r.

2  Misją PAIiIZ jest „kształtowanie pozytywnego klimatu inwestycyjnego, pozyskiwanie inwestorów zagranicznych i wspieranie polskich inwestycji zagranicą”.  PAIiIZ realizując swoją misję skupia się na następujących zadaniach: pozyskaniu i obsłudze inwestorów polskich i zagranicznych; zwiększeniu reinwestycji i opiece po-inwestycyjnej; promocji gospodarczej Polski i kształtowaniu pozytywnego klimatu inwestycyjnego; wspieraniu polskich przedsiębiorców za granicą. Misja i zadania PAIiIZ S.A.

3 Centra Obsługi Inwestora – Partnerzy PAIiIZ  „Celem działania PAIiIZ jest promocja Polski i regionów Polski w świecie, ze szczególnym uwzględnieniem promocji polskiej gospodarki, towarów, firm i marek oraz napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski”.  PAIiIZ zbudowała sieć Regionalnych Centrów Obsługi Inwestora w latach 2004 –  RCOI działają na mocy Porozumień Partnerskich Agencji z Marszałkami Województw.  W 2009 r. Agencja opracowała „Standardy obsługi inwestora”, które obowiązują pracowników Regionalnych COI.  Od 2010 roku PAIiIZ certyfikuje działania RCOI.

4 Centra Obsługi Inwestora – Partnerzy PAIiIZ COI – Partnerzy PAIiIZ certyfikowani przez Agencję. 1. Obsługa projektów inwestycyjnych 2. Budowanie baz danych ofert inwestycyjnych 3. Opracowywanie informacji na temat gospodarki regionu 4. Przygotowywanie listy inwestorów zagranicznych zlokalizowanych w Polsce 5. Promocja regionów 6. Podnoszenie umiejętności obsługi inwestorów w regionach

5 Centra Obsługi Inwestora – Partnerzy PAIiIZ EFEKTY WSPÓŁPRACY: dla regionów: zapewnienie wysokiego poziomu obsługi inwestora w całym cyklu inwestycyjnym; zapewnienie promocji możliwości inwestycyjnych regionu poprzez kontakty PAIiIZ oraz umieszczenie informacji o gospodarce regionów i ofertach lokalizacyjnych na portalu PAIiIZ. dla PAIiIZ: posiadanie w regionie partnera, który zgromadzi wiedzę o regionie, przygotuje regionalną ofertę inwestycyjną i obsłuży inwestora razem z Agencją bądź samodzielnie.

6  Ilość projektów ogółem: 24  Wartość inwestycji: 351,07 mln EUR  Zatrudnienie: osób Obecnie PAIiIZ prowadzi 181 aktywnych projektów: od kilku lat na liście projektów PAIiIZ dominuje kapitał amerykański, wyraźne jest również zainteresowanie firm niemieckich, coraz więcej jest też polskich inwestorów - wzrasta wielkość ich nakładów - zarówno pod względem kapitału, jak i tworzonych miejsc pracy, polskie firmy chętnie inwestują w sektor spożywczy, ze względu na wysoki potencjał eksportowy, obsługujemy również polskie firmy pracujące nad najbardziej nowoczesnymi technologiami w Europie. Projekty zakończone w 2016 r.

7  Dotychczasowa współpraca: W bazie PAIiIZ jest 69 ofert typu greenfield i 5 ofert typu brownfield. W 2015 r. do 42 projektów przekazano 178 lokalizacji. Sektory: maszynowy, metalowy, motoryzacyjny, produkcyjny, chemiczny, lotniczy, logistyczny, sanitarny, energia odnawialna. W 2016 r. do 11 projektów przekazano 36 lokalizacji. Sektory: motoryzacyjny, ceramiczny, chemiczny, maszynowy, produkcyjny. Porozumienia z miastami prezydenckimi: - Zielona Góra r. W 2015 r. i 2016 r. w ramach staży przeszkolono 19 osób r. – organizacja oraz udział przedstawicieli PAIiIZ w konferencji pt. „Pozyskiwanie inwestorów a strategia gminy” skierowana do lubuskich gminnych jednostek samorządu terytorialnego, zorganizowana we współpracy z lubuskim COI oraz Zrzeszeniem Gmin Województwa Lubuskiego. III kwartał 2015 r. – wizytacja 7 terenów inwestycyjnych w woj. Lubuskim. Lubuskie

8 Projekty zakończone przy współudziale PAIiIZ na terenie woj. Lubuskiego w latach

9 W czerwcu 2016 r. (tydz.23) Agencja obsługiwała 181 aktywnych projektów, w tym 6, w przypadku których potencjalny inwestor wyraził zainteresowanie ofertą lokalizacyjną w woj. lubuskim. Projekty aktywne, w przypadku których rozważane jest ulokowanie inwestycji w woj. lubuskim (informacja o projektach prowadzonych jest tajemnicą przedsiębiorstwa) W przypadku realizacji wszystkich powyższych projektów, powstanie potencjalnie 375 nowych miejsc pracy, a wartość nakładów inwestycyjnych wyniesie ponad 134,3 mln EUR Projekty aktywne obsługiwane przez PAIiIZ Nazwa robocza projektu Kraj inwestora BranżaWartość [mln EUR] Zatrudnienie NovoTechIndietworzywa sztuczne 3,726 IdeaProPolskamaszynowa2,330 EarthUSABSS - IT73,8100 "Berggy 3"Niemcylogistyczna35100 JostUSAchemiczna9,519 NordnapędNiemcymaszynowa10100 RAZEM134,3375

10 Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, we współpracy z Marszałkami Województw oraz Regionalnymi Centami Obsługi Inwestora, zakończyła pierwszy etap VII edycji Ogólnopolskiego Konkursu „Grunt na Medal” 2016 promującego tereny kompleksowo przygotowane pod inwestycje produkcyjne. Konkurs jest organizowany pod patronatem Wicepremiera, Ministra Rozwoju Pana Mateusza Morawieckiego oraz Związku Województw Rzeczypospolitej Polskiej. Celem Konkursu jest wyłonienie i promocja najlepszych terenów pod inwestycje produkcyjne, a w efekcie przyczynienie się do zwiększonego napływu inwestycji zagranicznych do Polski. Przedstawiciele Centrów Obsługi Inwestorów spośród nadesłanych ofert wybrali tereny, które przeszły do II etapu konkursu. W tegorocznej edycji wybrany zostanie jeden zwycięski teren w każdym województwie. Nagrodzone tereny będą promowane przez PAIiIZ wśród inwestorów zagranicznych zainteresowanych rozpoczęciem bądź rozszerzeniem działalności gospodarczej w Polsce. Ogólnopolski Konkurs „Grunt na Medal” 2016

11  Lista terenów z woj. Lubuskiego, które przeszły do II etapu (audytów): Sulechów 5,47 ha Sulechów 2,14 ha Gorzów Wielkopolski 10,05 ha Witnica 2,31 ha Gozdnica 38,92 ha Górzyn Lubsko 2,02 ha  W konkursie wzięło udział 142 gminy, które w sumie nadesłały 179 ofert.  Do II etapu konkursu zakwalifikowano 81 działek, wytypowane przez Centra Obsługi Inwestora - Partnerów PAIiIZ.  Najwięcej ofert zgłoszono z województw: wielkopolskiego, śląskiego i łódzkiego.  Najmniej ofert nadesłano z województw: lubelskiego i podlaskiego.  Najbardziej aktywne (mierzone liczbą gmin, które przystąpiły do konkursu) okazały się gminy z województw: wielkopolskiego, łódzkiego, śląskiego i dolnośląskiego.  Na konkurs napłynęło w sumie 91 nowych ofert, najwięcej z województw: wielkopolskie, śląskie, dolnośląskie. Ogólnopolski Konkurs „Grunt na Medal” 2016

12 Zapraszamy do współpracy Warszawa, ul. Bagatela 12 tel. (+48 22) , fax (+48 22)


Pobierz ppt "POLISH INFORMATION AND FOREIGN INVESTMENT AGENCY Współpraca z Regionami Michał Borowski Dyrektor Departamentu Rozwoju Gospodarczego Polska Agencja Informacji."

Podobne prezentacje


Reklamy Google