Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Dlaczego śniadanie jest takie ważne?. Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia! Dzięki niemu dzieci mają energię do nauki, lepiej koncentrują się podczas.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Dlaczego śniadanie jest takie ważne?. Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia! Dzięki niemu dzieci mają energię do nauki, lepiej koncentrują się podczas."— Zapis prezentacji:

1 Dlaczego śniadanie jest takie ważne?

2 Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia! Dzięki niemu dzieci mają energię do nauki, lepiej koncentrują się podczas lekcji i mają siłę do zabawy. MĄDROŚCI LUDOWE: „Śniadanie zjedz sam, obiadem podziel się z przyjacielem, a kolację oddaj wrogowi” „Rano jedz jak król, w południe jak książę, a wieczorem jak żebrak”

3 12 zasad zdrowego odżywiania ŚNIADANIE = PALIWO

4 1. Do szkoły wychodź po śniadaniu i ze śniadaniem! Poranny posiłek zapewnia dostarczenie energii na drogę do szkoły i na kilka pierwszych lekcji. W czasie zajęć szkolnych dziecko wykonuje zarówno pracę umysłową (pracuje na lekcjach) jak i fizyczną (gimnastyka). Zużywana energia ze śniadania zjedzonego w domu wystarcza na pierwsze godziny nauki. Aby uczucie głodu nie przeszkadzało w dalszej nauce, niezbędne jest zjedzenie kolejnego posiłku – drugiego, szkolnego śniadania.

5 2. Mleko, jogurty i sery to podpora mocnych kości! Uczniowie zachęcani są w różny sposób do picia mleka np.: „ Szklanka mleka dla każdego ucznia ”, „ Pij mleko – będziesz wielki ”. Namawianie do spożywania mleka i jego przetworów uzasadnione jest ich wartością odżywczą – są zdrowe, pomagają dobrze rozwijać się kościom i zębom!

6 3. Zawsze myj ręce przed posiłkiem! Przez kontakt brudnych rąk z jedzeniem można wprowadzić do organizmu bakterie i wirusy. Można wtedy trafić do szpitala. !!! Niedopuszczalne jest również picie z jednej butelki przez kilka osób. Podzielenie się posiłkiem polega na oddzieleniu fragmentu kanapki czy jabłka czystymi rękami, a nie na odgryzaniu kęsów ze śniadania kolegi !!!

7 4. Pięć posiłków dziennie jest na piątkę! Należy jeść często – 5 razy dziennie. Wtedy organizm „na bieżąco” wykorzystuje dostawy z zewnątrz, nie musi gromadzić zapasów, a zjadane pokarmy gwarantują dobre samopoczucie całego organizmu. Wtedy również nie podjadamy między posiłkami czyli nie sięgamy po niezdrowe jedzenie lub picie. Zwykle są to słodycze, przekąski, słodkie napoje.

8 5. Jedz o stałych porach i nie spiesz się! Należy jeść o stałych, określonych porach. Ułatwia to naukę systematyczności poprzez organizację dnia ucznia. Jest czas na jedzenie, naukę i zabawę

9 6. Mięso, jaja, ryby – możesz wybierać! Mięso, ryby, i jaja mają podobną wartość odżywczą. Dlatego produkty te mogą być wykorzystywane zamiennie. W Polsce mięso stanowi najczęściej podstawę posiłku obiadowego. Ważne, aby przygotowane posiłki były urozmaicone i smaczne.

10 7. Pamiętaj o kaszach, jedz chleb, nie bułeczki! Zawartość wartościowych składników w przetworach zbożowych – kaszach czy mące, jest uzależniona od stopnia przemiału ziarna. Im bardziej zmielone ziarno, tym mniejszą zawartością witamin i składników mineralnych charakteryzuje się produkt. !!! Biała mąka, z której wypiekane są bułki pozbawiona jest cennych składników !!!

11 8. Dzień bez pięciu porcji owoców, warzyw lub soku to dzień stracony! Warzywa i owoce powinny być częścią składową każdego posiłku ucznia!!!

12 9. Obiad to zapas siły na aktywne popołudnie! Jeżeli dziecko pozostaje w szkole dłużej niż przez 5 lekcji lub ma zajęcia pozalekcyjne, warto rozważyć zjedzenie obiadu w szkole. Jeżeli nie jemy w szkole obiad powinniśmy zjeść zaraz po powrocie do domu!

13 10. Kolację zjadaj wieczorem, ale nie tuż przed snem! Kolacje powinny być zjadane co najmniej 1 – 2 godziny przed snem. Organizm dziecka powinien w nocy odpoczywać. Z pustym brzuchem lepiej się śpi, a rano chce się nam jeść!

14 11. Dobrą wodą gaś pragnienie!  Około 80% masy ciała dziecka stanowi woda!  Napoje gazowane i słodzone są niezdrowe!  Picie czystej wody lub wody z cytryną to inwestycja w nasze zdrowie!  Zdrowe są również świeże soki warzywne i owocowe oraz herbaty owocowe i ziołowe!

15 12. Ruch bez ograniczeń, słodycze z umiarem! Ograniczenie spożycia słodyczy i dużo ruchu, szczególnie na świeżym powietrzu, zapobiega otyłości i sprawia, że jesteśmy zdrowi!

16 PODSUMUJMY Śniadanie to najlepszy start w nowy dzień!!!

17 Dziękuję za uwagę Kamil


Pobierz ppt "Dlaczego śniadanie jest takie ważne?. Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia! Dzięki niemu dzieci mają energię do nauki, lepiej koncentrują się podczas."

Podobne prezentacje


Reklamy Google