Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

ANALIZA PODRÓŻY DZIENNIKARSKICH ORGANIZOWANYCH PRZEZ ZAGRANICZNE PRZEDSTAWICIELSTWA POLSKIEJ ORGANIZACJI TURYSTYCZNEJ W LATACH 2007 I 2008 (analiza przeprowadzona.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "ANALIZA PODRÓŻY DZIENNIKARSKICH ORGANIZOWANYCH PRZEZ ZAGRANICZNE PRZEDSTAWICIELSTWA POLSKIEJ ORGANIZACJI TURYSTYCZNEJ W LATACH 2007 I 2008 (analiza przeprowadzona."— Zapis prezentacji:

1 ANALIZA PODRÓŻY DZIENNIKARSKICH ORGANIZOWANYCH PRZEZ ZAGRANICZNE PRZEDSTAWICIELSTWA POLSKIEJ ORGANIZACJI TURYSTYCZNEJ W LATACH 2007 I 2008 (analiza przeprowadzona przez K. Cieślaka jako praca licencjacka „Podróże dziennikarskie jako instrument promocji kraju”, WSHGiT Warszawa, 2009, na podstawie sprawozdań POIT -Nie ujęto podróży organizowanych z rynków, na których POT nie posiada Przedstawicielstw -Analizowane podróże organizowane były w partnerstwie z miastami, ROTami, branżą --materiał należy traktować poglądowo gdyż wyniki niektórych podróży są publikowane z rocznym poślizgiem --analiza dotyczy publikacji o Polsce wyłącznie na podstawie podróży dziennikarskich nie obejmując wszystkich innych publikacji w wyniku pracy PR Ośrodków POT

2 Podróże dziennikarskie odgrywają bardzo ważną rolę w promowaniu Polski za granicą. Z roku na rok do Polski przybywa coraz więcej dziennikarzy, w roku 2007 zostało wysłanych przez POIT-y 416 dziennikarzy a rok później 517 POIT- Polski Ośrodek Informacji Turystycznej, przedstawicielstwo POT

3 Struktura rodzajowa produktów w latach 2007 i 2008 łącznie (wszystkie rynki objęte działaniami POIT razem) ProduktRynki razem Warszawa93 Kraków179 Wrocław41 Poznań16 Mazury31 Gdańsk362 Góry49 Morze31 Kultura54 Inne184 O czym pisano w wyniku podróży ?

4 Struktura rodzajowa produktów w latach 2007 i 2008 (część 1) O jakich miastach/regionach pisano na poszczególnych rynkach w wyniki podróży? Produkt Rynek AustriaBelgiaFrancjaHiszpaniaHolandiaJaponiaNiemcy Warszawa Kraków Wrocław Poznań Mazury Gdańsk Góry Morze Kultura Inne

5 Produkt Rynek RosjaSzwecjaUkrainaWęgryWielka BrytaniaWłochy Warszawa Kraków Wrocław Poznań Mazury Gdańsk Góry Morze Kultura Inne Struktura rodzajowa produktów w latach 2007 i 2008 (część 2) O jakich miastach/regionach pisano na poszczególnych rynkach w wyniku podróży?

6 STRUKTURA KOSZTOWA Analizując strukturę kosztową, korzystając ze sprawozdań POIT z lat 2007 i 2008 wyliczono koszty ośrodka POIT oraz podmiotów współfinansujących (np. ROT), przeznaczone na promocję poprzez organizowanie podróży dziennikarskich.

7 Koszty oraz ilość dziennikarzy razem Ośrodek Liczba wysłanych dziennikarzy Koszt ośrodka wraz z podmiotami współfinansującymi w euro Liczba wysłanych dziennikarzy Koszt ośrodka wraz z podmiotami współfinansującymi w euro Wiedeń Bruksela Paryż Londyn Madryt Amsterdam Tokio Berlin Moskwa Sztokholm Kijównie dotyczy Budapeszt Rzym Razem

8 Struktura kosztowa podróży ośrodka POIT w Wiedniu (Austria) Wiedeń - Austria Rok Ilość wysłanych dziennikarzy Podmioty współfinansujące, koszt w Euro Koszty Ośrodka w EuroRazem Efektywność zaangażowania 1€ Struktura kosztowa podróży ośrodka POIT w Brukseli (Belgia) Bruksela - Belgia Rok Ilość wysłanych dziennikarzy Podmioty współfinansujące, koszt w Euro Koszty Ośrodka w EuroRazem Efektywność zaangażowania 1€

9 Struktura kosztowa podróży ośrodka POIT w Paryżu (Francja) Paryż - Francja Rok Ilość wysłanych dziennikarzy Podmioty współfinansujące, koszt w Euro Koszty Ośrodka w EuroRazem Efektywność zaangażowania 1€ Struktura kosztowa podróży POIT w Londynie (Wielka Brytania) Londyn - Wielka Brytania Rok Ilość wysłanych dziennikarzy Podmioty współfinansujące, koszty w Euro Koszty Ośrodka w EuroRazem Efektywność zaangażowania 1€

10 Struktura kosztowa podróży ośrodka POIT w Madrycie (Hiszpania) Madryt - Hiszpania Rok Ilość wysłanych dziennikarzy Podmioty współfinansujące, koszt w Euro Koszty Ośrodka w EuroRazem Efektywność zaangażowania 1€ Struktura kosztowa podróży ośrodka POIT w Amsterdamie (Holandia) Amsterdam - Holandia Rok Ilość wysłanych dziennikarzy Podmioty współfinansujące, koszty w Euro Koszty Ośrodka w EuroRazem Efektywność zaangażowania 1€

11 Struktura kosztowa podróży ośrodka POIT w Tokio (Japonia) Tokio - Japonia Rok Ilość wysłanych dziennikarzy Podmioty współfinansujące, koszty w Euro Koszty Ośrodka w EuroRazem Efektywność zaangażowania 1€ Struktura kosztowa podróży ośrodka POIT w Berlinie (Niemcy) Berlin - Niemcy Rok Ilość wysłanych dziennikarzy Podmioty współfinansujące, koszty w Euro Koszty Ośrodka w EuroRazem Efektywność zaangażowania 1€

12 Struktura kosztowa podróży ośrodka POIT w Moskwie (Rosja) Moskwa - Rosja Rok Ilość wysłanych dziennikarzy Podmioty współfinansujące, koszty w Euro Koszty Ośrodka w EuroRazem Efektywność zaangażowania 1€ Struktura kosztowa podróży ośrodka POIT w Sztokholm (Szwecja) Sztokholm Szwecja Rok Ilość wysłanych dziennikarzy Podmioty współfinansujące, koszty w Euro Koszty Ośrodka w EuroRazem Efektywność zaangażowania 1€

13 Struktura kosztowa podróży ośrodka POIT w Kijowie (Ukraina) Kijów - Ukraina Rok Ilość wysłanych dziennikarzy Podmioty współfinansujące, koszty w Euro Koszty Ośrodka w EuroRazem Efektywność zaangażowania 1€ 2007nie dotyczy Nie dotyczy Struktura kosztowa podróży ośrodka POIT w Budapeszt (Węgry) Budapeszt - Węgry Rok Ilość wysłanych dziennikarzy Podmioty współfinansujące, koszty w Euro Koszty Ośrodka w EuroRazem Efektywność zaangażowania 1€

14 Struktura kosztowa podróży ośrodka POIT w Rzym (Włochy) Rzym - Włochy Rok Ilość wysłanych dziennikarzy Podmioty współfinansujące, koszty w Euro Koszty Ośrodka w EuroRazem Efektywność zaangażowania 1€

15 ANALIZA EFEKTYWNOŚCI W tabelach jest wskazana efektywność zaangażowania 1 euro. Kwotę tą obliczono poprzez podzielenie sumy kosztów Ośrodka POT oraz podmiotów współfinansujących poniesionych na organizację podróży przez sumę wartości reklamowej reportaży według cen reklamy w euro (bez stosowania mnożnika). Organizacja podróży dla ekip telewizyjnych znacznie podnosi koszty ale także zwiększa wartość reklamową emisji

16 Analiza efektywności – rynki razem Ośrodek Liczba opublikowanych reportaży Wartość reportaży wg cen reklamy w euro Liczba opublikowanych reportaży Wartość reportaży wg cen reklamy w euro Wiedeń Bruksela Paryż Londyn Madryt Amsterdam Tokio Berlin Moskwa Sztokholm Kijównie dotyczy Budapeszt Rzym Razem Reportaże wyłącznie w wyniku podróży

17 Analiza efektywności, Wiedeń (Austria) Wiedeń – Austria Rok Opublikowane reportaże prasoweReportaże wyemitowane w TV Razem wartość reportaży wg cen reklamy w EURO Liczba Wartość wg cen reklamy w EUROLiczba Wartość wg cen reklamy w EURO Analiza efektywności, Bruksela (Belgia) Bruksela - Belgia Rok Opublikowane reportaże prasowe Reportaże wyemitowane w TV i Radiu Razem wartość reportaży wg cen reklamy w EURO Liczba Wartość wg cen reklamy w EUROLiczba Wartość wg cen reklamy w EURO

18 Analiza efektywności, Paryż (Francja) Paryż - Francja Rok Opublikowane reportaże prasowe Reportaże wyemitowane w TV Reportaże wyemitowane w radiu Razem wartość reportaży wg cen reklamy w EURO Liczba Wartość wg cen reklamy w EUROLiczba Wartość wg cen reklamy w EUROLiczba Wartość wg cen reklamy w EURO Analiza efektywności, Londyn (Wielka Brytania) Londyn – Wielka Brytania Rok Opublikowane reportaże prasoweReportaże wyemitowane w TV Razem wartość reportaży wg cen reklamy w EURO Liczba Wartość wg cen reklamy w EUROLiczba Wartość wg cen reklamy w EURO

19 Analiza efektywności, Madryt (Hiszpania) Madryt - Hiszpania Rok Opublikowane reportaże prasowe Reportaże wyemitowane w TV Reportaże wyemitowane w radiu Razem wartość reportaży wg cen reklamy w EURO Liczba Wartość wg cen reklamy w EUROLiczba Wartość wg cen reklamy w EUROLiczba Wartość wg cen reklamy w EURO Analiza efektywności, Amsterdam (Holandia) Amsterdam - Holandia Rok Opublikowane reportaże prasoweReportaże wyemitowane w TV Razem wartość reportaży wg cen reklamy w EURO Liczba Wartość wg cen reklamy w EUROLiczba Wartość wg cen reklamy w EURO

20 Analiza efektywności, Tokio (Japonia) Tokio - Japonia Rok Opublikowane reportaże prasowe Reportaże wyemitowane w TV Razem wartość reportaży wg cen reklamy w EURO Liczba Wartość wg cen reklamy w EURO Liczb a Wartość wg cen reklamy w EURO Analiza efektywności, Berlin (Niemcy) Berlin - Niemcy Rok Opublikowane reportaże prasoweReportaże wyemitowane w TV Razem wartość reportaży wg cen reklamy w EURO Liczba Wartość wg cen reklamy w EUROLiczba Wartość wg cen reklamy w EURO

21 Analiza efektywności, Moskwa (Rosja) Moskwa - Rosja Rok Opublikowane reportaże prasowe Reportaże wyemitowane w TV Reportaże wyemitowane w radiu Razem wartość reportaży wg cen reklamy w EURO Liczba Wartość wg cen reklamy w EUROLiczba Wartość wg cen reklamy w EUROLiczba Wartość wg cen reklamy w EURO Analiza efektywności, Sztokholm (Szwecja) Sztokholm - Szwecja Rok Opublikowane reportaże prasoweReportaże wyemitowane w TV Razem wartość reportaży wg cen reklamy w EURO Liczba Wartość wg cen reklamy w EUROLiczba Wartość wg cen reklamy w EURO

22 Analiza efektywności, Kijów (Ukraina) Kijów – Ukraina Rok Opublikowane reportaże prasoweReportaże wyemitowane w TV Razem wartość reportaży wg cen reklamy w EURO Liczba Wartość wg cen reklamy w EUROLiczba Wartość wg cen reklamy w EURO 2007 Brak OśrodkaNie dotyczy nie dotyczy Analiza efektywności, Budapeszt (Węgry) Budapeszt - Węgry Rok Opublikowane reportaże prasoweReportaże wyemitowane w TV Reportaże wyemitowane w radiu Razem wartość reportaży wg cen reklamy w EURO Liczba Wartość wg cen reklamy w EUROLiczba Wartość wg cen reklamy w EUROLiczba Wartość wg cen reklamy w EURO

23 Analiza efektywności, Rzym (Włochy) Rzym - Włochy Rok Opublikowane reportaże prasowe Reportaże wyemitowane w TV Razem wartość reportaży wg cen reklamy w EURO Liczba Wartość wg cen reklamy w EUROLiczba Wartość wg cen reklamy w EURO

24 Porównanie kosztów do cen reklamy Ośrodek Koszt ośrodka wraz z podmiotami współfinansującymi Wartość reportaży wg cen reklamy, w euro Koszt ośrodka wraz z podmiotami współfinansującymi Wartość reportaży wg cen reklamy, w euro Wiedeń Bruksela Paryż Londyn Madryt Amsterdam Tokio Berlin Moskwa Sztokholm Kijównie dotyczy Budapeszt Rzym Razem

25 Podróże dziennikarskie w ocenie branży turystycznej Na podstawie sondażu wśród przedstawicieli biur podróży, hotelarzy, restauratorów

26 . Podróże dziennikarskie w ocenie branży turystycznej Wartość efektywności poszczególnych instrumentów promocji według specjalistów z branży

27 Ilość firm skorych do wsparcia POT w promocji Polski za granicą (w %)

28 Czynniki wpływające na efektywność podróży dziennikarskich

29

30 Czy jest odpowiednia ilość zapraszanych dziennikarzy do Polski ?


Pobierz ppt "ANALIZA PODRÓŻY DZIENNIKARSKICH ORGANIZOWANYCH PRZEZ ZAGRANICZNE PRZEDSTAWICIELSTWA POLSKIEJ ORGANIZACJI TURYSTYCZNEJ W LATACH 2007 I 2008 (analiza przeprowadzona."

Podobne prezentacje


Reklamy Google