Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

>>FRONTER OTWARTA PLATFORMA EDUKACYJNA Dariusz Kessel.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: ">>FRONTER OTWARTA PLATFORMA EDUKACYJNA Dariusz Kessel."— Zapis prezentacji:

1 >>FRONTER OTWARTA PLATFORMA EDUKACYJNA Dariusz Kessel

2 E-L EARNING T ROCHĘ WIEDZY WSTĘPNEJ E-Learning i jego wdrażanie na zajęciach E–learning – technika szkolenia wykorzystująca wszelkie dostępne media elektroniczne, w tym Internet, intranet, extranet, przekazy satelitarne, taśmy audio/wideo, DVD, telewizję interaktywną oraz różnego rodzaju edukacyjme programy komputerowe. Jak robią to nauczyciele?  Wdrażają IT na zajęciach szkolnych  Budują kursy elektroniczne za pomocą wyspecjalizowanych narzędzi  Pracują na platformach edukacyjnych  Używają narzędzi internetowych aby wspomagac swoją pracę dydaktyczną  Korzystają z multimediów w procesie edukacyjnym  Oceniają uczniów (uczestników kursów) za pomocą narzędzi IT  Przenoszą ciężar dydaktyki z typowo podawczej formy na rozwiązania aktywizujące uczniów (uczestników kursów)  Wprowadzają metody projektowe w swojej pracy dydaktycznej

3 >> F RONTER >> Fronter Fronter jest otwartą platformą edukacyjną, która używana jest przez ponad 3500 instytucji edukacyjnych w całej Europie, Udostępnia około 90 narzędzi internetowych, które zostały wybrane przez grupę doradców edukacyjnych z różnych krajów. Dzięki współpracy z nimi, zawsze gdy pojawiają się nowe pomysły, koncepcje czy technologie przydatne w dydaktyce, są one szybko dodawane do palety narzędzi.

4 W SPOMAGANIE PRACY UŻYTKOWNIKÓW FRONTER - 5 obszarów wspomagania pracy użytkowników  Praca własna Wspomaganie samokształcenia. E-portfolio, czyli repozytorium własnych osiągnięc i prac. Środowisko do pracy indywidualnej.  Nauczanie – uczenie się Zarządzanie uczeniem się. Zindywidualizowane nauczanie. Ocenianie.Tworzenie programów naprawczych.  Praca zespołowa Praca w intranecie. Efektywna współpraca i komunikacja uczestników.  Publikowanie Przygotowanie i zarządzanie treściami edukacyjnymi. Udostępnianie treści innym użytkownikom.  Administracja Zarządzanie instancjami platformy.

5 Ś RODOWISKO PRACY Środowisko pracy BUDYNEK Fronter jest Twoim wirtualnym budynkiem [Węzeł] SALA Budynek Frontera podzielony jest na wirtualne sale NARZEDZIA Sale wyposażone są w wybrane przez opiekuna Sali narzędzia UCZESTNICY Uczestnicy zapraszani są do sal z różnymi uprawnienia mi KLUCZ Klucz to hasło, które otwiera przed Tobą te sale do których zostałeś zaproszony

6 Ś RODOWISKO PRACY Środowisko pracy

7 Ś RODOWISKO PRACY Środowisko pracy

8 Ś RODOWISKO PRACY Środowisko pracy

9 U PRAWNIENIA Uprawnienia Co mogą użytkownicy w sali ? Brak dostępu Gość (Czytaj) Student (Zapisz) Nauczyciel (Usuń) Właściciel (Zarządzaj)

10 U PRAWNIENIA Uprawnienia Jaki mamy dostęp do osób ? Brak dostępu Oglądanie kontaktów Prawo raportowania Wychowawca Nauczyciel przedmiotu Dostęp do ankiet Tworzenie użytkowników Administrator

11 MOJE UDOSTEPNIONE ZASOBY: Udostępnione zasoby z narzędzia MOJE ZASOBY. Klient pocztowy obsługujący POP3 i SMTP DO ZROBIENIA (TO DO): Zadania stojące przed Tobą EDYTOR BLOGÓW: Zarządzaj blogami bezpośrednio z FRONTERa MÓJ BLOG: Narzędzie do tworzenia własnego blogu MOJE KONTAKTY: Ttwoi przyjaciele i współpracownicy RSS: Przeglądanie wiadomości RSS N ARZĘDZIA W PAKIECIE PODSTAWOWYM PRACA WŁASNA DZISIAJ: Najnowsze informacje z sal, do których masz dostęp CENTRUM INFORMACJI: Przegląd nowości z DZISIAJ INFO: Notatki i komunikaty we FRONTERZE MÓJ KALENDARZ: Twoje terminy, spotkania i plany KOMUNIKATOR: Narzędzie do wewnętrznej komunikacji MOJE PORTFOLIO: Tutaj gromadzisz i prezentujesz prace MOJE ZASOBY: Twój sieciowy dysk twardy MOJA STRONA: Twoja prywatna strona WWW

12 PORTFOLIO: Stymulacja samodzielne tworzenie materiałów. ŚCIEżKA INDYWIDUALNA: Ocenianie i program dla 1 osoby. NOTATKI: Komentarze i opisy do materiałów edukacyjnych. BAZA PYTAŃ: Zbiór pytań do wykorzystania w testach. WIDEO: Wyświetlanie filmów i clipów multimedialnych. SZUKAJ: Klasyczna wyszukiwarka IMPORT KURSÓW: Import projektów Scorm, IMS, AICC N ARZĘDZIA W PAKIECIE PODSTAWOWYM NAUCZANIE – UCZENIE SIĘ ODDANE PRACE: Miejsce na zadawanie i nadsyłanie prac oraz ocenę. STATYSTYKI: Pełne raporty aktywności w salach. ZESTAWIENIE WYNIKÓW: Podsumowanie wyników uczniów. BUDOWANIE TESTÓW: Narzędzie do tworzenia różnego typu testów. TABLICA: Wspólna tablica dla wszystkich gości w sali. ŚCIEżKA UCZĄCA: Materiały edukacyjne ułożone przez trenera. CELE KSZTAŁCENIA: Organizacja kształcenia nastawionego na cele.

13 ROZMOWA: Forum bez wydzielonych wątków. DEBATA: Forum z ustalaniem stanowisk. BURZA MÓZGÓW: Swobodne kreowanie pomysłów. GORĄCE KRZESŁO: Seria pytań i odpowiedzi. GŁOSOWANIE: Mechanizm przeprowadzania głosowań. PLAN RAMOWY: Budowanie planu prowadzenia projektu. ZADANIA: Definiowanie zadań z możliwością ilustracji Ganta. REZERWACJA ZASOBÓW: Rezerwowanie wyposażenia za pomocą kalendarza N ARZĘDZIA W PAKIECIE PODSTAWOWYM PRACA ZESPOŁOWA STRONA STARTOWA: Narzędzie do budowania własnej strony startowej. KOMUNIKATY: Wymiana komunikatów między uczestnikami sali. WSPÓLNE KALENDARZE: Wspólne kalendarze dla uczestników. UżYTKOWNICY: Lista użytkowników sali. CZAT: Standardowy chat dla uczestników. WSPÓLNE DOKUMENTY: Edytor do tworzenia zespołowego dokumentu. DYSKUSJA: Forum z wątkami.

14 ARTYKUŁ: Narzędzie łączące tekst i grafikę. STATYSTYKI WYKORZYSTANIA: Informacje o użyciu poszczególnych materiałów. METADANE: Strukturalny opis udostępnionych materiałów. KONTROLA WERSJI: Informacje o historii i zmianach publikowanych materiałów. OES: Bezpośrednia praca na plikach zewnętrznych. WYSZUKIWARKA METADANYCH: Przeszukiwanie Frontera RSS: Udostępnianie inf. w standardzie RSS N ARZĘDZIA W PAKIECIE PODSTAWOWYM PUBLIKOWANIE WSPÓLNE ZASOBY: Materiały dostępne dla wszystkich w sali. TRANSFER PLIKÓW: Wgrywanie plików i katalogów. LINKI: Archiwum linków z rozbudowanymi komentarzami. INFORMACJE: Wiadomości dla osób z sali. LISTY ODESŁAŃ : Zarządzanie linkami wewnetrznymi i zewnętrznymi. EDYTOR: Internetowy edytor tekstu. SŁOWNIK ORTOGRAFICZNY: Sprawdzanie poprawności tekstu. PREZENTACJE: Tworzenie dynamicznych prezentacji.

15 RAPORTY: Zestawienia i analizy pracy z Fronterem. OBSŁUGA BAZY DANYCH: Utrzymanie i eksploatacja bazy danych. POMOC: Pełny opis sytemu. JĘZYKI: Wybór pakietu językowego. NARZĘDZIA UżYTKOWNIKA: Możliwośc dodawania i wyłączania własnych narzędzi. DOSTOSUJ GRAFIKĘ: Narzędzia wprowadzania własnego layoutu. N ARZĘDZIA W PAKIECIE PODSTAWOWYM ADMINISTRACJA SALA: Podstawowe narzędzie pracy we FRONTERZE. UCZESTNICY: Tworzenie list uczestników i nadawanie im uprawnień. EKSPORT: Zapisywanie sal i dostępnych w nich treści jako kursów IMS STRUKTURA ORGANIZACYJNA: Dostosowywanie Frontera do potrzeb danej instytucji. UPRAWNIENIA i ROLE: Zarządzanie uprawnieniami. USTAWIENIA GLOBALNE: Wspólne ustawienia dla całego wirtualnego budynku. USTAWIENIA LOKALNE: Fustawienia na niższym poziomie (np sali).

16 O BSŁUGA PLATFORMY FRONTER INTERNATIONAL Radhusgata 1-3 PO Box 232 Sentrum N OSLO Norway Przedstawiciel w Polsce vm.pl sp z o.o. ul. G Zapolskiej WROCŁAW Poland Centrum szkoleniowe w Polsce Ogólnopolska Fundacja Edukacji Komputerowej ul. Szamarzewskiego POZNAŃ Poland


Pobierz ppt ">>FRONTER OTWARTA PLATFORMA EDUKACYJNA Dariusz Kessel."

Podobne prezentacje


Reklamy Google