Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Kultura na co dzień przenigdy nie bodzie Szkoła Podstawowa nr 1 im. M. Kopernika w Piszu Nauczyciel :Iwona Mierzejewska Uczestnicy : Uczniowie klasy Ib.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Kultura na co dzień przenigdy nie bodzie Szkoła Podstawowa nr 1 im. M. Kopernika w Piszu Nauczyciel :Iwona Mierzejewska Uczestnicy : Uczniowie klasy Ib."— Zapis prezentacji:

1 Kultura na co dzień przenigdy nie bodzie Szkoła Podstawowa nr 1 im. M. Kopernika w Piszu Nauczyciel :Iwona Mierzejewska Uczestnicy : Uczniowie klasy Ib Wiek :6,7 lat

2 Cele projektu Uczniowie po zakończeniu realizacji projektu potrafią : ułożyć i zredagować wierszyki na temat savoir-vivre oraz opracować je w programie Microsoft Word Office i Tux Paint wyszukać informacje na temat dobrych manier za pomocą wyszukiwarki internetowej i sporządzić słownik dobrych manier zaprojektować i narysować historyjkę obrazkową do wiersza Natalii Usenko pt.”Opowiastka” przygotować publiczną prezentację w formie wystawy dla rówieśników zastosować w praktyce przyjęte zasady współpracy w grupie

3 OPIS PROJEKTU Projekt jest opracowany na bazie podstawy programowej edukacji wczesnoszkolnej. Rozwija sprawności czytania i pisania. Jest to projekt mieszany. Zawiera elementy dydaktyczne i artystyczne. Nauczyciel zaproponował listę tematów do wyboru. Uczniowie wybrali do realizacji projekt dotyczący savoir-vivre, ponieważ stwierdzili, że wyżej wymieniony temat najbardziej ich zainteresował. Podczas realizacji projektu uczniowie poszerzają zasób słownictwa, korzystają z różnych źródeł wiedzy, zgłębiają tajniki edytora tekstu Word i PowerPoint, rozwijają talenty plastyczne, uczą się współpracy i publicznej prezentacji rezultatów pracy.

4 Narzędzia i programy komputerowe i internetowe wykorzystane w projekcie : Program PowerPoint do przygotowania słownika dobrych manier Microsoft Word – edytor tekstu do rymowanek Tux Paint-szata graficzna wierszyków Przeglądarka internetowa do wyszukania informacji na temat savoir-vivre Aparat cyfrowy do robienia zdjęć Drukarka do wydrukowania słowników i wierszyków

5 Organizacja pracy zespołów uczniowskich Uczniowie klasy I b Zespół Zadaniowy nr1 Zespół zadaniowy nr 2 Zespół Zadaniowy nr3 Zespół Zadaniowy nr4

6 Organizacja pracy zespołów zadaniowych ( c. d. ) ZESPÓŁ NR 1 Zebranie informacji na temat savoir-vivre Opracowanie i sporządzenie słownika dobrych manier. ZESPÓŁ NR 2 Zredagowanie i zapisanie rymowanek. Zaprojektowanie i wykonanie ilustracji do wierszyków. ZESPÓŁ NR 3 Ustalenie tematu do realizacji. Ułożenie historyjki obrazkowej. ZESPÓŁ NR 4 Projektowanie i wykonanie dodatków zastawy stołowej.

7 Opis kolejnych działań / zespół nr 1 / Ustalenie ogólnego wyglądu słownika. Wybór słownictwa związanego z savoir-vivre. Wyjaśnienie znaczeń. Zaprojektowanie i wykonanie ilustracji. Umieszczenie stron w koszulkach. Zszycie stron słownika. Ozdabianie okładki.

8 Opis kolejnych działań / zespół nr 2 / Wybór stron internetowych dotyczących dobrych manier. Układanie rymowanek dotyczących savoir- vivre. Projektowanie i wykonanie ilustracji za pomocą Tux Paint.

9 Opis kolejnych działań / zespół nr 3 / Sporządzenie szkicu historyjki obrazkowej na podstawie wiersza Natalii Usenko pt. „Opowiastka”. Ustalenie ogólnego wyglądu. Wykonanie prac plastycznych.

10 Opis kolejnych działań /zespół nr 4/ Zgromadzenie niezbędnych przyborów i materiałów papierniczych. Przygotowanie projektów dodatków zastawy stołowej. Wykonanie prac.

11 Opis kolejnych działań /zespół nr 4/c.d.

12 Rezultaty pracy uczniów : Mini-słownik dobrych manier. Rymowanki na temat kulturalnego zachowania. Historyjka obrazkowa pt. „Gdy spotkasz potwora miej dobre maniery”. Inscenizacja wiersza Natalii Usenko „Opowiastka” Dodatki dekoracyjne zastawy stołowej. Integracja zespołu klasowego. Prezentacja główna całego projektu.

13 P ubliczna prezentacja projektu /przygotowania/ Przed przystąpieniem do głównej części prezentacji publicznej, przydzieliliśmy sobie następujące zadania: Opracowanie scenariusza imprezy. Wybór miejsca i terminu. Stworzenie listy gości i zaproszeń. Wypożyczenie i obsługa sprzętu. Wystrój sali. Przygotowanie miejsc dla publiczności. Fotografowanie. Sprzątanie.

14 Publiczna prezentacja projektu/realizacja/ DATA : PROWADZĄCY :Ula i Wiktoria OBSŁUGA SPRZĘTU: Marcin, nauczyciel NASI GOŚCIE : uczniowie kl. I a, III a i III b wraz z wychowawczyniami. Publiczna prezentacja projektu odbyła się r. sali lekcyjnej nr24.Uczestnikami byli uczniowie klas I-III. Ula i Wiktoria przywitały gości oraz odczytały ogólne informacje o projekcie. Zaprezentowały efekty naszej pracy w następującej kolejności :

15 Publiczna prezentacja projektu/realizacja/ Mini-słownik dobrych manier. Rymowanki na temat kulturalnego zachowania. Historyjka obrazkowa pt. „Gdy spotkasz potwora miej dobre maniery”. Inscenizacja wiersza Natalii Usenko „Opowiastka” Dodatki dekoracyjne zastawy stołowej. Po przedstawieniu prezentacji i udzieleniu odpowiedzi na pytania, poprosiliśmy uczniów, aby na kartkach ocenili nasz projekt w skali 1pkt – 6pkt. Wyniki były pomyślne. Prezentacja spodobała się. Doceniliśmy uznanie kolegów, ponieważ po raz pierwszy realizowaliśmy projekt. Po zakończeniu prezentacji, wywiesiliśmy tablicę na korytarzu szkolnym, aby uczniowie klas IV-VI mogli obejrzeć rezultaty naszej pracy.

16 Publiczna prezentacja projektu /realizacja/

17


Pobierz ppt "Kultura na co dzień przenigdy nie bodzie Szkoła Podstawowa nr 1 im. M. Kopernika w Piszu Nauczyciel :Iwona Mierzejewska Uczestnicy : Uczniowie klasy Ib."

Podobne prezentacje


Reklamy Google