Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Strategie wejścia na rynki zagraniczne A.M. Zarzycka.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Strategie wejścia na rynki zagraniczne A.M. Zarzycka."— Zapis prezentacji:

1 Strategie wejścia na rynki zagraniczne A.M. Zarzycka

2 Strategie wejścia na rynki zagraniczne  ze względu na formę działania  ze względu na stopień koncentracji i rozproszenia geograficznego  w układzie produkt-rynek A.M. Zarzycka

3 Strategia wejścia na rynki zagraniczne Strategiczny wybór pomiędzy dostępnymi formami wejścia przy uwzględnieniu takich czynników jak:  stopień kontroli działalności zagranicznej,  ryzyko z tym związane,  atrakcyjność rynku,  atuty konkurencyjne przedsiębiorstwa wchodzącego na rynek  zaangażowanie zasobów. A. Sznajder A.M. Zarzycka

4 Rodzaje strategii wejścia na rynki zagraniczne Strategie eksportu Eksport pośredni Eksport bezpośredni Eksport kooperacyjny Strategie kontraktowe Produkcja kontraktowa Sprzedaż licencji Franchising Kontrakty menedżerskie Strategie z zaangażowaniem kapitałowym Filia handlowa Zakład montażowy Zakład produkcyjny A.M. Zarzycka

5 Eksport pośredni i bezpośredni A.M. Zarzycka

6 Formy organizacyjno-prawne inwestycji bezpośrednich Bezpośrednie inwestycje zagraniczne OddziałFilia Joint ventureSpółka córka A.M. Zarzycka

7 Eksport pośredni Eksport bezpośredni Licencje / franchising Joint venture Spółka córka Zaangażowanie zasobów, ryzyko, kontrola, potencjał zysku

8 Strategie wejścia ze względu na stopień koncentracji i rozproszenia geograficznego A.M. Zarzycka

9 Strategie ekspansji rynkowej w układzie kraj - segment A.M. Zarzycka

10 Strategie w układzie produkt - rynek A.M. Zarzycka

11 Czynniki wyboru strategii wejścia na rynki zagraniczne A.M. Zarzycka Czynniki zewnętrzne:  wielkość, dynamika i potencjał rynku docelowego  „bliskość” rynku zagranicznego  charakterystyka branży  warunki polityczne i prawno-administracyjne  bariery w obrocie międzynarodowym  infrastruktura

12 Czynniki wyboru strategii wejścia na rynki zagraniczne c.d. A.M. Zarzycka Czynniki wewnętrzne:  cele strategiczne przedsiębiorstwa  zasoby i przewagi konkurencyjne przedsiębiorstwa  stopień umiędzynarodowienia i orientacja  specyfika asortymentu przedsiębiorstwa

13 Nowy Styl 1. Jakie strategie wejścia na rynki zagraniczne stosuje firma Nowy Styl? 2. Jakie czynniki wyboru strategii wejścia są brane pod uwagę w przypadku firmy Nowy Styl? A.M. Zarzycka

14 Literatura uzupełniająca A.M. Zarzycka 1. A. Sznajder, Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym, PWE, Warszawa J. Rymarczyk, Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2004


Pobierz ppt "Strategie wejścia na rynki zagraniczne A.M. Zarzycka."

Podobne prezentacje


Reklamy Google