Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część II.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część II."— Zapis prezentacji:

1 1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część II

2 2 Program konferencji Część I Przygotowanie sesji egzaminacyjnej 2008/2009 Egzamin gimnazjalny z języków obcych nowożytnych E-learning na platformie edukacyjnej OKE Część II i III Wykorzystanie wyników egzaminów dla doskonalenia jakości kształcenia Część IV Edukacyjna wartość dodana i jej wykorzystanie do kierowania rozwojem szkoły

3 3 Wykorzystanie wyników egzaminów (sprawdzianu/egzaminu gimnazjalnego) w roku szkolnym 2007/2008 dla doskonalenia jakości kształcenia

4 4 Raporty na stronach Raporty na stronach Wyniki szkół na stronie Obsługa internetowa egzaminów OBIEG Zakładka / Materiały: – indywidualne wyniki uczniów – zestawienia wyników w szkołach – statystyki – pliki programu MS Excel. Wyniki egzaminów – źródła danych

5 5 Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Opracowanie: dr Maria Krystyna Szmigel Zapraszamy do lektury !

6 6 Treściowe znaczenie wyników ucznia i szkoły Drukowany materiał Zakładka Wyniki szkół na stronie CKE Strona wynikiegzaminow.pl

7 7 Treściowe znaczenie wyników ucznia i szkoły

8 8 Informacja o wynikach sprawdzianu w klasach VI szkół podstawowych w 2008 roku OKE w Krakowie

9 9 Liczba szkół w 2008 r. Liczba uczniów OgółemW % ZwolnieniLaureaci lubelskie ,9% ,3% 5099 małopolskie ,8% ,0% podkarpackie ,3% ,7% 6993 ogółem Podstawowe dane statystyczne w 2008 roku

10 10 Liczba punktów do uzyskania za każdy ze sprawdzanych standardówNumery zadań w teście Czytanie1025% 1, 2, 3, 5, 6, 9, 10,11,12,13 Pisanie101025% 24.2, 25 Rozumowanie820% 4,15,19, 20, 21, 22.1, 23.1 Korzystanie z informacji410% 8, 14, 24.1 Wykorzystywanie wiedzy w praktyce 820% 7, 16, 17, 18, 22.2, 23.2 Koncepcja sprawdzianu 2008 zapisana w planie testu Jasne jak słońce

11 11 Kartoteka testu uporządkowana według czynności najlepiej opanowanych przez uczniów

12 12 Czy w naszych szkołach/klasach także te same zadania sprawiły najwięcej trudności uczniom?

13 13 Osiągnięcia uczniów według zadań egzaminacyjnych w 2008 r. Zadania zamknięte 1-20, zadania otwarte 21-25

14 14 OBIEG/Materiały/Startystyki

15 15 OBIEG/ Materiały/EXCEL

16 16

17 17 Ustalamy najsłabiej opanowane umiejętności w klasach

18 18 Osiągnięcia uczniów według sprawdzanych umiejętności w 2008 roku

19 19 OgółemCzytaniePisanieRozumowanie Korzystanie z informacji Wykorzystywanie wiedzy w praktyce lubelskie małopolskie 6776, podkarpackie Polska Osiągnięcia uczniów według sprawdzanych umiejętności w procentach

20 20 Porównaj wynik w szkole z wynikiem w kraju i zapisz wnioski wynikiegzaminow.pl

21 21 Sprawdzane umiejętności Osiągnięcia uczniów w % ChłopcyDziewczęta Czytanie 74,5577,7+ Pisanie 52,7866,5+ Rozumowanie 69,1971,2+ Korzystanie z informacji 58,6562,3+ Wykorzystanie wiedzy w praktyce 57,8658,2+ Ogółem63,1168,2+

22 22 Osiągnięcia uczniów według sprawdzanych umiejętności i płci

23 23 Stopień skali (Stanin) W % Opis dydaktyczny skali Uczniowie 14najniższy Uczniowie o niskim potencjale 27bardzo niski 312niski 417niżej średni Uczniowie o średnim potencjale 520średni 617wyżej średni 712wysoki Uczniowie o wysokim potencjale 87bardzo wysoki 94najwyższy Normalizacja wyników w skali standardowej dziewiątki

24 24 Wyniki sprawdzianu w 2008 r. dla obszaru OKE Kraków Uczniowie zagrożeni niskimi osiągnięciami Uczniowie o wysokich osiągnięciach Uczniowie o średnim potencjale

25 25 Jak rozkładają się wyniki uczniów w szkole? Skorzystaj z zakładki Wyniki szkół na stronie lub wynikiegzaminow.plwynikiegzaminow.pl

26 26 Wyniki uczniów w skali znormalizowanej Stanin w % do 11 0 do 90 do 130 do 100 do do do 1314 do 1811 do 1416 do 1916 do do do 1819 do 2315 do 1920 do 2321 do do 2421 do 2519 do 2324 do 2920 do 2324 do 2726 do do 2826 do 2924 do 2830 do 3224 do 2728 do 3129 do do 3130 do 3329 do 3233 do 3528 do 3132 do 3433 do do 3434 do 3533 do 3536 do 3732 do 3435 do 3636 do do 3636 do do 3737 do do 4038 do do 4038 do 4039 do 40 Sprawdź rozkład wyników we własnej szkole i wyciągnij wnioski dotyczące opanowania umiejętności w każdej z trzech grup uczniów wyróżnionych ze względu na osiągnięcia (niskie, średnie, wysokie)

27 27 Procentowy rozkład wyników uczniów w szkole na tle...

28 28 Tabela 15. Łatwość sprawdzanych umiejętności a wynik ucznia w skali standardowej dziewiątki Stopień skali (Stanin)/ procent populacji Przedziały punktowe CzytaniePisanieRozumowanie Korzystanie z informacji Wykorzysty- wanie wiedzy w praktyce 1 (4%)0 do 11(4,3%) Uczniowie zagrożeni niskimi osiągnię- ciami 2 (7%)12 do 15 (6,9%) (12%)16 do 20 (13,6%) (17%)21 do 24 (15,1%) Uczniowie o średnim potencjale 5 (20%)25 do 28 (18,9%) (17%)29 do 31 (18,9%) (12%)32 do 34 (14,1%) Uczniowie o znacznym potencjale 8 (7%)35 do 36 (6,8%) (4%)37 do 40 (5%) Różnica między osiągnięciami uczniów z 9.(najwyższy) i 1.(najniższy) stanina W procentach punktów Osiągnięcia uczniów w procentach według sprawdzanych umiejętności w skali standardowej dziewiątki

29 29 Wyniki szkół w skali znormalizowanej Stanin ,2-20,0 7,2-20,8 7,3 do 19,812,0 do 24,310,0 do 19,812,7 do 24,313,5 do 25,0 220,1-21,9 20,9-22,6 19,8 do 21,624,4 do 26,019,9 do 21,424,4 do 25,725,1 do 26,5 322,0-23,3 22,7-24,1 21,6 do 23,126,1 do 27,421,5 do 22,925,8 do 27,026,6 do 27,8 423,4-24,7 24,2-25,4 23,1 do 24,527,5 do 28,723,00 do 24,327,1 do 28,227,8 do 29,0 524,8-26,1 25,5-26,8 24,6 do 26,128,8 do 30,024,3 do 25,628,3 do 29,429,1 do 30,3 626,2-27,5 26,9-28,2 26,2 do 27,530,1 do 31,325,7 do 27,129,5 do 30,530,3 do 31,5 727,6-29,0 28,3-29,7 27,6 do 29,131,4 do 32,627,2 do 28,630,6 do 31,731,6 do 33,0 829,1-30,9 29,8-31,7 29,2 do 31,132,7 do 33,928,6 do 30,131,8 do 32,933,1 do 34,3 931,0-38,0 31,8-39,5 31,2 do 37,634,0 do 37,930,2 do 36,633,0 do 38,034,4 do 38,5 Jaką pozycję w tej skali zajmuje nasza szkoła?

30 30 Refleksyjny praktyk w szkole stara się, żeby analiza wyników przeprowadzana przez szkołę nie była tylko opisem stanu, a interpretacją, dającą się przełożyć na dydaktykę, w interpretacjach nie ucieka w usprawiedliwienia, szukając „winnych” w uwarunkowaniach środowiskowych i organizacyjnych, zastanawia się nad tym, jak metody pracy wpływają na wynik egzaminu.


Pobierz ppt "1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część II."

Podobne prezentacje


Reklamy Google