Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Dr Wojciech Woźniak Department for General Sociology University of Lodz Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Dr Wojciech Woźniak Department for General Sociology University of Lodz Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie."— Zapis prezentacji:

1 Dr Wojciech Woźniak Department for General Sociology University of Lodz Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie innowacyjnego programu kształcenia w zakresie nowoczesnych metod pomiaru, ewaluacji i prognozowania jakości życia jest finansowany ze środków norweskich i środków krajowych Sustainable development as a task for educational system

2 Structure of the presentation: 1) Education for sustainable development (ESD) in documents and planning 2) ESD: concepts, goals and methods; 3) Problems with the implementation of ESD; 4) Urgent and new challenges for ESD. Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie innowacyjnego programu kształcenia w zakresie nowoczesnych metod pomiaru, ewaluacji i prognozowania jakości życia jest finansowany ze środków norweskich i środków krajowych

3 ESD in i nternational documents: Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie innowacyjnego programu kształcenia w zakresie nowoczesnych metod pomiaru, ewaluacji i prognozowania jakości życia jest finansowany ze środków norweskich i środków krajowych Agenda 21 (1992); UN Economic and Social Council Strategy for ESD (2005), undersigned by ministers of environment and education European Strategy for Sustainable Development – European Council (2006); European strategy for smart, sustainable and inclusive growth - EUROPA 2020 – European Commission (2010). UN Decade of Education for Sustainable Development ( ) (UNESCO).

4 ESD in Polish documents: Narodowa Strategia Edukacji Ekologicznej (MŚ 2001); Strategia Rozwoju Kraju 2020; Strategia zrównoważonego rozwoju wsi, rolnictwa i rybactwa na lata ; Strategia Edukacji Ekologicznej NFOŚiGW na lata z perspektywą do roku 2020; Długookresowa Strategia Rozwoju Kraju – Polska Trzecia fala nowoczesności; Strategia Bezpieczeństwo Energetyczne i Środowisko – perspektywa do 2020 roku. Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie innowacyjnego programu kształcenia w zakresie nowoczesnych metod pomiaru, ewaluacji i prognozowania jakości życia jest finansowany ze środków norweskich i środków krajowych

5

6

7 ESD: Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie innowacyjnego programu kształcenia w zakresie nowoczesnych metod pomiaru, ewaluacji i prognozowania jakości życia jest finansowany ze środków norweskich i środków krajowych

8 Implementation of ESD – research results

9 Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie innowacyjnego programu kształcenia w zakresie nowoczesnych metod pomiaru, ewaluacji i prognozowania jakości życia jest finansowany ze środków norweskich i środków krajowych Implementation of ESD – research results

10 Although it has general pedagogical significance, deep learning is particularly crucial in the case of sustainability education, where holistic insight and an ability to organise and structure disparate types of information into a coherent whole is central to the whole exercise. (…) Several factors are thought to influence deep learning strategies. Most importantly, deep learning is dependent on a student’s level of engagement with the topic. Deep learning is internally motivated and is associated with an intention to understand, rather than to simply pass an assessment task. Thus, a priority for educators must be to provide an environment where students develop a strong personal interest in sustainability issues (Warburton 2003, 45-46) Deep learning:

11 Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie innowacyjnego programu kształcenia w zakresie nowoczesnych metod pomiaru, ewaluacji i prognozowania jakości życia jest finansowany ze środków norweskich i środków krajowych Deep learning is internally motivated and is associated with an intention to understand, rather than to simply pass an assessment task. Thus, a priority for educators must be to provide an environment where students develop a strong personal interest in sustainability issues (Warburton 2003, 45-46)

12 Problems with ESD in Polish school system: Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie innowacyjnego programu kształcenia w zakresie nowoczesnych metod pomiaru, ewaluacji i prognozowania jakości życia jest finansowany ze środków norweskich i środków krajowych Lack of elements of ESD in the curricula of obligatory subjects: Knowledge on society, Basics of entrepreneurship, Economy in practice; Lack of integration within natural sciences curricula; Lack of courses in communication skills, group work, interpersonal communication, communication skills; Lack of interdisciplinarity in curricula; Lack of ethical and moral issues concerning consumption, science, reseach and cultural diversity in curricula; Lack of ICT/ project-based education and weak mathematical skills (Poziomek, Ostrowska, 2014).

13 Implementation of ESD One important factor hindering further development is the traditional silo approach that has dominated higher education teaching and research for a long time. Sustainability requires interdisciplinary approaches to problem solution and, therefore, requires a new set of tools, and a strong interdisciplinary team working on projects (Aktas, 2015, p. 365). Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie innowacyjnego programu kształcenia w zakresie nowoczesnych metod pomiaru, ewaluacji i prognozowania jakości życia jest finansowany ze środków norweskich i środków krajowych

14 Implementation of ESD One important factor hindering further development is the traditional silo approach that has dominated higher education teaching and research for a long time. Sustainability requires interdisciplinary approaches to problem solution and, therefore, requires a new set of tools, and a strong interdisciplinary team working on projects (Aktas, 2015, p. 365). -Lack of inter- and multidisciplinarity in both teaching and research; -Concentration on teaching and not creating attitudes through engaging and active involvement in practical actions; -The best results always comes from the curricula combining theoretical knowledge with practical skills and active problem- based approach in educational processes; -Triple helix concept is under-used – lack of cooperation between academia, entrepreneurs and governing bodies on a local level -Particularly on the lower-than-tertiary level – concentration on a narrow, purely ecological understanding of sustainable development. Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie innowacyjnego programu kształcenia w zakresie nowoczesnych metod pomiaru, ewaluacji i prognozowania jakości życia jest finansowany ze środków norweskich i środków krajowych

15

16 Key challenges: Political and cultural wars getting more tense Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie innowacyjnego programu kształcenia w zakresie nowoczesnych metod pomiaru, ewaluacji i prognozowania jakości życia jest finansowany ze środków norweskich i środków krajowych

17

18

19 Key challenges: Political and cultural wars getting more tense Tabloidization and infantilization of media and information (meme wars) Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie innowacyjnego programu kształcenia w zakresie nowoczesnych metod pomiaru, ewaluacji i prognozowania jakości życia jest finansowany ze środków norweskich i środków krajowych

20

21

22

23

24

25

26 Key challenges: Political and cultural wars getting more tense Tabloidization and infantilization of media and information (meme wars) Education for conscious and critical citizenship and critical approach to media content Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie innowacyjnego programu kształcenia w zakresie nowoczesnych metod pomiaru, ewaluacji i prognozowania jakości życia jest finansowany ze środków norweskich i środków krajowych

27

28

29 Key challenges: Political and cultural wars getting more tense Tabloidization and infantilization of media and information (meme wars) Education for conscious and critical citizenship and critical approach to media content Criticism towards the media from elites & demand for quality content Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie innowacyjnego programu kształcenia w zakresie nowoczesnych metod pomiaru, ewaluacji i prognozowania jakości życia jest finansowany ze środków norweskich i środków krajowych

30

31

32 THANKS! Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie innowacyjnego programu kształcenia w zakresie nowoczesnych metod pomiaru, ewaluacji i prognozowania jakości życia jest finansowany ze środków norweskich i środków krajowych


Pobierz ppt "Dr Wojciech Woźniak Department for General Sociology University of Lodz Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google