Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Historia roweru.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Historia roweru."— Zapis prezentacji:

1 Historia roweru

2 Spis treści Wykonanie współczesnego roweru:
Podział współczesnych rowerów: - Rowery dla pań - Rowery miejskie - Rowery turystyczne - Rowery górskie - Rower poziomy - Rowery Extreme Historia: - Początek - Pierwowzór - Pierwszy napęd - Velociped - Duże koła - 2m - Łańcuch - Coraz bliżej - Opona - Przerzutki - Popularyzacja - Pierwszy „Góral” - Rower poziomy

3 Początek Historia roweru zaczyna się w czasach antycznych. Wizerunki pojazdów, które mogą być uznawane za "przodków" dzisiejszego roweru obecne są na reliefach odnalezionych na terenie starożytnego Egiptu i Babilonii. Zanim rower osiągnął swoją dzisiejszą formę, przebył długą drogę rozwoju, począwszy od etapu prymitywnej "maszyny do biegania". Spis treści Wstecz

4 pierwowzór Karl Freiherr Drais von Sauerbronn zbudował pierwowzór roweru, tzw. maszynę biegową. Pojazd ten wprawiano w ruch przez odpychanie się nogami od ziemi. Prędkość ok km/h. Spis treści Wstecz

5 Pierwszy napęd Kirkpatrick MacMillan zbudował trójkołowiec a później także jednoślad napędzany systemem wahliwych pedałów i popychaczy, połączonych z wykorbioną osią tylnego koła. Był to pierwszy znany pojazd z napędzanym tylnym kołem. Spis treści Wstecz

6 Velociped Gottlieb Mylius i Philipp M. Fischer (D), ( ) - napęd przedniego koła Pierre Michaux (F), buduje popularny Velocipede z napędem na przednie koło. Spis treści Wstecz

7 Duże koła James Starley i William Hunter (GB), patent na koło z drutowymi szprychami, pracującymi na rozciąganie. To umożliwia wykonywanie kół o bardzo dużej średnicy i powstanie tzw. bicykli. Spis treści Wstecz

8 2 m James Starley (GB), opracowanie zaplatania szprych stycznego do piasty. Zwiększanie średnicy koła (niekiedy do prawie 2 m) sprawia, że upadek z bicykla był niebezpieczny. Spis treści Wstecz

9 łańcuch Guilmet i Meyer (F), - opracowanie napędu przekładnią łańcuchową (łańcuch drabinkowy Galle'a) oraz Harry J. Lawson (GB), (kolejne wersje , 74, 79) i Thomas Shergold (GB), (1877). Spis treści Wstecz

10 Corasz bliżej John Kemp- Starley (GB), opracował pierwowzór roweru współczesnego. Wyposażony w koła równej wielkości, kierownicę połączoną bezpośrednio z widelcem i tylne koło napędzane przekładnią łańcuchową. Pojazd nazywał się Rover (Wędrowiec), stąd pochodzenie polskiej nazwy. Spis treści Wstecz

11 Opona John Boyd- Dunlop (GB), opatentował oponę pneumatyczną, co sprawiło, że jazda na rowerze stała się znacznie wygodniejsza. Od tego czasu kształt roweru zmieniał się jedynie nieznacznie. Spis treści Wstecz

12 Przerzutki Pierwsze systemy zmiany przełożeń wprowadzenie do sportu wyczynowego. Przerzutki w rowerach współczesnych należą do wyposażenia standardowego. Spis treści Wstecz

13 Popularyzacja Alex Moulton (GB), rozpoczął produkcję rowerów na małych kołach, co spowodowało wzrost popularności tego środka transportu oraz powstanie wielu modeli rowerów składanych. Spis treści Wstecz

14 Pierwszy „Góral” w Kalifornii, USA, powstał rower górski, MTB (Mountain Bike) - obecnie jedna z najpopularniejszych odmian roweru na świecie. Zbudowanie pierwszego roweru MTB przypisuje się Gary'emu Fisherowi (1979). Przy wykorzystaniu rowerów górskich zdobyto szczyty niedostępne dla innych pojazdów ( Pik Lenina, 7134 m npm., Polak, Tomasz Swinarski). Spis treści Wstecz

15 Rower poziomy 1914 do czasów dzisiejszych - rowery poziome w obudowach aerodynamicznych pozwalają na osiągnięcie b. wysokich prędkości - rekord świata (ustanowiony ) w sprincie na 200 m ze startu lotnego (rozpędzanie - 1 mila) wynosi 129,63 km/h (pojazd Varna Diablo, Kanada). Spis treści Wstecz

16 Wykonanie współczesnego roweru
Ramy rowerów popularnych wykonuje się z rur ze stali węglowej, droższych - ze stali stopowych Rury ram łączy się spawaniem w osłonie gazu obojętnego lub lutowaniem Części roweru wykonuje się ze stali lub z aluminium. Koła roweru mają zazwyczaj 36 szprych (w tandemach i rowerach bagażowych bywa ich do 48, w rowerach wyścigowych - min. 12). Spis treści Wstecz

17 Podział współczesnych rowerów
Spis treści Wstecz

18 Rowery dla pań Płeć piękna przykłada szczególną wagę do wygody oraz... wyjątkowego wyglądu roweru. Spis treści Wstecz

19 Rowery miejskie Rowery miejskie to ucieleśnienie wygody, komfortu i praktyczności. Przede wszystkim przeznaczone do poruszania się po mieście i drogach asfaltowych. Spis treści Wstecz

20 Rowery turystyczne Rowery turystyczne powstały z myślą o rekreacji oraz dłuższych wyprawach rowerowych. Niekoniecznie przełajowych, ale także tych po leśnych duktach i zarośniętych ścieżkach. Spis treści Wstecz

21 Rowery górskie To rowery służące do przemieszczania się w trudnym terenie. Popularne "górale„ można podzielić na kilka typów w zależności od ich przeznaczenia oraz sposobu wykorzystania. Spis treści Wstecz

22 Rower poziomy Choć dla niektórych to wciąż "roweropodobny„ dziwoląg, entuzjaści roweru poziomego podkreślają jego zalety. Według nich, jest wygodniejszy, a pozycja jadącego jest bardziej naturalna niż na Klasycznym rowerze. Spis treści Wstecz

23 Rowery Extreme Rowery z tej serii adresowane są do ludzi młodych, lubiących wyzwania i adrenalinę, Dla których rower to coś więcej niż tylko środek transportu, to sposób na życie. Spis treści Wstecz


Pobierz ppt "Historia roweru."

Podobne prezentacje


Reklamy Google