Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Kongres wiosek tematycznych 21 marca, 2016.. Unikalny atrybut miejsca: wioska tematyczna Walory edukacyjne Promowanie idei, lokalnych marek, usług i produktów.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Kongres wiosek tematycznych 21 marca, 2016.. Unikalny atrybut miejsca: wioska tematyczna Walory edukacyjne Promowanie idei, lokalnych marek, usług i produktów."— Zapis prezentacji:

1 Kongres wiosek tematycznych 21 marca, 2016.

2 Unikalny atrybut miejsca: wioska tematyczna Walory edukacyjne Promowanie idei, lokalnych marek, usług i produktów Koalicja osób i instytucji wokół dobra wspólnego Identyfikacja wizualna i werbalna: logo i komunikacja Wydarzenia, rytuały Komunikacja ze społecznościami lokalnymi i wirtualnymi 2

3 3

4 4

5 Doświadczenie: udział w wydarzeniu, interakcja jeden na jeden; kontakt klienta z marką Odbiorca ocenia i rekomenduje (lub nie) markę Pozytywne doświadczenie, wywołujące emocje służy nawiązaniu i utrzymaniu więzi z konsumentem 5

6 Akcja miała na celu przybliżenie losów powstańców warszawskich w interesujący dla młodego człowieka sposób. Zadaniem kampanii było pokazanie, że zgłębianie wiedzy dotyczącej wydarzeń sprzed lat może być fascynującą i wzruszającą przygodą. Stworzono fikcyjne profile na portalu społecznościowym Facebook, wykorzystując tym samym naturalny dla młodego człowieka komunikator i docierając do miejsca, które skupia bardzo duże grono młodzieży. 6

7 Akcji towarzyszył duży wydźwięk społeczny, nie tylko ze strony młodzieży, ale również osób znanych ze środków masowego przekazu – w kampanię zaangażowali się artyści i dziennikarze. Wirtualne profile pod nazwą „Sosna Dwadziesciacztery” i „Kostek Dwadziesciatrzy” zgromadziły łącznie około 4 tysiące znajomych. Akcja wywołała żywą dyskusję wokół Powstania Warszawskiego na wirtualnych profilach dwójki młodych bohaterów. Interesującym elementem akcji, którą patronatem objęła prezydent Warszawy, były też gry miejskie i filmy paradokumentalne, przybliżające współczesnym widzom wydarzenia historyczne sprzed 70 lat. 7

8 Planowanie pobytu Podróż, pobyt, zwiedzanie: doświadczenie Wspomnienia, wrażenia 8

9 To strategia polegająca na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców. Marketing treści, w odróżnieniu od tradycyjnych form marketingu, opierających się na jednostronnym przekazie reklamowym, bazuje na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą poprzez interakcję i zaangażowanie obydwu stron. 9

10 Jakie wartości są dla nas ważne? Jakie działania podejmujemy w duchu naszych wartości? Jakie korzyści z nich wynikają dla naszych interesariuszy, w tym dla społeczności lokalnej? Co osiągnęliśmy? Dlaczego zasługujemy na szacunek? Komunikaty 10

11 Czyli jak pisać? 11

12 Internauta czyta stosunkowo uważnie tytuł tekstu i ewentualnie kilka słów pierwszego akapitu/lidu. Następnie skanuje pierwsze słowa kolejnych linijek znajdujących się najbliżej lewej krawędzi ekranu. Kilka linijek znajdujących się wewnątrz tekstu może przeczytać uważniej. Resztę tekstu skanuje wzdłuż lewego marginesu w dół. 12

13 13

14 Tytuł, który jest czytany najuważniej, powinien być bardzo nośny informacyjnie i zaczynać się od najmocniejszych słów kluczowych, bo znajdują się one najbliżej lewej krawędzi. Wprowadzenie (bądź lid) rozpoczynamy również od najmocniejszych słów kluczowych, a jego pierwsze zdanie musi być najbardziej nośne informacyjnie. Pierwszy akapit jest ważniejszy od pozostałych, a jego pierwszych kilka słów ważniejszych od reszty tekstu. 14

15 dla osób z niepełnosprawnościami 15

16 Zgodny z WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) 2.0, O przyjaznej i przemyślanej architekturze informacji, …przystępnych i zrozumiałych treściach. 16

17 Dobrze skontrastowany. Wyszliśmy daleko poza wymagany przez WCAG kontrast na poziomie 4,5:1. U nas jest minimum 10:1. Wszystkie elementy, tj. linki, przyciski i pola formularzy są dostępne za pomocą klawiatury. Zastosowaliśmy bardzo mocny fokus, czyli ramkę wokół wspomnianych elementów, niezbędną przy nawigacji za pomocą tabulatora na klawiaturze. Wszystkie zdjęcia i logotypy mają starannie przygotowane opisy alternatywne. Serwis ma spójną strukturę nagłówkową, dzięki czemu osoby niewidome mogą łatwo „przeskanować” treść każdej strony za pomocą czytnika ekranu. Serwis można powiększyć nawet o kilkaset procent. Sądzimy więc, że nasz serwis nie sprawi problemów osobom słabowidzącym. 17

18 Promowanie idei Wprowadzanie na rynek nowych idei, np. idea dbania o zdrowie, regularnych badań profilaktycznych, idea pozytywnego wizerunku mniejszości Ważny jest cel społeczny; autor często pozostaje anonimowy, a jego korzyści są na drugim planie

19 Promowanie producenta jako przedsiębiorcy społecznie zaangażowanego Promowanie idei i działanie na rzecz społeczeństwa Sprzedawanie produktu Forma pośrednia pomiędzy marketingiem społecznym a komercyjnym Korzyści: zmiana postaw Skuteczne w budowaniu konkurencyjnej przedsiębiorstw

20 Promowanie produktu i organizacji Działania adresowane są do społeczności wirtualnych i terytorialnych Celem jest zbudowanie trwałej więzi klienta z marką w oparciu o komunikację on-line i na portalach społecznościowych, blogów, wymianę informacji i materiałów multimedialnych

21 Dla fanów technologii 21

22 Pomniki Londynu przemówiły ludzkim głosem Turyści za pośrednictwem telefonu słyszą historię postaci opowiadane w pierwszej osobie w zabawny - > interesujący sposób 22

23 Po zeskanowaniu kodu lub pomnika (augmented reality) zwiedzający może usłyszeć historię lub może podać numer telefonu i postać zadzwoni. 23

24 Nowa atrakcyjna nawigacja po „atrakcjach” Tworzenie bazy odwiedzających Badanie zainteresowania atrakcjami Treści do poszerzonej dystrybucji PR 24


Pobierz ppt "Kongres wiosek tematycznych 21 marca, 2016.. Unikalny atrybut miejsca: wioska tematyczna Walory edukacyjne Promowanie idei, lokalnych marek, usług i produktów."

Podobne prezentacje


Reklamy Google