Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa 23.04.2008.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa 23.04.2008."— Zapis prezentacji:

1 OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa 23.04.2008

2 Polska Organizacja Turystyczna odpowiada przede wszystkim za marketing Polski jako atrakcyjnej destynacji turystycznej dla turystów krajowych i zagranicznych oraz za stworzenie i rozwój systemu informacji turystycznej w Polsce

3 I. RYNKI PROMOCYJNE W 2008 Polski Niemiecki Brytyjski i irlandzki Ukraiński Hiszpański i portugalski Izraelski ( brak POIT) Kraje Benelux (rynek niderlandzki)

4 Regionalne Organizacje Turystyczne (16) Promocja Informacja Rozwój lokalnego produktu turystycznego Marketing w regionach Branża turystyczna

5 Lokalne Organizacje Turystyczne (100) Promocja Informacja Rozwój lokalnego produktu turystycznego Marketing w regionach Branża turystyczna

6 WSPÓŁPRACA Z BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ 1.Organizacja warsztatów turystycznych dla branży turystycznej w kraju 2.Udział w stoiskach narodowych na targach turystycznych w kraju 3.Udział w Krajowym Systemie Informacji Turystycznej 4.Współpraca z Regionalnymi i Lokalnymi Organizacjami Turystycznymi

7 W Polsce obecnie funkcjonuje prawie 300 punktów informacji turystycznej. 11 29 31 9 3 10 5 15 3 10 23 15 11 10 7

8 5.PROMOCJA PRODUKTÓW TURYSTYCZNYCH: - szkolenia dla twórców produktu - tworzenie banku produktów turystycznych - doroczny konkurs na najlepszy certyfikowany produkt turystyczny, 6. INTERNET: - program partnerski dla branży turystycznej www.pot.gov.pl - linki na stronach www. ( w obu kierunkach )

9 Zadania POT i ich cele pośrednie ZADANIE 1. Promocja Polski jako kraju atrakcyjnego turystycznie CEL POŚREDNI: Wzmocnienie zainteresowania Polską jako atrakcyjnym turystycznie celem podróży ZADANIE 2. Tworzenie i rozwój systemu informacji turystycznej CEL POŚREDNI: Zwiększenie dostępności i użyteczności informacji turystycznej o Polsce ZADANIE 3. Podnoszenie produktywności turystycznej Polski CEL POŚREDNI: Podniesienie konkurencyjności polskiej oferty turystycznej na rynku krajowym i za granicą ZADANIE 4. Tworzenie i koordynacja Polityki POT CEL POŚREDNI: Podniesienie produktywności organizacyjnej POT

10 Zadanie 1: „Promocja Polski”- podzadania: [PODZADANIE 1.1] - Promocja turystyki miejskiej i kulturowej na wybranych rynkach [PODZADANIE 1.2] - Promocja turystyki biznesowej na wybranych rynkach [PODZADANIE 1.3] - Promocja turystyki wypoczynkowej i aktywnej na wybranych rynkach [PODZADANIE 1.4] - Promocja turystyki uzdrowiskowej, spa i wellness na wybranych rynkach [PODZADANIE 1.5] - Promocja wizerunkowa i wieloproduktowa na wybranych rynkach

11 II. INSTRUMENTY PROMOCYJNE 1. Targi turystyczne 2. Wydawnictwa 3. Podróże studyjne 4. Misje rządowe 5. Warsztaty 6. Imprezy i wydarzenia promocyjne 7. Internet

12 TARGI: ( zasady udziału ) 1. Odpłatności za udział w targach 2. Wizualizacja (Polskie Stoisko Narodowe) 3. Imprezy towarzyszące (warsztaty, seminaria, spotkania...)

13 MATERIAŁY INFORMACYJNO PROMOCYJNE: 1.Określenie zawartości merytorycznej 2. Współfinansowanie, reklama w wydawnictwach 3. Dystrybucja

14 PODRÓŻE STUDYJNE: 1. Dziennikarze – współpraca z regionami 2. Touroperatorzy zagraniczni – współudział w tworzeniu programu pobytu

15 MISJE RZĄDOWE: 1.Oferta turystyczna jako uzupełnienie oferty inwestycyjnej 2. Pozyskiwanie nowych rynków 3. Udział w panelach turystycznych

16 WARSZTATY: 1.Spotkania robocze branży krajowej i z udziałem przedstawicieli z zagranicy 2. Wsparcie finansowe dla organizacji warsztatów np.Polsko – Rosyjskie Forum, Polsko – Ukraińskie Forum

17 IMPREZY I WAŻNE WYDARZENIA: 1.Kalendarz imprez na stronach www.polska.travel 2.Uzupełnienie oferty turystycznej INTERNET: 1.Program partnerski dla branży turystycznej www. polska.travel 2.Linki na stronach www. ( w obu kierunkach )

18 PODSUMOWANIE: 1.Opracowanie jasnych i klarownych zasad współpracy w zakresie udziału w tworzeniu narzędzi promocyjnych 2. Powołanie grupy roboczej składającej się z przedstawicieli branży turystycznej, regionalnych organizacji turystycznych i Polskiej Organizacji Turystycznej. 3. Określenie nowych zasad współpracy POT z FTP

19 Dziękujemy Państwu za uwagę Dr Jacek Olszewski Dyrektor Departamentu Współpracy Regionalnej Piotr Tatara – Ekspert/Doradca Departament Promocji www.polska.travel


Pobierz ppt "OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa 23.04.2008."

Podobne prezentacje


Reklamy Google