Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

ROLA MENEDŻERA W ORGANIZACJI – UMIEJĘTNOŚCI ROLE I FUNKCJE

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "ROLA MENEDŻERA W ORGANIZACJI – UMIEJĘTNOŚCI ROLE I FUNKCJE"— Zapis prezentacji:

1 ROLA MENEDŻERA W ORGANIZACJI – UMIEJĘTNOŚCI ROLE I FUNKCJE
Opracowała dr Eleonora Kuczmera-Ludwiczyńska

2 SYLWETKA MENEDŻERA

3 CECHY DZIAŁANIA ZORGANIZOWANEGO
CELOWOŚĆ SPOSÓB ZORGANIZOWANIA WYODRĘBNIENIE Z OTOCZENIA PRZYWÓDZTWO

4 W OKRESIE STABILIZACJI OD MENEDŻERÓW ZALEŻY BARDZO WIELE W OKRESIE ZMIAN… WSZYSTKO

5 ORGANIZACJA TO SYNERGIA ROZUMU i EMOCJI

6 PARAMETRY OPISUJĄCE SYLWETKĘ MENEDŻERA
OSOBOWOŚĆ WIEDZA UMIEJĘTNOŚCI WŁADZA AUTORYTET

7 I UMIEJĘTNOŚCI MENEDŻERA
CECHY OSOBOWOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI MENEDŻERA zdolności i postawy twórcze entuzjazm umiejętność podejmowania decyzji zrównoważenie emocjonalne energiczność a nie reaktywność odporność na naciski spełnienie formuły: wiedzieć-chcieć-móc motywacja pro-społeczna samokontrola silna motywacja osiągnięć, w tym do zajmowania stanowisk menedżerskich elastyczny styl kierowania empatia sprawność intelektualna myślenie syntetyczne

8 Umiejętności niezbędne do skutecznego zarządzania na różnych poziomach organizacyjnych
Kierownicy pierwszego poziomu Kierownicy średniego poziomu Kierownicy najwyższego poziomu Koncepcyjne Interpersonalne Techniczne

9 ROLE I FUNKCJE

10 PRZEDSIĘBIORCZY ASPEKT ROLI MENEDŻERA
relatywnie większa PRAGMATYCZNY WIZJONER POLITYK orientacja na procesy relatywnie mniejsza ADMINISTRATOR PRZEDSIĘBIORCA relatywnie mniejsza relatywnie większa orientacja na wyniki

11 ROLE KIEROWNIKA Formalny autorytet i pozycja Role międzyludzkie
Role informacyjne Role decyzyjne przedsiębiorca przeciwdziałający zakłóceniom rozdzielający zasoby negocjator reprezentant przywódca łącznik monitor upowszechniający rzecznik

12 MACIERZOWE UJĘCIE ROLI KIEROWNIKA
funkcje PLANO-WANIE ORGANI-ZOWANIE MOTYWO-WANIE KONTRO-LOWANIE obszar fachowa kulturo-twórcza rozwojowa

13 MODEL ORGANIZACYJNEJ ROLI KIEROWNIKA
UKŁADY ODNIESIENIA ROLI WARUNKI I MOŻLIWOŚCI REALIZACJI WYMAGAŃ SPOSÓB WYPEŁNIANIA ROLI ORGANIZACYJNEJ OBSZARY DZIAŁANIA KIEROWNIKA TREŚĆ WYMAGAŃ - FORMA WYMAGAŃ SANKCJE

14 FUNKCJE KIEROWNICZE PLANOWANIE ORGANIZOWANIE MOTYWOWANIE KONTROLA

15 META FUNKCJA INFORMACYJNO-DECYZYJNA
FUNKCJE KIEROWNICZE META FUNKCJA INFORMACYJNO-DECYZYJNA PLANOWANIE ORGANIZOWANIE MOTYWOWANIE KONTROLA

16 PLANOWANIE KONTROLA ORGANIZOWANIE PRZEWODZENIE

17 FUNKCJE KIEROWNICZE NA POSZCZEGÓLNYCH SZCZEBLACH ZARZĄDZANIA
planowanie organizowanie motywowanie kontrola najwyższy średni wyższy SZCZEBLE średni niższy najniższy

18 ZALEŻNOŚCI POMIĘDZY FUNKCJAMI ZARZADZANIA A FUNKCJAMI RZECZOWYMI
planowanie S P R Z E D A Ż Z A K U P P R O D U K C J A organizowanie Funkcje zarządzania motywowanie komunikowanie styl kierowania kontrola


Pobierz ppt "ROLA MENEDŻERA W ORGANIZACJI – UMIEJĘTNOŚCI ROLE I FUNKCJE"

Podobne prezentacje


Reklamy Google