Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA."— Zapis prezentacji:

1 Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA

2 Celem kampanii Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na podmiotowe i indywidualne traktowanie każdego dziecka w domu i w szkole. Chcemy pokazać rodzicom i nauczycielom, jak radzić sobie z tzw. trudnym dzieckiem w rozumieniu dziecka kreatywnego i wychodzącego poza powszechnie przyjęte schematy. Mamy nadzieję, że działania które zaplanowaliśmy zmienią sposób myślenia o „trudnych dzieciach” i pokażą, w jaki sposób dostrzec w nich i wydobyć twórcze piękno. każde dziecko ma prawo Wychodzimy z założenia, że każde dziecko ma prawo do: wybujałej wyobraźni niekonwencjonalnych zachowań oryginalnych pomysłów wyrażania emocji własnych wyborów umiejętne wykorzystanie tych cech twórcze i zawsze szczęśliwe …a naszą rolą jest umiejętne wykorzystanie tych cech w pracy z dzieckiem, tak aby było ono twórcze i zawsze szczęśliwe.

3 Elementy kampanii Elementy kampanii „Uczeń Też Człowiek. Twórczy Indywidualista”: Twórczy Nauczyciel konkurs „Twórczy Nauczyciel” Twórczy Uczeń konkurs "Twórczy Uczeń" warsztaty i porady pedagogiczne bezpłatne warsztaty i porady pedagogiczne dla uczniów i nauczycieli uroczysta gala uroczysta gala podsumowująca kampanię Pakiet dla Twórczego Nauczyciela, Rodzica, Ucznia wydanie publikacji „Pakiet dla Twórczego Nauczyciela, Rodzica, Ucznia”

4 Konkurs „Twórczy Nauczyciel” Celem konkursu Celem konkursu jest nagrodzenie nauczycieli, którzy traktują swoją pracę jak twórcze wyzwanie. Prowadzą lekcje w niekonwencjonalny, ciekawy sposób, inspirujący uczniów do myślenia i samodzielnych poszukiwań. Rozmawiają z uczniami i liczą się z ich zdaniem. Twórczo prowokują do działania, rozwijając wyobraźnię i ciekawość poznawczą. Stosują w swojej pracy innowacyjne metody dydaktyczne. Konkurs „Twórczy Uczeń” Celem konkursu Celem konkursu jest wyłonienie uczniów z pasją i propagowanie ich twórczego i innowacyjnego podejścia do nauki. Zgłoszenia kandydatów do konkursu może dokonać dyrektor szkoły, nauczyciel, rada pedagogiczna, samorząd szkolny, uczniowie bądź sam kandydat.

5 Bezpłatne porady i warsztaty dla uczniów i nauczycieli – informacje ogólne Zapraszamy nauczycieli do udziału w warsztatach, podczas których będą Państwo mogli spotkać się ze specjalistami i skorzystać z bezpłatnych konsultacji i porad pedagogicznych. Uczniowie będą mogli wziąć udział w bezpłatnych warsztatach z zakresu rozwijania umiejętności twórczych.

6 Bezpłatne porady i warsztaty: dla uczniów: Heurystyka – jako metoda stymulacji twórczego rozwoju Jak oswoić twórczość, kreatywność? Niepohamowane kreacje Twórcze prowokacje Zajęcia antystresowe dla młodzieży Na przekór schematom dla nauczycieli: Jak stymulować twórczy rozwój ucznia Praca i relaks – techniki relaksacji w pracy „Mapa myśli” – propozycja godziny wychowawczej – uczymy się uczyć Radzenie sobie ze stresem wśród uczniów Rola nauczyciela w rozwiązywaniu konfliktów wśród uczniów

7 ORGANIZATOR Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi jest jedną z największych uczelni niepublicznych w Polsce. Od początku istnienia Uczelnia propagowała i wdrażała innowacyjne podejście do edukacji. Duchowy rozwój człowieka oraz działania twórcze, przedmiot stanowiący o unikalności AHE w Łodzi, prowadzony jest w formie wykładów i ćwiczeń na wszystkich kierunkach studiów. W ten sposób studenci przygotowują się do radzenia sobie na trudnym, zmieniającym się nieustannie rynku pracy. Zyskują umiejętność elastycznego i nowatorskiego podejścia do problemów. Uczą się przełamywania schematów w myśleniu i działaniu, radzenia sobie ze stresem, metod pracy w grupie, negocjacji. „Uczeń też człowiek – Twórczy indywidualista” Organizując kampanię „Uczeń też człowiek – Twórczy indywidualista” mamy nadzieję, że uda nam się na większą skalę rozpropagować idee podmiotowości i rozwijania zdolności twórczych. Elementów, które w naszym przekonaniu będą stanowić o siłach sprawczych i umiejętnościach każdego człowieka XXI wieku.

8 Patroni kampanii: Ministerstwo Edukacji Narodowej Rzecznik Praw Dziecka Kuratorium Oświaty w Łodzi Instytut Badań Edukacyjnych Prezydent Miasta Łodzi Wojewoda Łódzki Jolanta Chełmińska Marszałek Województwa Łódzkiego Komitet Ochrony Praw Dziecka

9 Ogólnopolska Kapania Społeczna „Uczeń Też Człowiek. Twórczy Indywidualista” Akademia Humanistyczno – Ekonomiczna w Łodzi


Pobierz ppt "Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA."

Podobne prezentacje


Reklamy Google