Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Gdańsk, Instytut Kultury Miejskiej 6 kwietnia 2016 r.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Gdańsk, Instytut Kultury Miejskiej 6 kwietnia 2016 r."— Zapis prezentacji:

1 Gdańsk, Instytut Kultury Miejskiej 6 kwietnia 2016 r.

2 Edycja ogólnopolska GDAŃSK WARSZAWA WROCŁAW GDYNIA ZAMOŚĆ SOPOT LUBLIN TCZEW ELBLĄG ponad 200 szkół i przedszkoli 77 tysięcy uczestników Warszawa Lublin Zamość Wrocław Elbląg Tczew Gdańsk Sopot Gdynia

3 Założenia kampanii Cel: promocja zdrowego stylu życia i komunikacji rowerowej w szkołach podstawowych, Uczestnicy: uczniowie szkół podstawowych oraz dzieci w wieku przedszkolnym, Rywalizacja i nagrody przewidziane są na poziomie indywidualnym, klasowym i szkolnym, O wyniku szkoły lub klasy decyduje liczba przyjazdów do szkoły na rowerze w stosunku do liczby wszystkich uczniów w danej szkole lub klasie.

4 Jak to wygląda w praktyce? Dzieci, które aktywnie przyjechały do szkoły otrzymują: naklejkę na książeczkę rowerową naklejkę na plakat klasowy „X” w dzienniku rowerowym

5 Materiały informacyjno-promocyjne

6 odsetek uczniów, którzy przynajmniej raz przyjechali do szkoły rowerem Wyniki kampanii w Gdańsku 2014 14% 35% 2015 frekwencja rowerowa 2014 23% 60% 2015 aktywność rowerowa odsetek możliwych przyjazdów do szkoły na rowerach liczba uczestników 2014 2015 11 375 1703

7 III edycja w Gdańsku 2016 60 szkół podstawowych 28 tys. uczniów 29 przedszkoli

8 Konkurs plastyczny Rowerowy Maj na koszulce

9 Partnerzy kampanii Fundatorzy nagród: Patroni medialni:

10 WARSZAWA 55 szkół 33 tys. uczniów W każdej klasie warsztaty dotyczące jazdy rowerem Niecodzienne nagrody: Zwiedzanie stadionu, kina, radia, WF z piłkarzami, spotkanie z kolarzami, trybuna honorowa Tour the Pologne, Ambasada bez tajemnic, wizyta w redakcji, w CNK Veturilo- Warszawski rower miejski 3 039 rowerów I 204 stacje ( w tym 24 prywatne ) I 346 658 aktywnych użytkowników 6 069 514 wypożyczeń I 7,7% udziału w ruchu rowerowym I 7. miejsce pod względem liczby rowerów w Europie I 10. miejsce wśród najlepszych systemów świata

11 WROCŁAW nagroda główna dla zwycięskiej szkoły- zadaszony parking rowerowy dla 10 rowerów. nagrody dla uczniów: opaski odblaskowe, dzwonki rowerowe, zestawy lampek rowerowych nagrody dla najlepszej klasy w danej szkole, m.in. wizyty w ZOO, Wrocławskim Parku Technologicznym, Hydropolis, parku linowym i ściankach wspinaczkowych. 24 szkoły 9 tys. uczniów Wrocławski Rower Miejski system samoobsługowych rowerów publicznych – operator Nextbike polska sp. z. o. o start sytemu: czerwiec 2011 - 17 stacji i 210 rowerów (miasto właścicielem sprzętu, przychody z wypożyczeń dla Gminy Wrocław) stan obecny (kwiecień 2016): 112 604 zarejestrowanych użytkowników I 75 stacjiiI 750 rowerów.

12 GDYNIA 19 szkół 4 tys. uczniów Budżet kampanii to prawie 200 000 zł Nagroda główna – mobilne miasteczko rowerowe!!! „Rowerowa szkoła” – zajęcia rowerowe dla dzieci i dorosłych. „Odprowadzam sam” – IV edycja kampanii - ponad 3000 przedszkolaków „European Cycling Challenge 2016” – III edycja w Gdyni „Do pracy jadę rowerem” – V edycja - ponad 1300 uczestników z 156 firm!

13 SOPOT 5 szkół 1,4 tys. uczniów Partnerzy akcji: -MOSiR Sopot, -Sopocki Klub Lekkoatletyczny, -Hipodrom Sopot, -Trefl Sopot, -Ogniwo Sopot, -Atom Trefl Sopot.

14 TCZEW 3 szkoły 1,8 tys. uczniów PRIORYTETYCELE OPERACYJNE Wzmocnienie infrastruktury na rzecz ruchu rowerowego Poprawa układu drogowego Wzmocnienie infrastruktury rowerowej towarzyszącej Tworzenie elementów integracyjnych ruchu rowerowego z systemem transportu publicznego Wzrost udziału ruchu rowerowego w transporcie miejskim i w rekreacji Promocja roweru jako środka transportu miejskiego Popularyzacja roweru wśród dzieci i młodzieży - edukacja szkolna Włączanie społeczeństwa do promowania roweru poprzez wydarzenia i happeningi tematyczne Popularyzacja zdrowego trybu życia- rekreacja rowerowa Bezpieczeństwo ruchu rowerowego Wzmocnienie edukacji szkolnej w zakresie bezpieczeństwa drogowego Wprowadzenie działań informacyjnych i marketingu społecznego adresowanego do wszystkich uczestników ruchu drogowego na rzecz rowerów Monitoring oznakowania drogowego

15 LUBLIN 30 szkół 3 tys. uczniów LUBELSKI ROWER MIEJSKI od 2014 r. 85 stacji i 850 rowerów, w tym w Świdniku, 440 tys. wypożyczeń w 2015 r. rower w świadomości mieszkańców stał się przede wszystkim środkiem codziennej komunikacji

16 Rowerowy Maj w szkołach

17 kontakt: Remigiusz Kitliński Pełnomocnik Prezydenta Miasta Gdańska ds. komunikacji rowerowej email: remigiusz.kitlinski@gdansk.gda.plremigiusz.kitlinski@gdansk.gda.pl Tel. 58 526 80 81 Monika Evini Koordynator kampanii Rowerowy Maj email: monika.evini@gdansk.gda.plmonika.evini@gdansk.gda.pl tel. 58 526 80 89


Pobierz ppt "Gdańsk, Instytut Kultury Miejskiej 6 kwietnia 2016 r."

Podobne prezentacje


Reklamy Google