Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Egzamin praktyczny Kat. A, A2, A1, AM Toruń, kwiecień 2013 r.Opracował: Mariusz Mąka.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Egzamin praktyczny Kat. A, A2, A1, AM Toruń, kwiecień 2013 r.Opracował: Mariusz Mąka."— Zapis prezentacji:

1 Egzamin praktyczny Kat. A, A2, A1, AM Toruń, kwiecień 2013 r.Opracował: Mariusz Mąka

2 Kolejność zadań na placu manewrowym poz. 1 - przygotowanie do jazdy poz. 8 - slalom wolny poz. 9 - slalom szybki poz ominięcie przeszkody poz. 7 - ruszanie na wzniesieniu poz hamowanie do zatrzymania od 50 km/h poz hamowanie awaryjne

3 Zadanie 1 Przygotowanie do jazdy, sprawdzenia stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy

4 Wykorzystanie odpowiedniego stroju ochronnego Zapewnienie przez osobę egzaminowaną odpowiedniego stroju ochronnego w postaci: a) wiązanego obuwia na płaskiej podeszwie, b) spodni z długimi nogawkami, c) kurtki z długimi rękawami zapinanej na suwak, guziki lub zatrzaski, d) rękawic zakrywających całe dłonie;

5 Wykorzystanie odpowiedniego stroju ochronnego Przygotowane przez ośrodek egzaminowania: a) kamizelka, b) odpowiedni kask ochronny, c) ochraniacze na kolana i łokcie.

6 Sprawdzenie 2 elementów pojazdu odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu drogowego Grupa 1 Grupa 2 Czas 5 min.

7 Przygotowanie do jazdy Sprawdzenie stanu łańcucha Właściwe ustawienie lusterek

8 Zdjęcie pojazdu z podpórki i przemieszczenie go przy unieruchomionym silniku, podparcie pojazdu na podpórce maksymalnie 3 zmiany kierunku ruchu (do tyłu, do przodu, do tyłu)

9 Przygotowanie do jazdy włączenie świateł odpowiednich do jazdy w ruchu drogowym

10 Zadanie 8 Slalom wolny ( jazda po łukach w kształcie cyfry 8 i pomiędzy 5 bramkami ustawionymi na wyznaczonym pasie ruchu)

11 5-krotny przejazd po łukach w kształcie cyfry 8

12 2-krotny przejazd pomiędzy 5 bramkami

13 Kryteria oceny 1) upewnienie się o możliwości jazdy: a) wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym, b) ocena sytuacji wokół pojazdu, c) płynne ruszenie – łagodne puszczenie sprzęgła, zwiększenie obrotów silnika; 2) 5-krotny przejazd po łukach w kształcie cyfry 8; 3) 2-krotny przejazd pomiędzy 5 bramkami; 4) upewnianie się o możliwości skręcenia; Sposób wykonania zadania: a) niepodpieranie się nogami, b) nienajeżdżanie na linie wyznaczające zadania egzaminacyjne, c) niepotrącanie pachołków

14 Zadanie 9 Slalom szybki ( jazda pomiędzy pachołkami ustawionymi na placu manewrowym)

15 2-krotny przejazd pomiędzy pachołkami V śred. => 30 km/h

16 Kryteria oceny 1) upewnienie się o możliwości jazdy: a) wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym, b) ocena sytuacji wokół pojazdu, c) płynne ruszenie – łagodne puszczenie sprzęgła, zwiększenie obrotów silnika; 2) 2-krotny przejazd pomiędzy 5 pachołkami; Sposób wykonania zadania: a) średnia prędkość 1 przejazdu nie może być mniejsza niż 30 km/h, b) przejazdy muszą odbywać się na 2 lub 3 biegu c) niepodpieranie się nogami, d) nienajeżdżanie na linie wyznaczające zadania egzaminacyjne, e) niepotrącanie pachołków

17 Zadanie 10 Ominięcie przeszkody (kat. A, A2, A1)

18 2-krotny przejazd pasem ruchu, na którym ustawiona jest przeszkoda V min. =>50 km/h

19 Kryteria oceny 1) upewnienie się o możliwości jazdy: a) wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym, b) ocena sytuacji wokół pojazdu, c) płynne ruszenie – łagodne puszczenie sprzęgła, zwiększenie obrotów silnika; 2) 2-krotny przejazd pasem ruchu, na którym jest ustawiona przeszkoda; Sposób wykonania zadania: a) prędkość najazdu nie może być mniejsza niż 50 km/h, b) przeszkodę omija się raz z prawej, raz z lewej strony, tak aby zaprezentować umiejętność wykonania przeciwskrętu w prawo i w lewo, c) niepodpieranie się nogami, d) nienajeżdżanie na linie wyznaczające zadania egzaminacyjne, e) niepotrącanie pachołków

20 Zadanie 7 Ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu Przy ruszaniu pojazd nie powinien cofnąć się więcej niż 0,2 m, a silnik nie powinien zgasnąć – osoba egzaminowana w trakcie wykonywania tego manewru po zatrzymaniu pojazdu na wzniesieniu naciska hamulec awaryjny (tylny), a następnie rusza do przodu, zwalniając go.

21 Zadanie 22 z ruchu drogowego Hamowanie od prędkości co najmniej 50 km/h do zatrzymania we wskazanym przez egzaminatora miejscu(manewr może być wykonany na placu manewrowym ośrodka egzaminowania) – manewr nie dotyczy kategorii AM prawa jazdy

22 Zadanie 23 z ruchu drogowego Hamowanie awaryjne – obowiązkowo w zakresie prawa jazdy kategorii AM, A1, A2 i A, – w przypadku prawa jazdy kategorii A1, A2 i A hamowanie awaryjne musi być wykonane przy prędkości minimum 50 km/h przy użyciu przedniego i tylnego hamulca motocykla, – manewr może być wykonany na placu manewrowym ośrodka egzaminowania

23 Trasa egzaminacyjna kat. AM

24 Dziękuję za uwagę !


Pobierz ppt "Egzamin praktyczny Kat. A, A2, A1, AM Toruń, kwiecień 2013 r.Opracował: Mariusz Mąka."

Podobne prezentacje


Reklamy Google