Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Projekty digitalizacyjne w VI i VII Programie Ramowym 05.09.2006 Agnieszka Ciechańska KPK Polska

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Projekty digitalizacyjne w VI i VII Programie Ramowym 05.09.2006 Agnieszka Ciechańska KPK Polska"— Zapis prezentacji:

1 Projekty digitalizacyjne w VI i VII Programie Ramowym Agnieszka Ciechańska KPK Polska

2 2 Programy Ramowe Unii Europejskiej

3 3 Programy Ramowe (PR) UE Programy Ramowe – programy do wspierania badań w Europie podzielone tzw. Thematic Priorities (Priorytety Tematyczne) Programy Ramowe – programy do wspierania badań w Europie podzielone tzw. Thematic Priorities (Priorytety Tematyczne) Zadania Programów Ramowych: Zadania Programów Ramowych: 1. Zwiększyć konkurencyjność Europejskiego przemysłu na arenie międzynarodowej 2. Stworzyć optymalne warunki rozwoju i życia dla obywateli Unii Europejskiej 3. Rozwiązać kluczowe problemy Europy Czas trwania – 4 lata (dotychczas) Czas trwania – 4 lata (dotychczas) Bieżący PR – 6PR -> od 2002 – 2006 Bieżący PR – 6PR -> od 2002 – 2006 Przyszły - 7PR – rozpocznie się 1 stycznia 2007 – będzie trwał 7 lat Przyszły - 7PR – rozpocznie się 1 stycznia 2007 – będzie trwał 7 lat

4 4 mld € Programy Ramowe UE - budżet

5 5 Priorytety w 6 i 7 PR 6PR 6PR Genomics and biotechnology for health Genomics and biotechnology for health Information Society Technologies Information Society Technologies Nanotechnologies, intelligent materials, new production processes Nanotechnologies, intelligent materials, new production processes Aeronautics and space Aeronautics and space Food safety and health risks Food safety and health risks Sustainable development and global change Sustainable development and global change Citizens and governance in the European knowledge-based society Citizens and governance in the European knowledge-based society 7PR 7PR Health Health Food, agriculture and biotechnology Food, agriculture and biotechnology Information and communication technologies Information and communication technologies Nanosciences, nanotechnologies, materials and new production technologies Nanosciences, nanotechnologies, materials and new production technologies Energy Energy Environment (incl. climate changes) Environment (incl. climate changes) Transport (incl. aeronautics) Transport (incl. aeronautics) Socio-economic sciences and the humanities Socio-economic sciences and the humanities Security and space Security and space

6 6 Priorytet IST (Technologie Społeczeństwa Informacyjnego) Główne pola zainteresowań priorytetu IST: Główne pola zainteresowań priorytetu IST: Interactive and intelligent systems (health, security, mobility, culture, etc.) Interactive and intelligent systems (health, security, mobility, culture, etc.) Electronic and mobile commerce Electronic and mobile commerce New communication systems and networks (Internet oriented) New communication systems and networks (Internet oriented) Components and micro-systems Components and micro-systems Information management and interfaces Information management and interfaces

7 7 Priorytet IST - Rodzaje projektów

8 8 Specific Target Research Projects (STREP) Cel – projekty badawcze zgodne z programem IST/PR Cel – projekty badawcze zgodne z programem IST/PR Adresowane do: Adresowane do: Instytucji przemysłowych Instytucji przemysłowych MŚP MŚP Instytucji badawczych Instytucji badawczych Uniwersytetów Uniwersytetów Czas trwania: miesięcy Czas trwania: miesięcy Optymalny rozmiar konsorcjum: 6-15 członków Optymalny rozmiar konsorcjum: 6-15 członków Budżet: 0,8 – 3 mln Euro (średnio 1,9 mln) Budżet: 0,8 – 3 mln Euro (średnio 1,9 mln)

9 9 Integrated projects (IPs) Cel: Duże przedsięwzięcia badawczo-wdrożeniowe zgodne z programem IST/PR Cel: Duże przedsięwzięcia badawczo-wdrożeniowe zgodne z programem IST/PR Adresowane do: Adresowane do: Instytucji badawczych Instytucji badawczych MŚP MŚP Instytucji przemysłowych Instytucji przemysłowych Uniwersytetów Uniwersytetów Potencjalnych użytkowników końcowych (end-users) Potencjalnych użytkowników końcowych (end-users) Optymalna wielkość konsorcjum: uczestników Optymalna wielkość konsorcjum: uczestników Czas trwania: miesięcy Czas trwania: miesięcy Budżet: 4 – 25 mln Euro (średnio 10 mln) Budżet: 4 – 25 mln Euro (średnio 10 mln) Wybierając ten instrument pamiętajmy o: Wybierając ten instrument pamiętajmy o: Ambitnych i złożonych celach projektu. Projekt powinien mieć szeroki przyszły wpływ na stan Europejskiego przemysłu Ambitnych i złożonych celach projektu. Projekt powinien mieć szeroki przyszły wpływ na stan Europejskiego przemysłu

10 10 Network of excellance (NoE) Cel: Trwała integracja organizacji biorących udział w projektach badawczych, walka z fragmentatywnoscią okreslonych środowisk badawczych Cel: Trwała integracja organizacji biorących udział w projektach badawczych, walka z fragmentatywnoscią okreslonych środowisk badawczych Adresowaqne do: Adresowaqne do: Instytucji badawczych Instytucji badawczych Uniwersytetów Uniwersytetów Pośrednio przemysłu Pośrednio przemysłu Optymalna wielkość konsorcjum: uczestników Optymalna wielkość konsorcjum: uczestników Czas trwania: miesięcy Czas trwania: miesięcy Budżet: 4-15 mln Euro (średnio 7 mln) Budżet: 4-15 mln Euro (średnio 7 mln)

11 11 Coordination actions (CA) Cel: Przedsięwzięcia koordynacji badań, projekty typu CA mają za zadanie wspierać (koordynować) inne projekty - już będące realizowane Cel: Przedsięwzięcia koordynacji badań, projekty typu CA mają za zadanie wspierać (koordynować) inne projekty - już będące realizowane Adresowany do: Adresowany do: Instytucji badawczych Instytucji badawczych Uniwersytetów Uniwersytetów Przemysłu włączając MŚP Przemysłu włączając MŚP Optymalny rozmiar konsorcjum: członków Optymalny rozmiar konsorcjum: członków Budżet: 0,5-1,8 mln Euro (średnio 1 mln) Budżet: 0,5-1,8 mln Euro (średnio 1 mln)

12 12 Specific Support Actions (SSA) Cel: Wspomaganie implementacji programów, przygotowanie przyszłych aktywności, dyseminacji wyników Cel: Wspomaganie implementacji programów, przygotowanie przyszłych aktywności, dyseminacji wyników Adresowane do: Adresowane do: MŚP MŚP Uniwersytetów Uniwersytetów Instytucji badawczych Instytucji badawczych Instytucji przemysłowych Instytucji przemysłowych Ilośc uczestników: Ilośc uczestników: Czas trwania: 9-30 miesięcy Czas trwania: 9-30 miesięcy Budżet: 0,03-1 mln Euro (średnio 0,5) Budżet: 0,03-1 mln Euro (średnio 0,5)

13 13 Zasady uczestnictwa w konkursach Priorytetu IST

14 14 Zasady składania projektów w konkursach IST – 1/2 Projekty w priorytecie IST są składane w odpowiedzi na konkretny konkurs (call for proposals) Projekty w priorytecie IST są składane w odpowiedzi na konkretny konkurs (call for proposals) Informacje o konkursie uzyskać można na stronach Komisji allPage&call_id=271 Informacje o konkursie uzyskać można na stronach Komisji allPage&call_id=271 allPage&call_id=271 allPage&call_id=271 U pracowników odpowiedniego działu Krajowego Punktu Kontaktowego Programów Badawczych Unii Europejskiej U pracowników odpowiedniego działu Krajowego Punktu Kontaktowego Programów Badawczych Unii Europejskiej Zasady składania projektu: Zasady składania projektu: Wybór interesujacej linii tematycznej Wybór interesujacej linii tematycznej Zapoznanie się z dokumentacją konkursu (Workprogramme, Guide for Proposers) Zapoznanie się z dokumentacją konkursu (Workprogramme, Guide for Proposers) Wybór odpowiedniego instrumentu Wybór odpowiedniego instrumentu Budowa konsorcjum i wybór koordynatora Budowa konsorcjum i wybór koordynatora Rejestracja projektu i praca nad tekstem proposalu Rejestracja projektu i praca nad tekstem proposalu Wysyłka proposalu przy pomocy dostępnych narzędzi elektronicznych (online) Wysyłka proposalu przy pomocy dostępnych narzędzi elektronicznych (online)

15 15 System automatycznie potwierdza przyjęcie proposalu System automatycznie potwierdza przyjęcie proposalu KE wysyła oficjalne pismo w sprawie potwierdzenia otrzymania w terminie proposalu KE wysyła oficjalne pismo w sprawie potwierdzenia otrzymania w terminie proposalu Ocena proposalu przez niezawisłych ekspertów Ocena proposalu przez niezawisłych ekspertów Eksperci wybierają proposal do dalszych etapów – wysyła oficjalne zaproszenie na negocjacje/Eksperci odrzucają proposal Eksperci wybierają proposal do dalszych etapów – wysyła oficjalne zaproszenie na negocjacje/Eksperci odrzucają proposal Negocjacje z przedstawicielami KE oraz przyszłym Projekt Oficerem (urzędnik KE który opiekuje się projektem w czasie jego trwania) Negocjacje z przedstawicielami KE oraz przyszłym Projekt Oficerem (urzędnik KE który opiekuje się projektem w czasie jego trwania) Podpisanie kontraktu, dokumentu „consortium agreement” (ważny szczególnie w sprawach związanych z prawami autorskimi) Podpisanie kontraktu, dokumentu „consortium agreement” (ważny szczególnie w sprawach związanych z prawami autorskimi) Rozpoczęcie pracy nad projektem, zwykle wymagane jest zorganizowanie spotkania wszystkich członków konsorcjum na konferencji otwierąjącej projekt – tzw. „Kick-off meeting” Rozpoczęcie pracy nad projektem, zwykle wymagane jest zorganizowanie spotkania wszystkich członków konsorcjum na konferencji otwierąjącej projekt – tzw. „Kick-off meeting” Praca w projekcie wspomagana środkami finansowymi z KE Praca w projekcie wspomagana środkami finansowymi z KE Zasady składania projektów w konkursach IST – 2/2

16 16 Wybór interesującej linii tematycznej Dokładnie zapoznajemy się z dokumentem „Workprogramme” – i zawartymi w nim opisami poszczególnych linii tematycznych Dokładnie zapoznajemy się z dokumentem „Workprogramme” – i zawartymi w nim opisami poszczególnych linii tematycznych Strategic objectiveBudgetInstruments Advanced robotics37M€STREPs, CAs, SSAs 2.6.2: Ambient Assisted Living (AAL) for the Ageing Society40 M€IPs,STREPs, CAs, SSAs 2.6.3: Search Engines for Audio-Visual Content30 M€IPs, STREPs, CAs 2.6.4: Accompanying actions in support of participation in Community ICT research3 M€CA, SSA 2.6.5: International Co-operation5 M€STREPs, SSAs, CAs

17 17

18 18 Struktura proposalu

19 19 Struktura proposalu Szczegółowa struktura dokumentu zależy od konkretnego konkursu – szablony dokumentów są publikowane razem z treścią konkursu Szczegółowa struktura dokumentu zależy od konkretnego konkursu – szablony dokumentów są publikowane razem z treścią konkursu Należy ZAWSZE zapoznać się z trescią dokumentu pomocniczego „Guide for Proposers call xxx” Należy ZAWSZE zapoznać się z trescią dokumentu pomocniczego „Guide for Proposers call xxx” Proposal sporządza się w języku angielskim Proposal sporządza się w języku angielskim Proposal składa się z 2 części: Proposal składa się z 2 części: 1. Part A – zbiór prostych do wypełnienia formularzy z informacjami o proposalu, składzie konsorcjum itp.. 2. Part B – opisuje technologiczne i naukowe elementy związane z projektem Na stonach internetowych znajdują się szblony (templates) tych dokumentów Na stonach internetowych znajdują się szblony (templates) tych dokumentów Dokumenty opisujące call określają dokładnie wielkość poszczególnych rozdziałów w części B (ilość stron) – np.dla projektów typu STREP część B ma zazwyczaj stron Dokumenty opisujące call określają dokładnie wielkość poszczególnych rozdziałów w części B (ilość stron) – np.dla projektów typu STREP część B ma zazwyczaj stron To wszystko! Nie wolno przesyłac niczego więcej!!! To wszystko! Nie wolno przesyłac niczego więcej!!! Wysyłka dokumentów odbywa się w 100% elektronicznie Wysyłka dokumentów odbywa się w 100% elektronicznie Ocena proposalu odbywa się na biało-czarnej kopii Ocena proposalu odbywa się na biało-czarnej kopii

20 20 Przykład struktury części B proposalu – 1/2 Część B jest zwykle najważniejszą i najobszerniejszą częścią opisującą proposal Część B jest zwykle najważniejszą i najobszerniejszą częścią opisującą proposal Struktura dokumentu jest stała – składa się on z następujacych działów: Struktura dokumentu jest stała – składa się on z następujacych działów: Strategic objectives adressed Strategic objectives adressed Proposal abstract Proposal abstract Scientific and technological objectives of the project and state of the art. Scientific and technological objectives of the project and state of the art. Relevance to the objectives of the IST Priority Relevance to the objectives of the IST Priority Potential impact Potential impact Detailed implementation plan Detailed implementation plan Exploitation strategy Exploitation strategy Risk assessment Risk assessment

21 21 Work planning Work planning Graphical presentation of the components, showing their interdependancies Graphical presentation of the components, showing their interdependancies Workpackage list Workpackage list Deliverables list Deliverables list Description of each workpackage Description of each workpackage Other issues: ethical issues, gender issues, other EC-policy related issues Other issues: ethical issues, gender issues, other EC-policy related issues The consortium and project resources The consortium and project resources Justification of the human and material resources: personnel costs, equipment, consortium management costs, travel and subsistance, sub-contracting Justification of the human and material resources: personnel costs, equipment, consortium management costs, travel and subsistance, sub-contracting Project management: management structure, intellectual property rights, protection of generated knowlede, access rights Project management: management structure, intellectual property rights, protection of generated knowlede, access rights Przykład struktury części B proposalu – 2/2

22 22 Wysyłanie – tu można zepsuć wszystko! Koordynator rejestruje projekt na odpowiedni konkurs Koordynator rejestruje projekt na odpowiedni konkurs Dostaje hasło dostępu do strony z profilem projektu Dostaje hasło dostępu do strony z profilem projektu Koordynator wprowadza informacje o członkach konsorcjum i daje dostęp do profilu osopbom reprezentującym każdego partnera Koordynator wprowadza informacje o członkach konsorcjum i daje dostęp do profilu osopbom reprezentującym każdego partnera Koordynator wypełnia formularze informacyjne o projekcie (A1 i A3) Koordynator wypełnia formularze informacyjne o projekcie (A1 i A3) Partnerzy wypełniają swoje formularze w częsci A (A2) Partnerzy wypełniają swoje formularze w częsci A (A2) Koordynator przygotowuje częśc B proposalu i zapisuje w formacie PDF Koordynator przygotowuje częśc B proposalu i zapisuje w formacie PDF Koordynator ładuje część B do projektu i otrzymuje automatyczne potwierdzenie przyjęcia Koordynator ładuje część B do projektu i otrzymuje automatyczne potwierdzenie przyjęcia W konkursie ZAWSZE jest określony konkretny dzień i godzina zamknięcia. Termin ten jest nieprzekraczalne W konkursie ZAWSZE jest określony konkretny dzień i godzina zamknięcia. Termin ten jest nieprzekraczalne

23 23 Projekty związane z problemem digitalizacji w 6 PR

24 24 IST: Technologie społeczeństwa informacyjnego dla kultury w 6PR Technology-enhanced learning and access to cultural heritage (1 IST Call) Technology-enhanced learning and access to cultural heritage (1 IST Call) Access to and preservation of cultural and scientific resources (5 IST Call) Access to and preservation of cultural and scientific resources (5 IST Call)

25 25 IST: Technologie społeczeństwa informacyjnego dla kultury (1 IST Call)  Zwiększenie wydajności i zmniejszenie kosztów nauki poprzez rozwój Open systems and services, demonstracja metod nauki nowej generacji (tworzenie nowych mediów z wykorzystaniem wirtualnych prezentacji, symulacji)  Tworzenie zaawansowanych bibliotek cyfrowych  Szerokopasmowy dostęp do zasobów dziedzictwa kulturowego Europy – zbiorów historycznych i naukowych  Odnawianie i wizualizacja obiektów i miejsc zabytkowych (historycznych) w celu podniesienia świadomości odbiorców  Zaawansowane narzędzia informatyczne oraz platformy i usługi w celu wspomagania procesów digitalizacji  Odbudowa oraz przechowywanie zbiorów filmowych  Digitalizacja zbiorów archiwalnych, muzealnych itp.

26 26 IST: Technologie społeczeństwa informacyjnego dla kultury (5 IST Call)  Stworzenie systemów i narzędzi, które umożliwiają nieograniczony dostęp i użytkowanie zasobów kulturalnych i naukowych  Badania nad metodami i systemami umożliwiającymi trwałą archiwizację zasobów cyfrowych

27 27 Statystyki (1 IST Call) IST  210 złożonych wniosków (ogólnie)  z Polski 86 uczestników było zainteresowanych tym tematem (ogólna liczba polskich zespołów uczestniczących w 1 konkursie – 452)  2 polskie zespoły znalazły się w projektach, które uzyskały dofinansowanie

28 28 Projekty z 1 konkursu (1 IST Call, zamknięcie konkursu ) MINERVAPLUS Ministerial NETWORK for Valorising Activities in digitisation PLUS Partner: Ministerstwo Kultury i Biblioteka Narodowa Typ projektu: CA (Coordination Action) PRESTOSPACE Preservation towards storage and access. Standardised Practices for Audiovisual Contents Archiving in Europe Partner: Politechnika Gdańska, Katedra Systemów Multimedialnych Typ projektu: IP (Integrated Project)

29 29 Projekt: PrestoSpace  PRESTOSPACE – Preservation towards storage and access. Standardised Practices for Audiovisual Contents in Europe (Technologie archiwizacji, rekonstrukcji i dostępu do nagrań archiwalnych. Standaryzacja sposobów dostępu do archiwów foniczno-wizyjnych w Europie)  Celem projektu jest opracowanie systemu archiwizacji i rekonstrukcji filmów i nagrań archiwalnych, który stałby się standardem europejskim w zakresie archiwizacji i rekonstrukcji zbiorów audiowizualnych. Zadaniem Katedry Systemów Multimedialnych PG jest opracowanie wybranych algorytmów rekonstrukcji dźwięku.  Strona projektu:

30 30 Projekt: CALIMERA  CALIMERA - Cultural Applications: Local Institutions Mediating Electronic Resource Access [Aplikacje dla kultury: dostęp do zasobów sieciowych poprzez instytucje lokalne]  Kontynuacja osiągnięć projektu Pulman (Network of Excellence - Sieć doskonalenia PULMAN) stanowiącą płaszczyznę propagowania najlepszych wzorców wśród instytucji lokalnych, takich jak biblioteki, archiwa, muzea w całej Europie. Pulman  Celem projektu jest zwiększenie udziału instytucji kulturalnych (bibliotek, muzeów i archiwów) w korzystaniu z Technologii Społeczeństwa Informacyjnego  Partnerem Projektu CALIMERA jest Biblioteka Publiczna m. st. Warszawy  Strona projektu:

31 31 7 Program Ramowy

32 32 FP7 Timetable

33 7. Program Ramowy Założenia Podwojenie budżetu UE przeznaczonego na badania (72 mld. euro?) Strategia Lizbońska (marzec 2003) – 3% PKB UE na badania (2% z sektora prywatnego, 1% z sektora publicznego) Stworzenie ram dla dużych projektów technologicznych łączących przemysł i ośrodki naukowe na europejskim poziomie Wzrost zasobów ludzkich – wzrost liczby naukowców do 8 na 1000 zatrudnionych (aktualnie 6/1000) Stworzenie „centrów doskonałości” przyciągających prywatnych inwestorów Wzmocnienie i racjonalizacja działań wspierających MŚP (fundusze, parki naukowe, inkubatory, regionalna polityka innowacji)

34 7. Program Ramowy Założenia Wykorzystanie wniosków z 6.PR Wsparcie dla nowych członków Unii (zasoby ludzkie, wymiana naukowa, infrastruktura) Pełne wykorzystanie Funduszy Strukturalnych (komplementarność wykorzystania budżetu UE) Identyfikacja priorytetów europejskich (kontynuacja dotychczasowych – wśród nich: zdrowie, energia, środowisko, zdefiniowanie nowych: przestrzeń kosmiczna i bezpieczeństwo) Usprawnienie działań administracyjnych Programu Ramowego (uproszczenie zasad finansowych i administracyjnych, zwiększenie transparentności procesu ewaluacji, zmniejszenie opóźnień, minimalizacja kosztów przygotowania projektów)

35 7. Program Ramowy Cele Tworzenie europejskich centrów doskonałości poprzez współpracę między laboratoriami Ogłoszenie Europejskich Inicjatyw Technologicznych (Platform Technologicznych) Stymulacja kreatywności w badaniach podstawowych poprzez konkurencję między zespołami na europejskim poziomie Spowodowanie, aby Europa stała się bardziej atrakcyjna dla najlepszych naukowców Rozwój europejskiej infrastruktury badawczej Poprawa koordynacji narodowych programów badawczych

36 36 „Wyzwania” w priorytecie ICT W 7PR prace wykonywane w ramach priorytetu ICT koncentrować się będą wokół następujących wyzwań – „challanges”: W 7PR prace wykonywane w ramach priorytetu ICT koncentrować się będą wokół następujących wyzwań – „challanges”: 1. Pervasive and Trusted Network and Service Infrastructers 2. Cognitive Systems, Interaction, Robotics 3. Components, Systems, Engineering 4. Digital Libraries and Content 5. Towards sustainable and personalised healthcare 6. ICT for Mobility, Environmental Sustainability and Energy Efficiency 7. ICT for Independent Living and Inclusion

37 37 Konkursy 7 PR – call1 ChallengeObjectivesFunding schemes 3.1: Pervasive and Trusted Network and Service Infrastructures The network of the futureCP, NoE, CSA Service and software architectures, infrastructures and engineeringCP, NoE, CSA Secure, dependable and trusted infrastructuresCP, NoE, CSA Networked mediaCP, NoE, CSA 3.2: Cognitive systems, interaction, robotics Cognition, interaction roboticsCP (IP only), NoE 3.3: Components, systems, engineering Next generation nanoelectronics components and electronics integrationCP, NoE, CSA Organic and large-area electronics and display systemsCP, NoE, CSA Embedded systems designCP, NoE, CSA Computing systemsCP (STREP only), NoE 3.4: Digital libraries and content Digital libraries, usage and learningCP, NoE, CSA 3.5: Towards sustainable and personalised healthcare Personal health systems for monitoring and point-of-care diagnosticsCP (IP only), CSA Advanced ICT for risk assessment and patient safetyCP, CSA 3.6: ICT for mobility, environmental sustainability and energy ICT for the intelligent car and mobility servicesCP, CSA 3.7: ICT for independent living and inclusion ICT and ageingCP, CSA 3.8: Future and emerging technologies Nano-scale ICT devices and systemsCP, CSA Pervasive adaptationCP, CSA Bio-ICT convergenceCP (IP only), CSA 3.9 Horizontal support actions International-cooperationCSA Socio-economicsNoE

38 38 Digital Libraries and Content In today’s society individuals and organisations are confronted with an ever growing load of information and content, and with increasing demands for knowledge and skills. Coping with these demands requires progress in three closely related domains. In today’s society individuals and organisations are confronted with an ever growing load of information and content, and with increasing demands for knowledge and skills. Coping with these demands requires progress in three closely related domains. 1. First, content should be made available in digital form through digital libraries and its long term accessibility and usability must be ensured. 2. Second, we need more effective technologies for intelligent content creation and management, and for supporting the capture of knowledge and its sharing and reuse. 3. Third, individuals and organisations have to find new ways to acquire and exploit knowledge, and thereby learn.

39 39 Objective ( ): Digital libraries, Usage and Learning – 1/2 Target outcome - Medium term: Target outcome - Medium term: Large-scale European-wide digital libraries with feature-rich digitised content and innovative access services that support communities of practice in the creation, interpretation and use of cultural and scientific content. They should be combined with robust and scalable environments which include essential digital preservation features. Particular attention is given to cost-effective digitization processes and to the use of digital resources in multilingual and multidisciplinary contexts. A specific focus is on the creation of a network of centres of competence for digitisation and preservation, building upon, pooling und upgrading existing resources in the Member States. Large-scale European-wide digital libraries with feature-rich digitised content and innovative access services that support communities of practice in the creation, interpretation and use of cultural and scientific content. They should be combined with robust and scalable environments which include essential digital preservation features. Particular attention is given to cost-effective digitization processes and to the use of digital resources in multilingual and multidisciplinary contexts. A specific focus is on the creation of a network of centres of competence for digitisation and preservation, building upon, pooling und upgrading existing resources in the Member States. Responsive environments for technology-enhanced learning that motivate, engage and inspire learners, and which are embedded in the business processes and human resources management systems of organisations. They support the transformation of learning outcomes into permanent and valuable knowledge assets. Focus is on the mass-individualisation of learning experiences with ICT (contextualized and adaptable to age, situations, culture, and learning abilities), through pedagogically-inspired solutions for competency, skills and performance enhancement. Activities integrate pedagogical and organisational approaches and exploit, where relevant, interactivity and context-awareness. Interdisciplinary research should deliver a convincing and theoretically sound body of evidence as to which approaches are effective and under which circumstances. Responsive environments for technology-enhanced learning that motivate, engage and inspire learners, and which are embedded in the business processes and human resources management systems of organisations. They support the transformation of learning outcomes into permanent and valuable knowledge assets. Focus is on the mass-individualisation of learning experiences with ICT (contextualized and adaptable to age, situations, culture, and learning abilities), through pedagogically-inspired solutions for competency, skills and performance enhancement. Activities integrate pedagogical and organisational approaches and exploit, where relevant, interactivity and context-awareness. Interdisciplinary research should deliver a convincing and theoretically sound body of evidence as to which approaches are effective and under which circumstances.

40 40 Target outcome - Longer term: Target outcome - Longer term: Radically new approaches to digital preservation, such as those inspired by human capacity to deal with information and knowledge, exploring the potential of advanced ICT to automatically act on high volume of dynamic and volatile digital content, guaranteeing its preservation, keeping track of its evolving meaning and usage context and safeguarding its integrity, authenticity and long term accessibility over time. Radically new approaches to digital preservation, such as those inspired by human capacity to deal with information and knowledge, exploring the potential of advanced ICT to automatically act on high volume of dynamic and volatile digital content, guaranteeing its preservation, keeping track of its evolving meaning and usage context and safeguarding its integrity, authenticity and long term accessibility over time. Adaptive and intuitive learning systems, able to learn and configure themselves according to understanding and experience of learners' behaviour. Cross-disciplinary research on the synergies between learning and cognition in humans and machines should lead to systems able to identify learner's requirements, intelligently monitoring progress, capable of exploiting learners’ abilities in order to let them learn better, and able to give purposeful and meaningful advice to both learners and teachers either for self-learning or for learning in a collaborative environment. Adaptive and intuitive learning systems, able to learn and configure themselves according to understanding and experience of learners' behaviour. Cross-disciplinary research on the synergies between learning and cognition in humans and machines should lead to systems able to identify learner's requirements, intelligently monitoring progress, capable of exploiting learners’ abilities in order to let them learn better, and able to give purposeful and meaningful advice to both learners and teachers either for self-learning or for learning in a collaborative environment. Objective ( ): Digital libraries, Usage and Learning – 2/2

41 41 Expected impact and funding schemes Expected impact Expected impact Unlocking people's and organisations' abilities to access content, master it, transfer it to the desired contexts and preserve it over time. Enabling a widespread use of these resources in the collaborative creation of cultural experiences. Unlocking people's and organisations' abilities to access content, master it, transfer it to the desired contexts and preserve it over time. Enabling a widespread use of these resources in the collaborative creation of cultural experiences. Contribution to the EU-wide migration of content to digital form involving memory institutions (libraries, archives and museums), leveraging national initiatives, and resulting in a significant increase of content available through digital libraries. Contribution to the EU-wide migration of content to digital form involving memory institutions (libraries, archives and museums), leveraging national initiatives, and resulting in a significant increase of content available through digital libraries. Faster acquisition of competences and skills, increased knowledge worker productivity, and more efficient business processes based on significant improvements in learning outcomes. Faster acquisition of competences and skills, increased knowledge worker productivity, and more efficient business processes based on significant improvements in learning outcomes. Funding schemes Funding schemes a-d): CP, NoE, CSA a-d): CP, NoE, CSA Indicative budget distribution Indicative budget distribution CP 90% (IP 55%, STREP 35%), NoE 5%, CSA 5% CP 90% (IP 55%, STREP 35%), NoE 5%, CSA 5% Calls Calls ICT Call 1 [52 M€], ICT Call 3 [50 M€] ICT Call 1 [52 M€], ICT Call 3 [50 M€]

42 42 Information EU research: Seventh Framework Programme: hhhh tttt tttt pppp :::: //// //// eeee uuuu rrrr oooo pppp aaaa.... eeee uuuu.... iiii nnnn tttt //// cccc oooo mmmm mmmm //// rrrr eeee ssss eeee aaaa rrrr cccc hhhh //// ffff pppp 6666 //// iiii nnnn dddd eeee xxxx ____ eeee nnnn.... hhhh tttt mmmm llll Information on research programmes and projects: hhhh tttt tttt pppp :::: //// //// wwww wwww wwww.... cccc oooo rrrr dddd iiii ssss.... llll uuuu RTD info magazine: Information requests: rrrr eeee ssss eeee aaaa rrrr cccc hhhh cccc eeee cccc.... eeee uuuu.... iiii nnnn tttt

43 43 Europejskie Platformy Technologiczne

44 Europejskie Platformy Technologiczne Zadania Wypełnienie luki pomiędzy nauką i przemysłem - zwiększenie wsparcia finansowego nauki ze strony przemysłu Mobilizacja i skupienie najważniejszych instytucji badawczych, przemysłowych, grup decyzyjnych i grup użytkowników na poziomie narodowym i europejskim wokół kluczowych technologii Zainicjowanie i wdrożenie spójnej strategii (Strategic Research Agenda) rozwoju tych technologii w perspektywie średnio- i długofalowej, wypracowanie regulacji prawnych (ustanowienie efektywnego partnerstwa publiczno-prywatnego dla wdrożenia tego programu) i standardów technologicznych Pokonywanie barier technologicznych i poza technologicznych

45 Europejskie Platformy Technologiczne Uczestnicy Reprezentanci: przemysłu (w tym MŚP) - obejmującego cały łańcuch produkcji i dostaw, społeczności naukowej – instytucji publicznych i prywatnych, władz publicznych – lokalnych, regionalnych, narodowych i europejskich, społeczności finansowej - banki, spółki, instytucje ubezpieczeniowe i inne użytkowników i konsumentów - dla zapewnienia rynku dla produktów, społeczeństwa – dla zapewnienia społecznej akceptacji technologii

46 Europejskie Platformy Technologiczne Kierunki działania Wspieranie nowych technologii prowadzących do radykalnej zmiany sektora (wodór i ogniwa paliwowe, nanoelektronika) Godzenie różnych celów politycznych z punktu widzenia zrównoważonego rozwoju (zaopatrzenie w wodę i jej czystość, genomika roślin, biotechnologia) Rozwój nowych technologii produkcji towarów i usług o dużym znaczeniu społecznym (komunikacja mobilna i bezprzewodowa, innowacyjne lekarstwa) Zapewnienie rozwoju niezbędnych, strategicznie ważnych sektorów (aeronautyka) Odnowa, ożywienie i restrukturyzacja tradycyjnych sektorów przemysłowych (przemysł stalowy) Lista Platform na stronie:

47 Polskie Platformy Technologiczne 10 stycznia 2005 Inauguracja działalności, podpisanie porozumień 10 lutego 2005 Przekazanie propozycji do Krajowego Programu Ramowego 15 marca 2005 Powołanie Komitetu Koordynacyjnego PPT

48 Polskie Platformy Technologiczne Cele działania Aktywny udział w strukturach Europejskich Platform Technologicznych, Aktywny udział w definiowaniu i implementacji europejskich Strategicznych Agend Badawczych, Aktywne uczestnictwo w Programach Ramowych UE, Przygotowanie krajowego strategicznego, ambitnego programu badawczego nakierowanego na potrzeby przedsiębiorstw sektora, który stałby się elementem Krajowego Programu Ramowego, Integracja kluczowych partnerów gospodarczych i badawczych, Mobilizacja istotnych środków prywatnych i publicznych, Optymalne wykorzystanie, z punktu widzenia wzrostu konkurencyjności gospodarki, funduszy strukturalnych (NPR , NPR ), Promocja i lobbing na korzyść danego sektora gospodarki, Stworzenie odpowiedniej struktury zarządzającej.

49 49 Polskie Platformy Technologiczne

50 50 Polskie Platformy Technologiczne

51 Informacje 7.PR w CORDIS: Europejskie Platformy Technologiczne: Ustawa o zadach finansowania nauki: KPK Strona Polskich Platform Technologicznych

52 52 Dziękuję Państwu za uwagę Agnieszka Ciechańska Agnieszka Ciechańska Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych Unii Europejskiej Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych Unii Europejskiej Ul. Świętokrzyska 21 Ul. Świętokrzyska Warszawa Warszawa Tel: (48 22) wewn.294 Tel: (48 22) wewn.294


Pobierz ppt "Projekty digitalizacyjne w VI i VII Programie Ramowym 05.09.2006 Agnieszka Ciechańska KPK Polska"

Podobne prezentacje


Reklamy Google