Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zadanie dotyczące zasad rządzących rysunkiem – analiza obrazów i fotografii Opracowała Monika Skóbel Studia podyplomowe „Kształcenie na odległość”

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zadanie dotyczące zasad rządzących rysunkiem – analiza obrazów i fotografii Opracowała Monika Skóbel Studia podyplomowe „Kształcenie na odległość”"— Zapis prezentacji:

1 Zadanie dotyczące zasad rządzących rysunkiem – analiza obrazów i fotografii Opracowała Monika Skóbel Studia podyplomowe „Kształcenie na odległość”

2 1. Michael S. Lewis, Taj Mahal at Sunrise, Agra, India at-Sunrise-Agra-India-Posters.jpg at-Sunrise-Agra-India-Posters.jpg Kompozycja Symetryczna Zwarta Otwarta Rytmiczna Statyczna Centralna Perspektywa Linearna z jednym punktem zbiegu Horyzont w obrębie rysunku Barwna Złoty podział Kompozycja fotografii nie jest oparta na zasadzie złotego podziału. Równowaga Symetryczne rozłożenie plam (kształtu i koloru) równoważy obie strony fotografii Ciemne (ciężkie) kolory szpaleru drzew równoważą jasne i chłodne barwy tła oraz budowli

3 Paradise Waters _24_36~Paradise-Waters-Posters.jpg Kompozycja Symetryczna Zwarta Otwarta Rytmiczna Statyczna Centralna Perspektywa Linearna z jednym punktem zbiegu Horyzont w obrębie rysunku Barwna Złoty podział Kompozycja fotografii nie jest oparta na zasadzie złotego podziału Równowaga Symetryczne rozłożenie plam (kształtu i koloru) równoważy obie strony fotografii Ciemne (ciężkie) kolory pomostu równoważą jasne i chłodne barwy tła 1.

4 2. Walter Bibikow, View of the Duomo, Galleria, Milano, Italy of-the-Duomo-Galleria-Milano-Italy-Posters.jpg Kompozycja Asymetryczna Zwarta Otwarta Dynamiczna Perspektywa Linearna z trzema punktami zbiegu Żabia Powietrzna Złoty podział Filary znajdują się w 1/3 fotografii Równowaga Jasne plamy są przeciwwagą dla ciemnych Dodatkowo zastosowana perspektywa sprawia że zdjęcie się „nie przewraca”

5 Hal Gage, The Great Wall, Beijing, China POD/515643~The-Great-Wall-Beijing-China- Posters.jpg 2. Kompozycja Asymetryczna Zwarta Otwarta Perspektywa Linearna z dwoma punktami zbiegu Horyzont w obrębie rysunku Powietrzna Złoty podział Linia granicy wzgórza pokrywa się z linią złotego podziału (pozioma) Krawędź budowli pokrywa się z linią złotego podziału Równowaga Przeciwstawne kierunki spadków wzajemnie się równoważą Ciemną plamę (prawa górna strona fotografii) równoważy oświetlona część zdjęcia

6 3. Henri Silberman, La Tour Eiffel, Paris La-Tour-Eiffel-Paris-Posters.jpg Kompozycja Asymetryczna Dynamiczna Pionowa Perspektywa Linearna z trzema punktami zbiegu Żabia Powietrzna Złoty podział Kompozycja fotografii nie wykorzystuje złotego podziału Równowaga Kształt wieży (trójkąt) stabilizuje obraz zdjęcia

7 Clay Davidson, Street View of La Tour Eiffel 32~Street-View-of-La-Tour-Eiffel-Posters.jpg 3. Kompozycja Asymetryczna Zwarta Otwarta Statyczna Pionowa Perspektywa Linearna z jednym punktem zbiegu Horyzont w obrębie rysunku Powietrzna Złoty podział Górna linia samochodów pokrywa się z linią złotego podziału (pozioma) Krawędź budynku jest bliska linii złotego podziału (pionowa) Równowaga Ciemniejsze plamy (strona prawa i dół fotografii – wydzielone poprzez złoty podział) równoważone są poprzez jasną w odbiorze górną część fotografii (największy prostokąt wynikający ze złotego podziału)

8 4. Henri Silberm, New York, New York, Sky Over Manhattan York-Sky-Over-Manhattan-Posters.jpghttp://imagecache2.allposters.com/images/pic/44/028_8077~New-York-New- York-Sky-Over-Manhattan-Posters.jpg Kompozycja Asymetryczna Zwarta Otwarta Dynamiczna Perspektywa Linearna z jednym punktem zbiegu Horyzont w obrębie rysunku Złoty podział Punkt zbiegu linii poziomych znajduje się w mocnym punkcie fotografii Równowaga Ciemne plamy (prawa storna fotografii) są równoważone przez jasne plamy (niebo oraz część budynków z lewej strony fotografii)

9 Henri Silberman, Empire State Building, East View Building-East-View-Posters.jpg 4. Kompozycja Asymetryczna Zwarta Otwarta Perspektywa Linearna z trzema punktami zbiegu Z lotu ptaka Złoty podział Kompozycja fotografii nie wykorzystuje zasad złotego podziału Równowaga Równomierne rozłożenie plam ciemnych i jasnych Ciemny pas nieba jest przeciwwagą dla jasnej plamy ulicy

10 5. Henri Silberm, Poet's Walk Posters.jpg Kompozycja Symetryczna Zwarta Otwarta Rytmiczna Statyczna Perspektywa Linearna z jednym punktem zbiegu Horyzont w obrębie rysunku Powietrzna Złoty podział Linia horyzontu jest bliska linii złotego podziału Równowaga Symetryczne rozłożenie plam (kształtu i koloru) równoważy obie strony fotografii

11 Henri Silberman, Foggy Day on Brooklyn Bridge oggy-Day-on-Brooklyn-Bridge-Posters.jpg 5. Kompozycja Symetryczna Zwarta Otwarta Rytmiczna Statyczna Centralna Perspektywa Linearna z trzema punktami zbiegu Horyzont w obrębie rysunku Powietrzna Złoty podział Oś łuków znajduje się w linii złotego podziału Równowaga Symetryczne rozłożenie plam (kształtu i koloru) równoważy obie strony fotografii

12 6. Nelson Figueredo, City Street Signs 1_19-75x27-5~City-Street-Signs-Posters.jpg Kompozycja Asymetryczna Otwarta Zwarta Geometryczna Perspektywa Linearna z trzema punktami zbiegu Żabia Horyzont poniżej rysunku Złoty podział Tabliczka „NO TURNS” znajduje się w mocnym punkcie Równowaga Przeciwwagą dla ciemnej (ciężkiej) lewej strony fotografii oraz zastosowanej perspektywy jest mocne światło lampy.

13 Henri Silberman, Brooklyn Bridge Fog Bridge-Fog-Posters.jpghttp://imagecache2.allposters.com/images/pic/KUN/5617~Brooklyn- Bridge-Fog-Posters.jpg 6. Kompozycja Asymetryczna Otwarta Geometryczna Pionowa Perspektywa Linearna z trzema punktami zbiegu Żabia Horyzont w obrębie rysunku Powietrzna Złoty podział Filar mostu znajduje się w linii złotego podziału Równowaga Ciemna plama mostu równoważona jest przez jasne tło oraz przez kierunek w jakim „podąża”

14 7. Beach Horizon, New Zealand Horizon-New-Zealand-Posters.jpghttp://imagecache2.allposters.com/images/pic/EUR/ ~Beach- Horizon-New-Zealand-Posters.jpg 0 Kompozycja Asymetryczna Otwarta Zwarta Pozioma Perspektywa Linearna z dwoma punktami zbiegu Horyzont w obrębie rysunku Powietrzna Złoty podział Kamienie układają się wzdłuż linii złotego podziału Równowaga Ciemne (ciężkie) kamienie równoważy duża plama jasnego morza wraz z plażą oraz niewielka plama ciemnego nieba

15 Path to Volcao, Rotorua, New Zealand Volcao-Rotorua-New-Zealand-Posters.jpg 7. Kompozycja Asymetryczna Otwarta Zwarta Pozioma Perspektywa Linearna z dwoma punktami zbiegu Horyzont w obrębie rysunku Powietrzna Złoty podział pomost pokrywa się z linią złotego podziału (pionowa) Linia brzegu znajduje się w pobliżu linii złotego podziału (pozioma) Równowaga Prawy dolny róg zdjęcia równoważony jest przez większą i jaśniejszą stronę lewą Drzewo równoważy fragment ciemnego brzegu

16 8. Salvador Dali, The Elephants, Kompozycja Symetryczna Zamknięta Statyczna Perspektywa Barwna Złoty podział Kompozycja obrazu nie wykorzystuje zasad złotego podziału Równowaga Prawą stronę obrazu (ciemniejszą = cięższą) równoważą „słoń” (w jaśniejszych barwach) oraz pagórki (lewy dolny róg)

17 Salvador Dali, Cinquenta, Tigre Real Tigre-Real-Posters.jpg 8. Kompozycja Symetryczna Zwarta Otwarta Rytmiczna Centralna Geometryczna Perspektywa Barwna Złoty podział Pomarańczowe kwadraty ułożone są wzdłuż linii złotego podziału Dodatkowo cztery środkowe kwadraty znajdują się w mocnych punktach Równowaga Symetryczne rozłożenie plam (kształtu i koloru) równoważy obie strony obrazu

18 9. Vincent van Gogh, Harvest at Arles, c Posters.jpg Kompozycja Asymetryczna Luźna Otwarta Pozioma Statyczna Perspektywa Linearna z dwoma punktami zbiegu Horyzont w obrębie rysunku Barwna Powietrzna Złoty podział krawędź zielonego pola znajduje się na linii złotego podziału Płot na pierwszym planie znajduje się na linii złotego podziału Równowaga Ciepłe kolory pól równoważone są poprzez chłodne kolory nieba Ciemny zagajnik poprzez plamy jasnych budynków

19 Vincent van Gogh, Flower Beds in Holland, c Holland-c-1883-Posters.jpg 9. Kompozycja Symetryczna Zwarta Otwarta Statyczna Pozioma Perspektywa Linearna z jednym punktem zbiegu Horyzont w obrębie rysunku Barwna Złoty podział Granica pierwszego rzędu rabatek znajduje się na linii złotego podziału (pozioma) Postać oraz os budynku znajdują się na linii złotego podziału (pionowa prawa) Drzewo znajduje się na linii złotego podziału (pionowa lewa) Równowaga Budynek z lewej strony obrazu równoważą dwa mniejsze znajdujące się z prawej strony

20 10. Kasimir Malevich, Dr. Mabuso (kinoposter) POD/47684~Dr-Mabuso-Kinoposter-Posters.jpg Kompozycja Asymetryczna Zwarta Zamknięta Dynamiczna Geometryczna Perspektywa Barwna Złoty podział Kompozycja obrazu nie wykorzystuje zasad złotego podziału Równowaga Ciepłe kolory równoważą chłodne (czerwony – niebieski) Ciemne równoważą jasne

21 10. Kasimir Malevich, Black Circle Black-Circle-Posters.jpghttp://imagecache2.allposters.com/images/pic/mer/MAL307~ Black-Circle-Posters.jpg Kompozycja Asymetryczna Zamknięta Dynamiczna Perspektywa Powietrzna Złoty podział Koło znajduje się w mocnym punkcie obrazu Równowaga Taka sama powierzchnia bieli i czerni

22 11. Ashley David, Shimmer ~Shimmer-Posters.jpg Kompozycja Asymetryczna Zwarta Zamknięta Statyczna Geometryczna Perspektywa Barwna Złoty podział Horyzont znajduje się na linii złotego podziału (pozioma) Pędzel znajduje się na linii złotego podziału (pionowa) Równowaga Pędzel umieszczony z prawej części obrazu równoważy ciemniejsze koło znajdujące się z jego lewej strony

23 Ashley David, Couture 1917~Couture-Posters.jpg 11. Kompozycja Asymetryczna Zamknięta Statyczna Perspektywa Barwna Złoty podział Postać znajduje się na linii złotego podziału Równowaga Prawą stronę równoważy chłodniejsze w odbiorze różowe tło Postać – tren sukni z naniesionym światłocieniem

24 12. Edvard Munch, The Scream, ESC/AP621~The-Scream-c-1893-Posters.jpg Kompozycja Asymetryczna Zwarta Otwarta Dynamiczna Perspektywa Linearna z dwoma punktami zbiegu Horyzont w obrębie rysunku Barwna Złoty podział Twarz znajduje się w pobliżu mocnego punktu Jasna plama tła znajduje się na linii złotego podziału Równowaga Środkowa część obrazu namalowana w chłodniejszych barwach jest przeciwwagą dla ciepłych i ciemnych plam obrazu

25 Kasimir Malevich, Red House, ~Red-House-1932-Posters.jpg 12. Kompozycja Symetryczna Zamknięta Statyczna Centralna Geometryczna Perspektywa Barwna Złoty podział Kompozycja obrazu nie wykorzystuje zasad złotego podziału Równowaga Symetryczne rozłożenie plam (kształtu i koloru) równoważy obie strony obrazu

26 13. Ashley David, Bare 1~Bare-Posters.jpghttp://imagecache2.allposters.com/images/pic/BEN/AB192 1~Bare-Posters.jpg Kompozycja Asymetryczna Zamknięta Dynamiczna Perspektywa Barwna Złoty podział Tylna część buta znajduje się w mocnym punkcie obrazu Równowaga Chłodne i jasne fioletowe tło jest przeciwwagą dla ciemnych plam buta

27 13. Kathy Middlebrook, High Heel Shoe I Posters.jpg Kompozycja Asymetryczna Zamknięta Statyczna Rytmiczna Centralna Perspektywa Powietrzna Złoty podział Obcas pokrywa się z linią złotego podziału Równowaga Obcas równoważy kwiatek na czubku buta

28 14. Gina Bernardini, Goldie Goldie-Posters.jpg Kompozycja Symetryczna Zamknięta Statyczna Pionowa Centralna Perspektywa Barwna Złoty podział Kompozycja obrazu nie wykorzystuje zasad złotego podziału Równowaga Symetryczne rozłożenie plam (kształtu i koloru) równoważy obie strony obrazu

29 14. Kathy Middlebrook, Purse I Posters.jpg Kompozycja Symetryczna Zamknięta Statyczna Centralna Rytmiczna Perspektywa Powietrzna Złoty podział Kompozycja obrazu nie wykorzystuje zasad złotego podziału Równowaga Symetryczne rozłożenie plam (kształtu i koloru) równoważy obie strony obrazu

30 15. Ashley David, Enticing B1918~Enticing-Posters.jpg Kompozycja Asymetryczna Zamknięta Statyczna Pionowa Perspektywa Barwna Złoty podział Postać znajduje się na linii złotego podziału Równowaga Duża ilość jasnego i chłodnego tła równoważy cięższe w odbiorze ciepłe plamy

31 Gina Bernardini 7~Notorious-Posters.jpghttp://imagecache2.allposters.com/images/pic/APG/478 7~Notorious-Posters.jpg 15. Kompozycja Symetryczna Zamknięta Statyczna Pionowa Perspektywa Barwna Złoty podział Kompozycja obrazu nie wykorzystuje zasad złotego podziału Równowaga Symetryczne rozłożenie plam (kształtu i koloru) równoważy obie strony obrazu


Pobierz ppt "Zadanie dotyczące zasad rządzących rysunkiem – analiza obrazów i fotografii Opracowała Monika Skóbel Studia podyplomowe „Kształcenie na odległość”"

Podobne prezentacje


Reklamy Google