Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, 26-600 Radom HISTORIA INSTYTUTU 01.10. 1978 powołanie w Wydziale Mechanicznym Wyższej Szkoły.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, 26-600 Radom HISTORIA INSTYTUTU 01.10. 1978 powołanie w Wydziale Mechanicznym Wyższej Szkoły."— Zapis prezentacji:

1

2 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom HISTORIA INSTYTUTU powołanie w Wydziale Mechanicznym Wyższej Szkoły Inżynierskiej w Radomiu Instytutu Eksploatacji Pojazdów (IEP) Dyrektor: prof. dr hab. inż. Michał Hebda Zakłady: Z-d Badań Eksploatacyjnych Z-d Filtracji Płynów Z-d Odnowy Pojazdów Z-d Diagnostyki Z-d Zastosowań Produktów Naftowych Z-d Eksploatacji Silników Spalinowych Z-d Eksploatacji Instalacji Elektrycznych Pojazdów Z-d Technicznej Eksploatacji Pojazdów Z-d Regeneracji Pojazdów

3 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom HISTORIA INSTYTUTU 1980 utworzenie na bazie IEP Centrum Uczelniano-Przemysłowego Eksploatacji Pojazdów i Maszyn (CUPEPiM) Dyrektor: prof. dr hab. inż. Michał Hebda 1981 włączenie do CUPEPiM części Instytutu Teorii Konstrukcji Pojazdów i Urządzeń Transportowych (ITKPiUT) związanej z pojazdami – Zakład Teorii i Konstrukcji Samochodów oraz Zakład Teorii i Konstrukcji Silników Spalinowych 1983 Dyrektorem CUPEPiM zostaje prof. dr hab. inż. Ryszard Marczak 1986 Likwidacja CUPEPiM i powołanie na jego bazie Międzyresortowego Centrum Eksploatacji Majątku Trwałego (obecnie Instytutu Technologii Eksploatacji -IP) oraz Instytutu Eksploatacji Pojazdów i Maszyn (IEPiM) 1998 Dyrektorem IEPiM zostaje prof. dr hab. inż. Andrzej Kowalewicz 2003 Dyrektorem IEPiM zostaje dr inż. Mirosław Gidlewski

4 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom AKTUALNY SKŁAD KADROWY INSTYTUTU EKSPLOATACJI POJAZDÓW I MASZYN A.Nauczyciele akademiccy profesorowie -zwyczajni2 -profesorowie PR5 adiunkci24 starsi wykładowcy1 asystenci1 B.Pracownicy inżynieryjno-techniczni13 C.Pracownicy administracyjni2 D.Warsztat mechaniczny2 Razem50

5 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom WYKAZ SPECJALNOŚCI I KIERUNKÓW DYPLOMOWANIA REALIZOWANYCH PRZEZ INSTYTUT EKSPLOATACJI POJAZDÓW I MASZYN do roku 2002 STUDIA STACJONARNE I.Magisterskie 10-semestralne Specjalność: Eksploatacja Pojazdów i Maszyn Kierunki dyplomowania: -Eksploatacja pojazdów -Silniki Spalinowe -Płyny Eksploatacyjne Specjalność: Inżynieria Produkcji Kierunek dyplomowania: -Organizacja i Zarządzanie Produkcją Specjalność: Informatyka Techniczna Kierunek dyplomowania: -Informatyka w Eksploatacji Pojazdów i Maszyn

6 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom STUDIA STACJONARNE II.Inżynierskie 7-semestralne Specjalności: -Jakość i Eksploatacja Pojazdów i Maszyn -Organizacja i Informatyka Systemów Produkcyjnych -Budowa i Eksploatacja Zespołów Napędowych* *) wspólnie z Instytutem Nauk Podstawowych WYKAZ SPECJALNOŚCI I KIERUNKÓW DYPLOMOWANIA REALIZOWANYCH PRZEZ INSTYTUT EKSPLOATACJI POJAZDÓW I MASZYN do roku 2002

7 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom STUDIA ZAOCZNE 8-SEMESTRALNE Specjalności: -Jakość i Eksploatacja Pojazdów i Maszyn -Organizacja i Informatyka Systemów Produkcyjnych STUDIA ZAOCZNE UZUPEŁNIAJĄCE MAGISTERSKIE 4-SEMESTRALNE Specjalności: -Organizacja i Informatyka Systemów Produkcyjnych -Organizacja i Zarządzanie Produkcją -Eksploatacja i Zarządzanie Produkcją -Eksploatacja Pojazdów i Maszyn -Ochrona Środowiska w Transporcie Samochodowym WYKAZ SPECJALNOŚCI I KIERUNKÓW DYPLOMOWANIA REALIZOWANYCH PRZEZ INSTYTUT EKSPLOATACJI POJAZDÓW I MASZYN do roku 2002

8 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom WYKAZ SPECJALNOŚCI NA KIERUNKU MECHANIKA I BUDOWA MASZYN REALIZOWANYCH W INSTYTUCIE EKSPLOATACJI POJAZDÓW I MASZYN w latach 2002 i 2003 Studia stacjonarne magisterskie (5-letnie) 10 semestrów; 3805 godz. łącznie specjalność: 1095 godz. (28.8%) Techniki komputerowe w motoryzacji Studia stacjonarne inżynierskie (3,5-letnie) 7 semestrów; 2590 godz. łącznie specjalność: 720 godz. (27.8%) Eksploatacja samochodów Informatyka i jakość w motoryzacji Studia niestacjonarne inżynierskie (4-letnie) 8 semestrów; 1803 godz. łącznie specjalność: 343 godz. (19.1%) Jakość i eksploatacja samochodów Informatyka w logistyce i zarządzaniu Studia niestacjonarne uzupełniające magisterskie (2-letnie) 4 semestry; 935 godz. łącznie specjalność: 515 godz. (55.1%) Technika i rzeczoznawstwo samochodowe

9 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom WYKAZ SPECJALNOŚCI NA KIERUNKU MECHANIKA I BUDOWA MASZYN REALIZOWANYCH W INSTYTUCIE EKSPLOATACJI POJAZDÓW I MASZYN w latach 2004 i 2005 Studia stacjonarne magisterskie (5-letnie) 10 semestrów; 3805 godz. łącznie specjalność: 1095 godz. (28.8%) Eksploatacja samochodów Studia stacjonarne inżynierskie (3,5-letnie) 7 semestrów; 2590 godz. łącznie specjalność: 720 godz. (27.8%) Eksploatacja samochodów Studia niestacjonarne inżynierskie (4-letnie) 8 semestrów; 1803 godz. łącznie specjalność: 343 godz. (19.1%) Eksploatacja samochodów Studia niestacjonarne uzupełniające magisterskie (2-letnie) 4 semestry; 935 godz. łącznie specjalność: 515 godz. (55.1%) Technika i rzeczoznawstwo samochodowe

10 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom INSTYTUT EKPSLOATACJI POJAZDÓW I MASZYN Przykładowe obciążenia dydaktyczne (godziny) Rok akad. 2005/2006 Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projektowanie Konwersatoria Seminaria Prace dyplomowe Inne Razem Wydział Mechaniczny Instytut [%]

11 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom Liczba absolwentów wypromowanych w Instytucie Eksploatacji Pojazdów I Maszyn Studia stacjonarne magisterskie RokLiczba absol. wydziału Liczba absolwentów specjalności Eksploatacja pojazdów i maszyn EPiM 9 Inżynieria produkcji IP EPiM10 IP EPiM EPiM EPiM

12 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom Liczba absolwentów wypromowanych w Instytucie Eksploatacji Pojazdów I Maszyn Studia stacjonarne inżynierskie RokLiczba absol. wydziału Liczba absolwentów specjalności Jakość i eksploatacja pojazdów i maszyn JiEPiM 12 Organizacja i informatyka systemów produkcyjnych OiISP JiEPiM20 OiISP JiEPiM10 OiISP JiEPiM12 OiISP Eksploatacja samochodównie było absolwentów

13 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom Liczba absolwentów wypromowanych w Instytucie Eksploatacji Pojazdów I Maszyn Studia niestacjonarne inżynierskie RokLiczba absol. wydziału Liczba absolwentów specjalności JiEPiM15 OiISP JiEPiM12 OiISP JiEPiM11 OiISP JiEPiM8 OiISP Jakość i eksploatacja samochodów JiES nie było absolwentów

14 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom Liczba absolwentów wypromowanych w Instytucie Eksploatacji Pojazdów I Maszyn Studia niestacjonarne uzupełniające magisterskie RokLiczba absol. wydziału Liczba absolwentów specjalności EPiM36 Ochrona środowiska w transporcie OŚwT OŚwT Technika i rzeczoznawstwo samochodowe TRS32 Informatyka w logistyce i zarządzaniu IwLiZ TRS17 IwLiZ

15 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom WYKAZ SPECJALNOŚCI NA KIERUNKU MECHANIKA I BUDOWA MASZYN KTÓRE SĄ REALIZOWANE PRZEZ INSTYTUT EKSPLOATACJI POJAZDÓW I MASZYN W RAMACH NOWEGO SYSTEMU KSZTAŁCENIA * od roku 2006 Studia stacjonarne I stopnia (3,5-letnie studia inżynierskie) *) Kształcenie w ramach nowego systemu rozpoczęło się w roku akad. 2006/2007. Studenci nie wybierali jeszcze specjalności 7 semestrów; 2610 godz. łącznie specjalność: 765 godz. (29.3%) Eksploatacja samochodów Technika samochodowa Transport samochodowy Technika samochodowa i ubezpieczenia komunikacyjne

16 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom Studia stacjonarne II stopnia ( 2-letnie studia magisterskie dla absolwentów studiów I stopnia) *) Kształcenie w ramach nowego systemu rozpoczęło się w roku akad. 2006/2007. Studenci nie wybierali jeszcze specjalności 4 semestry; 990 godz. łącznie specjalność: 690 godz. (69.7%) Eksploatacja samochodów Transport samochodowy i logistyka Technika i rzeczoznawstwo samochodowe WYKAZ SPECJALNOŚCI NA KIERUNKU MECHANIKA I BUDOWA MASZYN KTÓRE SĄ REALIZOWANE PRZEZ INSTYTUT EKSPLOATACJI POJAZDÓW I MASZYN W RAMACH NOWEGO SYSTEMU KSZTAŁCENIA * od roku 2006

17 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom Studia niestacjonarne I stopnia (3,5-letnie studia inżynierskie) *) Kształcenie w ramach nowego systemu rozpoczęło się w roku akad. 2006/2007. Studenci nie wybierali jeszcze specjalności 7 semestrów;1800 godz. łącznie specjalność: 508 godz. (28.2%) Eksploatacja samochodów Technika samochodowa Transport samochodowy Technika samochodowa i ubezpieczenia komunikacyjne WYKAZ SPECJALNOŚCI NA KIERUNKU MECHANIKA I BUDOWA MASZYN KTÓRE SĄ REALIZOWANE PRZEZ INSTYTUT EKSPLOATACJI POJAZDÓW I MASZYN W RAMACH NOWEGO SYSTEMU KSZTAŁCENIA * od roku 2006

18 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom Studia niestacjonarne II stopnia ( 2-letnie studia magisterskie dla absolwentów studiów I stopnia) *) Kształcenie w ramach nowego systemu rozpoczęło się w roku akad. 2006/2007. Studenci nie wybierali jeszcze specjalności 4 semestry; 584 godz. łącznie specjalność: 384 godz. (65.8%) Eksploatacja samochodów Transport samochodowy i logistyka Technika i rzeczoznawstwo samochodowe Rekonstrukcja wypadków drogowych i naprawy powypadkowe samochodów Bezpieczeństwo pracy w eksploatacji maszyn WYKAZ SPECJALNOŚCI NA KIERUNKU MECHANIKA I BUDOWA MASZYN KTÓRE SĄ REALIZOWANE PRZEZ INSTYTUT EKSPLOATACJI POJAZDÓW I MASZYN W RAMACH NOWEGO SYSTEMU KSZTAŁCENIA * od roku 2006

19 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom WYKAZ PRZEDMIOTÓW SPECJALNOŚCIOWYCH NA STUDIACH I STOPNIA STACJONARNYCH I NIESTACJONARNYCH Wszystkie specjalności sem. V 1.Budowa samochodów i teoria ruchu 2.Budowa silników spalinowych 3.Podstawy eksploatacji samochodów

20 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom WYKAZ PRZEDMIOTÓW SPECJALNOŚCIOWYCH NA STUDIACH I STOPNIA STACJONARNYCH I NIESTACJONARNYCH Eksploatacja samochodów *) przedmioty do wyboru (trzy z pięciu) sem. VI 1.Zaplecze techniczne motoryzacji 2.Diagnostyka samochodowa 3.Elektronika samochodowa 4.Płyny motoryzacyjne 5.Elektrotechnika samochodowa 6.Hydraulika i pneumatyka samochodowa 7.Recykling samochodów 8.Praca przejściowa 9.Samochody ciężarowe* 10.Ochrona środowiska w eksploatacji* sem. VII 1.Technologie napraw samochodów 2.Logistyka w eksploatacji samochodów 3.Seminarium dyplomowe 4.Ekonomika eksploatacji samochodów* 5.Eksploatacja układów elektronicznych* 6.Wycena napraw samochodów*

21 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom WYKAZ PRZEDMIOTÓW SPECJALNOŚCIOWYCH NA STUDIACH I STOPNIA STACJONARNYCH I NIESTACJONARNYCH Technika samochodowa *) przedmioty do wyboru (trzy z pięciu) sem. VIsem. VII 1.Zaplecze techniczne motoryzacji 2.Elektronika samochodowa 3.Identyfikacja samochodów i wycena wartości rynkowej 4.Podstawy analizy wypadków drogowych 5.Osprzęt silników samochodowych 6.Części zamienne samochodów 7.Praca przejściowa 8.Samochody ciężarowe* 9.Materiały niemetalowe w budowie i eksploatacji samochodów* 1.Technologie napraw samochodów 2.Lakiernictwo samochodowe 3.Diagnostyka samochodowa 4.Seminarium dyplomowe 5.Budowa, wytwarzanie i naprawa nadwozi samochodowych* 6.Eksploatacja układów elektronicznych* 7.Wycena napraw samochodów*

22 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom WYKAZ PRZEDMIOTÓW SPECJALNOŚCIOWYCH NA STUDIACH I STOPNIA STACJONARNYCH I NIESTACJONARNYCH Transport samochodowy *) przedmioty do wyboru (trzy z pięciu) sem. VIsem. VII 1.Zaplecze techniczne motoryzacji 2.Logistyka w transporcie samochodowym 3.Bezpieczeństwo ruchu drogowego 4.Paliwa i materiały smarowe 5.Samochody ciężarowe 6.Transport materiałów niebezpiecznych i ratownictwo drogowe 7.Praca przejściowa 8.Badania i diagnostyka środków transportu* 9.Ochrona środowiska w transporcie* 10.Systemy informatyczne w eksploatacji* 1.Technologie napraw samochodów 2.Ekonomika transportu 3.Prawo transportowe, certyfikacja i spedycja 4.Seminarium dyplomowe 5.Eksploatacja układów elektronicznych* 6.Systemy informatyczne w eksploatacji*

23 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom DWUSEMESTRALNE ZAOCZNE STUDIA PODYPLOMOWE (VIII EDYCJA) STUDIA PODYPLOMOWE REALIZOWNE PRZEZ INSTYTUT EKSPLOATACJI POJAZDÓW I MASZYN WE WSPÓŁPRACY ZE STOWARZYSZENIEM RZECZOZNAWCÓW TECHNIKI SAMOCHODOWEJ I RUCHU DROGOWEGO REKONSTRUKCJA WYPADKÓW DROGOWYCH I LIKWIDACJA SZKÓD POWYPADKOWYCH uczestnicy uzyskują przydatną wiedzę w zakresie: techniki samochodowej, rekonstrukcji wypadków drogowych, oceny technicznej i ustalania kosztów napraw samochodów po wypadkach, identyfikacji samochodów i wyceny ich wartości rynkowych. Liczba godzin - 280

24 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom TRZYSEMESTRALNE ZAOCZNE STUDIA PODYPLOMOWE (I EDYCJA) TECHNIKA SAMOCHODOWA I BEZPIECZEŃSTWO W TRANSPORCIE DROGOWYM specjalności: nowa technika samochodowa, diagnostyka samochodów, technologia i wycena napraw samochodów, komputerowe wspomaganie rekonstrukcji wypadków drogowych. STUDIA PODYPLOMOWE REALIZOWNE PRZEZ INSTYTUT EKSPLOATACJI POJAZDÓW I MASZYN WE WSPÓŁPRACY Z FIRMĄ BOSCH Liczba godzin - 350

25 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom DIAGNOSTYKA I OBSŁUGA SAMOCHODOWYCH SYSTEMÓW MECHATRONICZNYCH BEZPIECZEŃSTWO I LOGISTYKA W TRANSPORCIE SAMOCHODOWYM METODY I ŚRODKI OCHRONY OBIEKTÓW TECHNICZNYCH PRZED KOROZJĄ NOWOCZESNY EUROPEJSKI SERWIS BLACHARSKO- LAKIERNICZY – ORGANIZACJA, ZARZĄDZANIE, TECHNOLOGIE NAPRAW STUDIA PODYPLOMOWE PRZYGOTOWANE DO REALIZACJI PRZEZ INSTYTUT EKSPLOATACJI POJAZDÓW I MASZYN DWUSEMESTRALNE ZAOCZNE STUDIA PODYPLOMOWE

26 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom KONFERENCJE NAUKOWE ORGANIZOWANE LUB WSPÓŁORGANIZOWANE PRZEZ INSTYTUT EKSPLOATACJI POJAZDÓW I MASZYN Pojazd a środowisko Rozwój techniki samochodowej a ubezpieczenia komunikacyjne Truck & Bus

27 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom Szkolenia specjalistyczne realizowane przez IEPiM dla pracowników towarzystw ubezpieczeniowych z zakresu: Nazwa szkoleniaLiczba: edycji x osób x godzin Podstaw budowy i naprawy samochodu dla rzeczoznawców samochodowych PZU 10x25x50 Wyceny i technologii napraw pojazdów ciężarowych, autobusów oraz pojazdów specjalnych i specjalizowanych 4x25x40 Wyceny i technologii napraw motocykli4x25x20 Nowoczesnych technologii napraw elementów z tworzyw sztucznych 4x25x20 Rekonstrukcji wypadków drogowych4x20x20 Diagnostyki samochodów osobowych4x18x20

28 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom Szkolenia specjalistyczne realizowane przez IEPiM dla pracowników sieci serwisów Bosch z zakresu: Nazwa szkolenia Podstaw elektrotechniki Instalacji gazowych LPG i CNG Diagnostyki podwozia

29 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom Koło naukowe KRAKSA opiekun dr inż. Mirosław Gidlewski STUDENCKI RUCH NAUKOWY Analiza i rekonstrukcja rzeczywistych wypadków drogowych Wycena wartości rynkowych nieuszkodzonych i uszkodzonych pojazdów Likwidacja szkód wypadkowych

30 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom Koło naukowe SAMOCHODZIK opiekun dr inż. Andrzej Różycki STUDENCKI RUCH NAUKOWY Symulacja ruchu pojazdów w złożonych sytuacjach jezdnych Badania trakcyjne pojazdów Komputerowe wspomaganie badań

31 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom Koło naukowe SILNICZEK opiekun dr inż. Grzegorz Pawlak STUDENCKI RUCH NAUKOWY Symulacja procesów gazodynamicznych w cylindrze silnika oraz weryfikacja badawcza obliczeń na stanowiskach hamownianych

32 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom BAZA DYDAKTYCZNO-NAUKOWA INSTYTUTU EKSPLOATACJI POJAZDÓW I MASZYN Na terenie budynku IEPiM znajdują się następujące sale wykładowe z wyposażeniem multimedialnym: sala nr m 2 (60 miejsc) sala nr m 2 (60 miejsc) sala nr m 2 (60 miejsc) Komputerowe laboratoria dydaktyczne: sala nr m 2 (sieć komputerowa na 12 stanowisk) sala nr m 2 (sieć komputerowa na 12 stanowisk) Powierzchnia laboratoryjna: 2361 m 2 Pomieszczenia pracownicze: 611 m 2

33 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom STRUKTURA ORGANIZACYJNA INSTYTUTU EKSPLOATACJI POJAZDÓW I MASZYN Dyrektor dr inż. Mirosław Gidlewski Zakład Silników Spalinowych i Pojazdów kierownik: dr hab. inż. Sławomir Luft, porf. nadzw. PR ( osób) Zakład Technicznej Eksploatacji Pojazdów kierownik: prof. zw. dr hab. inż. Wincenty Lotko (1 + 7 osób) Zakład Niezawodności i Trwałości Pojazdów kierownik: dr hab. inż. Danuta Kotnarowska, prof. nadzw. PR ( osoby) Sekretariat i Służby Finansowe (2 osoby) Z-ca Dyrektora dr inż. Wiesław Olszewski Dydaktyczne Laboratoria Komputerowe Zakład Elektroniki Samochodowej kierownik: dr hab. inż. Józef Nita, prof. nadzw.PR (1 + 8 osób) Zakład Materiałów Smarowych i Paliw kierownik: dr inż. Wiesław Olszewski (1 + 5 osób) Zakład Inżynierii Produkcji kierownik: dr hab. inż. Krzysztof Krawczyk, prof. nadzw. PR (1+5 osób)

34 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom ZAKŁAD SILNIKÓW SPALINOWYCH I POJAZDÓW Kierownik Zakładu: dr hab. inż. Sławomir Luft, prof. nadzw. PR Nauczyciele akademiccy: prof. zw. dr hab. inż. Andrzej Kowalewicz dr hab. inż. Krzysztof Piotr Jankowski, prof. nadzw. PR dr hab. inż. Sławomir Luft, prof. nadzw. PR dr inż. Mirosław Gidlewski dr inż. Marek Gola dr inż. Grzegorz Pawlak dr inż. Bogdan Pawłowski dr Zofia Podsiadła-Bulsa dr inż. Andrzej Różycki dr Małgorzata Wojtyniak Pracownicy inżynieryjno-techniczni i inni: mgr inż. Leszek Jemioł mgr inż. Andrzej Michalczewski mgr inż. Paweł Duchniak

35 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom ZAKŁAD SILNIKÓW SPALINOWYCH I POJAZDÓW Struktura organizacyjna Zakładu wraz z nazwami wybranych przedmiotów realizowanych w poszczególnych jednostkach organizacyjnych 1.Laboratorium Budowy Pojazdów (Problemy motoryzacji, Budowa samochodów i teoria ruchu) 2.Laboratorium Filtrów Silnikowych (Filtracja płynów silnikowych) 3.Laboratorium Silników Spalinowych (Problemy motoryzacji, Budowa silników spalinowych, Układy zasilania silników, Doładowanie silników spalinowych) 4.Laboratorium Bezpieczeństwa Samochodów (Problemy motoryzacji, Budowa samochodów i teoria ruchu, Zasady likwidacji szkód komunikacyjnych) 5.Laboratorium Komputerowego Wspomagania Rekonstrukcji Wypadków Drogowych i Likwidacji Szkód Komunikacyjnych (Komputerowe wspomaganie rekonstrukcji wypadków drogowych, Komputerowe systemy likwidacji szkód powypadkowych, Metodyka rekonstrukcji wypadków drogowych, Zasady likwidacji szkód komunikacyjnych)

36 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom ZAKŁAD SILNIKÓW SPALINOWYCH I POJAZDÓW Główne kierunki badawcze zasilanie silników o ZI ubogą mieszanką stechiometryczną, zasilanie silników o ZI i ZS paliwami gazowymi ( i gazami skroplonymi, LPG), zasilanie silników o ZI i ZS alkoholami, badanie procesów spalania w silnikach spalinowych, pomiary parametrów szybkozmiennych w silnikach, analiza spalin ( w tym składniki toksyczne), dynamika ruchu pojazdów, kierowalność i stateczność ruchu, sztywność skrętna nadwozi, rekonstrukcja wypadków drogowych, rozwój metod fotogrametrycznych dla potrzeb rekonstrukcji wypadków drogowych.

37 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom ZAKŁAD SILNIKÓW SPALINOWYCH I POJAZDÓW Programy komputerowe wspomagające rekonstrukcję wypadków drogowych i wycenę szkód komunikacyjnych HVE, iWitness, Vista Fx3, PC - CRASH wersja 7.0, V-SIM, PLAN i TITAN, RWD, Auto Compact, System Info-Ekspert, AudaPAD - Audatex, Carwert - Eurotax, PC RECT wersja 2.4, PhotoModeler pro. 5.0, Autoview, Grapher 3.0, Matlab 14, MathCad 7.0,

38 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom ZAKŁAD TECHNICZNEJ EKSPLOATACJI POJAZDÓW Kierownik Zakładu: prof. zw. dr hab. inż. Wincenty Lotko Nauczyciele akademiccy:prof. zw. dr hab. inż. Wincenty Lotko dr inż. Krzysztof Górski dr inż. Krzysztof Jankowski dr inż. Andrzej Puchalski dr inż. Zygmunt Trela Pracownicy inżynieryjno-techniczni i inni: mgr inż. Stanisław Orliński mgr inż. Robert Gielniewski

39 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom ZAKŁAD TECHNICZNEJ EKSPLOATACJI POJAZDÓW Struktura organizacyjna Zakładu wraz z nazwami wybranych przedmiotów realizowanych w poszczególnych jednostkach organizacyjnych 1.Laboratorium Diagnostyki Podwoziowej (Mechatronika, Techniczna eksploatacja pojazdów, Diagnostyka pojazdów, Zaplecze obsługowo- naprawcze samochodów, Komputerowe systemy diagnozowania i regulacji mechanicznej samochodów, Komputerowe systemy diagnostyki powypadkowej, Diagnozowanie i regulacja samochodów, Diagnostyka techniczna samochodów) 2.Laboratorium Instalacji Elektrycznej Pojazdów (Instalacje elektryczne w samochodach, Eksploatacja instalacji elektrycznych) 3.Laboratorium Hydrauliki i Pneumatyki (Hydraulika i pneumatyka, Napędy i sterowanie hydrauliczne i pneumatyczne w pojeździe, Instalacje hydrauliczne i pneumatyczne w samochodach) 4.Laboratorium Diagnostyki Silnikowej (Mechatronika, Techniczna eksploatacja pojazdów, Diagnostyka pojazdów, Zaplecze obsługowo- naprawcze samochodów, Komputerowe systemy diagnozowania i regulacji mechanicznej samochodów, Diagnozowanie i regulacja samochodów, Diagnostyka techniczna samochodów)

40 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom ZAKŁAD TECHNICZNEJ EKSPLOATACJI POJAZDÓW Główne kierunki badawcze badania i diagnostyka silników spalinowych zasilanych paliwami pochodzenia mineralnego oraz roślinnego, badania techniczne i diagnostyka pojazdów samochodowych, diagnostyka pokładowa pojazdów samochodowych kompatybilnych z Europejskim Systemem Diagnostyki Pokładowej – EOBD, sterowanie i diagnostyka układów hydraulicznych i pneumatycznych stosowanych w pojazdach samochodowych, symulacja i badania diagnostyczne układów elektroniki samochodowej, mechatronika i sieci informatyczne stosowane w pojazdach samochodowych, badania z zakresu eksploatacji pojazdów samochodowych, badania i diagnostyka silników spalinowych stosowanych w pojazdach szynowych.

41 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom ZAKŁAD NIEZAWODNOŚCI I TRWAŁOŚCI POJAZDÓW Kierownik Zakładu:dr hab. inż. Danuta Kotnarowska, prof. nadzw. PR Nauczyciele akademiccy: dr hab. inż. Danuta Kotnarowska, prof. nadzw. PR dr inż. Zbigniew Chmielewski dr inż. Andrzej Kotnarowski dr inż. Ryszard Ludew dr inż. Romuald Makowski Pracownicy inżynieryjno-techniczni i inni: mgr inż. Grzegorz Wronka

42 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom ZAKŁAD NIEZAWODNOŚCI I TRWAŁOŚCI POJAZDÓW Struktura organizacyjna Zakładu wraz z nazwami wybranych przedmiotów realizowanych w poszczególnych jednostkach organizacyjnych 1.Laboratorium Powłok Ochronnych (Inżynieria powierzchni, Samochodowe powłoki lakiernicze i ochronne, Powłoki ochronne w samochodach) 2.Laboratorium Badań Zużycia Węzłów Tarcia (Inżynieria powierzchni) 3.Laboratorium Podstaw Eksploatacji Maszyn i Urządzeń (Trwałość i niezawodność samochodów, Jakość i niezawodność samochodów) 4.Laboratorium Technologii Napraw Pojazdów (Technologie napraw samochodów)

43 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom ZAKŁAD NIEZAWODNOŚCI I TRWAŁOŚCI POJAZDÓW Główne kierunki badawcze  badanie trwałości i niezawodności elementów pojazdów:  badania eksploatacyjne oraz stanowiskowe,  badanie wpływu zużycia eksploatacyjnego na własności statyczne oraz dynamiczne mechanizmów wspomagania układów kierowniczych pojazdów.  badania tribologiczne trwałości elementów węzłów tarcia:  wpływ dodatków nanonocząstek metali do środków smarowych na zużycie oraz trwałość elementów skojarzeń tarciowych,  wpływ mikrocząstek metali na stan warstwy wierzchniej elementów węzłów tribologicznych.  badanie podstaw trwałości i niezawodności powłok ochronnych pojazdów:  oddziaływanie czynników otoczenia na destrukcję powłok,  ocena wpływu nano-, mikro- oraz makrostruktury powłok na ich odporność na zużycie,  proekologiczne metody konstytuowania powłok, o wysokiej trwałości,  prognozowanie trwałości powłok dla wybranych warunków eksploatacji.

44 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom ZAKŁAD ELEKTRONIKI SAMOCHODOWEJ Kierownik Zakładu:dr hab. inż. Józef Nita, prof. nadzw. PR Nauczyciele akademiccy:dr hab. inż. Józef Nita, prof. nadzw. PR dr inż. Iwona Komorska dr inż. Marek Stępniewski dr inż. Zbigniew Wołczyński dr inż. Ryszard Wołoszyn Pracownicy inżynieryjno-techniczni i inni: mgr inż. Artur Borczuch mgr inż. Paweł Hofman mgr inż. Mariusz Piotrowski Witold Polit

45 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom ZAKŁAD ELEKTRONIKI SAMOCHODOWEJ Struktura organizacyjna Zakładu wraz z nazwami wybranych przedmiotów realizowanych w poszczególnych jednostkach organizacyjnych 1.Pracownia Projektowania Elektroniki (Podstawy elektrotechniki i elektroniki) 2.Laboratorium Podstaw Elektroniki (Podstawy elektrotechniki i elektroniki) 3.Laboratorium Elektrycznych Systemów Samochodowych (Instalacje elektryczne i elektroniczne silników) 4.Laboratorium Elektroniki Samochodowej (Systemy mechatroniczne w samochodach, Elektronika samochodowa) 5.Laboratorium Elektroniki Silników Spalinowych (Instalacje elektryczne i elektroniczne silników, Systemy mechatroniczne w samochodach, Elektronika samochodowa)

46 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom ZAKŁAD ELEKTRONIKI SAMOCHODOWEJ Główne kierunki badawcze  rozwój metod optymalizacji sterowania silników spalinowych, w tym szczególnie:  zastosowanie metod mnożników Lagrange`a,  zastosowanie sieci neuronowych  badania symulacyjne i analiza sygnałów,  mikroprocesorowa aplikacja opracowanych sterowań i systemów pomiarowych z wykorzystaniem:  aplikacji MATLAB i SIMULINK  poszukiwanie nowych symptomów i ich miar w sterowaniu procesem spalania w silnikach, w tym szczególnie:  badanie zjawisk elektrycznych towarzyszących spalaniu  optymalizacja składu mieszanki z cyklu na cykl  rozwój systemów sterowania silników zasilanych gazem ziemnym,  rozwój metod monitoringu i diagnostyki systemów elektronicznych w pojeździe,  rozwój metod badań stanowiskowych, w tym szczególnie:  adaptacja hamowni silnikowej i podwoziowej oraz osprzętu do badań stanów dynamicznych,  doskonalenie metod pomiarowych badań trakcyjnych samochodu

47 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom ZAKŁAD MATERIAŁÓW SMAROWYCH I PALIW Kierownik Zakładu: dr inż. Wiesław Olszewski Nauczyciele akademiccy:dr inż. Jan Guzik dr inż. Artur Maciąg dr inż. Wiesław Olszewski Pracownicy inżynieryjno-techniczni i inni: mgr inż. Katarzyna Mrozowicz inż. Barbara Stachera

48 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom ZAKŁAD MATERIAŁÓW SMAROWYCH I PALIW Struktura organizacyjna Zakładu wraz z nazwami wybranych przedmiotów realizowanych w poszczególnych jednostkach organizacyjnych 1.Laboratorium Analiz Fizykochemicznych Produktów Naftowych (Fizyka chemiczna, Zagadnienia z płynów eksploatacyjnych, Paliwa i materiały smarowe, Płyny eksploatacyjne, Jakość paliw i materiałów smarowych) 2.Laboratorium Badań Tribologicznych Materiałów Smarowych (Zagadnienia z płynów eksploatacyjnych, Paliwa i materiały smarowe, Tribologia, Płyny eksploatacyjne, Postawy tribologii, Jakość paliw i materiałów smarowych) 3.Laboratorium Analiz Instrumentalnych Produktów Naftowych (Jakość paliw i materiałów smarowych).

49 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom ZAKŁAD MATERIAŁÓW SMAROWYCH I PALIW Główne kierunki badawcze badania eksploatacyjnej warstwy wierzchniej, badania niskotarciowych dodatków do materiałów smarowych, badania zjawisk zachodzących w strefie tarcia, ocena jakości paliw silnikowych, badania lotnych inhibitorów korozji, dobór i zamienność materiałów smarowych, badania widm emisji akustycznej jako sygnału przebiegu procesu tribologicznego, badania procesu tarcia w warunkach smarowania granicznego.

50 Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, Radom Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Instytut Eksploatacji Pojazdów i Maszyn, ul. Chrobrego 45, 26-600 Radom HISTORIA INSTYTUTU 01.10. 1978 powołanie w Wydziale Mechanicznym Wyższej Szkoły."

Podobne prezentacje


Reklamy Google