Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Przedstawicielstwo CzechTourism Warszawa www.CzechTourism.com.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Przedstawicielstwo CzechTourism Warszawa www.CzechTourism.com."— Zapis prezentacji:

1 Przedstawicielstwo CzechTourism Warszawa www.CzechTourism.com

2 System Informacji Turystycznej w Republice Czeskiej

3 Czeska Centrala Ruchu Turystycznego – CzechTourism jest organizacją powołaną w roku 1993 przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Republiki Czeskiej, w celu wspierania ruchu turystycznego przyjazdowego i krajowego.

4 Oficjalne logo CzechTourism

5 Oficjalne logo turystyczne Republiki Czeskiej, umieszczane na materiałach promocyjnych, w poszczególnych wersjach językowych

6 CzechTourism reprezentuje 26 przedstawicielstw w Europie i na świecie. Są to przedstawicielstwa tzw. pierwszego i drugiego stopnia. Przedstawicielstwa drugiego stopnia, których jest obecnie pięć (w Argentynie, Finlandii, Izraelu, Korei i Grecji), reprezentowane są przez miejscowe biura podróży i działają na podstawie umowy z CzechTourism. Otrzymują one od CzechTourism środki finansowe na działalność marketingową, a także są, tak jak pozostałe przedstawicielstwa, zaopatrywane przez CzechTourism w materiały promocyjne.

7 Głównym zadaniem zagranicznych przedstawicielstw CzechTourism jest prezentowanie Republiki Czeskiej na świecie, jako kraju atrakcyjnego turystycznie, o bogatych walorach przyrodniczych i kulturowych.

8 Przedstawicielstwa CzechTourism zagranicą: - współpracują z mediami i biurami podróży -udzielają informacji turystom indywidualnym -opracowują raporty dotyczące sytuacji na rynku turystycznym w danym kraju -przygotowują informacje prasowe -współorganizują wyjazdy studyjne do Czech dla przedstawicieli biur podróży i dziennikarzy

9 -uczestniczą w targach i imprezach turystycznych -organizują tematyczne workshopy (np. golf, uzdrowiska) oraz prezentacje dla szerokiej publiczności -współpracują z ambasadami Republiki Czeskiej i innymi czeskimi instytucjami państwowymi działającymi na terenie danego kraju, przy wspólnej prezentacji Republiki Czeskiej. Przykładem jest współpraca z Czeskimi Centrami – 12 przedstawicielstw dzieli wspólne pomieszczenia z przedstawicielstwami Czeskich Centrów. Taka forma współpracy na polu kultury i turystyki jest obustronnie korzystna.

10 Centrala CzechTourism w Pradze: -organizuje prezentacje regionalne dla przedstawicieli incomingowych biur podróży lub czeskich dziennikarzy -wydaje materiały informacyjne w 17 wersjach językowych (m.in. w języku polskim) -uczestniczy w targach turystycznych w kraju i na świecie -organizuje wyjazdy studyjne do regionów dla czeskich i zagranicznych biur podróży i dziennikarzy

11 -organizuje festiwal filmów i multimediów o tematyce turystycznej - TOURFILM -prowadzi 2 własne centra informacji turystycznej w Pradze oraz współpracuje z innymi centrami informacji turystycznej w Czechach -Realizuje kampanie reklamowe w kraju i zagranicą

12 Internetowy system informacji turystycznej Portale redagowane przez CzechTourism: - Narodowy Portal Turystyczny www.czechtourism.com W 18 wersjach językowych (m.in. w języku polskim) - Portal dla branży www.czechtourism.czwww.czechtourism.cz w języku czeskim (statystyki i trendy turystyczne, informacje o targach turystycznych, kongresach, workshopach, informacje prasowe, z regionów)

13 -Portal turystyczny www.kudyznudy.czwww.kudyznudy.cz Nowy portal, w czeskiej i angielskiej wersji językowej -elektroniczny magazyn www.bulletin.czechtourism.czwww.bulletin.czechtourism.cz Zawiera aktualne informacje turystyczne, kulturalne, sportowe z Czech. W wersji czeskiej, angielskiej, niemieckiej i rosyjskiej. -CzechTourism współuczestniczy w redagowaniu portalu www.european-quartet.comwww.european-quartet.com Regionalne portale turystyczne

14 Regionalne Centra Informacji Turystycznej W Czechach istnieje ponad 600 centrów informacji turystycznej. Mogą one być powołane przez gminę, województwo lub osobę prywatną. CzechTourism we współpracy z urzędami wojewódzkimi i Stowarzyszeniem Centrów Informacji Turystycznej Republiki Czeskiej (A.T.I.C. RCz) realizuje projekt wspierania oficjalnych centrów informacji turystycznej, polegający na wprowadzeniu jednolitego oznaczania tych centrów, które spełniają wybrane kryteria.

15 Od roku 2003 do projektu włączyło się ponad 300 centrów. CzechTourism wspiera oficjalne centra informacji turystycznej (OTIC) szczególnie poprzez promocję na swoich stronach www.czechtourism.com i w różnychwww.czechtourism.com wydawnictwach, skierowanych przede wszystkim do turystów zagranicznych Oficjalne centra informacji turystycznej włączone do projektu jednolitego oznaczania otrzymują od CzechTourism Certyfikat o włączeniu do sieci. Członkostwo w sieci OTIC jest bezpłatne.

16

17 System jednolitego oznaczania głównych atrakcji turystycznych i kulturalnych w Czechach Znaczące atrakcje kulturalne i turystyczne w okolicach autostrad, dróg szybkiego ruchu i innych dróg oznaczane są w sposób jednolity, przy pomocy tzw. brązowych tablic.

18 W zależności od rodzaju celu turystycznego i kulturalnego są one oznaczane: - poprzez złożony znak graficzny – logo, który jest używany do oznaczania niepowtarzalnych celów, np. Lidice. Każdy tego rodzaju znak zawiera inne, niepowtarzalne logo - poprzez prosty znak graficzny – piktogram, który wyraża charakter lub rodzaj oznaczonego celu, np. zamek, klasztor, skansen.

19

20 Znaki te nie służą do oznaczania parków krajobrazowych, rezerwatów przyrody, parków rozrywki, terenów sportowych i rekreacyjnych, hoteli, restauracji itp. Wykaz znaczących atrakcji turystycznych, w pobliżu autostrad i dróg szybkiego ruchu, sporządza CzechTourism, w porozumieniu z Ministerstwem Kultury, Ministerstwem Transportu i Dyrekcją Dróg i Autostrad. Wykaz znaczących atrakcji turystycznych w pobliżu pozostałych dróg sporządzają odpowiednie urzędy wojewódzkie.

21 Trasy piesze, narciarskie, ścieżki rowerowe i trasy do jazdy konnej wyznacza i utrzymuje Klub Turystów Czeskich, wspomagany środkami finansowymi Ministerstwa Rozwoju Regionalnego Republiki Czeskiej. Obecnie gęsta sieć oznaczonych tras pieszych, pokrywająca cały obszar Republiki Czeskiej, jest uważana za najlepszą w Europie.

22 Pod koniec roku 2005 zostało w Czechach wyznaczonych 40 157 km tras pieszych (w tym 2 243 km narciarskich tras biegowych. Jest na nich umieszczonych 58 260 kierunkowskazów i tablic i 1 662 mapy. W ubiegłym roku całkowita długość oznaczonych tras rowerowych wyniosła 28 282 km. www.kct.cz

23 CzechTourism Przedstawicielstwo w Polsce Al. Róż 16, 00-556 Warszawa tel.: (22) 629 2916 fax: (22) 627 9555 e-mail: info-pl@czechtourism.cominfo-pl@czechtourism.com www.czechtourism.com


Pobierz ppt "Przedstawicielstwo CzechTourism Warszawa www.CzechTourism.com."

Podobne prezentacje


Reklamy Google