Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 TEBSTEBS B rake S ystem Elektroniczy układ hamulcowy przyczepy E lektronic T railer.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 TEBSTEBS B rake S ystem Elektroniczy układ hamulcowy przyczepy E lektronic T railer."— Zapis prezentacji:

1

2 1 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS TEBSTEBS B rake S ystem Elektroniczy układ hamulcowy przyczepy E lektronic T railer

3 2 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Zewnętrzne komponenty dla TEBS System współpracuje z przyczepami z: - Hamulce pneumatyczne - Zawieszenie pneumatyczne, mechaniczne, hydrauliczne - Hamulce tarczowe i bębnowe - Siłowniki hamulcowe membranowe i membranowo-sprężynowe

4 3 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Zalety TEBS Większe bezpieczeństwo - optymalna regulacja poprzez parametryzację - krótsza droga hamowania krótszy czas reakcji - lepsza stabilizacja jazdy - stosowanie sygnału CAN z pojazdu ciągnącego rosnąca liczba pojazdów ciągnących wyposażonych w EBS optymalny rozkład sił hamowania - pneumatyczne sterowanie przy uszkodzeniu sterowania elektronicznego

5 4 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Zalety TEBS - Polepszona funkcja ABS - Funkcja ALB poprzez odczyt ciśnienia w miechach zawieszenia i/lub regulację różnicy poślizgu - Diagnostyka przyjazna dla użytkownika - Rozszerzone funkcje lampki kontrolnej - Licznik kilometrów (przebieg), dzienny licznik kilometrów (resetowalny), licznik przebiegu międzyobsługowego (programowalny) - Historia obciążenia pojazdu

6 5 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS TEBS z pojazdem ciągnącym wyposażonym w EBS Zasilanie przez ISO sygnał CAN (ISO11992) KompatybilnośćKompatybilność

7 6 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS KompatybilnośćKompatybilność 2 TEBS z pojazdem ciągnącym wyposażonym w konwencjonalny układ hamulcowy Zasilanie poprzez ISO7638 Stałe zasilanie jest obowiązkowe !

8 7 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS KompatybilnośćKompatybilność 3 TEBS KNORR-BREMSE Podczas awarii zasilania poprzez ISO7638, funkcja ABS oraz regulacja siły hamowania w zależności od obciążenia pozostają aktywne dzięki zastosowaniu zasilania awaryjnego od świateł stop !

9 8 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS KompatybilnośćKompatybilność 4 Zapewnione sterowanie pneumatyczne podczas wystąpienia awarii sterowania elektronicznego.

10 9 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Sprzedaż TEBS Ilość sprzedanych modułów TEBS Jakość Niezawodność Bezpieczeństwo Obsługa Ekonomia

11 10 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS EWOLUCJA Trailer Electronic Brake System - TEBS G2:

12 11 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Od lipca S/2M Select Low: dla potrzeb „Dolly” 2S/2M i 4S/2M: dla naczep i przyczep centralnoosiowych, do 3 osi Od listopada S/3M: Dla naczep i przyczep z obrotnicą, do 5 osi 3 rd Modulator: Elektroniczny modulator NOWOŚĆ Zakres napięcia zasilania: 8 to 32V Jedyny EBS do przyczep, który jest kompatybilny z wszystkimi istniejącymi pojazdami ciągnącymi. TEBS G2 - Zastosowanie:

13 12 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Dostęp od góry Dostęp z boku Integralność:brak problemów Obsługa: często brak widoczności Integralność:Takie same przyłącza Zwrócone w dół Obsługa: dobra widoczność łatwy dostęp Przyłącza elektryczne

14 13 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Czujnik prędkości S - C Czujnik prędkości S – E * Czujnik prędkości S - D Czujnik prędkości S – F * Lewa strona Prawa strona Pin Wej./wyj. 1 - AUXIO 1 Wej./wyj. 2 - AUXIO 2 Wej./wyj. 3 - AUXIO 3 Zasil.czujnika (5V)–trój stanowe Z.czujnika 1–A’log–trój stanowe Masa czujnika - Magic Eye - C3 Zasilanie od świateł stop (+) Masa od świateł stop (-) TI CAN – H (J1939) TI CAN – L (J1939) Powrót wej./wyj. 1 i 2 - AUXIO 1 i 2 Powrót wej./wyj. 3 - AUXIO 3 Zasilanie (+) Zasilanie elektroniki (+) Masa elektroniki (-) Masa (-) 6 7 Lampka kontrolna TT CAN – H (ISO11992) TT CAN – L (ISO11992) * - alternatywnie stosowany jako wejście Przyłącza elektryczne

15 14 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Wejście -miechy zawieszenia 42 Wyjścia -siłowniki sprężynowe 4 x 23 Wej./wyj. -zawór luzuj./parking. 12 Wyjścia - siłowniki h-ca roboczego (strona lewa) 3 x 22 Wejście -Sygnał Sterujący 4 Wejście -Zbiornik powietrza 2 x 1 Wyjścia - siłowniki h-ca roboczego (strona prawa) 3 x 21 Wyjście pneumatyczne lub Złącze kontrolne 28 Przyłącza pneumatyczne

16 15 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Funkcje dodatkowe -Wyjścia Sterowanie osią podnoszoną (LAC) Powrót zawieszenia do poziomu jazdy (SP) Sygnał zależny od prędkości (ISS) Blokada osi skrętnej (SAL) Kąt pochylenia (TA) Zasilanie 6,12 lub 24V RSP krok 1 RSP krok 2

17 16 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Wejścia Pomoc przy ruszaniu oraz wyłączenie osi podnoszonej przez uruchomienie pedału hamulca (3 razy w ciągu 8 sekund) Rozszerzony tryb sterowania osią podnoszoną (LLTH) Monitoring zużycia klocków hamulcowych (PW) Pomoc przy manewrowaniu (MH) Wyłączenie osi podnoszonej (LL) Pomoc przy ruszaniu (TH) Funkcja dodatkowego hamowa- nia (RLF) Funkcje dodatkowe

18 17 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS RSP Stability Program Roll Funkcje dodatkowe System stabilizacji toru jazdy – zabezpieczenie przed wywróceniem przyczepy na bok.

19 18 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Możliwość podłączenia TIM G2 lub Magic Eye Funkcje dodatkowe

20 19 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS TEBS G2 posiada funkcjonalność jak obecny system z następującymi udoskonaleniami: Wysterowane wartości ciśnienia mogą być różne w stosunku do pneumatycznego sygnału sterującego i sygnału CAN. Parametry hamowania:

21 20 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Zakres niskiej kompensacji: Stosowany do regulacji charakterystyki zużycia przy niskich ciśnieniach sterujących Parametry hamowania:

22 21 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Zakres wysokiej kompensacji: Stosowany do regulacji charakterystyki hamowania w celu wpasowania do korytarza kompatybilności: Parametry hamowania:

23 22 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS TEBS - Asystent hamowania Ciśnienie sterujące lub sygnał CAN Ciśnienie w siłownikach hamulcowych - bar ZAŁADOWANY NIE ZAŁADOWANY 4.5 bar 0.5 bar Ciśnienie w miechach zaw. - bar Przy ciśnieniu sterującym 5 bar moduł TEBS G2 aktywuje „awaryjne” hamowanie – siła hamowania zwiększana jest jak dla pojazdu maksymalnie załadowanego.

24 23 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS ,02,03,0 Ciśnienie sterowania - bar Częstotliwość hamowań 27% do 1,5 bar 92% do 2,0 bar 99% do 3,0 bar Podział hamowań na częstotliwość uruchomień i ciśnienie

25 24 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS redukcja czasu montażu / -kosztów Zawór luzująco - parkingowy z funkcją hamulca awaryjnego AE4311 Mniej komponentów * Moduł TEBS G2 ES2060 TEBS G2

26 25 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS redukcja czasu montażu / -kosztów Zawór luzująco - parkingowy z funkcją hamulca awaryjnego AE437x Mniej komponentów * Moduł TEBS G2 ES2060 TEBS G2.1

27 26 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS redukcja czasu montażu / -kosztów Zawór luzująco - parkingowy z funkcją hamulca awaryjnego AE437x Mniej komponentów * Moduł TEBS G2 ES2090 TEBS G2.2, max.2S/2M

28 27 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Przykład 1: Naczepa lub przyczepa centralnoosiowa (2S/2M)

29 28 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Zasilanie Zasilanie ISO7638+CAN podłączony, zapłon „WŁ.“

30 29 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Statyczna kontrola systemu

31 30 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Napowietrzanie układu hamulca roboczego

32 31 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Odhamowanie pojazdu po przekroczeniu ciśnienia 3 bar w układzie hamulca roboczego. Do 4,5 bar lampka kontrolna w kabinie kierowcy świeci. Napowietrzanie układu hamulca postojowego

33 32 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Postój Przewody hamulca roboczego odpowietrzone

34 33 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Otwarcie zaworu przepływowego przy 6 bar Układ zawieszenia zostaje napowietrzony, odczyt stanu obciążenia

35 34 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Jazda Jazda Dynamiczna kontrola czujników: analiza sygnałów z czujników prędkości obrotowej  Prędkość wzbudzenia czujników  Prędkość pojazdu  Droga  Jazda na zakrętach

36 35 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Hamowanie Hamowanie Pojazd nie załadowany Sygnały CAN i pneumatyczny będą odczytane równolegle.

37 36 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Hamowanie przy odłączonym przewodzie zasilającym ISO7638 Dodatkowe zasilanie ze świateł STOP zapewnia działanie funkcji ABS i ALB.

38 37 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Rodzaj kontroli ABS: IR (Indywidualna Regulacja), tzw. regulacja „stronami”

39 38 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Odłączenie złącza zasilającego Uruchamianie hamulca sprężynowego podczas każdego odłączania złącza zasilającego.

40 39 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Odłączenie złącza zasilającego Uruchamianie hamulca sprężynowego podczas każdego odłączania złącza zasilającego.

41 40 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Przykład 2: Naczepa lub przyczepa centralnoosiowa (4S/2M)


Pobierz ppt "1 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 TEBSTEBS B rake S ystem Elektroniczy układ hamulcowy przyczepy E lektronic T railer."

Podobne prezentacje


Reklamy Google