Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zespół Szkół Specjalnych nr 39 Szkolna Liga Unihokeja 2009-2014.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zespół Szkół Specjalnych nr 39 Szkolna Liga Unihokeja 2009-2014."— Zapis prezentacji:

1 Zespół Szkół Specjalnych nr 39 Szkolna Liga Unihokeja 2009-2014

2 Unihokej to bardzo młoda dyscyplina sportowa, która pojawiła się w latach pięćdziesiątych w Stanach Zjednoczonych. Nazwa tej dyscypliny jest skrótem od uniwersalnego hokeja. Unihokej bardzo szybko stał się grą popularną w szkołach i wielu klubach. Unihokej to bardzo młoda dyscyplina sportowa, która pojawiła się w latach pięćdziesiątych w Stanach Zjednoczonych. Nazwa tej dyscypliny jest skrótem od uniwersalnego hokeja. Unihokej bardzo szybko stał się grą popularną w szkołach i wielu klubach.

3 Oryginalność tego sportu polegała na ogólnie dostępnych drużynowych rozgrywkach młodych ludzi na salach sportowych z użyciem lekkich plastikowych piłek i kijów. Na początku kije były bardzo podobne do kijów hokejowych, jednak ich łopatki znacznie łatwiej dawały się kształtować. Oryginalność tego sportu polegała na ogólnie dostępnych drużynowych rozgrywkach młodych ludzi na salach sportowych z użyciem lekkich plastikowych piłek i kijów. Na początku kije były bardzo podobne do kijów hokejowych, jednak ich łopatki znacznie łatwiej dawały się kształtować.

4 Unihokej to gra zespołowa, w której uczestniczą bezpośrednio dwie drużyny składające się z 5 lub 4 osób (liczba zawodników zależy od wielkości boiska). Celem gry jest zdobycie jak największej liczby bramek. Grę prowadzi się przy użyciu specjalnej konstrukcji kijów z tworzywa sztucznego oraz lekkiej, perforowanej piłeczki plastikowej. Wielkość bramek metalowych jest zbliżona rozmiarami do bramek hokeja na lodzie. Unihokej to gra zespołowa, w której uczestniczą bezpośrednio dwie drużyny składające się z 5 lub 4 osób (liczba zawodników zależy od wielkości boiska). Celem gry jest zdobycie jak największej liczby bramek. Grę prowadzi się przy użyciu specjalnej konstrukcji kijów z tworzywa sztucznego oraz lekkiej, perforowanej piłeczki plastikowej. Wielkość bramek metalowych jest zbliżona rozmiarami do bramek hokeja na lodzie.

5 Boisko to prostokąt, w którym wyznaczona jest linia środkowa, pola bramkowe, punkty rzutów karnych i sędziowskich ŹRÓDŁO: http://www.speedsport.pl/aktualnosci.php?id=10

6  nie wolno grać kijem uniesionym powyżej kolan,  nie wolno też grać głową, a nogą tylko do swojego kija,  przebywać i bronić w polu bramkowym,  mecze sędziowane są przez dwóch równorzędnych sędziów.  nie wolno grać kijem uniesionym powyżej kolan,  nie wolno też grać głową, a nogą tylko do swojego kija,  przebywać i bronić w polu bramkowym,  mecze sędziowane są przez dwóch równorzędnych sędziów.

7 Ze względu na charakter pracy mięśniowej oraz czynności ruchowych wykonywanych przez zawodników unihokej jest grą niezwykle dynamiczną. Pod względem rozwoju cech motorycznych zaliczyć go można do dyscyplin o charakterze szybkościowo- wytrzymałościowym. Ze względu na charakter pracy mięśniowej oraz czynności ruchowych wykonywanych przez zawodników unihokej jest grą niezwykle dynamiczną. Pod względem rozwoju cech motorycznych zaliczyć go można do dyscyplin o charakterze szybkościowo- wytrzymałościowym.

8 Unihokej, jak i inne gry drużynowe, wymaga od zawodników przede wszystkim umiejętności działań zespołowych, a niezbędnym warunkiem do odniesienia zwycięstwa jest współpraca poszczególnych jednostek, formacji i całego zespołu. Unihokej, jak i inne gry drużynowe, wymaga od zawodników przede wszystkim umiejętności działań zespołowych, a niezbędnym warunkiem do odniesienia zwycięstwa jest współpraca poszczególnych jednostek, formacji i całego zespołu.

9 Początkowo unihokej był tylko grą rekreacyjną, rodzinną, stanowił uzupełnienie zajęć z innych dyscyplin, obecnie podbija świat, wchodzi na duże areny sportowe i stanowi odrębną dyscyplinę sportową. Można ją także uprawiać w szkole w ramach zajęć wychowania fizycznego. Początkowo unihokej był tylko grą rekreacyjną, rodzinną, stanowił uzupełnienie zajęć z innych dyscyplin, obecnie podbija świat, wchodzi na duże areny sportowe i stanowi odrębną dyscyplinę sportową. Można ją także uprawiać w szkole w ramach zajęć wychowania fizycznego.

10 Podstawową zaletą unihokeja jest to, że mogą w niego grać wszyscy, także osoby o mniejszej sprawności fizycznej, a nawet niepełnosprawni. Wymaga to jednak odpowiednich modyfikacji. Gra jest bezpieczna, wyzwala wiele emocji i daje grającym dużo przyjemności. Podstawową zaletą unihokeja jest to, że mogą w niego grać wszyscy, także osoby o mniejszej sprawności fizycznej, a nawet niepełnosprawni. Wymaga to jednak odpowiednich modyfikacji. Gra jest bezpieczna, wyzwala wiele emocji i daje grającym dużo przyjemności.

11 Pomysł utworzenia Szkolnej Ligii Unihokeja na terenie Zespołu Szkół Specjalnych Nr 39 w Zabrzu zrodził się w roku szkolnym 2009\2010 w wyniku:  chęci zagospodarowania czasu wolnego uczniów podczas przerw międzylekcyjnych;  obserwacji zainteresowań sportowych uczniów, zwłaszcza chłopców;  konieczności realizacji potrzeb ruchowych uczniów w sposób ukierunkowany i adekwatny do ich predyspozycji; Pomysł utworzenia Szkolnej Ligii Unihokeja na terenie Zespołu Szkół Specjalnych Nr 39 w Zabrzu zrodził się w roku szkolnym 2009\2010 w wyniku:  chęci zagospodarowania czasu wolnego uczniów podczas przerw międzylekcyjnych;  obserwacji zainteresowań sportowych uczniów, zwłaszcza chłopców;  konieczności realizacji potrzeb ruchowych uczniów w sposób ukierunkowany i adekwatny do ich predyspozycji;

12 Ze względu na utrudnione warunki panujące w naszej placówce, zarówno pod względem braku odpowiedniego obiektu sportowego, jak i liczby potencjalnych zawodników zaistniała potrzeba znacznego zmodyfikowania regulaminu oraz zasad gry obowiązujących w ramach omawianej Szkolnej Ligi Unihokeja, które to ulegały nieznacznym zmianom na przestrzeni kilku lat trwania rozgrywek. Ze względu na utrudnione warunki panujące w naszej placówce, zarówno pod względem braku odpowiedniego obiektu sportowego, jak i liczby potencjalnych zawodników zaistniała potrzeba znacznego zmodyfikowania regulaminu oraz zasad gry obowiązujących w ramach omawianej Szkolnej Ligi Unihokeja, które to ulegały nieznacznym zmianom na przestrzeni kilku lat trwania rozgrywek.

13 Wszyscy uczniowie zainteresowani udziałem w rozgrywkach ligowych zobowiązani są do uzyskania pisemnej zgody rodziców lub opiekunów prawnych oraz oświadczenia o stanie zdrowia umożliwiającym udział w zajęciach, a także ustnej zgody wychowawcy klasy. Przed każdym meczem nauczyciel prowadzący przypomina podstawowe zasady bezpieczeństwa i gry fair play oraz regulamin rozgrywek obowiązujące w ramach Szkolnej Ligi Unihokeja. Wszyscy uczniowie zainteresowani udziałem w rozgrywkach ligowych zobowiązani są do uzyskania pisemnej zgody rodziców lub opiekunów prawnych oraz oświadczenia o stanie zdrowia umożliwiającym udział w zajęciach, a także ustnej zgody wychowawcy klasy. Przed każdym meczem nauczyciel prowadzący przypomina podstawowe zasady bezpieczeństwa i gry fair play oraz regulamin rozgrywek obowiązujące w ramach Szkolnej Ligi Unihokeja.

14 W roku szkolnym 2009\2010 ruszyła pierwsza Szkolna Liga Unihokeja, która liczyła najwięcej graczy i funkcjonowała najbardziej prężnie. Chłopcy z klasy VI SP i gimnazjum rywalizowali ze sobą podczas przerw międzylekcyjnych. Duże zainteresowanie ze strony uczniów sprawiło, że rozgrywki trwały cały rok szkolny i przyniosły wiele emocji. Liga zakończyła się rozdaniem wielu atrakcyjnych nagród rzeczowych wszystkim uczestnikom podczas zakończenia roku szkolnego w kinie ROMA w Zabrzu. W roku szkolnym 2009\2010 ruszyła pierwsza Szkolna Liga Unihokeja, która liczyła najwięcej graczy i funkcjonowała najbardziej prężnie. Chłopcy z klasy VI SP i gimnazjum rywalizowali ze sobą podczas przerw międzylekcyjnych. Duże zainteresowanie ze strony uczniów sprawiło, że rozgrywki trwały cały rok szkolny i przyniosły wiele emocji. Liga zakończyła się rozdaniem wielu atrakcyjnych nagród rzeczowych wszystkim uczestnikom podczas zakończenia roku szkolnego w kinie ROMA w Zabrzu.

15 W roku szkolnym 2011\2012 Szkolna Liga Unihokeja odbywała się regularnie w ramach art.42 KN. W roku szkolnym 2012\2013 zgodnie z nową podstawą programową z wychowania fizycznego utworzony został fakultet z unihokeja jako odpowiedź na zainteresowanie uczniów szkoły. W roku szkolnym 2011\2012 Szkolna Liga Unihokeja odbywała się regularnie w ramach art.42 KN. W roku szkolnym 2012\2013 zgodnie z nową podstawą programową z wychowania fizycznego utworzony został fakultet z unihokeja jako odpowiedź na zainteresowanie uczniów szkoły.

16 Ze względów organizacyjnych Szkolna Liga Unihokeja nie prowadziła rozgrywek, jednak wznowiła swoją działalność w ramach Tygodnia Sportu zorganizowanego przez Szkolne Koło PCK w styczniu 2012 roku. Pojawiło się wtedy na drzwiach Sali gimnastycznej ogłoszenie tej treści: Ze względów organizacyjnych Szkolna Liga Unihokeja nie prowadziła rozgrywek, jednak wznowiła swoją działalność w ramach Tygodnia Sportu zorganizowanego przez Szkolne Koło PCK w styczniu 2012 roku. Pojawiło się wtedy na drzwiach Sali gimnastycznej ogłoszenie tej treści:

17 Szkolne rozgrywki unihokeja dla chłopców!!! W dniach 16-27 stycznia 2012r. na długich przerwach obiadowych rozgrywane będą mecze unihokeja dla następujących drużyn: IV-V SP VI SP IA IB II A IU-IIU Zasady udziału w rozgrywkach: Mecze trwają 2 x 8 minut z 2 -minutową przerwą. Każda drużyna wystawia 3 zawodników (mogą się zmieniać). Każdy zawodnik ma ZMIENNE OBUWIE! Rozgrywki odbywać się będą 3 razy w tygodniu. Zgłoszenia drużyn i pozwolenia rodziców przyjmuję w piątek 13 stycznia w godzinach 10:00- 13:00 (na kartkach napisane mają być imiona i nazwiska zawodników, klasa, oświadczenie o stanie zdrowia umożliwiającym udział w rozgrywkach). Podział meczy podany zostanie w poniedziałek 16.01.2012r. Szkolne koło PCK Aneta Legan Szkolne rozgrywki unihokeja dla chłopców!!! W dniach 16-27 stycznia 2012r. na długich przerwach obiadowych rozgrywane będą mecze unihokeja dla następujących drużyn: IV-V SP VI SP IA IB II A IU-IIU Zasady udziału w rozgrywkach: Mecze trwają 2 x 8 minut z 2 -minutową przerwą. Każda drużyna wystawia 3 zawodników (mogą się zmieniać). Każdy zawodnik ma ZMIENNE OBUWIE! Rozgrywki odbywać się będą 3 razy w tygodniu. Zgłoszenia drużyn i pozwolenia rodziców przyjmuję w piątek 13 stycznia w godzinach 10:00- 13:00 (na kartkach napisane mają być imiona i nazwiska zawodników, klasa, oświadczenie o stanie zdrowia umożliwiającym udział w rozgrywkach). Podział meczy podany zostanie w poniedziałek 16.01.2012r. Szkolne koło PCK Aneta Legan

18 W 2013\2014 w II semestrze ze względu na prośby uczniów Szkolna Liga Unihokeja wznowiła swoją działalność podczas wybranych przerw szkolnych. W 2013\2014 w II semestrze ze względu na prośby uczniów Szkolna Liga Unihokeja wznowiła swoją działalność podczas wybranych przerw szkolnych.

19  Rozgrywki odbywają się podczas wybranych przerw międzylekcyjnych na sali gimnastycznej 5 razy w tygodniu.  Zawodnicy z wyprzedzeniem są informowani o swoim udziale w meczu.  W przypadku nieobecności zawodników punkt otrzymuje drużyna obecna.  Każdy zawodnik musi mieć zmienne obuwie.  Podczas rozgrywek na sali gimnastycznej mogą przebywać kibice dopingujący swoje drużyny.  Wszyscy zawodnicy oraz kibice zobowiązani są przestrzegania wszystkich zasad i regulaminu. Za odstępstwa mogą zostać ukarani przez sędziego wydaleniem z sali gimnastycznej.  Rozgrywki odbywają się podczas wybranych przerw międzylekcyjnych na sali gimnastycznej 5 razy w tygodniu.  Zawodnicy z wyprzedzeniem są informowani o swoim udziale w meczu.  W przypadku nieobecności zawodników punkt otrzymuje drużyna obecna.  Każdy zawodnik musi mieć zmienne obuwie.  Podczas rozgrywek na sali gimnastycznej mogą przebywać kibice dopingujący swoje drużyny.  Wszyscy zawodnicy oraz kibice zobowiązani są przestrzegania wszystkich zasad i regulaminu. Za odstępstwa mogą zostać ukarani przez sędziego wydaleniem z sali gimnastycznej.

20  Drużyny liczą od 2 do 3 zawodników (ze względu na małą powierzchnię boiska do gry oraz ograniczoną liczbę zawodników)  Mecze mają 2 połowy po 5 (7) minut każda i 2 minutową przerwę, po której następuje zmiana stron.  Zawodnicy grają na zmianę na pozycji atakującego i obrońcy (zmieniają się po strzeleniu bramki).  Mecze sędziuje jeden sędzia (nauczyciel bądź doświadczony uczeń starszej klasy).  Ze względu na bezpieczeństwo:  sędzia nie uznaje bramek strzelonych jednorącz (zbyt obszerny wymach może skutkować uderzeniem innego zawodnika, sędziego lub kibica).  zawodnicy mogą strzelać na bramkę przeciwnika dopiero po przekroczeniu linii środkowej boiska (zbyt mocne uderzenia również zagrażają bezpieczeństwu)  Drużyny liczą od 2 do 3 zawodników (ze względu na małą powierzchnię boiska do gry oraz ograniczoną liczbę zawodników)  Mecze mają 2 połowy po 5 (7) minut każda i 2 minutową przerwę, po której następuje zmiana stron.  Zawodnicy grają na zmianę na pozycji atakującego i obrońcy (zmieniają się po strzeleniu bramki).  Mecze sędziuje jeden sędzia (nauczyciel bądź doświadczony uczeń starszej klasy).  Ze względu na bezpieczeństwo:  sędzia nie uznaje bramek strzelonych jednorącz (zbyt obszerny wymach może skutkować uderzeniem innego zawodnika, sędziego lub kibica).  zawodnicy mogą strzelać na bramkę przeciwnika dopiero po przekroczeniu linii środkowej boiska (zbyt mocne uderzenia również zagrażają bezpieczeństwu)

21 Zwycięstwo - 2 pkt. Remis - 1 pkt. Przegrana - 0 pkt. Walkower - 1 pkt. Zwycięstwo - 2 pkt. Remis - 1 pkt. Przegrana - 0 pkt. Walkower - 1 pkt.

22 I DRUŻYNA kl. IVa-Va Sylwester Ciureja, Patryk Chruściński kl. Vu Leszek Kacica I DRUŻYNA kl. IVa-Va Sylwester Ciureja, Patryk Chruściński kl. Vu Leszek Kacica

23 II DRUŻYNA kl. IA Tomasz Kędziora, Michał Twaróg, Sebastian Skiba II DRUŻYNA kl. IA Tomasz Kędziora, Michał Twaróg, Sebastian Skiba

24 III DRUŻYNA kl. VIa Krzysztof Kleist kl. IIA Jarosław Bylski, Sebastian Rybicki, kl. IIIA Łukasz Szmandra III DRUŻYNA kl. VIa Krzysztof Kleist kl. IIA Jarosław Bylski, Sebastian Rybicki, kl. IIIA Łukasz Szmandra

25 IV DRUŻYNA kl. IIA Kamil Więcek, Patryk Turobin IV DRUŻYNA kl. IIA Kamil Więcek, Patryk Turobin

26 V DRUŻYNA kl. IIIA Mieczysław Ciureja kl. IIA Szymon Banaś kl. IIIU Michał Kortas Tomasz Toporek V DRUŻYNA kl. IIIA Mieczysław Ciureja kl. IIA Szymon Banaś kl. IIIU Michał Kortas Tomasz Toporek

27 Udział w Szkolnej Lidze Unihokeja w roku szkolnym 2013\2014 na terenie ZSS NR 39 w Zabrzu wzięło w sumie 14 uczniów z klas od IV SP do III G. Uczniowie zjawiali się na sali gimnastycznej zgodnie z rozkładem rozgrywek dostępnym na drzwiach pokoju nauczycielskiego. W przypadku braku jednego zawodnika chłopcy wcześniej uzgadniali z organizatorem rozgrywek zastępstwo na konkretny mecz. Podczas zmagań sportowych na sali gimnastycznej mogli przebywać również inni uczniowie, aby dopingować wybrane drużyny i oceniać umiejętności rywali. Prowadząca dbała o bezpieczeństwo uczestników i właściwy przebieg rozgrywek. Zawodnicy wykazywali się dużą motywacją do gry, byli zdyscyplinowani i przestrzegali ustalonych zasad. Udział w Szkolnej Lidze Unihokeja w roku szkolnym 2013\2014 na terenie ZSS NR 39 w Zabrzu wzięło w sumie 14 uczniów z klas od IV SP do III G. Uczniowie zjawiali się na sali gimnastycznej zgodnie z rozkładem rozgrywek dostępnym na drzwiach pokoju nauczycielskiego. W przypadku braku jednego zawodnika chłopcy wcześniej uzgadniali z organizatorem rozgrywek zastępstwo na konkretny mecz. Podczas zmagań sportowych na sali gimnastycznej mogli przebywać również inni uczniowie, aby dopingować wybrane drużyny i oceniać umiejętności rywali. Prowadząca dbała o bezpieczeństwo uczestników i właściwy przebieg rozgrywek. Zawodnicy wykazywali się dużą motywacją do gry, byli zdyscyplinowani i przestrzegali ustalonych zasad.

28  rozwijanie zainteresowań uczniów;  stworzenie możliwości realizacji potrzeby ruchu w sposób bezpieczny;  aktywne i pożyteczne spędzanie czasu podczas przerw międzylekcyjnych, zarówno przez zawodników, jak i kibiców;  doskonalenie umiejętności gry w unihokeja;  nabywanie umiejętności gry w zespole i przestrzegania zasad fair play  rozwijanie zainteresowań uczniów;  stworzenie możliwości realizacji potrzeby ruchu w sposób bezpieczny;  aktywne i pożyteczne spędzanie czasu podczas przerw międzylekcyjnych, zarówno przez zawodników, jak i kibiców;  doskonalenie umiejętności gry w unihokeja;  nabywanie umiejętności gry w zespole i przestrzegania zasad fair play

29 DZIĘKUJĘ


Pobierz ppt "Zespół Szkół Specjalnych nr 39 Szkolna Liga Unihokeja 2009-2014."

Podobne prezentacje


Reklamy Google