Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

4. Reklama porównawcza związana z ofertą specjalną powinna, w zależności od jej warunków, jasno i jednoznacznie wskazywać datę wygaśnięcia tej oferty.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "4. Reklama porównawcza związana z ofertą specjalną powinna, w zależności od jej warunków, jasno i jednoznacznie wskazywać datę wygaśnięcia tej oferty."— Zapis prezentacji:

1

2

3

4 4. Reklama porównawcza związana z ofertą specjalną powinna, w zależności od jej warunków, jasno i jednoznacznie wskazywać datę wygaśnięcia tej oferty lub zawierać informację, że oferta jest ważna do czasu wyczerpania zapasu towarów bądź zaprzestania wykonywania usług, a jeżeli oferta specjalna jeszcze nie obowiązuje, powinna wskazywać również datę, od której specjalna cena lub inne szczególne warunki oferty będą obowiązywały. 1.Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w szczególności: 1) reklama sprzeczna z przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub uchybiająca godności człowieka. 3) reklama odwołująca się do uczuć klientów przez wywoływanie lęku, wykorzystywanie przesądów lub łatwowierności dzieci. 2) reklama wprowadzająca klienta w błąd i mogąca przez to wpłynąć na jego decyzję co do nabycia towaru lub usługi. Art. 16- Nieuczciwa reklama.

5 W obu przypadkach największe znaczenie ma odległość placówki od miejsca zamieszkania. To ona bardziej, niż cena, czy wybór artykułów decyduje o tym, gdzie robimy zakupy. Statystycznie w Polsce równie chętnie robimy zakupy w hipermarketach, jak i w tradycyjnych, osiedlowych sklepach (udział tego kanału dystrybucji regularnie spada, jednak wciąż wynosi około 50 procent).

6

7 W małych sklepach najchętniej kupujemy świeże owoce i warzywa… Do hipermarketów chodzimy zaś po chemię gospodarczą i produkty o przedłużonej trwałości…

8 Bez względu na płeć jesteśmy tak samo lojalni, a właściwie nielojalni wobec marek. Produkty są naszymi ulubionymi dopóki są łatwo dostępne, tzn. znajdziemy je w pobliskim sklepie albo oferowane są w promocyjnej cenie. W przeciwnym razie wybieramy towar innego producenta.

9 Sugerujemy się również promocjami. Trzy czwarte polskich klientów chętnie z nich korzysta, choć tylko jeden na 20 aktywnie szuka obniżek podczas robienia zakupów.

10 Tak więc, jak nie dać się zmanipulować przez sprzedawców marketów? Oto najczęściej stosowane techniki sprzedaży i manipulacji naszymi umysłami i rękoma, które sięgają po "niechciane" towary.

11

12

13

14 Warto najpierw zobaczyć w innym sklepie lub w Internecie ile kosztuje normalnie dany produkt, aby później nie okazało się, jak to często bywa, że na promocji była droższa cena danego produktu niż jest normalnie.

15 Współcześnie panuje tendencja poszerzania uprawnień konsumenckich, co ma na celu poprawę ich pozycji w kontaktach z przedsiębiorcami. W gospodarce rynkowej popularne stało się powiedzenie: „Klient nasz pan!”. Przybywa ustaw i innych aktów normatywnych poświęconych w całości regulacji stosunków przedsiębiorca-konsument. Wyodrębniono nową dziedzinę prawa cywilnego – prawo konsumenckie. Jak wielu z nas zna to prawo i korzysta z niego?

16 Jak działają na Polaków reklamy i promocje? Czy kupują, kierując się tym, co zobaczyli i usłyszeli w telewizji? Pod wpływem reklam wyboru produktów dokonuje czterech na dziesięciu konsumentów. Swoją rolę spełniają również informacje na etykietach.

17 też informacje na etykietach.

18 Twórcy reklam doskonale znają potrzeby, uczucia oraz reakcje odbiorców. Tworzą więc reklamy barwne, głośne, z prostymi hasłami reklamowymi. Przedstawiają piękny, bezproblemowy i nierealny świat. Pokazują nam rzeczy nie do końca zgodne z rzeczywistością. Twórcy reklam wykorzystują środki perswazji, aby przekonać odbiorców do produktu. Najczęstszymi ofiarami takich reklam są dzieci, które spędzają przed telewizorem kilka godzin dziennie. Kolejnym argumentem są wszelkiego rodzaju promocje oraz,,podchwytliwe ceny” Przecież dla kupujących lepiej brzmi 9.99 zł niż zł. W reklamach stosuje się zwroty niezrozumiałych dla zwykłych ludzi. Brzmią one bardzo mądrze i naukowo. Często produkty reklamowane są wcześniej poddawane ulepszaniu, kosmetyce.

19 Wykonały: Barbara Rusek i Dominika Kania, klasa 2a

20


Pobierz ppt "4. Reklama porównawcza związana z ofertą specjalną powinna, w zależności od jej warunków, jasno i jednoznacznie wskazywać datę wygaśnięcia tej oferty."

Podobne prezentacje


Reklamy Google