Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Kiedy spełnią się marzenia mediatorów? Stan rozwoju mediacji a gotowość Polaków do korzystania z niej Maciej Tański Centrum Mediacji Gospodarczej Mediacje.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Kiedy spełnią się marzenia mediatorów? Stan rozwoju mediacji a gotowość Polaków do korzystania z niej Maciej Tański Centrum Mediacji Gospodarczej Mediacje."— Zapis prezentacji:

1 Kiedy spełnią się marzenia mediatorów? Stan rozwoju mediacji a gotowość Polaków do korzystania z niej Maciej Tański Centrum Mediacji Gospodarczej Mediacje – efektywne rozwiązywanie sporów BiznesPrawoSpołeczeństwo 28 maja 2009

2 Marzenia O czym marzą mediatorzy-idealiści? Centrum Mediacji Gospodarczej Żyć w świecie bez konfliktów…

3 Marzenia O czym marzą mediatorzy-realiści? Centrum Mediacji Gospodarczej Żyć w świecie pełnym konfliktów… … rozwiązywanych dzięki mediacji

4 Jaka jest rzeczywistość? Centrum Mediacji Gospodarczej Sprawy w sądachMediacje% cywilne: ,024% rodzinne: ,053% gospodarcze: ,025% 2008

5 Jak rozwiązujemy konflikty? Centrum Mediacji Gospodarczej 90% Polaków wierzy, że każdy konflikt da się rozwiązać przez spokojną rozmowę Zdecydowanie tak Raczej tak Raczej nie Zdecydowanie nie Trudno powiedzieć 42,7% 49,0% 4,4%1,4% 2,4% ale…

6 Jak rozwiązujemy konflikty? Centrum Mediacji Gospodarczej Tylko co drugi Polak uważa, że rozwiązując spór należy wypracować rozwiązanie, dzięki któremu żadna ze stron nie będzie się czuła przegrana A reszta?

7 A reszta??? Centrum Mediacji Gospodarczej Nigdy nie należy tego robić!!!

8 Jak Polacy rozwiązują konflikty? Centrum Mediacji Gospodarczej Trzy najpopularniejsze style: Unikamy Rywalizujemy Żartujemy…

9 Wiedza o mediacji Centrum Mediacji Gospodarczej Połowa Polaków słyszała o mediacji Ogromna większość (czterech na pięciu) wie, na czym polega mediacja i jaka jest rola mediatora (dwie trzecie) Ale… gdyby chcieli skorzystać, dwóch na pięciu nie wie, jak dotrzeć do mediatora Co drugi myśli, że tylko sąd wskazuje mediatora Ponad połowa wstydzi się pójść ze swoim konfliktem do osoby trzeciej

10 Sądzić się czy nie? Centrum Mediacji Gospodarczej Jeśli Polak ma spór, to przede wszystkim myśli o pójściu do sądu (57%) Jesteśmy gotowi poddać się niekorzystnemu wyrokowi, byleby walczyć do końca – lepsze to niż ugoda? Polacy uważają, że sąd to rozwiązanie gorsze od mediacji, ale wątpią w jej skuteczność

11 Co zrobić, żeby zmienić te przekonania? Centrum Mediacji Gospodarczej Ułatwić dostęp do mediatorów – pokazać, kim są i gdzie ich można znaleźć Stosować mediację w administracji publicznej: urzędach państwowych i samorządach Kampanie informacyjne kierować do tych, którzy najszybciej skorzystają i najwięcej mogą zyskać: mali i średni przedsiębiorcy, kobiety, ojcowie po rozstaniu, związki nieformalne

12 Co zrobić, żeby zmienić te przekonania? Centrum Mediacji Gospodarczej Zachęcać prawników – obniżyć poziom nieufności i dawać przykłady długotrwałych korzyści Szeroko uświadamiać, zwłaszcza przedsiębiorcom, koszty konfliktu: dla firmy, dla zarządu, dla rodziny Przyciągnąć do mediacji najlepszych fachowców Zwiększyć urzędowe stawki dla mediatorów – teraz odstraszają profesjonalistów

13 Dziękuję Centrum Mediacji Gospodarczej ul. Górnickiego 3 lok. 10A Warszawa (22) ,

14 Dane zaczerpnąłem z następujących źródeł: Jak Polacy się kłócą? Badanie zlecone CBOS przez Centrum Mediacji Partners Polska, listopad 2008 Badanie opinii publicznej na temat wizerunku wymiaru sprawiedliwości, aktualnego stanu świadomości społecznej w zakresie alternatywnych sposobów rozwiązywania sporów oraz praw osób pokrzywdzonych przestępstwem. Badanie zlecone konsorcjum IBC Group i Homo Homini przez Ministerstwo Sprawiedliwości, luty 2009 Dane statystyczne Ministerstwa Sprawiedliwości Badanie CBOS „Aktualne problemy i wydarzenia”, styczeń 2008 Centrum Mediacji Gospodarczej

15


Pobierz ppt "Kiedy spełnią się marzenia mediatorów? Stan rozwoju mediacji a gotowość Polaków do korzystania z niej Maciej Tański Centrum Mediacji Gospodarczej Mediacje."

Podobne prezentacje


Reklamy Google