Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

5 porcji warzyw, owoców lub soku Podsumowanie kampanii 2011-1014 Konferencja prasowa Warszawa, 6 maja 2014.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "5 porcji warzyw, owoców lub soku Podsumowanie kampanii 2011-1014 Konferencja prasowa Warszawa, 6 maja 2014."— Zapis prezentacji:

1 5 porcji warzyw, owoców lub soku Podsumowanie kampanii Konferencja prasowa Warszawa, 6 maja 2014

2 Informacje ogólne Projekt informacyjno-promocyjny o charakterze prospołecznym Cel kampanii: budowa świadomości i propagowanie właściwego stylu życia, w szczególności prawidłowej, zbilansowanej diety, bogatej w porcje warzywno-owocowe Ważny element przekazu kampanii to zastępowalność jednej porcji warzywno-owocowej sokiem 100% (200 ml) Krajowa Unia Producentów Soków inicjatorem trzyletniej kampanii o zasięgu międzynarodowym: – – Polska i Rumunia – Konsekwencja działań informacyjnych KUPS od 2008 roku Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej i Rzeczpospolitej Polskiej oraz z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, administrowanego przez Agencję Rynku Rolnego

3 Adresaci i beneficjenci Główna grupa docelowa: Mamy dzieci w wieku 4-14 lat, Kobiety prowadzące gospodarstwo domowe Dzieci w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym Opinia społeczna Eksperci: Środki masowego przekazu, specjaliści ds. żywienia

4 Obszary działań informacyjnych Reklama telewizyjna Spoty reklamowe w wiodących stacjach telewizyjnych Polski i Rumunii Reklama prasowa Kampanie advertorialowe w prasie poradnikowej i kobiecej Polski i Rumunii Edukacja w placówkach przedszkolnych Edutainment (edukacja przez zabawę) w przedszkolach Polski i Rumunii Działania w Internecie Informacja merytoryczna, porady i konkursy dla dzieci i dorosłych w środowisku internetowym (dedykowana strona internetowa i portal FB) Spotkania eksperckie Cykle spotkań eksperckich z dziennikarzami mediów zdrowotnych i poradnikowych w Polsce i Rumunii Badania świadomości Coroczne badanie świadomości grupy docelowej w zakresie wiedzy i praktyki spożycia porcji owocowo-warzywnych zgodnie z zaleceniami WHO oraz konsumpcji soku 100% jako jednej z zalecanych porcji

5 Kampania w mediach, Polska Piątkowscy – warzywno-owocowa rodzinka

6 Spoty telewizyjne Polska Uwaga! W TYM MIEJSCU POJAWIA SIĘ REKLAMA TELEWIZYJNA Z PIĄTKOWSKIMI – 2 spoty15’ – Dorośli i dzieci

7 Kampania w mediach, Rumunia Piątkowscy – warzywno-owocowa rodzinka

8 Spoty telewizyjne Rumunia Uwaga: w tym miejscu emitujemy 2 spoty reklamowe z Rumunii – 2 spoty 15’ – Dorośli i dzieci

9 Edukacja i zabawa dla najmłodszych Polska i Rumunia Poznawanie przez dzieci świata i kształtowanie najcenniejszych na całe dorosłe życie nawyków żywieniowych Dwie edycje akcji edutainment w przedszkolach: – Materiały merytoryczne dla wychowawców – Książeczki edukacyjne dla dzieci – Certyfikaty i nagrody konkursowe, foldery dla rodziców Łącznie 3041 przedszkoli w Polsce i 800 przedszkoli w Rumunii (edycja 1: 1500 i 400, edycja 2: 1541 i 400) Łącznie dzieci w Polsce i dzieci w Rumunii

10 Dzieci kochają warzywa i owoce! A szczególnie marcheweczkę… Dzieci kochają warzywa i owoce! A szczególnie marcheweczkę… Kampania w polskich przedszkolach Edycja (Emisja filmu z akcji przedszkolnej)

11 Badanie świadomości Polska 2013 Jak często Pani zdaniem powinno się spożywać owoce i warzywa? Wzrosła liczba mam które wiedzą, że warzywa i owoce powinno spożywać się 5 razy dziennie (33%).

12 Badanie świadomości Polska 2013 Rośnie świadomość potrzeby spożywania 5 porcji warzyw i owoców dziennie. Więcej matek deklaruje zdecydowane zwiększenie ich spożywania. I fala II fala III fala Czy słyszała Pani, że powinno się spożywać 5 razy dziennie owoce i warzywa?

13 Badanie świadomości Polska 2013 Co daje Pani zdaniem spożywanie owoców i warzyw? Jakie korzyści? Powoli rośnie świadomość korzyści spożywania warzyw i owoców

14 Badanie świadomości Polska % mam uważa, że warzywa i owoce powinno się spożywać 5 razy dziennie (podobny odsetek deklaruje, że tak się odżywia). 40% mam twierdzi, że ich pociechy otrzymują odpowiednią ilość warzyw i owoców każdego dnia. Mamy potwierdzają, że dzieci lubią owoce (84%), nie przepadają za warzywami (54%). Dzieci spożywają owoce głównie w postaci surowej, a warzywa – w formie zup. 7 na 10 mam daje na co dzień dzieciom owoce do szkoły. 42% badanych ma świadomość, że owoców i warzyw w diecie nie da się zastąpić, 1/3 mam wie, że najbliższą naturalną formą zastępczą dla świeżych warzyw i owoców są soki (70% mam stosuje ten zwyczaj w praktyce). Jabłka i banany to ulubione owoce mam i dzieci, w przypadku warzyw króluje marchewka, ogórki i pomidory. Niechęć dziecka i brak czasu matki to główne bariery spożywania zalecanych 5 porcji warzywno-owocowych dziennie (w przypadku samych mam – brak czasu i brak wiedzy).

15 Badanie świadomości Rumunia 2013 Jak często mama/dziecko jedzą warzywa? Rośnie odsetek mam deklarujących częstsze dzienne spożywanie warzyw i owoców ich samych i dzieci.

16 Badanie świadomości Rumunia 2013 Jakie są korzyści ze spożywania warzyw i owoców? Rośnie widocznie świadomość na temat korzyści regularnego spożywania warzyw i owoców.

17 Badanie świadomości Rumunia 2013 Forma konsumpcji warzyw przez mamy Wzrasta świadoma konsumpcja warzyw wśród mam, co może skutkować korzystnym nawykiem dla ich dzieci.

18 Badanie świadomości Rumunia 2013 Już 50% mam słyszała o potrzebie spożywania 5 warzywno- owocowych porcji dziennie, ale nie stosują tego w codziennej diecie swojej i dzieci. 12% wie, że należy tak się żywić, 60% twierdzi, że potrzeba 3 porcji warzyw i owoców dziennie. Dzieci zdecydowanie wolą owoce (80%), sympatię do warzyw deklaruje 57% procent dzieci. 89% mam daje dzieciom owoce do szkoły, 14% daje warzywa. Banany, jabłka i pomarańcze to ulubione owoce mam i dzieci; marchewka, ziemniaki, ogórek, papryka i pomidor – królują wśród ulubionych warzyw dzieci i mam. 49% mam twierdzi, że warzyw i owoców w diecie nie da się niczym zastąpić, a 79% respondentek słyszała, że sok 100% to najbliższa naturalna forma zastępcza świeżych warzyw i owoców. 53% podaje dzieciom soki w zastępstwie świeżych warzyw i owoców.

19 Kampania w liczbach Polska Reklama telewizyjna Spot obejrzało 100% populacji (co najmniej 4-krotnie 94,11%) Wyemitowano spotów Reklama prasowa (prasa zdrowotna, poradnikowa, life style) Przygotowano i wyemitowano łącznie 104 różnych advertoriali Środowisko eksperckie W spotkaniach z ekspertami wzięło udział 119 dziennikarzy; Informacje prasowe docierały regularnie do ponad 600 dziennikarzy Środowisko internetowe Stronę kampanii odwiedzało osób w miesiącu, Przeprowadzono 43 konkursy z nagrodami

20 Kampania w liczbach Rumunia Reklama telewizyjna Spot obejrzało 97,8% populacji (co najmniej 5-krotnie mln) Wyemitowano spotów Reklama prasowa (prasa zdrowotna, poradnikowa, life style) Przygotowano i wyemitowano łącznie 120 różnych advertoriali Środowisko internetowe Stronę kampanii odwiedzało 7472 osób w miesiącu, Nowoczesne formy kampanii pojawiły się na 21 serwisów i portali Środowisko eksperckie W spotkaniach z ekspertami wzięło udział 75 dziennikarzy; Informacje prasowe docierały regularnie do ponad 130 dziennikarzy

21 Wnioski podsumowujące Inspiracja do dyskusji Efektem kampanii jest wzrost świadomości grupy docelowej na temat właściwej zbilansowanej diety w oparciu o codzienne spożycie 5 warzywno-owocowych porcji. Ważnym skutkiem jest także deklaratywny wzrost regularnej konsumpcji warzyw, owoców i soków. Za pozytywny efekt należy uznać wzrost częstotliwości poruszania tematu w mediach, jak również pogłębienie jego wagi merytorycznej i społecznej. Cieszy rosnące zainteresowanie placówek przedszkolnych akcją edutainment oraz wyraźnie pozytywne przyjęcie tematyki warzyw, owoców i soków przez wychowawców, dzieci i ich rodziców. Dumą napawa organizatorów każda debata o tym, jak zachęcać Polaków do właściwego stylu życia, jak nauczyć dzieci lubić warzywa, jak być doradcą kobiet i mam oraz jak przekonać mężczyzn, że cukinia i sok 100% to także „męska sprawa”

22 Dziękujemy za uwagę. Zapraszamy do dyskusji!


Pobierz ppt "5 porcji warzyw, owoców lub soku Podsumowanie kampanii 2011-1014 Konferencja prasowa Warszawa, 6 maja 2014."

Podobne prezentacje


Reklamy Google