Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pracownia technik projektowania i technik przekazu mgr Gabriela Piechnik.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Pracownia technik projektowania i technik przekazu mgr Gabriela Piechnik."— Zapis prezentacji:

1 Pracownia technik projektowania i technik przekazu mgr Gabriela Piechnik

2 Warunki zaliczenia przedmiotu Praca indywidualna: -Zaprojektowanie znaków graficznych – piktogramów dla wybranego przysłowia. Praca grupowa: -Zaprojektowanie i wizualizacja systemu informacji dla wybranego miejsca/miasta, * Uwzględnienie grupy, do której skierowane mają być informacje, * cel: ułatwienie dostępu/komunikacji, -Zaprojektowanie i wizualizacja opakowania produktu dla określonej grupy – osoby starsze. * Koncepcja dystrybucji oraz przekazu informacji nt. produktu – sposób promocji.

3 Co jest ważne? -Określenie grupy docelowej, -Konkretne miejsca/sytuacje/przykłady, -Wizualizacje, -Rozpisanie koncepcji, -Podział ról w grupie, -dopasowanie typografii, kolorystyki, obrazów, etc. Do miejsca i grupy docelowej, -Jasny i przejrzysty przekaz.

4 TERMINY: Praca grupowa nr 1: 12 marca, 13 marca, 16 kwietnia Praca grupowa nr 2: 16 kwietnia, 21 maja, 5 czerwca Konsultacje przed zaliczeniem 5 czerwca oraz w trakcie zajęć. ZALICZENIE: 25 czerwca. Pliki zapisane na płycie CD JPEG 72 dpi RGB oraz PDF 300 dpi CMYK.

5 PIKTOGRAM przedstawienie pojęcia (opisywanego wyrazem bądź równoważnikiem zdania) za pomocą obrazka w oderwaniu od zapisu. Piktogramami są np. hieroglify, znaki drogowe i ostrzegawcze, oznaczenia przeciwpożarowe. Formą piktogramu jest również ideogram. Piktogram pełni ważną funkcję w komunikacji. Dzięki zastąpieniu słowa pisanego elementem graficznym zwiększono czytelność przekazu oraz ominięto barierę językową. Użycie piktogramów ułatwia też wspomaganie mowy osób upośledzonych i z trudnościami w porozumiewaniu się.

6

7

8 System informacji wizualnej/przestrzennej/miejskiej SI przestrzennej to system pozyskiwania, przetwarzania i udostępniania danych zawierających informacje przestrzenne oraz towarzyszące im informacje opisowe o obiektach wyróżnionych w części przestrzeni objętej działaniem systemu. Podstawowym elementem systemu informacji przestrzennej jest baza danych zawierająca informacje (przestrzenne i opisowe) o obiektach świata rzeczywistego reprezentowanych w systemie. Główną cechą systemów SIP jest możliwości prezentacji kartograficznej zawartych w nich danych.

9 System Informacji Miejskiej (SIM) to system jednolitych pod względem wizualnym, architektonicznym i konstrukcyjnym nośników przekazujących informacje o charakterze miejskim. System Informacji Miejskiej bywa również zwany Miejskim Systemem Informacji lub Systemem Informacji Lokalnej. Zakres treści przekazywanych przez SIM obejmuje między innymi: nazwy ulic, lokalizacji, adresy, kierunkowskazy dla ruchu pieszego, kierunkowskazy dla ruchu kołowego, mapy, plany najbliższej okolicy, schematy komunikacyjne, rozkłady jazdy, informację turystyczną, informację historyczną.

10 Słupki kierunkowe prezentujące nazwy ulic/lokalizacji lub wskazujące kierunki umiejscowienia obiektów miejskich, obiektów użyteczności publicznej, atrakcji turystycznych, punktów handlowych itp. Podświetlane tablice, pylony i gabloty, stanowiące wizualne dominanty otoczenia i wykorzystywane jako węzły, centralne punkty systemu. Mogą przekazywać dowolną informacje, najczęściej jednak umieszcza się na nich mapy i plany. Szczególne znaczenie mają przy przekazie informacji na temat komunikacji miejskiej, informacji turystycznej i historycznej. Tabliczki z nazwami ulic, numerami budynków, dzielnic itp. montowane na budynkach lub słupach. Wolnostojące tablice o charakterze kierunkowym lub informacyjnym. Wiaty przystankowe mogące spełniać te same funkcje, co tabliczki z oznaczeniem ulicy/lokalizacji i gabloty prezentujące mapy, plany, schematy komunikacyjne, rozkłady jazdy i inne informacje miejskie.

11

12

13

14

15

16 Znaczenie koloru Pracownia technik projektowania i technik przekazu

17 Źródło: http://www.denigma.pl/index.php/psychologia-koloru-podstawowe-znaczenie-kolorow

18 PODSTAWOWE ŻYWE KOLORY- czyli „zestaw Google” NIEBIESKI symbolizuje wytrwałość, niezawodność, mądrość, lojalność. W niebieskim biurze pracownicy są bardziej wydajni. kolor Niebieski pobudza nasz organizm do produkcji noradrenaliny, która uspokaja. Nie wszystkie odcienie niebieskiego mają taką funkcję. ZIELONY symbol wzrostu, płodności, natury; zieleń podobnie jak niebieski uspokaja. Ciemna kojarzy się z konserwatywnym stylem zarządzania, męskością, bogactwem i pieniędzmi. CZERWONY w naturalny sposób przyciąga oko potencjalnego klienta i wprowadza go w stan ekscytacji, kojarzony z energią. Nie należy z tym kolorem przesadzać, gdyż zbyt dużo czerwieni wzbudza agresję. Wywołuje silne asocjacje związane ze świętami, które aktywizują w mózgu uczucie miłości i chęć dawania. ŻÓŁTY to kolor słońca, symbol radości, wzmacnia wspomnienie dobrych czasów m.in. wspomnienia z wakacji. Klient otoczony żółtym czuje optymistyczne wibracje w mózgu, który uwalnia więcej serotoniny, odpowiedzialnej za chemiczne poczucie szczęścia. Kolor ten wydobywa twórcze myśli oraz przyspiesza metabolizm, a więc w gastronomii idealnie obudzi głód u potencjalnego klienta (pomarańczowy także), a co za tym idzie zwiększy sprzedaż. Źródło: http://www.denigma.pl/index.php/psychologia-koloru-podstawowe-znaczenie-kolorow

19 INNE KOLORY RÓŻOWY szczególnie pastelowy podobnie jak niebieski i zielony uspokaja, łagodzi agresję i konflikty pracownicze. POMARAŃCZOWY to najbardziej ekstrawagancki kolor, symbolizuje zabawę, ciepło, energię. BRĄZOWY to symbol niezawodności, stabilność, w końcu to kolor samej ziemi, idealnie wyraża to co naturalne lub organiczne. ZŁOTY to symbol bogactwa i obietnica lepszych czasów, idealny w połączeniu z czernią lub bielą. Źródło: http://www.denigma.pl/index.php/psychologia-koloru-podstawowe-znaczenie-kolorow

20 - Odpowiednie kontrastowe połączenie wniesie konkretny komunikat, - Zbyt dużo kolorów czyli tzw. kiczowaty "zestaw Tęcza" może wprowadzić szum komunikacyjny i spowodować, że odbiorca się pogubi w gąszczu barw i zrezygnuje z produktu/usługi, - złota zasada to umiar, dlatego maksymalna ilość żywych kolorów to cztery, - monochromatyczność – jeden kolor w różnych odcieniach – wzbudzi na odbiorcy wrażenie minimalistycznego, czystego wizerunku. Miły dla oka okaże się cieniowany niebieski lub zielony w sąsiedztwie bieli, - czerwony, biały i czarny/opcjonalnie szary to połączenie, które podświadomie buduje profesjonalny wizerunek - zupy Campbell, Coca Cola, pralinki Rafaello, papierosy Marlboro. Źródło: http://www.denigma.pl/index.php/psychologia-koloru-podstawowe-znaczenie-kolorow

21 Mock-up Czyli przedstaw swój projekt

22 MOCKUP = MAKIETA

23 Możemy korzystać z gotowych darmowych lub płatnych makiet. Wówczas w otwartym pliku klikamy dwukrotnie w inteligentny obiekt w oknie warstw.

24 W nowym polu roboczym, które się otworzyło wklejamy swój projekt i zapisujemy.

25 Po powrocie do pierwszego okna, powinniśmy mieć swój projekt na danej powierzchni.

26 Możemy też nanosić projekty własnoręcznie Posłużą nam do tego narzędzia transformacji (Edycja -> Przekształć), dodawania cieni oraz rozjaśnień


Pobierz ppt "Pracownia technik projektowania i technik przekazu mgr Gabriela Piechnik."

Podobne prezentacje


Reklamy Google