Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Marketing internetowy: strony www, pozycjonowanie, linki sponsorowane.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Marketing internetowy: strony www, pozycjonowanie, linki sponsorowane."— Zapis prezentacji:

1 Marketing internetowy: strony www, pozycjonowanie, linki sponsorowane.

2 Znane wyszukiwarki Google Onet WP Interia Yahoo Netsprint

3

4 Widok wyszukiwarki

5 Przydatne komendy NazwaOpisGoogleOnetNetsprintYahoo Link:Pozwala na wyświetlenie listy stron zawierających odnośniki do sprawdzanej witryny Info:Pozwala na wyświetlenie skumulowanych informacji na temat sprawdzanej witryny Keywords:Pozwala na wyświetlenie listy stron, w kodzie których znacznik „meta” zawiera spis „keywords” i poszukiwane słowo --+- Description:Pozwala na wyświetlenie listy stron, w kodzie których znacznik „meta” zawiera spis „description” i poszukiwane słowo --+-

6 Przydatne komendy c. d. NazwaOpisGoogleOnetNetsprintYahoo Cache:Pozwala zobaczyć kopię strony przechowywanej w bazie wyszukiwarki Related:Pozwala na wyświetlenie listy stron o podobnej tematyce Site:Pozwala na wyświetlenie listy wszystkich podstron analizowanej witryny, które znajdują się w bazie wyszukiwarki. ++++

7 Jak wyszukiwarki zarabiają Linki sponsorowane Hotele w Krakowie Tu znajdziesz najlepsze Hotele w Krakowie

8 Co daje wysoka pozycja Potencjalny wzrost liczby odwiedzin –Największa liczba wejść notują strony na pozycjach od 1-3 w wynikach wyszukiwania. Potencjalny wzrost zysków ze strony –Liczba odwiedzających witrynę w sposób bezpośredni przekłada się na osiągane zyski. Sprzedaż, Powierzchnia reklamowa, Reklama kontekstowa,

9 Walka o pozycję to nie wszystko Wysoki poziom zawartości merytorycznej Czytelność kodu strony Przemyślany układ i system nawigacji Szata graficzna

10 Słowa i frazy kluczowe Dobór słów –Myśl jak potencjalny gość witryny, –Skorzystaj z rankingu najczęściej wyszukiwanych haseł, Rozmieszczenie słów i fraz na stronie –Nasycenie strony słowami kluczowymi, –Stosuj nagłówki, –Słowa kluczowe w tekście i wyróżnienia (,,,,,,, ) –Opisy odsyłaczy, –Słowa (frazy) kluczowe w znacznikach meta, –Zadbaj o tytuł każdej strony,

11 Hiperłącza Linki przychodzące –Przyrost linków wraz z upływem czasu (link linkowi nierówny) Różne domeny Różne IP (blok c) Linki wychodzące –Linki zewnętrzne, –Linki wewnętrzne, Zaplecze tematyczne –Katalogi stron

12 Indeksacja witryny Sprawdzanie stopnia indeksacji Sposoby poprawy indeksacji witryny –Plik robots.txt –Dodatkowe znaczniki –Udrażnianie systemu nawigacji –Mapa witryny –Zwiększenie liczby odsyłaczy zewnętrznych –Kontrola szybkości indeksacji witryny przez Google

13 Nieetyczne sposoby pozycjonowania Najpopularniejsze metody –Ukryty tekst, –Pozycjonowanie pod frazy niezgodne z tematyką witryny, –Cloaking, –Przekierowania, Zagrożenia związane z nieetycznymi metodami pozycjonowania –Ban, –Filtry,

14 Śledzenie ruchu Statystyki oglądalności –Stat.pl, –Google Analitics, Monitoring rankingów wyszukiwarek –Pozycja w wynikach wyszukiwania, –Kontrola liczby odsyłaczy zewnętrznych, –Kontrola współczynnika PageRank,

15 Linki sponsorowane

16 Najpopularniejsze formaty reklamy Reklamy tekstowe Reklamy graficzne Reklamy animowane Reklamy video Reklamy lokalne Reklamy na telefon komórkowy

17 Budowa reklamy tekstowej Tytuł reklamy – (25 znaków włącznie ze spacjami) Dwa wiersze opisu – (po 35 znaków włącznie ze spacjami) Wyświetlany adres URL – (35 znaków włącznie ze spacjami) Uwaga!!! Niektóre szerokie i dwubajtowe znaki powodują zmniejszenie liczby znaków dozwolonej w wierszu.

18 Podstawowe definicje Koszt za kliknięci (CPC): w ramach modelu „koszt za kliknięcie” (ang. Cost-per-click, CPC). Każde kliknięcie reklamy powoduje obciążenie budżetu. Wynik jakości: to podstawa pomiaru jakości słowa kluczowego oraz określania minimalnej ceny ofertowej. (wynik jakości x CPC = pozycja) Minimalna cena ofertowa: minimalna cena ofertowa, którą należy zapłacić za kliknięcie, aby reklama została wyświetlona.

19 Podstawowe definicje c. d. Współczynnik klikalności (CTR): (ang. Clicktrough), to miara wskazująca skuteczność reklam. CTR oblicza się ze wzoru liczba kliknięć reklamy/liczbę wyświetleń x 100 Wyświetlany adres URL: adres, który jest widziany przez Internautę w wynikach wyszukiwania google. Docelowy adres URL: to adres internetowy strony docelowej, do której rzeczywiście prowadzi reklama (1024 znaków)

20 Zasady redakcyjne Pisownia Spacje Interpunkcja Gramatyka Użycie wielkich liter Powtórzenia Stosowanie niewłaściwego języka Wyrażenia niedopuszczalne Superlatywy Porównania z konkurencją Ceny Rabaty

21 Produkty eliminowane Pomoc w fałszowaniu wyników testów narkotykowych Alkohol Bunt i przemoc Marketing masowy Deszyfratory przekazów kablowych i tzw. Czarne skrzynki Urządzenia zakłócające działanie telefonów komórkowych Podróbki markowych produktów Dialery Narkotyki i akcesoria związane z narkotykami Fałszywe dokumenty Sztuczne ognie, urządzenia pirotechniczne

22 Produkty eliminowane c. d. Hazard Witryny o tematyce dotyczącej łamania zabezpieczeń Cudowne leki Lekarstwa na receptę i podobna tematyka Prostytucja Treści erotyczne Pozyckiwanie funduszy Tytoń i papierosy Urządzenia utrudniające wykrycie wykroczeń drogowych Broń

23 Nieprawidłowe kliknięcia Nieprawidłowe kliknięcia to kliknięcia generowane zabronionymi metodami. Przykładami nieprawidłowych kliknięć są powtarzane kliknięcia ręczne, kliknięcia generowane przez roboty, automatyczne narzędzia do klikania i inne oszukańcze programy. Nieprawidłowe kliknięcia służą niekiedy do sztucznego i wynikającego ze złych zamiarów zawyżania liczby kliknięć reklamodawcy lub przychodów wydawcy. Źródła nieprawidłowych kliknięć to między innymi: –Kliknięcia dokonane ręcznie w celu zwiększenia Państwa kosztów reklamowych lub zwiększenia przychodów właścicieli witryn, w których zamieszczane są Państwa reklamy. –Kliknięcia wywołane przez automatyczne narzędzia, roboty i inne oszukańcze oprogramowanie.

24 Częste przyczyny zwiększenia liczby kliknięć Postępowanie konkurencji Sieć Google Network Zmiany sezonowe Zmiany budżetu Trafność reklamy

25 Inne możliwości kontrolowania wydatków Określenie ceny ofertowej preferowanego kosztu Preferencje pozycji

26 Zakładanie konta Rodzaje kont, konfiguracja i struktura –Starter Edition - Bardzo uproszczona wersja AdWords dla początkujących umożliwia nowym użytkownikom reklamowanie jednego produktu lub usługi za pomocą prostego, jednostronicowego formularza rejestracyjnego. Konto w wersji dla początkujących nie obsługuje grup reklam, bogatych formatów reklam, cen ofertowych CPC ani innych zaawansowanych funkcji dostępnych w wersji standardowej. –Standard Edition - Wersja standardowa to typowe konto, umożliwiające tworzenie wielu kampanii reklamowych oraz formatów reklam i oferujące wszystkie dostępne funkcje systemu AdWords.

27 Konto Standard Edition – krok po kroku Określenie Klientów docelowych –Skieruj reklamę według języka –Skieruj reklamę według lokalizacji –Wybierz docelowych klientów wybierając kraje i obszary. Utwórz reklamę Wybierz słowa kluczowe Określ ceny –Budżet dzienny –CPC Przejrzyj konto Zarejestruj się

28 Używanie kart na koncie Zarządzanie kampanią: sekcja ta stanowi podsumowanie wyników konta, a także zawiera przydatrne narzędzia do zarządzania kampaniami. Raporty: sekcja ta umożliwia tworzenie szczegółowych raportów o wynikach konta. Moje konto: sekcja ta umożliwia wyświetlanie i edycję informacji rozliczeniowych oraz danych do logowania.

29 Struktura konta

30 Dopasowanie słów kluczowych Dopasowanie przybliżone to ustawienie domyślne dla wszystkich słów kluczowych. Wszystkie wyszukiwania przy użyciu podanego słowa kluczowego (w dowolnym porządku lub połączeniu) mogą wyświetlić daną reklamę. Dopasowanie do wyrażenia ogranicza zasięg reklamy, wymagając, by słowa pojawiły się dokładnie we wskazanej kolejności. Dopasowanie ścisłe umożliwia jeszcze większe ograniczenie zasięgu, ponieważ reklamy są wyświetlane tylko wtedy, gdy do wyszukiwania zostanie użyte identyczne wyrażenie — bez żadnych słów dodanych na początku, w środku ani na końcu. Dopasowanie wykluczające pozwala określić wyrażenia, w których wynikach wyszukiwania reklama nie będzie wyświetlana, np. tanie lub darmowe. Dopasowanie wbudowane to połączenie różnych opcji dopasowania. (-[Toy Story])

31 Kierowanie na języki i lokalizację Domena internetowa Analiza składni zapytania Adres IP Ustawienia języka Kierowanie na języki i kraje Kierowanie na regiony i miejscowości Kierowanie na obszary niestandardowe

32 Podaj adres Wybierz punkt na mapie Wielokąt

33 Kierowanie na witryny (CPM) Lista adresów URL Opis tematyki Wybór grup demograficznych

34 Śledzenie skuteczności Trafność i jakość reklamy Kontrola skuteczności w programie AdWords Stan słowa kluczowego: –Aktywne: aktywne słowa kluczowe mają odpowiednio wysokie Wynik Jakości i cenę ofertową CPC, by powodować wyświetlanie reklam. Obecnie nie ma poważnego ryzyka związanego z widocznością reklam. –Nieaktywne dla wyszukiwania: nieaktywne dla wyszukiwania słowa kluczowe mają zbyt niskie Wynik Jakości i maksymalną cenę ofertową CPC, aby powodować wyświetlanie reklam w Google i sieci wyszukiwania (mimo że te słowa kluczowe mogą wciąż powodować wyświetlanie reklam w sieci stron z treścią). Oznacza to, że minimalna cena ofertowa jest wyższa od ceny ofertowej CPC. –Niezaakceptowane: niezaakceptowane słowa kluczowe nie są zgodne z naszymi Wskazówkami redakcyjnymi lub Polityką treści i nie będą powodowały wyświetlania reklam do czasu usunięcia nieprawidłowości. –Wstrzymane/usunięte: wstrzymane lub usunięte słowa kluczowe nie są dopuszczane do aukcji, a więc nie będą powodować wyświetlania reklam.

35 Obliczanie zwrotu z inwestycji Pojęcie,,konwersja" oznacza zmianę potencjalnych klientów lub użytkowników usługi w rzeczywistych. Jeżeli zatem ktoś kliknie Państwa reklamę AdWords i kupi coś w witrynie, kliknięcie to będzie stanowić konwersję z odwiedzin w witrynie na sprzedaż. Inne warte śledzenia konwersje to wyświetlenia stron i rejestracje. 100 %(Przychody ze sprzedaży – koszty reklamy)/koszty reklamy Jeżeli na przykład chcą Państwo obliczyć ROI w odniesieniu do wyświetleń strony lub zdobycia potencjalnego klienta, muszą Państwo ocenić wartość tych zdarzeń. Reklama w branżowym spisie firm może na przykład kosztować 3000 PLN rocznie i przysporzyć firmie 100 potencjalnych klientów. Dziesięciu z nich zostaje rzeczywistymi klientami, a każdy klient zapewnia średni dochód w wysokości 360 PLN. Wartość każdego namiaru na klienta wynosi zatem 36 PLN (3600 PLN zysku/100 namiarów), a ROI reklamy w branżowym spisie firm wynosi 20%: (3600 PLN zysku minus 3000 PLN wydatków)/3000 PLN kosztu reklamy) x 100.

36 Google Analitics Google Analytics pomaga poznać odpowiedzi na tak trudne pytania, jak: –Dlaczego i na jakich etapach użytkownicy porzucają koszyk na zakupy? –Czy układ witryny zniechęca użytkowników? –Które inicjatywy marketingowe są najskuteczniejsze w przypadku danej witryny? –Skąd pochodzą użytkownicy witryny? –Co robią użytkownicy w witrynie? –Z jakich słów kluczowych korzystają użytkownicy, by znaleźć witrynę?

37 Rodzaje raportów Raporty Marketing Optimization –Unique Visitor Tracking (śledzenie niepowtarzalnych użytkowników) –Visitor Segment Performance (skuteczność w segmentach użytkowników) –Marketing Campaign Results (wyniki kampanii marketingowych) –Search Engine Marketing (marketing w wyszukiwarkach) Raporty Content Optimization (optymalizacja treści) –Ad Version Testing (testowanie wersji reklam) –Content Performance (skuteczność treści) –Navigational Analysis (analiza nawigacji) –Goals and Funnels Process (proces celów i ścieżek) –Web Design Parameters (parametry układu witryny) Raporty E-Commerce Analysis –Commerce Tracking (śledzenie handlu) –Loyalty and Latency (lojalność i czas reakcji) –Revenue Sources (źródła przychodów) –Product Merchandising (sprzedaż produktów)

38 Optymalizacja Wyświetlanie reklam –Optymalizuj: jest to domyślne ustawienie wszystkich reklam. Z czasem nasz system określa skuteczność reklam, porównując ze sobą historyczne współczynniki klikalności (CTR) i Wyniki Jakości poszczególnych reklam. Na podstawie tych danych skuteczniejsze reklamy będą wyświetlane częściej. W kolumnie % wyświetleń tabeli,,Odmiany reklamy" można sprawdzić, która reklama jest wyświetlana najczęściej. –Rotuj: ta opcja pozwala wyświetlać wszystkie aktywne reklamy z grupy reklam w trybie rotacyjnym, bez względu na ich skuteczność. Reklamy będą brały udział w aukcji reklam z równą częstotliwością, a nasz system przy określaniu pozycji reklamy w rankingu będzie uwzględniał jej Wynik Jakości.

39 Narzędzia AdWords Narzędzia związane ze skutecznością konta –Narzędzie propozycji słów kluczowychNarzędzie propozycji słów kluczowych –Wykluczanie witrynWykluczanie witryn –Optymalizator kampaniiOptymalizator kampanii –Wykluczające słowa kluczowe kampaniiWykluczające słowa kluczowe kampanii Narzędzia analityczne –Narzędzie prognozy odwiedzinNarzędzie prognozy odwiedzin –Narzędzie Moja historia zmianNarzędzie Moja historia zmian Narzędzia rozwiązywania problemów –Narzędzie diagnostyki reklamNarzędzie diagnostyki reklam –Narzędzie Odrzucone reklamyNarzędzie Odrzucone reklamy

40 Zarządzanie kontami Klientów Moje Centrum Klientów: Konto Moje Centrum Klientów, zwane także kontem menedżera klientów lub Moje Centrum Klientów to zbiorcze konto udostępniające poszczególne konta AdWords oraz inne konta menedżera klientów.

41 Dziękuje za uwagę Dominik Myślak Specjalista ds. marketingu Literatura: 1. „Pozycjonowanie i optymalizacja stron www” – Bartosz Danowski, Michał Makaruk 2. Materiały dydaktyczne przygotowujące do egzaminu: „Qualified Google Advertising Professional” udostępnione przez Google na stronie:


Pobierz ppt "Marketing internetowy: strony www, pozycjonowanie, linki sponsorowane."

Podobne prezentacje


Reklamy Google