Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Www.wup.pl SPOTKANIE INFORMACYJNE: Regulamin naboru wniosków w ramach Działania 8.7 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Www.wup.pl SPOTKANIE INFORMACYJNE: Regulamin naboru wniosków w ramach Działania 8.7 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego."— Zapis prezentacji:

1 SPOTKANIE INFORMACYJNE: Regulamin naboru wniosków w ramach Działania 8.7 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego Szczecin, dnia 22 kwietnia 2016 r.

2 Oś priorytetowa VIII EDUKACJA Działanie 8.7 Wsparcie szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe oraz uczniów uczestniczących w kształceniu zawodowym i osób dorosłych uczestniczących w pozaszkolnych formach kształcenia zawodowego w ramach Strategii ZIT dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego.

3 DOFINANSOWANIE PROJEKTÓW Alokacja ,00 zł Rezerwa na odwołania5 %5 % Wsparcie finansowe EFS ,00 zł Wsparcie finansowe krajowe10% Wkład własny 10% w przypadku pozaszkolnych form ustawicznego kształcenia zawodowego; 5% w przypadku realizacji programów kształcenia zawodowego Dofinansowanie ze środków UE85%

4 WYMAGANE REZULTATY – WSKAŹNIKI REZULTATU Wskaźniki rezultatu dotyczą oczekiwanych efektów wsparcia. WSKAŹNIKI REZULTATU Nazwa wskaźnika Wartość docelowa wskaźników do zrealizowania w ramach naboru 8.7 Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje w ramach pozaszkolnych form kształcenia (osoby) 31% Liczba nauczycieli kształcenia zawodowego oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu programu (osoby) 92% Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego wykorzystujących doposażenie zakupione dzięki EFS (szt.) 97%

5 WYMAGANE REZULTATY – WSKAŹNIKI PRODUKTU Wskaźniki produktu dotyczą realizowanych działań. WSKAŹNIKI PRODUKTU Nazwa wskaźnika Wartość docelowa wskaźników do zrealizowania w ramach naboru 8.7 Liczba osób uczestniczących w pozaszkolnych formach kształcenia w programie (osoby) 800 Liczba nauczycieli kształcenia zawodowego oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu objętych wsparciem w programie (osoby) 80 Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach i praktykach u pracodawcy (osoby) 890

6 WYMAGANE REZULTATY – WSKAŹNIKI PRODUKTU WSKAŹNIKI PRODUKTU cd. Nazwa wskaźnika Wartość docelowa wskaźników do zrealizowania w ramach działania 8.6 Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego doposażonych w programie w sprzęt i materiały dydaktyczne niezbędne do realizacji (szt.) 5 Liczba podmiotów realizujących zadania centrum kształcenia zawodowego i ustawicznego objętych wsparciem w programie (szt.) 1

7 ETAPY OCENY WNIOSKOW O DOFINANSOWANIE OCENA BRAKÓW FORMALNYCH 14 dni OCENA WNIOSKÓW ETAP I - KRYTERIA DOPUSZCZALNOŚCI - KRYTERIA WYKONALNOŚCI - KRTERIA ADMINISTRACYJNOŚCI 70 dni Czas trwania oceny dokumentacji aplikacyjnej – ok. 120 dni (+ max. 60 dni) ETAP II - KRYTERIA JAKOŚCI (40% MAX. LICZBY PUNKTÓW) ETAP III - KRYTERIA JAKOŚCI (60% MAX. LICZBY PUNKTÓW) 38 dni 14 dni

8 BRAKI FORMALNE Przykładowe braki formalne: - różna suma kontrolna na pisemnym wniosku o przyznanie pomocy; - brak pieczęci na pisemnym wniosku o przyznanie pomocy; - brak podpisu osób uprawnionych do podejmowania decyzji wiążących w stosunku do wnioskodawcy; - niezgodny podpis na pisemnym wniosku o przyznanie pomocy w odniesieniu do wskazanych w wersji elektronicznej wniosku osób uprawnionych do podejmowania decyzji wiążących w stosunku do wnioskodawcy. W razie stwierdzenia braków formalnych IOK wzywa wnioskodawcę do ich uzupełnienia w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania; W przypadku uzupełnienia wniosku w zakresie innym niż wskazane braki formalne wniosek pozostaje bez rozpatrzenia.

9 I ETAP OCENY Celem tego etapu oceny jest wyselekcjonowanie projektów wpisujących się w założenia danego konkursu, wytypowania tych których realizacja jest zasadna, założenia - realne, a zobowiązania oparte zostały o adekwatne założenia. Ocena ta ma doprowadzić do wyeliminowania niespójności w dokumentacji aplikacyjnej oraz skorygowania elementów niezgodnych z instrukcją wypełniania wniosku.

10 KRYTERIA DOPUSZCZALNOŚCI 1. Zgodność z celem szczegółowym i rezultatami Działania Odzwierciedlenie celu szczegółowego, tj. wzrostu efektywności kształcenia zawodowego i jego dostosowanie do wymogów regionalnego rynku pracy zwiększające szanse zatrudnienia. 2. Zgodność z typem projektu typ projektu oraz grupa docelowa 3. Zgodność z wymogami pomocy publicznej Projekt jest zgodny z regułami pomocy publicznej i/lub pomocy de minimis. W projektach współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPO WZ 2014 – 2020 pomoc publiczna może wystąpić na dwóch poziomach tj.: - I poziom tj. beneficjent wsparcia jest jednocześnie beneficjentem pomocy; - II poziom tj. beneficjent wsparcia nie jest jednocześnie beneficjentem pomocy. 4. Zgodność z zasadami horyzontalnymi zasada równości szans kobiet i mężczyzn (standard minimum) zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami (zasada racjonalnych usprawnień) koncepcja zrównoważonego rozwoju 5. Wymogi organizacyjne 1.Biuro/ siedziba na terenie woj. zachodniopomorskiego; 2.Beneficjent składa nie więcej niż 1 wniosek. I ETAP OCENY

11 KRYTERIA DOPUSZCZALNOŚCI cd. 6. Kwalifikowalność Beneficjenta/ Partnera Beneficjent nie jest podmiotem uprawionym do ubiegania się o dofinansowanie w ramach Działania/typów projektów zgodnie z SOOP RPO WZ Zgodność wsparcia 1.Projekt zlokalizowany na obszarze Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego; 2.Skierowanie do osób zamieszkujących z obszaru województwa zachodniopomorskim; 3.Obligatoryjnie realizacja I typu projektu; 4.Obligatoryjnie organizacja staży zawodowych i/lub praktyk zawodowych dla 100% uczniów biorących udział w projekcie, zaś w przypadku kierowania wsparcia dla dorosłych słuchaczy szkół prowadzących kształcenie zawodowe skierowanie na staż zawodowy lub/i praktykę jest fakultatywne; 5.Obligatoryjnie zaplanowana realizacja doradztwa edukacyjno-zawodowego; 6.Zapewnienie funkcjonowania w projekcie utworzonych CKZIU lub innych zespołów realizujących zadania zbieżne, przez okres co najmniej 2 lat od daty zakończenia realizacji projektu; 7.Realizacja wsparcia w oparciu o indywidulaną diagnozę szkół i placówek; 8.Wkład własny w wysokości nie mniejszej niż 5%, zaś w przypadku działań pozaszkolnych form ustawicznego kształcenia zawodowego 10%; 9.Projekt nie przewiduje wsparcia dla placówek objętych wsparciem w ramach Działania 8.6 lub 8.9; 10.Działania projektowe oparte są o współpracę szkół lub placówek oświaty z podmiotami otoczenia społeczno-gospodarczego. I ETAP OCENY

12 KRYTERIA WYKONALNOŚCI 1. Zgodność prawna Prawodawstwo wspólnotowe i krajowe, w szczególności ustawa z dnia 29 stycznia 2014 r. Prawo zamówień publicznych. 2. Zdolność organizacyjno-operacyjna organizacja doświadczenie potencjał kadrowy potencjał techniczny 3. Zdolność finansowa Odpowiednia kondycja finansowa Beneficjenta gwarantuje osiągnięcie deklarowanych produktów lub rezultatów zgodnie z planem finansowym. Beneficjent zapewnia środki finansowe do utrzymania projektu w okresie trwałości. I ETAP OCENY

13 KRYTERIA ADMINISTRACYJNOŚCI 1. Kompletność wniosku Wniosek jest zgodny z instrukcją wypełniania wniosku o dofinansowanie oraz Regulaminem (LSI pisemny wniosek o przyznanie pomocy) 2. Zgodność z kwalifikowalnością wydatków Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata ; Wytyczne w zakresie realizacji przedsięwzięć z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego w obszarze edukacji na lata ; Katalog wydatków, limit, zasada kwalifikowalności określone w Regulaminie; Poziom wydatków w ramach cross financingu oraz śr. trwałych jest zgodny z poziomem tych wydatków w Regulaminie. 3. Możliwość oceny merytorycznej wniosku Spójność załączników z wnioskiem oraz ich odpowiednia jakość (poprawność, wiarygodność, rzetelność). 4. Intensywność wsparcia Maksymalny poziom dofinansowania - 95%, w tym ze środków UE- 85% + 10% budżetu państwa. 5. Celowość partnerstwa Art. 33 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej ; Należy udowodnić, że projekt realizowany w partnerstwie wnosi określoną wartość dodaną (zasoby ludzkie, organizacyjne, techniczne, finansowe). I ETAP OCENY

14 KRYTERIA JAKOŚCI 1. Odpowiedniość/ Adekwatność/ Trafność Spójność projektu z analizą sytuacji problemowej zawartą we wniosku oraz w zakresie wskazanego opisu grupy docelowej Skala punktów: 1-5; waga: 2 2. Skuteczność/ Efektywność Stopień w jakim projekt przyczyni się do rozwiązania lub złagodzenia sytuacji problemowej wskazanej we wniosku Stopień/poziom osiągnięcia zakładanych rezultatów w odniesieniu do zaplanowanych kosztów Skala punktów: 1-5; waga:3 3. Użyteczność Trafność doboru form wsparcia w odniesieniu do zdiagnozowanych problemów grupy docelowej Skala punktów: 1-5; waga: 2 4. Trwałość Stopień wpływu zaplanowanych w projekcie działań na uzyskanie trwałej zmiany sytuacji grup docelowych Skala punktów: 1-5; waga:1 W ramach tego etapu oceny projekty są oceniane przez IOK WUP pod względem spełniania kryteriów jakości. II ETAP OCENY

15 KRYTERIA JAKOŚCI Odpowiedniość/ Adekwatność/ Trafność wobec założeń Strategii ZIT Stopień realizacji wskaźników Strategii ZIT Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego Skala punktów: 1-3; waga: 8 Potencjał rozwojowy projektu Skala punktów: 1-3; waga:2 Zintegrowany i komplementarny charakter projektu Skala punktów: 1-3; waga: 6 Stopień rozwoju specjalizacji regionalnych Skala punktów: 1-3; waga:2 Partnerstwo Skala punktów: 1-3; waga:2 W ramach tego etapu oceny projekty są oceniane przez IOK ZIT pod względem spełniania kryteriów jakości. III ETAP OCENY

16 KRYTERIA JAKOŚCI 1. Odpowiedniość/ adekwatność/ trafność założeń Strategii ZIT Kategoria kryterium mająca na celu zapewnienie, aby wybrane do dofinansowania projekty w jak największym stopniu przyczyniały się do realizacji Strategii ZIT Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego, została uszeregowana w następujący sposób: 1.1 Stopień realizacji wskaźników Strategii ZIT SOM Stopień w jakim projekt realizuje założone w Strategii wskaźniki, określone dla wskazanego działania. Skala punktów: 1-3; waga: Potencjał rozwojowy projektu Oceniane będzie czy projekt jest kontynuacją lub uzupełnieniem zrealizowanych/trwających projektów bądź zaplanowanych projektów. Przedsięwzięcia wskazywane jako kontynuacja/uzupełnienie/ rozwinięcie mogą wykazywać finansowanie z dowolnego źródła, ale muszą rozwiązywać problem zidentyfikowany w Strategii ZIT oraz być realizowane na obszarze/części obszaru funkcjonalnego SOM; Skala punktów: 1-3; waga: 2 III ETAP OCENY - ocena dokonywana przez IP ZIT

17 KRYTERIA JAKOŚCI 1.3 Zintegrowany i komplementarny charakter projektu Ocenie podlegać będzie stopień zintegrowania lub komplementarności projektu z innymi projektami zrealizowanymi, realizowanymi bądź planowanymi do realizacji w ramach Strategii ZIT SOM. Skala punktów: 1-3; waga: Stopień rozwoju specjalizacji regionalnych Ocenie podlegać będzie, czy zgłaszany przez Wnioskodawcę projekt odpowiada na zapotrzebowanie związane z rozwojem regionalnych specjalizacji, określonych w Strategii ZIT. Najwyżej punktowane będą projekty przyczyniające się do rozwoju specjalizacji z branży: chemicznej, metalowej, maszynowej, stoczniowej, logistyce, przemyśle drzewnym, produkcji żywności oraz TIK. Skala punktów: 1-3; waga: Partnerstwo Ocenie podlegać będzie czy projekt zakłada formalne partnerstwo z instytucjami otoczenia społeczno-gospodarczego. Skala punktów: 1-3; waga: 2 III ETAP OCENY - ocena dokonywana przez IP ZIT

18 ZASADY REALIZACJI PROJEKTU – koszty pośrednie Koszty pośrednie w EFS rozliczane są wyłącznie stawkami ryczałtowymi liczonymi od wartości kosztów bezpośrednich: 25% - projekty o wartości do 1 mln zł włącznie, 20% - projekty o wartości powyżej 1 mln zł do 2 mln zł włącznie, 15% - projekty o wartości powyżej 2 mln zł do 5 mln zł włącznie, 10% - projekty o wartości powyżej 5 mln zł.

19 ZASADY REALIZACJI PROJEKTU – koszty pośrednie Lista przykładowych kosztów pośrednich w projekcie: - koszty wynagrodzenia, delegacji służbowych, szkoleń osób, których zatrudnienie jest niezbędne do realizacji projektu tj. m.in. koordynatora projektu, kierownika projektu, personelu obsługowego; - koszty utrzymania powierzchni biurowych; - koszty obsługi księgowej; - koszty materiałów biurowych i artykułów piśmienniczych związanych z obsługą administracyjną projektu; - koszty prowadzenia rekrutacji; - amortyzacja lub zakup aktywów (sprzętu, mebli, wartości niematerialnych lub prawnych) na potrzeby zarządzania projektem; - działania informacyjno - promocyjne związane z realizacją projektu.

20 ZASADY REALIZACJI PROJEKTU – wkład własny Wkładem własnym są środki finansowe lub wkład niepieniężny zabezpieczone przez wnioskodawcę, które zostaną przeznaczone na pokrycie wydatków kwalifikowalnych projektu i nie zostaną przekazane wnioskodawcy w postaci dofinansowania; wysokość wkładu własnego w konkursie nr RPZP IP K05/16 wynosi nie mniej niż 5% wartości projektu; w przypadku działań dotyczących pozaszkolnych form ustawicznego kształcenia zawodowego wysokość wkładu własnego wynosi nie mniej niż 10%; wnioskodawca określa formę wniesienia wkładu własnego; istnieje możliwość wniesienia wkładu niepieniężnego na rzecz projektu - wydatki poniesione na wycenę wkładu niepieniężnego są kwalifikowalne; wkład własny może zostać wniesiony w ramach kosztów pośrednich.

21 ZASADY REALIZACJI PROJEKTU – cross-financing i środki trwałe Maksymalny poziom wydatków w ramach cross-financingu wynosi do 10% całkowitych wydatków kwalifikowalnych w projekcie; Cross-financing obejmuje wyłącznie: zakup nieruchomości, zakup infrastruktury nieprzenośnej oraz dostosowywanie budynków i adaptację pomieszczeń; Koszt zaplanowanych do poniesienia w projekcie wydatków na środki trwałe nie może przekraczać 20% wartości projektu (włączając cross-financing); Zakup środków trwałych, za wyjątkiem zakupu nieruchomości, infrastruktury i środków trwałych przeznaczonych na dostosowanie lub adaptację budynków i pomieszczeń, nie stanowi wydatku w ramach cross‐financingu. Środki trwałe to np. komputery, urządzenia biurowe, szafy na dokumenty, biurka, krzesła, tablice multimedialne itp.

22 ZŁOŻENIE WNIOSKU Aby skutecznie złożyć dokumentacje aplikacyjną należy: 1. Opublikować wniosek o dofinansowanie w wersji elektronicznej w LSI w terminie naboru projektów – do 6 czerwca 2016 r. 2. Doręczyć do IOK pisemny wniosek o przyznanie pomocy: najpóźniej w terminie 3 dni od dnia zakończenia naboru projektów tj. do 9 czerwca 2016 r. dostarczyć osobiście, przesłać kurierem lub pocztą do IOK na adres: Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie ul. A. Mickiewicza 41, Szczecin, pok. 6 (Kancelaria) z dopiskiem: Wniosek w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego , Konkurs nr RPZP IP K05/16 Dokumenty są przyjmowane pod ww. adresem od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 15:00

23 Informacja i promocja Wytyczne Ministra Infrastruktury i Rozwoju w zakresie informacji i promocji programów operacyjnych polityki spójności na lata ; Strategia komunikacji polityki spójności na lata ; Podręcznik wnioskodawcy i beneficjenta programów polityki spójności w zakresie informacji i promocji; Księga identyfikacji wizualnej znaku marki Fundusze Europejskie i znaków programów polityki spójności na lata ; Strategia Komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego

24 Obowiązki informacyjne Benef icjent musi: oznaczać znakiem Unii Europejskiej i znakiem Funduszy Europejskich: wszystkie działania informacyjne i promocyjne; wszystkie dokumenty związane z realizacją projektu, które podaje do wiadomości publicznej; dokumenty i materiały dla osób i podmiotów uczestniczących w projekcie; wydarzenia związane z projektem (np. odpowiednio oznaczać konferencje, szkolenia, targi itp.); umieścić plakat (lub tablicę informacyjną i/lub pamiątkową) w miejscu realizacji projektu; umieścić opis projektu na stronie internetowej; dokumentować działania.

25 Jak oznaczyć miejsce projektu? Plakat o wielkości minimum A3 musi być wyeksponowany w widocznym miejscu w trakcie realizacji projektu. Można go zdjąć dopiero po zakończeniu projektu (to znaczy po jego rozliczeniu).

26 Propozycje w zakresie zmian kryteriów, jakie zostaną przedstawione na najbliższym spotkaniu Komitetu Monitorującego ZMIANY W ZAKRESIE KRYTERIÓW DOPUSZCZALNOŚCI:  wprowadzenie kryterium związanego z obligatoryjnym stosowaniem uproszczonych metod rozliczania (w tym stawek jednostkowych, kwot ryczałtowych oraz stawek ryczałtowych – koszty pośrednie);  wprowadzenie kryterium „wniosek wypełniony w języku polskim” (w obecnym stanie jest to element kryterium administracyjności Kompletność wsparcia);  aktualizacja kryterium Zgodność wsparcia pkt. 1 Projekt jest skierowany do osób zamieszkujących obszar województwa (w przypadku osób fizycznych, które zamieszkują na obszarze województwa zachodniopomorskiego w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego). ZMIANY W ZAKRESIE KRYTERIÓW WYKONALNOŚCI:  wprowadzenie kryterium celowość partnerstwa (przesunięcie z administracyjności); ZMIANY W ZAKRESIE KRYTERIÓW JAKOŚCI:  w definicji kryterium dodanie zapisu o spójności i kompletności projektu w zakresie ocenianego kryterium;

27 ZMIANY W ZAKRESIE KRYTERIÓW ADMINISTRACYJNOŚCI:  usunięcie kryterium: Kompletność wniosku oraz Możliwość oceny merytorycznej wniosku;  usunięcie kryterium : Celowość partnerstwa (przesunięcie do wykonalności);  dodanie kryterium: Spójność i kompletność zapisów. Definicja kryterium: Wniosek jest spójny i kompletny w odniesieniu do dokonanej oceny w zakresie kryteriów jakości oraz zgodności z Regulaminem konkursu.

28 Propozycja zmiany systemu oceny KRYTERIA DOPUSZCZALNOŚCI NIE projekt odrzucony koniec oceny TAK dalsza ocena KRYTERIA WYKONALNOŚCI NIE projekt odrzucony koniec oceny TAK dalsza ocena KRYTERIA JAKOŚCI NIESPEŁNIENIE MINIMUM projekt odrzucony koniec oceny SPEŁNIENIE MINIMUM dalsza ocena KRYTERIA PREMIUJĄCE KRYTERIA ADMINISTRACYJNOŚCI OCZYWISTE OMYŁKI TAK REKOMENDOWANIE DO DOFINANSOWANIA przez WUP NIE projekt skierowany do poprawy PONOWNA WERYFIKACJA NIE projekt odrzucony koniec oceny TAK koniec oceny KRYTERIA JAKOŚCI – ocena przez ZIT TAK NIE projekt odrzucony koniec oceny TAK NIE projekt odrzucony koniec oceny

29 Dodatkowych informacji na temat Programu udzielają Biuro Informacji i Promocji EFS w Szczecinie ul. A. Mickiewicza 41, Szczecin Tel /164 Biuro Informacji i Promocji EFS w Koszalinie ul. Słowiańska 15 a Koszalin Tel /26 Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich ul. Kuśnierska 12 b Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego

30 Dodatkowych informacji w zakresie Strategii ZIT SOM udziela Plac Jana Kilińskiego Szczecin Tel Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego

31 Dziękuję za uwagę Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie ul. A. Mickiewicza Szczecin tel fax Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego Plac Kilińskiego Szczecin tel fax


Pobierz ppt "Www.wup.pl SPOTKANIE INFORMACYJNE: Regulamin naboru wniosków w ramach Działania 8.7 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego."

Podobne prezentacje


Reklamy Google