Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

„CZY WIESZ CO JESZ ?” WebQuest dla uczniów szkoły ponadgimnazjalnej autor: Gabriela Gurgul Edukacja zdrowotna w ramach wychowania fizycznego.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "„CZY WIESZ CO JESZ ?” WebQuest dla uczniów szkoły ponadgimnazjalnej autor: Gabriela Gurgul Edukacja zdrowotna w ramach wychowania fizycznego."— Zapis prezentacji:

1 „CZY WIESZ CO JESZ ?” WebQuest dla uczniów szkoły ponadgimnazjalnej autor: Gabriela Gurgul Edukacja zdrowotna w ramach wychowania fizycznego

2 Spis treści: O Wstęp Wstęp O Zadanie Zadanie O Proces Proces O Źródła Źródła O Ewaluacja Ewaluacja

3 Wstęp Lubisz objadać się słodyczami i chipsami? W kinie zamawiasz duży popcorn i coca-colę, a na obiad jesz ulubiony „gorący kubek”? UWAGA ! JUNK FOOD CZYLI ŚMIECIOWE JEDZENIE NAPRAWDĘ SZKODZI I CO GORSZA UZALEŻNIA. Przekonajcie się o tym sami i spróbujcie przekonać innych….

4 Zadanie O Waszym zadaniem, będzie stworzenie prezentacji multimedialnej, w której postaracie się przekonać koleżanki i kolegów do zrezygnowania ze „śmieciowego jedzenia” i zachęcenia ich do większej dbałości o swoje zdrowie. O Gotowy materiał zaprezentujecie na konferencji dotyczącej zdrowego odżywiania, która odbędzie się w naszej szkole w ramach „Dni Promocji Zdrowia”. O Pamiętajcie, że im bardziej sugestywne opracowanie tematu przedstawicie, tym więcej osób przekonacie do zdrowego jedzenia. O Termin realizacji zadania to 4 tygodnie. O I jeszcze jedna wskazówka: „Kto chce innych zapalać musi sam płonąć”. O Powodzenia!

5 Proces O Aby wykonać zadanie, dobierzcie się w grupy, biorąc pod uwagę wasze zainteresowania i predyspozycje do wskazanych ról : O dziennikarze – grupa 1 dziennikarze – grupa 1 O twórcy reklamowi – grupa 2 twórcy reklamowi – grupa 2 O badacze – grupa 3 badacze – grupa 3 O Każda grupa opracuje materiał, który później połączycie w logiczną całość w formie prezentacji multimedialnej. O Następnie wewnątrz grupy wybierzecie lidera, który będzie organizował waszą pracę i skoordynuje z pozostałymi osobami ostateczny produkt.

6 Grupa 1 - dziennikarze O Waszym zadaniem będzie przeprowadzenie wywiadu z osobą zawodowo związaną z ochroną zdrowia np. pielęgniarką szkolną, dietetykiem, na temat negatywnego wpływu junk food na nasze zdrowie. O Następnie korzystając z zasobów internetowych opracujcie w ciekawy sposób najważniejsze zasady zdrowego jedzenia. O Całość przedstawcie w formie slajdów. O Opracowany materiał powinien zawierać odpowiedzi na następujące pytania: - co to jest junk food? - dlaczego śmieciowe jedzenie szkodzi zdrowiu? - co to jest piramida zdrowego żywienia? - czego musimy unikać w naszej diecie? Powrót do Procesu

7 Grupa 2- twórcy reklamowi O Tutaj zbiorą się osoby, które uwielbiają kręcić filmiki i są zafascynowane światem reklamy. O Korzystając z programu komputerowego stwórzcie kilka spotów reklamowych pt. „ Zamień junk food na zdrowe przekąski”. O Każdy spot zamieścicie na jednym slajdzie (4 - 5 slajdów). Powrót do Procesu

8 Grupa 3 - badacze O Osoby w tej grupie lubią przeprowadzać doświadczenia i są dociekliwi. O Zadanie polega na badaniu stopnia otyłości uczniów naszej szkoły i próbie powiązania wyników ze sposobem odżywiania się badanych osób. Aby wykonać zadanie postępujcie według poniższego schematu: O Krok 1. Zaproście chętnych do badania – co najmniej 30 osób. O Krok 2. Zapytajcie o wagę i wzrost, w razie problemów skorzystajcie z pomocy pielęgniarki szkolnej. O Krok 3. Dowiedzcie się,co to jest wskaźnik BMI i korzystając z kalkulatora BMI zamieszczonego na stronie internetowej, obliczcie dany wskaźnik. O Krok 4. Otrzymane wyniki przedstawicie w formie wykresu.

9 Grupa 3 - badacze O Krok 5. Przeprowadźcie ankietę wśród badanych, z której powinniście się dowiedzieć : - czy jedzą śniadanie ? - ile paczek chipsów zjadają na dzień/tydzień lub innego śmieciowego jedzenia ? - jak często kupują fast foody w szkolnym sklepiku ? O Krok 6. Spróbujcie odpowiedzieć na pytanie czy istnieje zależność pomiędzy podwyższonym wskaźnikiem BMI a sposobem odżywiania się Cały materiał opracujcie w formie 3-4 slajdów, które będą zawierać następujące informacje: O Co to jest wskaźnik BMI i jak się oblicza ? O Wykres masy ciała na podstawie badanej grupy. O Co wpływa na naszą wagę ciała ? O WAŻNE ! Pamiętajcie podczas prowadzenia badań o zachowaniu taktu i wszelkich zasad dyskrecji. Powrót do Procesu

10 Źródła O W trakcie realizacji zadań możecie skorzystać z poniższych źródeł: O Informacje dla dziennikarzy O O nie_co_sie_w_srodku_kryje/ nie_co_sie_w_srodku_kryje/ O szkodzi,nId, szkodzi,nId, O =7&Itemid=5&lang=pl =7&Itemid=5&lang=pl O Informacje dla twórców reklamowych O Program komputerowy Windows Movie Maker, PowerPoint O medyczne/aktualnosci/zamienniki_zlych_przekasek.html medyczne/aktualnosci/zamienniki_zlych_przekasek.html O O Informacje dla badaczy O Program komputerowy Microsoft Excel, PowerPoint O O O =7&Itemid=5&lang=pl =7&Itemid=5&lang=pl

11 Ewaluacja Wymagania 1 pkt2pkt3pkt4pkt Punkty Współpraca w grupie Brak współpracy w grupie, brak odpowiedzial- ności za swój projekt Niepełna współpraca w grupie, nie wszyscy uczestniczą w realizacji zadania Dobra współpraca, większość uczestniczy w realizacja zadania Bardzo dobra współpraca całej grupy, wszyscy uczestniczą w realizacji zadania 1-4 Ilość i jakość wyszukiwanych informacji i materiałów Nie zgromadzono wymaganych informacji i materiałów Niepełne i niewystarczające informacje i materiały Zgromadzono większość informacji i materiałów Zgromadzono wszystkie informacje konieczne do zrealizowania zadania 1-4 Zawartość merytoryczna Duża pobieżność w opracowaniu tematu, źle dobrane informacje, liczne błędy merytoryczne Poprawnie zrealizowany temat lecz brak szczegółów, nie wykorzystano wszystkich informacji Dobrze opracowany temat, zawiera szczegółowe informacje, wykorzystano większość zebranych informacji Obszerne i wyczerpujące omówienie tematu, logiczne wykorzystanie zebranych informacji 1-4

12 Sposób prezentacji efektów pracy i ogólne wrażenie estetyczne Prezentacja nieatrakcyjna, nieuporządkowa na, trudna w odbiorze, brak poprawnej obsługi programów prezentacyjnych Prezentacja mało oryginalna, niedostatecznie uporządkowana częściowo dostosowana do treści, mało przejrzysta i czasami niezrozumiała, brak biegłości w posługiwaniu się programami prezentacyjnymi Ciekawa prezentacja, dobrze uporządkowana, dostosowana do treści, przejrzysta i zrozumiała, dobra obsługa programami prezentacyjnymi Atrakcyjna prezentacja, oryginalna, przejrzysta, logiczna i łatwa w odbiorze, biegłe posługiwanie się programami prezentacyjnymi 1-4 Każda grupa będzie oceniana według podanych powyżej kryteriów w postaci punktów 1-4. Suma punktów decyduje o końcowej ocenie. Ocena: celujący pkt bardzo dobry pkt dobry pkt dostateczny pkt dopuszczający - 4 pkt niedostateczny - 0–3 pkt


Pobierz ppt "„CZY WIESZ CO JESZ ?” WebQuest dla uczniów szkoły ponadgimnazjalnej autor: Gabriela Gurgul Edukacja zdrowotna w ramach wychowania fizycznego."

Podobne prezentacje


Reklamy Google