Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

BHP PRZY KOMPUTERZE.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "BHP PRZY KOMPUTERZE."— Zapis prezentacji:

1 BHP PRZY KOMPUTERZE

2 Cel główny prezentacji:
umiejętność bezpiecznego użytkowania komputera.

3 Warunki i higiena pracy przy komputerze.

4 POSTAWA PRZY PRACY:

5

6 Trzymać głowę prosto, tak, aby szyja nie była wygięta i nie powodowało to zniekształceń odcinaka szyjnego kręgosłupa.

7 Opierać się plecami o oparcie krzesła, co zmniejszy zmęczenia
kręgosłupa w odcinku szyjnym. Ramiona powinny zwisać swobodnie. Trzymać łokcie przy sobie lub oparte na poręczach fotela gdyż nie obciąża to dodatkowo pleców.

8 Siedzieć ergonomicznie regulować oparcie i wysokość fotela.
Klawiaturę ustawić nisko, aby nie powodować zgięcia rąk w nadgarstkach

9 Regulować wysokość fotela, pamiętając, aby stopy swobodnie opierały się o podłogę. Nogi powinny być zgięte w kolanach pod kątem prostym.

10 Stopy trzymać ustawione swobodnie i płasko na podłodze lub na odpowiedniej podstawce - podnóżku

11 Stale przysuwać się jak najbliżej do oparcia krzesła, rozwierając jak najszerzej kolana i opierając się o podłogę cała powierzchnia stóp

12 Klawiatura powinna być ustawioną na nieślizgającej się powierzchni i w przypadku wysokości klawiatury większej niż 3 cm, należy wyposażyć ją w odpowiednie podkładki pod nadgarstki.

13 Głowa prosta, mięśnie karku rozluźnione, broda lekko przygięta do klatki piersiowej. Siedzisko krzesła powinno zapewnić oparcie do połowy łopatek siedzącego oraz podpórką lędźwiową.

14 USTAWIENIE KLAWIATURY I MYSZY
korzystanie z klawiatury i myszki nie powodowały dodatkowego obciążenia rąk (należy unikać dalekiego sięgania do klawiatury lub myszki),

15 dostosowanie biurka, krzesła i podnóżka do wymiarów swojego ciała,
DOSTOSOWANIEN MEBLI dostosowanie biurka, krzesła i podnóżka do wymiarów swojego ciała,

16 CZAS PRACY Po każdej godzinie pracy z komputerem, jego użytkownik powinien robić przerwę, w czasie, której powinien wykonywać ćwiczenia oddechowe, masaż palców rąk, rozluźniać mięśnie tułowia oraz masować skórę głowy.

17 odpowiedni wybór miejsca, które będzie stanowiskiem pracy
MIEJSCE PRACY odpowiedni wybór miejsca, które będzie stanowiskiem pracy

18 monitor należy ustawić w odległości około 45-70 cm od oczu,
USTAWIENIE MONITORA monitor należy ustawić w odległości około cm od oczu,

19 monitor ustawiamy tyłem do źródła światła
USTAWIENIE MONITORA monitor ustawiamy tyłem do źródła światła

20 USTAWIENIE MONITORA z myślą o czystości obrazu i przedłużenia „żywotności” monitora, ustawmy odpowiedni (możliwie najmniejszy) kontrast i odpowiednią (możliwie małą) jaskrawość obrazu)

21 stosowanie filtrów ochronnych na ekran monitora lub okulary
PRACA Z MONITOREM stosowanie filtrów ochronnych na ekran monitora lub okulary

22 odpowiedni mikroklimat: 19 - 21 0c, lekki ruch powietrza.
HIGIENA PRACY odpowiedni mikroklimat: c, lekki ruch powietrza.

23 3.SPOSÓB PISANIA NA KLAWIATURZE:

24 Praca przy komputerze, wykonywana codziennie dłużej niż 4 godziny, może być uciążliwa, gdyż:

25 intensywna praca wzrokowa może powodować dolegliwości wzroku, bóle głowy, zmęczenie i znużenie,

26 długotrwałe unieruchomienie może być przyczyną dolegliwości pleców, barków, kręgosłupa, spłycenia oddechu, spowolnienia krążenia, zwłaszcza w obrębie nóg,

27 BEZPIECZNA PRACA Przed włączeniem komputera upewnij się, że wszystkie przewody są podłączone do właściwych gniazdek. NIE PODŁĄCZAJ PRZEWODÓW PRZY WŁĄCZONYM KOMPUTERZE!!!

28 zasilanie z gniazda z obwodem ochronnym (gniazdo z bolcem – listwa przepięciowa)

29 Najpierw włączamy jednostkę centralną, czyli komputer a dopiero później inne urządzenia.

30 NIE ZAKRYWAJMY OTWORÓW WENTYLACYJNYCH JEDNOSTKI CENTRALNEJ I MONITORA!!!

31 Dziękuję za obejrzenie mojej prezentacji ;)
KONIEC Dziękuję za obejrzenie mojej prezentacji ;) Mateusz Suleja kl. 6A


Pobierz ppt "BHP PRZY KOMPUTERZE."

Podobne prezentacje


Reklamy Google