Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Procedury Disneya przy produkcji filmu Skład grupy, tworzenie scenariusza, rola reżysera i pozostałych członków grupy, 7 kroków animacji sceny autor: Paweł.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Procedury Disneya przy produkcji filmu Skład grupy, tworzenie scenariusza, rola reżysera i pozostałych członków grupy, 7 kroków animacji sceny autor: Paweł."— Zapis prezentacji:

1 Procedury Disneya przy produkcji filmu Skład grupy, tworzenie scenariusza, rola reżysera i pozostałych członków grupy, 7 kroków animacji sceny autor: Paweł Kowalski

2 Zagadnienia  Skład grupy  Rola reżysera i pozostałych członków grupy  Tworzenie scenariusza  7 kroków animacji sceny

3 Skład grupy

4  Walt Disney nigdy nie zbudował organizacji - w najściślejszym tego słowa znaczeniu. Zbudował raczej luźną grupę zjednoczonych, utalentowanych ludzi posiadających szczególne zdolności, którzy mogą współpracować ze sobą w połączeniu ze stale zmieniającymi się wzorcami.  Stylista / dekorator  Story-man  Reżyser  Asystent Reżysera  Montażysta  Layout-man  Animatorzy

5 Skład grupy | Stylista / dekorator  Każda historia to nowy styl, wzornictwo, inna droga do tego, żeby dopasować odpowiednią scenerię do odpowiedniej historii.  Gepetto:

6 Skład grupy | Storyman  Do studia zostali sprowadzeni pisarze o dużych umiejętnościach, ale rzadko dostawali oni szansę na pisanie. Skrypt mógł być używany na początku, do pokazania sugestii - co może być zrobione w materiale, aczkolwiek często pomysły były omawiane, zmieniane, przebudowywane... Ponieważ animacja jest wizualnym medium, ważne, by pomysły, bohaterowie, cała historia, były przedstawione w formie wizualnej, a nie w słowach. Tak powstała rola "storymana".  Storyman musi w swojej głowie widzieć wyraźnie każdy kawałek historii i wiedzieć gdzie go umieścić. Powinien czuć każdą ekspresję, każdą reakcję. Powinien umieć spojrzeć także na historię z dystansu, by zobaczyć czy historia, osobowości będą ciekawe i atrakcyjne dla publiczności.

7 Skład grupy | Reżyser  Praca reżysera rozpoczęła się z koniecznością poskładania wszystkich "kawałków" razem tak, by do siebie pasowały (Walt Disney pracował najlepiej, gdy jego mózg był wolny od innych detali).  Czasem zadaniem reżyserów było umieszczanie pomysłów Walta Disneya na ekranie, podczas gdy innym razem oczekiwało się od nich decyzji, które wpłyną na całe studio produkcyjne i pchną produkcję w konkretną stronę.  Reżyser podejmuje główne decyzje, ale wspomagane jest przez kilku animatorów nadzorujących i storymana, którzy pomagają we wprowadzaniu nowych zmian.

8 Skład grupy | Asystent reżysera  Osoba do rozwiązywania problemów i trzymająca rękę na sferze nagrywania głosów. Ma za zadanie trzymać wszystko w ryzach oraz wprowadzać w życie twórcze myśli reżysera i jednostki produkcyjnej. Pracuje w miejscach, gdzie istnieje prawdopodobieństwo, że coś może pójść nie tak.

9 Skład grupy | Montażysta  Montażysta musi połączyć wszystkie sceny, głosy (tu ma do zgrania cztery ścieżki dźwiękowe: dwie dialogowe, jedna efekty dźwiękowe, jedna muzyka), w jedną całość. To on decyduje jak długie powinny być ujęcia scen, czy w produkcji wykorzystane zostaną zbliżenia, czy raczej szerokie kadry.

10 Skład grupy | Layout-man  Layout-man jest odpowiedzialny za wygląd obrazu, scena po scenie, jak i cały film. Jeśli do produkcji został wyznaczony specjalny styl, on musi zaadaptować to do scen. Pracuje z reżyserem przy inscenizacji, dramaturgii, opierając się na idei opisanej w szkicu historii. Projektuje tła, sugeruje wzory akcji animatorom i wskazuje pozycje kamery tak, by uzyskać jak najbardziej efektowne kadry. Dzięki temu, historia ma być jak najbardziej rozrywkowa.

11 Skład grupy | Animatorzy  Animator:  Animacja:

12 Tworzenie scenariusza  Szkic historii - powinien pokazywać postacie, postawę, uczucia, rozrywkę, ekspresję, typ akcji.  Nagrywanie dźwięków - ważne by jeszcze przed stworzeniem całej historii znaleźć osobę, która będzie idealnie pasowała do danego bohatera. Np. gdy szukano osoby do użyczania głosu postaci Geppetta, grupa produkcyjna wiedziała dokładnie czego poszukuje. Gdy w końcu znaleźli odpowiadającą im osobę, po zrobieniu około 100 testowych animacji, okazało się, że... popełniono błąd. Po znalezieniu kolejnej osoby, trzeba było jednak przebudować nieco postać i dialogi.

13 Tworzenie scenariusza | Layout  4 kroki, by dobrze zaplanować i wykonać layout  Rozważne miniatury - korzystając z wiedzy o inscenizacji, układzie i komunikacji wizualnej, wprowadzano małe szkice miniatur, testując wiele różnych rozwiązań - jedno po drugim. Gdy uzyskano ciągłość, animatorzy przedstawiają swoje uwagi oraz proponują dodatkowe rozwiązania.  Tradycyjność - umieszczanie w wizualizacjach aktualnego layoutu jest przemyślane, gdyż wszyscy wówczas wiedzą co dokładnie jest zaplanowane i mogą ocenić, czy będzie to funkcjonować prawidłowo. Zmiany wciąż mogą być wprowadzane, ale na ogół ograniczają się do małych rzeczy, jak np. przesunięcie mebla, co utworzy więcej miejsca dla postaci na scenie.

14 Tworzenie scenariusza | Layout  Wielokrotny wybór - ideą jest to, by dać każdemu - reżyserowi, layout- manowi, animatorom szansę wybrania inscenizacji i layoutu, który ich zdaniem jest najlepszy.  Szeroki kadr lub stały kadr – należy rozważyć wszystkie detale i wybrać taki kadr, który będzie najbardziej dynamiczny, najlepszy dla oka widzów i nie będzie na tyle skomplikowany, by nie dało się go przedstawić na scenie.

15 7 kroków animacji sceny  Od reżysera otrzymujemy gotowy szkic sceny, layout, arkusz eskpozycji i pełny opis działania… Co dalej?

16 7 kroków animacji sceny | 1. Przemyślenia  Po pierwsze, należy dobrze przemyśleć wszystko to, co chcemy zrobić i odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań, takich jak na przykład:  „Dlaczego akurat ta scena jest umieszczona w całej historii?”  „Jak mogę najlepiej przedstawić tę historię?”  Istotne jest, by nie rozpoczynać pracy dopóki nie wiemy dokładnie w jakim kierunku chcemy podążać i jaki efekt końcowy osiągnąć.

17 7 kroków animacji sceny | 2. Miniatury  Pomysły szkicujemy najpierw w pomniejszeniu, w mniejszej skali, zanim zrobimy z tego duży, kompletny obraz z wieloma szczegółami.  I. INSCENIZACJA przykład: Kopciuszek Kopciuszek został obudzona o poranku przez ptaszka. Jest to wprowadzenie bohaterki. Ważne, by ukazać, jaki z niej typ osoby. Musi być pociągająca, a nie po prostu ładna.

18

19 7 kroków animacji sceny | 2. Miniatury  Pobudka Kopciuszka:

20 7 kroków animacji sceny | 2. Miniatury  II CIĄGŁOŚĆ I CIĘCIE Należy zapoznać się z treścią całej sekwencji, wtedy będziemy wiedzieć, jak poszczególne sceny pasują z całością:  zaplanować szczegółowo, które postaci umieścić na ekranie tak, by uzyskać jak najlepszy efekt „rozrywki”,  zaplanować w których momentach używać szerszych krajobrazów, kiedy zbliżeń itp.  szukać możliwości, by uzyskiwać głębie i perspektywę. Ważne, by unikać kilku scen z rzędu, które są "płaskie„,  próbować zmieniać kąt kamery, kiedy jest to możliwe lub logiczne, ale nie wolno robić niczego, co może wprowadzić widzów w dezorientację,  nie powinno się ustawiać konta, który jest ciężki, tylko po to, by zrobić coś innego, pokazać scenę z innej strony. Animacja z innej strony zajmie więcej czasu i nie będzie efektywna. Należy wybierać tak kąt kamery, by to animatorowi było najwygodniej.

21

22 7 kroków animacji sceny | 3. Mechanika prezentacji  Kiedy ciągłości i cięcia scen są już ustalone, poszczególne klatki mozna rozwijać i dopracowywać.  I. PERSPEKTYWA Należy dopasować perspektywę do tego, co ma znajdować się w układzie. Jeśli stopy nie mieszczą się w tle, jak można je pokazać?

23

24

25 7 kroków animacji sceny | 3. Mechanika prezentacji  Jeśli rysujemy dwie lub więcej postaci na ekranie, należy szczególną uwagę zwrócić na to, by zachować proporcje. Jeśli postacie patrzą na siebie, musimy pamiętać także, by dobrze naszkicować kontakt wzrokowy.

26

27 7 kroków animacji sceny | 3. Mechanika prezentacji  II SKALA By dobrać odpowiednią skalę dla naszych postaci, należy na początek przejrzeć wszystkie sceny i na tej podstawie dobrać odpowiednie proporcje dla poszczególnych elementów. Ważne, by skala bohaterów i elementów tła wokół nich była w miarę możliwości rzeczywista. Dzięki temu, obraz zyskuje harmonię i staje się wiarygodny dla odbiorcy.

28

29 7 kroków animacji sceny | 3. Mechanika prezentacji  Pinokio w teatrze:  Pinokio i Geppetto w paszczy wieloryba:

30

31

32 7 kroków animacji sceny | 3. Mechanika prezentacji  Brave Little Tailor:

33 7 kroków animacji sceny | 4. Rozwiązywanie szczególnych problemów z animacją  Musimy mieć pewność, że podczas wcielania naszych pomysłów w życie, nie zostaniemy powstrzymani przez problemy z którym nie będziemy w stanie sobie poradzić.  Każdy problem, na który się natkniemy musimy rozwiązać - nie istotne, czy natkniemy na niego przy projektowaniu miniatur, czy pracując na obrazie pełnych rozmiarów. Nie powinniśmy kontynuować, dopóki nie zostaną one rozwiązane.

34

35 7 kroków animacji sceny | 4. Rozwiązywanie szczególnych problemów z animacją  Walka mieczem:

36 7 kroków animacji sceny | 5. Dokładnie sprawdź swoje pomysły  Kiedy mamy już dokładnie zaplanowane co chcemy osiągnąć, jaką drogą i pełna wizja animacji jest już w naszej głowie, musimy dokłanie sprawdzić, czy nasz layout będzie wyglądał faktycznie tak, jak tego chcemy. Na przykład, czy zaplanowaliśmy wystarczająco dużo przestrzeni?  Myszka Miki w przyczepie campingowej:

37 7 kroków animacji sceny | 6. „Napompuj” rysunki do pełnych rozmiarów  Poszczególne rysunki nie zawsze odnoszą się do siebie tak, jak na początku myśleliśmy, że będzie. Wykonujemy animacje na podstawie kluczowych scen, naszkicowanych wcześniej w miniaturach oraz rysunkach badawczych.

38 7 kroków animacji sceny | 7. Nadajemy życia animacji  Z rozwiązanymi wszystkimi problemami dotyczącymi inscenizacji, animator może skoncentrować się na indywidualnych animacjach, timingu, ekspresyjności obrazu i wykonaniu działań mających na celu nadanie życia akcji i bohaterom sceny.  Scena z przybliżeniem, w której Kapitan Hak przedstawia swojemu kamerdynerowi w pokoju obok plan ujawnienia lokalizacji krujówki Piotrusia Pana. W międzyczasie wkład swój złoty hak.

39 7 kroków animacji sceny | 7. Nadajemy życia animacji  Kapitan Hak:


Pobierz ppt "Procedury Disneya przy produkcji filmu Skład grupy, tworzenie scenariusza, rola reżysera i pozostałych członków grupy, 7 kroków animacji sceny autor: Paweł."

Podobne prezentacje


Reklamy Google