Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych Promocja Polski- strategia współpracy, współpraca strategii EXPO 2010 - czynniki sukcesu Andrzej Szewczyk.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych Promocja Polski- strategia współpracy, współpraca strategii EXPO 2010 - czynniki sukcesu Andrzej Szewczyk."— Zapis prezentacji:

1 Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych Promocja Polski- strategia współpracy, współpraca strategii EXPO czynniki sukcesu Andrzej Szewczyk Departament Promocji Gospodarczej Warszawa, 28 kwietnia 2011 r.

2 EXPO 2010, Szanghaj, Chiny Największa impreza promocyjna w 2010 roku 246 krajów i organizacji uczestniczących zwiedzających wydarzeń promocyjnych 13 tys. akredytowanych dziennikarzy Budżet organizatorów EXPO 60 mld USD Największa Wystawa w historii EXPO Organizacja udziału Polski- strategia współpracy –Ministerstwo Gospodarki –Komisarz Generalny, Sławomir Majman, Prezes PAIiIZ –Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości –Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych

3 EXPO 2010 strategiczny projekt promocji inwestycyjnej Polski Profesjonalne kształtowanie wizerunku ma bezpośrednie przełożenie na zainteresowanie inwestorów i kręgów biznesowych Promocja wizerunkowa Promocja produktowa Ważny etap w tworzeniu Marki Polska w Chinach

4 Polska – Budowa Marki Narodowej w Chinach Ludzie „Polska się uśmiecha” TurystykaBiznes Kultura, dziedzictwo narodowe Marketing eksportowy Polityka

5 EXPO 2010 „Polska się uśmiecha” Ludzie Promocja poprzez pokazanie obrazu Polaka i polskiego społeczeństwa uśmiechniętego, zadowolonego odnoszącego sukcesy dumnego ze swojej historii i tradycji nowoczesnego obywatela Europy © János Gehring-Fotolia.com

6 EXPO 2010 „Polska się uśmiecha” Turystyka Prezentacja polskich miast Tydzień Turystyki Polskiej - Polska Organizacja Turystyczna Pokazy, konkursy, wycieczki do Polski Seminaria promocyjne dla touroperatorów chińskich Promocja regionów

7 EXPO 2010 „Polska się uśmiecha” Kultura, Dziedzictwo narodowe Pawilon - przełożenie motywy ludowego na współczesny język architektury Ekspozycja wewnętrzna - motyw podróży i dramaturgicznej narracji krajobraz wiejski, miasto, Promocja kulturalna - zróżnicowana w formie i środkach przekazu, począwszy od tradycyjnej muzyki Chopina po Chopina na rockowo, od tradycyjnych tańców ludowych po taniec nowoczesny, przegląd najwybitniejszych filmów polskich, fotografii i plakatu Promocja historii Polski - „Animowana Historia Polski” w reż. Tomasza Bagińskiego Motyw migracji ludzi ze wsi do miast

8 EXPO 2010 „Polska się uśmiecha” Polityka Organizacja spotkań na najwyższym szczeblu z ważnymi przedstawicielami życia politycznego i gospodarczego Chin 33 wizyty delegacji rządowych oraz regionalnych 413 wizyt delegacji zagranicznych w Pawilonie Polski Wielu znamienitych gości Pawilonu Polski –Pan Grzegorz Schetyna, Marszałek Sejmu RP –Pan Bogdan Zdrojewski, Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego –Pan Jerzy Buzek, Przewodniczący Parlamentu Europejskiego –Pan Aleksander Kwaśniewski, były Prezydent RP –Pani FU Ying, Wiceminister Spraw Zagranicznych ChRL –Pani Catherine Ashton, Przewodnicząca Dyplomacji UE –Krzysztof Zanussi, Jan Kidawa-Błoński, Ryszard Horowitz

9 EXPO 2010 „Polska się uśmiecha” Marketing eksportowy Polska kraj dynamicznie się rozwijający Członek Unii Europejskiej O stabilnej gospodarce, który jako jedyny w Europie nie doświadczył recesji, a ponadto rozwijał się w najwyższym na kontynencie tempie Brama do zjednoczonego rynku europejskiego, oferujący dostęp do prawie pół miliardowego rynku konsumentów, trzeciego po Chinach i Indiach Polska jako najczęściej rozważana przez firmy lokalizacja bezpośrednich Inwestycji Zagranicznych zgodnie z raportem Ernst&Young European Attractiveness Survey 33 wydarzenia zrealizowane w Pawilonie w ramach współpracy gospodarczej 1000 przedstawicieli firm chińskich i stowarzyszeń branżowych 200 polskich firm uczestniczących w spotkaniach z firmami chińskimi

10 EXPO 2010 „Polska się uśmiecha” Rezultaty odwiedzających Pawilon Polski, o 1 milion więcej niż Pawilon Niemiec 1157 dziennikarzy, którzy odwiedzili Pawilon Polski 700 artykułów i informacji w największych mediach chińskich 42% wzrost liczby czynności wizowych zrealizowanych przez KG RP w Szanghaju Podpisane porozumienia i umowy o współpracę z partnerami chińskimi Przyznane nagrody: –Srebrny Medal za najbardziej kreatywną prezentację kraju przyznany przez Biuro Wystaw Światowych –Najlepsza Promocja Kraju przyznana przez CBN Marketnig Awards for EXPO 2010 –Dla kierownictwa i pracowników Pawilonu Polski za jakość ekspozycji

11 Chińskie projekty obsługiwane przez PAIiIZ Chiny priorytetowy kraj dla PAIiIZ 16 obsługiwanych chińskich projektów w kwietniu 2011 o wartości: –EUR 674,5 mln. –5 429 miejsc pracy Source: PAIiIZ, March, zrealizowanych chińskich projektów w 2010 o wartości: –EUR 539 mln. –3 828 miejsc pracy

12 Source: PAIiIZ, March, Sectors Countries Projekty obsługiwane przez PAIiIZ kwiecień 2011 Chiny – 2 miejsce 157 realizowane projekty

13 EXPO 2010 „Polska się uśmiecha” Co dalej? Pierwszy Oddział Zagraniczny PAIiIZ w Szanghaju, Chiny kontynuacja obecności politycznej i gospodarczej Polski w Chinach wsparcie dla polskich firm eksportowych działających i zdobywających rynek chiński kreowanie pozytywnego wizerunku Polski w Chinach budowanie wizerunku Polski jako kraju nowoczesnego w centrum Europy oraz atrakcyjnego miejsca do rozpoczęcia inwestycji na rynku Unii Europejskiej promocja Polski jako kraju otwartego na przedsiębiorców, turystów i studentów z Chin współpraca z mediami chińskimi

14 EXPO 2010 „Polska się uśmiecha” czynniki sukcesu Współpraca i zaangażowanie wielu instytucji- efekt synergii Ministerstwo Gospodarki, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Ministerstwo Infrastruktury, Ministerstwo Rolnictwa, PARP, PAIiIZ, WPHI w Szanghaju i Pekinie, POT, IAM, Konsulat Generalny RP w Szanghaju, Ambasada RP w Pekinie Właściwy dobór treści i formy przekazu dostosowanego do gustów i oczekiwań odbiorców, mówiliśmy do odbiorców ich językiem, odwoływaliśmy się do pewnych rozpoznawalnych i wspólnych symboli i motywów Kompleksowa promocja merytoryczna, nie tylko wizerunkowa Pozyskanie do współpracy przyjaciół EXPO wybitnych przedstawicieli życia politycznego, artystycznego i gospodarczego Współpraca z mediami

15 Dziękuję za uwagę Warszawa, ul. Bagatela 12 tel. (+48 22) , fax (+48 22)


Pobierz ppt "Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych Promocja Polski- strategia współpracy, współpraca strategii EXPO 2010 - czynniki sukcesu Andrzej Szewczyk."

Podobne prezentacje


Reklamy Google