Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1 Kampania edukacyjna „Moje konsumenckie ABC KUPUJESZ TO?” Podsumowanie działań Agnieszka Zawartko 14 września 2006.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1 Kampania edukacyjna „Moje konsumenckie ABC KUPUJESZ TO?” Podsumowanie działań Agnieszka Zawartko 14 września 2006."— Zapis prezentacji:

1 1 Kampania edukacyjna „Moje konsumenckie ABC KUPUJESZ TO?” Podsumowanie działań Agnieszka Zawartko 14 września 2006

2 2 Partnerzy kampanii Przy realizacji kampanii „Moje konsumenckie ABC” Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów współpracował: z agencją Public Relations - profile oraz z Centrum Edukacji Obywatelskiej Projekt był współfinansowany przez UOKiK i Unię Europejską.

3 3 Cele kampanii 1. Budowanie świadomości konsumenckiej poprzez: zwiększenie społecznej akceptacji dla racjonalnych zachowań konsumenckich, rozbudzanie asertywnego podejścia młodzieży do oferty rynkowej i technik sprzedaży, uświadomienie dzieciom odrębności jakościowej i formalnej reklamy oraz celu reklamy jako przekazu medialnego, uświadomienie roli i znaczenia młodego konsumenta na rynku. 2. Wzmocnienie racjonalnych postaw w grupach docelowych: stworzenie bezpiecznego dystansu psychologicznego wobec reklam i marek, wyrabianie nawyku sprawdzania informacji o produkcie, przede wszystkim na opakowaniu i w internecie. 3. Wzmacnianie rzeczowego stosunku do „aktu kupowania”: edukacja w zakresie praw konsumenta i praw przedsiębiorcy, promowanie dobrych przykładów rozwiązywania problemów powstających na styku klient – sklep – producent.

4 4 Grupy docelowe – odbiorcy przekazu Kampania skierowana była przede wszystkim do: Przedszkolaków Uczniów szkół podstawowych Uczniów gimnazjów Uczniów liceów Studentów szkół wyższych Kluczowa grupa docelowa dla działań edukacyjnych i promocyjnych to nastolatki w wieku lat

5 5 Główny przekaz kampanii – dzieci i młodzież Daje też satysfakcję, że dokonaliśmy Uczestnictwo w rynku, kupowanie i sprzedawanie są rodzajem gry. Ta gra rządzi się określonymi regułami. Kupujący i sprzedający są w tej grze partnerami, żeby grać skutecznie wszyscy uczestnicy gry powinni być świadomi jej zasad. Konsumencką nagrodą w grze jest udany zakup i satysfakcja z podjęcia dobrej, przynoszącej korzyści decyzji. Jednocześnie konsumenci nagradzają swoją decyzją starania konkretnego przedsiębiorcy.

6 6 Grupy docelowe – pośrednicy komunikacji Nauczyciele Przedstawiciele środowiska akademickiego Media NGO’s i instytucje zajmujące się ochroną praw konsumenckich Rodzice Świadoma konsumpcja jest jednym z podstawowych filarów społeczeństwa obywatelskiego i prawidłowego rozwoju rynku. Trzeba jednak wykazać dużo większą aktywność w mobilizowaniu dzieci i młodzieży „do uczenia się rynku”. Jest to zadanie również dla Was. My w UOKiK udzielimy wsparcia: podzielimy się wiedzą, przekażemy materiały edukacyjne.

7 7 Publikacje Przedszkola - kolorowanka egz. Szkoły Podstawowe - komiks egz. Gimnazja - poradnik egz. Licea - poradnik egz. Studenci - poradnik egz.

8 8 Film edukacyjny Adresaci: gimnazjaliści i uczniowie szkół ponadgimnazjalnych Dystrybucja: szkół, w tym 1400 gimnazjów i 2400 liceów oraz za pośrednictwem Film będzie stanowił wprowadzenie do lekcji toczących według scenariuszy i podręczników Składa się z dwu 12-minutowych części: W część pierwszej pt. „Kupujesz to? Czyli Wy wobec reklamy”, bohaterowie odwiedzają agencję reklamową, gdzie sami próbują stworzyć reklamę radiową, telewizyjną i outdoorową. Poznają funkcję reklamy i mechanizmy wzmacniające jej oddziaływanie na odbiorców. W części drugiej pt. „Kupujesz to? Kupuj z głową” widz towarzyszy chłopcom podczas robienia zakupów i poznaje najważniejsze sposoby dokonywania bezpiecznych zakupów w sklepie i internecie. Jednymi z głównych bohaterów filmu są chłopcy znani widzom z „Teleranka”

9 9 Spot telewizyjny Adresaci: młodzież w wieku 10 – 15 lat Cel: promocja kampanii „Moje konsumenckie ABC”, w tym strony oraz wskazanie na istotną wagę decyzji konsumenckich podejmowanych przez młodych ludzi i ich znaczenie jako grupy nabywców towarów i usług Emisja: od 4 do 20 września 90-krotnie na antenie TVP 1, TVP2 i TVP3 w godzinach

10 10 Strona Adresaci: dzieci i młodzież w wieku od 5 do 16 lat, odrębnie: przedszkolaki – do czytania z rodzicami uczniowie SP uczniowie gimnazjum Strona jest stale aktualizowana Serwis wzbogacono o forum dyskusyjne dla młodzieży, moderowane przez specjalistów z CEO – miejsce wymiany doświadczeń konsumenckich.

11 11 Konferencje Zorganizowaliśmy łącznie 9 konferencji naukowych, promujących program „Moje konsumenckie ABC” W tym: 2 w Warszawie po 1 w Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach, Gdańsku, Lublinie, Szczecinie Efekt medialny: około 100 artykułów prasowych, audycji radiowych i telewizyjnych od marca do czerwca br. Efekty pracy panelistów i uczestników konferencji opublikujemy na stronie

12 12 Konferencje - tematy W krainie konsumpcji – nastolatki wobec marek, reklamy, konsumpcji. Warszawa Zaczarowany świat – zachowania konsumenckie jako podstawa działań marketingowych i promocyjnych. Lublin Etyka a reklama. Szczecin Zakupy racjonalne i impulsywne – rola edukacji ekonomicznej w budowaniu świadomości konsumenckiej. Katowice Bezpieczeństwo dziecka jako konsumenta – aspekty prawne, zwyczajowe, społeczne i edukacyjne. Gdańsk Społeczna odpowiedzialność biznesu – moda czy konieczność. Kraków Co dziś kupują nastolatki – kreowanie postaw konsumenckich dzieci i młodzieży przez media, grupy rówieśnicze i wzorce rodzinne. Poznań Młody konsument w sieci. Wrocław

13 13 Szkolenia Przeszkoliliśmy: nauczycieli W tym: 992 nauczycieli przedszkolnych (i 20 trenerów) 1600 nauczycieli SP (i 20 trenerów) Odbyły się 52 szkolenia dla nauczycieli przedszkolnych w 50 miastach oraz 79 szkoleń dla nauczycieli SP w 52 miastach Opracowaliśmy scenariusze: 1–godz. warsztatu dla rodziców przedszkolaków 6-godz.warsztatu dla nauczycieli przedszkoli 8-godz.warsztatu dla nauczycieli SP przykład: szkolenie w Jeleniej Górze

14 14 Etyka biznesu – moduł pilotażowy Przeszkoliliśmy: około 380 studentów opracowaliśmy scenariusz 90 - minutowych warsztatów opracowaliśmy podręcznik przeprowadziliśmy 14 warsztatów i 7 happeningów w 7 ośrodkach akademickich: Krakowie, Wrocławiu, Szczecinie, Poznaniu, Gdańsku, Lublinie, Katowicach przykład: happeningi w Krakowie i Wrocławiu

15 15 Staraliśmy się unikać … nadmiernego dydaktyzmu podważania kompetencji nastolatków nawoływania do „prawidłowego” postępowania naśladowania języka i stylu życia nastolatków antagonizowania uczestników rynku: przedsiębiorców i konsumentów Zapraszamy do dyskusji. Jak skutecznie prowadzić edukacje konsumencką dzieci i młodzieży?


Pobierz ppt "1 Kampania edukacyjna „Moje konsumenckie ABC KUPUJESZ TO?” Podsumowanie działań Agnieszka Zawartko 14 września 2006."

Podobne prezentacje


Reklamy Google